Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jako v míchačce: z rallyové tatry máte boule

Ježdění v offroadových autech je vždy zážitek, ale závodní speciál nabídne pokaždé ještě něco navíc. A když se jedná hned o kamion, na místo spolujezdce se málem stojí fronta. Ale jen do prvního svezení...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zdenousak

Video k článku

http://www.youtube.com/watch?v=xoG2Inl5PEg&feature=related

www.svobodatatrateam.cz

0/0
27.12.2011 17:50

katano

Tatra je bohužel zaostalá a NEMÁ peníze

Tatra v rallye bohužel už není co bývala = kde nejsou peníze a vývoj, tam se NEDÁ čekat dobrý výsledek.

Dnešnímu rallye vládne Kamaz, Mercedes, Renault a Man.

        PS : Tatra visí před krachem a to je smutný - FAKT ! ! ! :-P

0/0
26.12.2011 21:39

JJJe

Re: Tatra je bohužel zaostalá a NEMÁ peníze

Znáte poslední soutěžní výsledek vozu Tatra?

Tatra je na tom, pokud mluvíme o technické stránce stroje, velice dobře, viz nejen výsledky Loprais týmu, LRT a dalších týmů, ale i v porovnání s konkurencí v civilním nasazení, co se průjezdnosti a přepravních výkonů týče, na ni jiná nákladní auta v terénu nemají.

A jestli se smějete tomu, že Tatra visí před krachem, tak je to dost ubohé, pokud o tom víte nějaká fakta, tak sem s nimi.

0/0
26.12.2011 22:23

katano

Re: Tatra je bohužel zaostalá a NEMÁ peníze

Bez peněz kterými DAF dočasně zachránil krachující Tatru, by v Kopřivnici museli s výrobou nákladních automobilů SKONČIT.

          PS : Tatra dopadne jako Škodovka = bez toho aby jí koupil zahraniční výrobce - ZKRACHUJE, bohužel.:-P

0/0
27.12.2011 0:38

JJJe

Re: Tatra je bohužel zaostalá a NEMÁ peníze

V dnešní době to je bohužel :-( častá věc, ale komu patřila Tatra doteď? Američanům, takže co je lepší?

0/0
27.12.2011 11:49

Modrý a zelený blesk

Re: Tatra je bohužel zaostalá a NEMÁ peníze

Američanům patřilo i Volvo a Saab.

0/0
27.12.2011 15:40

JJJe

Re: Tatra je bohužel zaostalá a NEMÁ peníze

Neříkám, že to byla výhra, ale alespoň se zatím výroba udržela a doufám, že tomu tak bude i nadále. Je z toho smutno, když člověk vidí, jak ta fabrika po letech vypadá.

0/0
27.12.2011 15:45

JJJe

Re: Tatra je bohužel zaostalá a NEMÁ peníze

A pokud nevěříte kvalitám Tatry, tak doporučuji třeba toto video http://www.youtube.com/watch?v=xoG2Inl5PEg&feature=related

0/0
26.12.2011 22:53

TYGR.NET

Re: Tatra je bohužel zaostalá a NEMÁ peníze

áááá, katano zase trolluje .... ;-D

+3/0
27.12.2011 1:12

fleeczech

Akcelerace je hodně zajímavá

a mnoho sportovních aut by se za ni nemuselo stydět. Co to je proboha za blábol? Porovnávat závodní speciál s běžně homologovaným autem? A co je to "sportovní auto"? Co třeba takový Kaipan z motorem 1,2 TSI/77kW? Nebo Ferrari Italia se 419kW? Věřím, že Kaipana by tatra v akceleraci natřela, ale ferárko asi už těžko..

0/0
26.12.2011 14:52

BlackMax

Re: Akcelerace je hodně zajímavá

Božínku, zajímavá akcelerace... To je jako sčítání jeden, dva, tři, mnoho. Kdepak byl p. Oliva, když se ve škole škole bralo něco jako zrychlení?. Předpokládám, že v nějakých srovnávacích jednotkách typu za X sekund z klidu na 100 km/hod by se to snad změřit dalo? Nebo nějak jinak, ale hodnotit zrychlení jako zajímavé a nezajímavé... Kam jsme došli?

0/0
26.12.2011 15:24

exxd

Re: Akcelerace je hodně zajímavá

urcite by tam mohlo byt vice informaci nez ze zrychleni je zajimave, ale na druhou stranu ono v cislech az zas tak zajimave nebude. Tam jde spise o pocit zrychlujici silene masy nez o samotne zrychleni

0/0
26.12.2011 19:43

JJJe

Re: Akcelerace je hodně zajímavá

Zrychlení v těchto vozech, na to že to jsou velká monstra je impozantní, 3 sec z 0-100 to nemá, jako supersporty z osobáků, ale přibližně okolo 6-8 sec se to pohybuje, samozřejmě to tým sdělovat nebude, konkurence je čím dál větší.

0/0
26.12.2011 22:27

MartyKO

Re: Akcelerace je hodně zajímavá

Zrychlení z 0 na 100 km/h za 13.2s:

http://www.loprais.cz/loprais/index.php?obsah=zobraz&id_clanku=327

0/0
26.12.2011 23:43

JJJe

Re: Akcelerace je hodně zajímavá

Myslím si, že ty časy jsou ve skutečnosti lepší a pod hranicí 10 s. Alespoň co jsem zažil sám, sic v nenaložené dakarské Tatře.

0/0
27.12.2011 15:49

MartyKO

Re: Akcelerace je hodně zajímavá

Něco jinýho to bude v terénu a na silnici. Na silnici bych to viděl reálně k těm deseti vteřinám.

0/0
27.12.2011 16:56

Danny_Kay

Me by zajimalo...

...jak je to s tou letosni Tatrou Jamal, co jede Dakar. Alesek rikal neco o tom, ze sli vykonove hodne nahoru, ale ze souperi jiste take...Jak to mam ale chapat? Kdyz jsem se podival na jejich web, tak ma ta jejich tatra pouhych 800 koni, coz je o 200 min, nez predchozi model. Tocivy moment ma horsi o 500Nm, vaha je totozna...Tak mi vysvetlete, jak sli tedy vykonove nahoru.

0/0
26.12.2011 9:46

vratidlo

Re: Me by zajimalo...

Abs. vykon nic nerika. Jamal ma sice "jen" 800k, ale zato motor a turbo nejede na hrane jak loni, takze vzrostla spolehlivost. Tocivy moment souvisi s vykonem a otackami, takze viz predchozi veta. Nejdulezitejsi je rozsah prac. otacek. To tu samozrejmne nikdo nevi. Auto ma jinak rozlozenou hmotnost (50:50). To ze slo vykonove nahoru, je mysleno jako celek (sladeni motoru a prevodovky, podvozek, ovladatelnost, aerodynamika -- proto ta kabina). Podle videi ze Silky Way to musi byt neuveritelna zalezitost. Takova 9t bugyna :-) Kezby to AL dokazal Kamazum nandat :-)

0/0
26.12.2011 10:10

Patolog

Re: Me by zajimalo...

Kamaz má takové finanční zázemí, že Tatra=bohužel bez šance.;-(

0/0
26.12.2011 10:55

Ghost47

Re: Me by zajimalo...

Bez šance ne, ale nesmí na tom autě nic odejít v půlce etapy jako loni to turbo. Jestli ten motor letos neženou tak na hraně, tak by šance byla, auto i řidič na to podle loňských výsledků má...

Měnit po každé etapě kompletní motor a podvozek jako Rusáci sice nemůžou, ale dát tam někde v půlce závodu nové turbo tuším plánovali, tak uvidíme :-)

0/0
26.12.2011 12:41

JJJe

Re: Me by zajimalo...

Pevně věřím tomu, že bez šance nejsou, držím jim pěsti. Výsledek na SilkWay a předchozím Dakaru tomu nasvěčuje, teď už jen kousek toho štěstí. [>-]

0/0
26.12.2011 22:31

Danny_Kay

Re: Me by zajimalo...

prave ze podvozek sladeny udajne neni a je udajne jedinou slabinou nove Jamalky...No nevim, jestli celkovy vykon sel dolu vcetne tociveho momentu pri zachovani stejne vahy, tak bych to jako nejaky prinos zrovna nevidel...a aerodynamika u terenniho kamionu asi taky zrovna nebude hrat klicovou roli...Proc by motor a turbo mely jet loni na hrane a letos ne? Je to porad KHD Deutz BF 8M 1015C...

0/0
26.12.2011 13:38

vratidlo

Re: Me by zajimalo...

Bavime se o vytrvalostni soutezi, kde ma mozna stejnou vahu vykon a spolehlivost (viz Le Manse). Jestlize se ubere 20% na max. vykonu motoru (nikdo z nas nezna charakteristiku motoru, takze to je vcelku nedulezity udaj) a prida to 30% na spolehlivosti, pak to je prinos. Aerodynamika je dulezita i u takovehoto kaminonu, protoze se casto pohybuje ve vysokych rychlostech (na kamion). Jestlize se tlucou o sekundy jak min. rok, pak hraje roli kazda malickost. Loni mel motor 1000k a sam Ales rikal, ze to bylo silene premotorovany a letos se radeji soustredi na spolehlivost.

Ales i auto maji na to porazit Kamazy, DAFy a Iveca. Jen se nesmi nic vysr.t a kluci musi mit i stesti. Maji 2. kamion, tak se snad zadari.

0/0
26.12.2011 15:00

Le Miserable

Re: Me by zajimalo...

Akorát by měli vymyslet lepší blatníky (nebo křidýlka nad blatníky), podle videa jim to na novou kabinu háže na sklo dost bordela. Podle mně pokud lepší aerodynamika znamená při deštivé etapě nic nevidět (stěrače půjdou brzo do kelu), tak jde spíše o krok zpět. http://www.youtube.com/watch?v=8_tqWW-AAOk

0/0
26.12.2011 18:36

computer

Re: Me by zajimalo...

No nevím, myslím si, že mladej Loprais při vší snaze nedosahuje kvalit taťky. Řidičské umění a cit pro vůz se holt nedědí i dkyž taťka se mediálně snaží jak to jde. Jinak před Čaginem klobouk dolů. Jízdní vlastnosti Kamazu určitě nedosahují kvalit Tatry.

0/0
26.12.2011 14:30

Danny_Kay

Re: Me by zajimalo...

To neni otec,ale stryc...Co se jizdnich vlastnosti Kamazu tyce, tak nemusi byt vubec spatne...seriovy Kamaz je troska, to rikaji i sami Rusove, ale tenhle special je uplne jiny...Pred rokem jsem videl dokument, kde probirali technicke parametry nekterych dilu (celkovy vykon motoru taktne zamlceli) a byly uchvatne...

0/0
26.12.2011 14:39

Dodo.01

Re: Me by zajimalo...

Karel není táta ale strýc.

0/0
26.12.2011 14:41

wr42

Re: Me by zajimalo...

Expertovi, ktery si jeste nestacil vsimnout, ze Ales je synovec "monsieur Dakar(a)" bych urcite veril, ze ma vypozorovane jeho ridicske dovednosti (haha).

+1/0
26.12.2011 18:59

jezek

jo, tlaky

> ...je potřeba aktivně vyrovnávat tlaky...

No, tak to bych tedy chtěl vidět!

0/0
26.12.2011 9:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.