Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nesmrtelná motorářská fosilie: legendární osmiválec small-block

Je to téměř neuvěřitelné, ale koncern General Motors před nedávnem vyrobil stomiliontý osmiválec legendární řady Small-block. Obří osmiválec se přitom ani v dnešní době downsizingu nechystá na odchod a stále bude tvořit pilíř nabídky GM.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

moralista

V8 a V6

V8 nebo i V6 jsou ty správné motory pro normální poklidnou jízdu. Mechanicky jednoduché a při správné péči (správný olej ve správnou dobu) jsou nesmrtelné. Sám vlastním Chryslerácký V6 3,5 L a dlouhodobý průměr na benzin mám kolem 11 litrů. Na LPG je to kolem 12. Už bych nic malého nikdy nechtěl.

+1/0
13.12.2011 10:09

Modrý a zelený blesk

Re: V8 a V6

Njn, musíte si nějak ospravedlnit, proč vám to tolik žere. Mně to žere stejně, ale určitě nejezdím "normální poklidnou jízdou." Taky proč, že.

0/0
13.12.2011 10:30

Mad89

,

boze zas vydlacke komentare, ty s tou octaviou si pis v sekcii vysavace . Takisto spravy ze americak zere xy litrov jak lietadlo je blbost, tak vykonni motor s rovnakou spotrebou jak audi.

0/0
11.12.2011 19:14

Modrý a zelený blesk

Re: ,

Když se dá jezdit s 2,5TDI za 15 litrů, proč by nešlo s Audi za 25?

0/0
12.12.2011 10:43

JeFFik

Re: ,

Ten tvůj američák je něco jako angličák? ;-)

Když se vrátím k těm US fosiliím, ano některá velká evropská auta se spotřebou blíží i k 15 litrům a trochu se přiblíží k těmto fosiliím ale bohužel tyto fosilie nedokážou jezdit pod 10 jako většina aut prodávaných v Evropě a pokud je srovnám s městem, kde jejich obyvatelé najezdí hodně velké procento svého nájezdu, tak tam je spotřeba těchto fosilií naprosto katastrofální skoro jako v tom lietadle.

0/0
12.12.2011 17:42

katano

Smal-Block je zastaralý motor s velkou SPOTŘEBOU

Nejlepší motor současnosti je motor 1.7 TSI od VW. Můj známý ho má v Octávii a nedá na něj dopustit.

        PS : to je - REALITA :-P

0/0
10.12.2011 13:39

ryccardo

Re: Smal-Block je zastaralý motor s velkou SPOTŘEBOU

To ses buď to uklepnul nebo si děláš srandu. 1,7 TSI?

0/0
10.12.2011 13:45

mak1_re

Re: Smal-Block je zastaralý motor s velkou SPOTŘEBOU

a nemyslíš 1,2 HTP ???;-D

0/0
10.12.2011 22:50

Qíteček

Re: Smal-Block je zastaralý motor s velkou SPOTŘEBOU

Šmarjá..

0/0
11.12.2011 1:15

Chleba a brambory

Re: Smal-Block je zastaralý motor s velkou SPOTŘEBOU

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
15.12.2011 14:26

karelka k

Když slyším motor v americkým filmu,

kašlu na děj, poslouchám ten motor! Fantazie! To se povedlo!

Prej i motor z T-34 se moc nezměnil, myslím základ motoru. Oba motory R^R^!!

0/0
10.12.2011 1:47

Modrý a zelený blesk

--

Vy se jako k americkýmu motoru nedostanete jinak, než ve filmu? WTF?

0/0
12.12.2011 10:59

karelka k

Re: --

mě se jen líbí, já to tak moc nežeru, nemám na to čas, můj prostřední kluk dělá do motorek.

0/0
12.12.2011 15:58

DAJ

SBC 350

Small block mam v Camaru 1979. Absolutne neznicitelny motor. Na to , ze to je pres 30 let stary motor, tak je zvuk uplne nadherny, spotreba pri klidne jizde neco kolem 10-12l. Je to jedine auto, ve kterem jezdim s vyplym radiem. V8 je proste V8, jeste mi porad lezi v hlave prevrtani na 383 stroker, popripade takovy naslaply big block:)

+3/0
9.12.2011 21:05

T.Lojza

Re: SBC 350

Presne tak R^R^R^ Ten kdo pro tohle nama cit, ten neporozumi.

0/0
9.12.2011 21:14

old-fashioned Kokodák

Re: SBC 350

:-)R^R^

0/0
9.12.2011 22:22

flajboj82

Re: SBC 350

R^R^R^ Naprostej souhlas...na druhou stranu Camaro 1979 (nádherný auto) není asi úplně na denní ježdění...a spořivý český národ, který si udělal v chlubení s jak nízkou spotřebu dokáže s autem jezdit národní sport...takže se pak nesmíš divit, co tady nekteří řeší...přeju ještě hodně hezkých zážitků při poslechu ;-)

0/0
12.12.2011 10:08

bla23bla

Downsizing a spotřeba

Jen pro info - opel astra hatchback 1,4 turbo, 3 osoby, na střeše rakev 70 cm šíře a výbava na lyže. Ani při použití tempomatu se to při jízdě 700 km po dálnici do Itálie při ustálené rychlosti 120 km/hod nedostalo pod 8,5 l/100 km. Kromě povinného ručení nevidím žádnou výhodu. Musím uznat svižné rozjezdy, ale jinak ani náhodou!!!

+1/0
9.12.2011 20:05

Homer _5

Re: Downsizing a spotřeba

Toto není žádné tajemství. Pouze podvod na zákaznících a umlčovač ekofašistů aby hýkali blahem nad průměry emitovaného CO2.

Kouzlo těchto scvrklých motorpaskvilů je v tom, že v umělých podmínkách na brzě kdy se měří "spotřeba", tak dají nějakých 4-5 litrů ale tato metodika dnes nemá vůůůůůůbec nic společného s reálným provozem. Jen jsme se posunuli ze situace, kdy se tabulková a reálná spotřeba lišily o 1litr/100km do situace, kdy se to liší o 3+ litrů a naivkové se pak u pumpy chytakí za hlavu...

0/0
10.12.2011 2:10

JeFFik

Re: Downsizing a spotřeba

hmm ona ta rakev na střeše při 120 už udělá svoje.

Octa 1.4 TSI, 7st automat. Vzdálenost cca 10km po Praze, 200 km D1, 10 km po Brně. Na dálnici 140 tacho, s pojižděním po městech celkový průměr 102km/hod, výsledná spotřeba 6,1. Tedy řídil to rozumný člověk, žádný střelec plyn-brzda-plyn.

0/0
10.12.2011 14:08

Barbucha_the_bearspook

Re: Downsizing a spotřeba

Jojo, klidnou jízdou se po městě dostanu i na 15 l/100 km. Jinak 17 l/100 km.

0/0
10.12.2011 17:17

mak1_re

Re: Downsizing a spotřeba

No - já mám Astru H benzín 1,8 103 kW. A v létě -Ostrava - Kalábrie (2000 km 1 cesta) průměrná rychlost 120 km/h a spotřeba 7,3 l/100 km - ale ve 2 a bez rakve

0/0
10.12.2011 22:56

Modrý a zelený blesk

Re: Downsizing a spotřeba

Nevím, svižné rozjezdy má i 1,2HTP s krátkou jedničkou. Jinak pod 8,5 se dostanu i s 2,3T. Tak asi bude někde chyba.

0/0
12.12.2011 10:48

Labia Majora Zemanová

Labia Majora Zemanova pro iDnes.cz

krasna fotka, jak je to tam vsechno rozlozene, hned bych jeden bral jako stavebnici ;-D

0/0
9.12.2011 14:05

Labia Majora Zemanová

Re: Labia Majora Zemanova pro iDnes.cz

zato ti kvadronosi s momentakama, to by mel nekdo cenzurovat

0/0
9.12.2011 14:05

Qíteček

Re: Labia Majora Zemanova pro iDnes.cz

R^R^R^

To lego mě taky nadchlo.

0/0
11.12.2011 1:17

ewl

ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

nemuzu si pomoct, ale jedinci lobujici za 1,5 3xturbo a min 98 oktanu k tomu zrejme nemaji prilis zkusesnoti s V8. podstatne zalezi na vasi prave noze..je sice hezke, ze mi  3x preplnovany motor nabidne spotrebu 7 litru, ale kdyz chci jet, tak jak jsem zvykli, tedy svizne, tak mam razem spotrebu na 12-13 litrech... o vytaceni motoru netreba mluvit... ve sve V8 muzu jet temer na volnobeh, kdyby to nebyl automat, ktery mam.. pri 50km/h mi motor toci sotva 1400 otacek...staci do pedalu jen stouchat...ano, nejste jako zdivocela koza, ale rozhodne spotreba neni tak otresna.. kdyz vidim, jak se pak nekteri chudaci snazi ve svych 1,0 a 1,2 motorech mne hlavne rychle predjet na rovince do dalsi krizovatky, tak je mi jasne, kolik asi bude ta jejich realna spotreba...vsechna prerazeni automatu se odehravaji pri pohodove jizde do 2000 -2200 otacek...a to uz jedu docela svizne.. kdyz tomu dam plnej kotel muzu tocit az do 7000 tisic...

0/0
9.12.2011 14:01

ewl

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

jeste podotykam, ze mne zatim nekdo nepresvedcil, ze vice mechanickych dilu, ktere jsou pouzivane pri velkych vykonech jako treba zrovna turba, je lepsi reseni... mechaniku neokecate, namahani techto dilu je enormni...ja bych tedy auto po 2 lete zaruce s 3x prevlnovanym motorem nechtel... a myslim, ze lidi jeste maji rozum...

0/0
9.12.2011 14:22

ryccardo

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

nezbývá než souhlasit. Malý turbo motor sice při "klobouk" jízdě dokáže jet za 6 litrů, ale pokud od něj budu požadovat trochu svižnost leze spotřeba vesele přes 10 litrů.

0/0
9.12.2011 15:18

JeFFik

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

zatímco tento motor V8, co má spotřebu při klidné "tabulkové" jízdě ve městě jen 20 l, při "svižné" jízdě městem sežere nejméně 25 litrů na 100 a to se vyplati!

0/0
9.12.2011 17:17

ewl

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

absolutne nevite, co mluvite....konkretni zkusenost Roomster 1.4 16v, pri svizne jizde po dalnici 150-160 Km spotreba 12-13 litru... neustale vytaceni, prerazovani... tu stejnou spotrebu mam i ja s V8... ano, po meste to zere minimalne 10 litru, pri hodne defenzivni jizde...ale rozhodne se netrapim s udyedechanou 1,2 turbo...a co az prijdou tri turba....unavu mechaniky neokecate...ale jezdete si za pomoci EU v cem chcete... jejich ekoteror a vyplach mozecku funguje...

0/0
9.12.2011 19:59

Crocodylus anthropophagus

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

Roomster neznám, ale podle mě zase přeháníš ty. S 1.4 jsem jel párkrát ve Fabii, což byl pravda dost otřesný zážitek, protože jsem se po dvěstě kilometrech cítil jako žito na mlatu, ale ačkoli jsem ji hnal co to dalo a seděli jsme v tom čtyři, těch 13 litrů si fakt nesosla.10 litrů po městě u té V8 doufám myslíš v pět ráno na jižní spojce. Jinak to je pohádka na dobrou noc. Pojíždění, semafory a jsi na 16 jen to fikne. 150-160 možná dobrý, ale na to tenhle motor nepotřebuji, takže když to posuneme někam k 210, s tím že člověk neustále brzdí a zrychluje a  zase to nechutně roste. Nekupuji si motor jako kráva abych jezdil jako slimák. :-P Jinak mě ta politika kozích dechů s turbem taky nepřipadá moc šťastná, ale proč si za každou cenu lhát do vlastní kapsy?

0/0
9.12.2011 23:26

ewl

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

prosim vas, ja mam V8 pet let... a najeto 150 000... predtim R6 a nekolik V6...a uplne predtim R4..nikdo to nebylo pod dva litry obejmu motoru...rozdil v prumerne spotrebe motoru mezi 2,0 a 4,4 jsou nepatrne... jestli je pro vas 70 kc hodne na 100 Km a cc2 litry prumerne spotreby, tak si nekupujte auto...jiste mne odveze z bodu A do bodu B i fabie s  1,2...ale nemam zajem... ja tou V8  nejak netrpim...

0/0
9.12.2011 23:51

ewl

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

pardon obsah motoru...opravuji se... ze bych byl slimak v 50km po meste? nejak o tom nevim... automat mi to tam nasazi vsechno  behem par vterin..nikdy skoro nejde vyrazne pres 2000... ale co vam budu povidat..

0/0
9.12.2011 23:57

Crocodylus anthropophagus

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

Tady nejde o to jak a co tam automat nasází. Navíc pokud je to něco "Made with proud in USA" tak to s tou rychlostí automatu není žádná sláva. Při rozjíždění a pokusu o uživení sama sebe to prostě vždycky bere víc než nějaký litrový motor.

0/0
10.12.2011 0:15

Crocodylus anthropophagus

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

Co to blábolíš? Psal jsem snad něco takového? Jen se mi nelíbilo tvoje záměrné zkreslování faktů. Jediný kdo tu vypadá jako škudlil jsi ty, když podle všeho ve městě do kopce to auto tlačíš abys jezdil za desítku a musíš si pořád sugerovat, že ti to žere méně než koncernová 1.4. Když si koupím velký motor, tak prostě počítám, že když mu šlápnu na krk, tak bude sosat. A nebudu se pak někde na diskusi pokoušet přesvědčovat sám sebe, že to není pravda. :-P

0/0
10.12.2011 0:07

ewl

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

skudlil? :)))) ted jste se dostal...no nic chlapce...ja jsem zde napsal, ze abych jel padeset ,tak nemusim delat skoro nic v tom aute... chapu, ze to ve svem preturbenem aute nemuzete pochopit... muzu jet za deset, ale taky za 15 a taky 20...vy to vubec nechapete... vy nechapete to, ze je mi jedno kolik to zere....

0/0
10.12.2011 2:44

Crocodylus anthropophagus

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

Když už někoho oslovuješ chlapče, tak mu nevykej, vypadá to divně. :-P Podle toho co tady pořád dokola píšeš opravdu nechápu, že je ti jedno kolik ti to žere. Snažíš se všem vnucovat že málo, což je samozřejmě nesmysl. Můžeš mi tedy rozumě vysvětlit proč to děláš? Příznivce kozích dechů totiž přesvědčíš jen stěží, takže je to naprosto zbytečná práce. Jedno moje auto je 1.3 a možná by tomu tvému V8 natrhla kotel. Je to bohužel celkem křáp a nedá se tvrdit že moc nežere. Byl to úlet, ale jezdíme s tím jenom v létě. Druhé auto je diesel, takže tam je to turbo samozřejmost. Jinak ale nejsem příznivcem přeturbených aut, což už jsem ti několikrát psal, tak nevím proč mi to pořád vnucuješ. USA motory znám bídně, ale velké objemy koncernu a BMW znám dobře - včetně oblud jako je W12 a vím co se od nich dá čekat. A úsporný provoz to proti běžné 1,4 rozhodně není.

0/0
10.12.2011 7:24

ewl

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

neni to amerika..je to evropska produkce...nepochybne turbo motory maji vykon, to se zde nerozporuje...ja se snazim rici, ze to neni takova katastrofa, jak si nekdo mysli...ale je to o zvyku...ja jsem  nikdy nemel auto, ktere zralo min nez 10 l...jednou 2,4 JTDM, ale i tam jsem atakoval hranice 10 -11 litru pri rychlejsi jizde..a nesedlo mi to... tyhle velky motory maji svoji charakteristiku a lze s tim bez vetsich problemu jezdit za docela slusnou spotrebu...styl brzda plyn to samaozrejme nemuze byt...tam jste pak prumerem lehce okolo 15 litru...ale kdyz jen trochu krotite emoce, tak jde spotreba razantne dolu...ale jak rikam, mne to neprijde...a hlavne at si kazdy jezdi v tom, co mu vyhovuje..taky je mi jasne, ze klasickou atmosferu bude tezke casem sehnat...mizi to vcelku rychle a zatim se drzi jen Mercedes a ted uplne nevim, ale snad  Audi jeste neco ma...Bmw od toho ustupuje..v porovnani s 1,4  a podobne to samozrejme nikdy nebude relevantni, ale staci se projet a je jasne proc..

+1/0
10.12.2011 12:19

Crocodylus anthropophagus

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

Já bych se toho turba u velkých motorů nebál. Na rozdíl od malých objemů to u nich smysl má. Motorový prostor není nafukovací a pak vznikají takové šílenosti jako je třeba ta W12. Audi sice ještě montuje 4,2 FSI do A8, ale v A6 už je jen 2,8 FSI a čtyřidvojku nahradili 3.0 TFSI. Je pravda že se vrátili i k A8 L W12, ale to je auto v cenové kategorii kde výměna turba majitele stejně příliš netíží a to jestli tam je nebo není ho asi nezajímá. Na jízdních vlastnostech větších motorů se turboefekt moc pozorovat nedá, takže proč trvat na atmosféře?

0/0
10.12.2011 13:10

Barbucha_the_bearspook

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

Sice provozuji podřadný šestiválec o směšném objemu 3.5 l, ale plně chápu nechuť k přeplňování. Nejde o turboefekt. Jde spíš o další rotační součástku, která není až tak nutná. Pokud by si člověk mohl svobodně rozhodnout mezi větší spotřebou a menší spotřebou a nebyl v zajetí šílených úředníků, kteří vymýšlejí další a další šílené emisní normy. Velký objem motoru spojený s automatem bez třecí spojky je bezvadný pro pohodové ježdění jak po městě, tak i mimo město. Já se zbavil druhého malého auta (Mistsubishi Carisma), které jsem měl pro popojíždění po městě, protože už mě přestalo bavit neustále kvedlat šaltrpákou. Sice se mi v městském provozu zdvojnásobila spotřeba, ale za to pohodlí to stojí. Nevím, jak to dělají soudruzi u Audi, ale ta jejich slavná převodovka v A4 pod 2000 otáček v zácpách nějak škube. To bude asi ten náskok díky technice. Jestli to tak funguje i u A6, tak potěš koště…

0/0
10.12.2011 22:29

Crocodylus anthropophagus

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

Rotační součástka která není nutná to sice je, ale jedná se o celkem jednoduchou a spolehlivou součástku a není zase tak drahá. Třeba ta W12 má těch součástek o dost víc. Mě vždycky zkrátka zajímal výsledek a co je uvnitř, to už je věc výrobce, pokud to udělá tak, aby to fungovalo. Audi si převodovky nikdy nedělalo a asi ani nikdy dělat nebude. Používají stejně jako třeba BMW převodovky od ZF Friedrichshafen AG. Jestli A4 škubá, to netuším, nikdy jsem s ní nejel, ale spíš to byla chyba konkrétního kusu. U A6 a A8 je trochu cítit přechod mezi jedničkou a dvojkou, kdy ještě není uzamčený hydroměnič. Pak už řadí bez ztráty výkonu a pozná se to jen podle zvuku motoru a otáčkoměru. Při pojíždění samozřejmě nepřichází nějaké škubání v úvahu.

0/0
11.12.2011 9:59

Modrý a zelený blesk

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

Na velkým objemu stejně turbo většinu času odpočívá, na rozdíl od malejch foukadel, kde je to nutný k aspoň nějaké dynamice.

0/0
12.12.2011 10:58

mak1_re

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

3x přeplňovaný motr ? Co to je - já znám 2x přeplňovaný (kompresor + turbo). A máte pravdu s tím namáháním - jenže materiály se stále zlepšují a to co by dřív odešlo za chvíli dneska vydrží x tisíc km. I když já mám benzín atmosféru ....

0/0
10.12.2011 23:00

Přišel jsem, abych tu zvracel.

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

při 50km/h 1400rpm a pohodovou jízdu při 2000-2200rpm umí leckterej sériovej motor od volkswagenu, akorát při tom má tak třetinovou spotřebu. ;-D

0/0
9.12.2011 15:36

Modrý a zelený blesk

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

To jo, protože sériovej motor od volkiše (a bavíme se samozřejmě o benzínu) jede při 50 kmh a 1400 leda z kopce.

0/0
9.12.2011 16:03

HUHU_buntu

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

Tak to ti asi nic neříká zkratka TFSi

0/0
9.12.2011 16:08

Modrý a zelený blesk

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

Jezdím s tím a určitě to netáhne od 1400.

0/0
12.12.2011 10:53

HUHU_buntu

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

Tak to nevím sčím jezíš, protože většina Tsiček má vrchol kroutícího momentu v rozpětí 1500 - 4500 otáček, podívej se na křivky průběhu a zjistíš, že je mají tsíčka lepší než většina turbodieslů. viz. http://katalog.auto.cz/skoda-octavia-combi-1-8-tsi-118-kw-dsg?id=163&foto=4a601672c1fed&galerie=GH_4a6016766c089

0/0
21.12.2011 13:48

Modrý a zelený blesk

Re: ZALEZI NA VAZE VASI PRAVE NOHY

Hochu, mluvíme o 1.2TSI a o 1400 otáčkách.:-)

0/0
21.12.2011 14:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.