Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo se bojí po dvou, může zkusit čtyřkolový skútr

Na dvou kolech jde v městském provozu často o život. Mnohem bezpečnější je to na dvojnásobném počtu kol. K hejnu klasických a pár tříkolovým skútrům teď na českém trhu přibyly stroje značky Quadro. Na první pohled komplikovaná záležitost není nijak složitá a jízda na ní je hodně zajímavým zážitkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

katano

divné vozítko pro PUBESCENTY, nic víc

Nechápu toho, kdo si tu čtyřkolku KOUPÍ.

         PS : to je - REALITA. :-P

0/0
14.1.2012 17:17

TýpekzPostalu

Re: divné vozítko pro PUBESCENTY, nic víc

neboj, z toho vyrosteš :-)

0/0
14.1.2012 17:25

Salada

Re: divné vozítko pro PUBESCENTY, nic víc

Nenapravitelný optimista?

0/0
14.1.2012 18:43

greybeard-

Re: divné vozítko pro PUBESCENTY, nic víc

Jo, jo, Slavie navždy až do smrti? Nějak tě to Katano přešlo a teď perlíš zase u aut, fotbalu nerozumíš a autům už vůbec ne:-/:-P

0/0
15.1.2012 2:06

Quasi

pecka

Tak to je opravdu pecka. Kdo si tento nesmysl koupi? Tento hybrid ztraci vyhodu skutru se protahnout v zacpe mezi autama a tim si urychlit pohyb po meste. O parkovani nemluve. Rv

+1/0
14.1.2012 14:27

Salada

Re: pecka

V tom, kudy projedu mě omezuje především šířka řidítek. Šířka tohohle skůtru je naprosto stejná jako normálních stejné kategorie.

+2/0
14.1.2012 18:45

TýpekzPostalu

Huš zpátečníci

To jsou zase perly v diskuzi. Jeden tvrdí, že je to stejně velký jak auto, druhý tvrdí že mezi 2 koly a 4 není rozdíl.

Samozřejmě, že na tom nikdo neseděl a viděl to pouze zde na videu, ale těch mouder, to žasnu :-P

0/0
14.1.2012 14:20

Quasi

Re: Huš zpátečníci

at je to jak chce, sirsi nez skutr to rozhodne je. Uz te vidim jak se s timto protahujes u krizovatky na ctyrproudovce mezi autama.

0/0
14.1.2012 14:28

TýpekzPostalu

Re: Huš zpátečníci

dělaj se i skutry o objemu 600cm3 a tam je ta šířka srovnatelná, že je na město lepší padesátka nebo stopětadváca, to je věc jiná

(jinak ve městě na hlavních tazích mě předjížděj i čopry, a ty jsou určitě širší než toto)

0/0
14.1.2012 14:34

Quasi

Re: Huš zpátečníci

nemluvim o predjizdeni ale stani na cervenou v kolone. tam se moc covpru nevejde. 600cm3 jsou cestovni skutry uz mimo mesto. po meste max 125ccm

0/0
14.1.2012 14:56

TýpekzPostalu

Re: Huš zpátečníci

Ale vejde (samozřejmě jak kde). Bohužel v článku nejsou žádný parametry, škoda. Na 2 fotce je vidět nápis Quadro 500, jestli je to kubatůra, tak je to cestovní, nikde se nepíše, že je to určený do města!!!

0/0
14.1.2012 15:20

Quasi

Re: Huš zpátečníci

clovicku, ale ja komentuju pouziti ve meste, nebo to tam nesmi? Pro me to je k nicemu a tak to beru, nikomu svuj nazor nenutim, tak mi nenutte to, ze neni urcen do mesta. a mimochodem, je mi 40, mam najeto neco kolem milionu km a zatim jsem nevidel copra proklouzavat mezi auty na krizovatce.

0/0
14.1.2012 15:27

TýpekzPostalu

Re: Huš zpátečníci

No tak to pardon, ale nikde jste se nezmínil o použití ve městě (a v článku to též neni), nevím proč to sem všichni tahaj. O coprech se hádat nebudu. Každopádně sem koukal na webu a ta nejsilněší mašina je skutečně 500. Přijde mi to dost zajímavý : pohodlí cestovního skutru, průjezdnost by mohla být jak na endůru (možná lepší) a ve městě se to neztratí (jakákoli 500 na tom rozměrově nebude o moc lépe). Nevýhody : větší poruchovost (je to složitější), větší spotřeba (ale asi to nebude taková trága), celkem vysoká cena ( cca250000kč).

Podle mě to má budoucnost ;-)

0/0
14.1.2012 15:47

Quasi

Re: Huš zpátečníci

zbytecna ztrata casu se dohadovat. Proc sem kazdy taha mesto? Protoze kazdy clovek pouzivajici skutr jej ma predevsim na mesto.

0/0
14.1.2012 15:51

TýpekzPostalu

Re: Huš zpátečníci

Každý ne, cestovní skutry nejsou především do města, což je tento případ :-), což bohužel z článku nejde vyčíst :-(

0/0
14.1.2012 16:10

Kozlík I

Re: Huš zpátečníci

Kde by jste najezdil ve 40-ti za 22 let ježdění milion km???

0/0
14.1.2012 19:35

Quasi

Re: Huš zpátečníci

v dodavce.

0/0
14.1.2012 19:40

Kozlík I

Re: Huš zpátečníci

To do toho počítáte i tu šlapací co jste měl jako malý klučina:-)

0/0
14.1.2012 22:08

Quasi

Re: Huš zpátečníci

cloece umite pocitat? Vzdyt je to jen 45000km/rok. co to je? byly casy kdy jsem najel 10 000/mes bez problemu. dnes uz mam nastesti na jezdeni zamestnance, ale kdyz jsme pred vanocema delali 1200km/den nebylo to nic moc.

0/0
14.1.2012 22:25

Salada

Re: Huš zpátečníci

Našel jsem, že zadní rozchod je 465mm. Takže komplet šířka zadních kol může být kolem 600mm. To je ten nejširší rozměr vlastní techniky. Jak je široký normální skútr?

0/0
14.1.2012 18:56

JeFFik

Re: Huš zpátečníci

okolo 700 mm

0/0
14.1.2012 19:26

Obludni_K

Čtyřkolky

nejhorší možná kombinace. Průjezdnost zácpami a parkovací schopnost tak špatná jako v autě, průjezdnost zatáček mnohem horší než u aut a motorek, bezpečí řidiče veškeré žádné, ochrana před počasím zrovna tak. Z obou krajních ožností - tj. motorka vs auto - si čtyřkolka vybírá vždy to horší. Ale hlavně že se to prodává, to je základ :-)

0/0
14.1.2012 13:30

KOMON

Re: Čtyřkolky

to není čtyřkolka,naklání se to jako motorka,ale proč ti to píšu stejně neumíš evidentně číst :-)

+2/0
14.1.2012 15:27

Schluker

Variabilita

Muze mi, prosim, nekdo vysvetlit v cem spociva variabilita skutru, potazmo tohohle nesmyslu? At premejslim jak premejslim, tak me nic nenapadaX Taky by me docela zajialo, jak je na tom tenhle vymysl s manevrovatelnosti.. pochybuju, ze se v mestskem provozu muze rovnat normalnimu skutr...

0/0
14.1.2012 13:14

Tomash

Prej bezpecnejsi

Od kdy sou ctyrkolky bezpecnejsi nez skutr?

0/0
14.1.2012 9:25

znám 008 dívku, nemá dukáty

dvojnásobná trakce

"... na kluzké nebo mokré vozovce, kde vás dvojnásobná trakce oproti klasickému skútru podrží" - to je fyzikální blbost, pane redaktore:

1. Koeficient tření bude u každé ze čtyř pneumatiky (čtyřkolový skůtr) zhruba stejný, jako u každé ze dvou pneumatik (dvoukolový skůtr).

2. Zatížení každé ze čtveřice pneumatik (čtyřkolový skůtr) bude zhruba poloviční oproti každé ze dvou pneumatik (dvoukolový skůtr).

3. Trakce, čili třecí síla, je součinem koeficientu tření s přítlačnou silou, v tomto případě se zatížením. Součin čtyř čtvrtin je stejný jako součin dvou polovin (zjednodušeně řečeno pro případ, že zatížení přední i zadní "náparavy je shodné; ale platí to obecně, i pokud shodné nebude).

4. Jediný rozdíl v trakci bude tedy dán pouze tím, že čtyřkolový skůtr zřejmě bude o něco (cca 20 %?) těžší. Aby ale platil blábol z článku, musel by být těžší dvojnásobně.

0/0
14.1.2012 6:16

kvedlal

Re: dvojnásobná trakce

Skvělý postup, studente. A nyní sdělte výsledek, tedy o kolik % je trakce čtyřkolového skútru vyšší, než u dvoustopého. ;-)

0/0
14.1.2012 8:33

P1tr92

Re: dvojnásobná trakce

to: kvedlal: dvoustopé vozidlo je třeba auto, skútr a ostatní motorky jsou jednostopá vozidla :P

0/0
14.1.2012 14:09

yenkee

Re: dvojnásobná trakce

Není to fyzikální blbost. Při klasickém dvoukolovém skútru když přejde jedno kolo do smyku, přijde pád. Ovšem u dvoustopého vás podrží ještě to druhé kolo.

0/0
14.1.2012 9:08

Lev----z_-_Rožmitálu

Re: dvojnásobná trakce

ale to nemá nic společného s trakcí

tak je stejná

stabilita jednostopého vozidla je prostě jiná než dvoustopého

0/0
14.1.2012 13:14

TýpekzPostalu

Re: dvojnásobná trakce

takže čím těžší motorka, tím se dá víc klopit a tím líp brzdí ?8-o

0/0
14.1.2012 16:13

kokoi

Re: dvojnásobná trakce

A podívali  jste se vy chytrollíni na poslední čtvrtinu toho videa? Zkuste tohle udělat na skůtru:-)

0/0
14.1.2012 16:49

TýpekzPostalu

Re: dvojnásobná trakce

bacha, to zřejmě bude profík (jen nechápu, proč reaguješ na můj příspěvek)

0/0
14.1.2012 17:15

znám 008 dívku, nemá dukáty

Re: dvojnásobná trakce

Ne. Těžší motorka má současně i větší kinetickou energii. Ve vzorci pro výpočet brzdné dráhy se potom hmotnost na jedné i na druhé straně přesně vykrátí, takže brzdná dráha je - z hlediska pneumatik, tření, stavu vozovky - ma hmotnosti nezávislá.

.

Proto např. prázdný nákladní automobil má z tohoto hlediska shodnou brzdnou dráhu jako shodný automobil, ale naložený. (Jiná věc je samozřejmě účinnost brzdového systému, jeho prodleva, vadnutí brzd s teplotou, které bude u naloženého vozidla vyšší, nebo např. vyšší teplota pneumatik u naloženého auta nebo jejich jiná deformace, která bude mít na součinitel tření vliv.)

0/0
14.1.2012 22:00

BRoy

Re: dvojnásobná trakce

Prokristapána, človíčku, myslíš vůbec hlavou? Kdepak se ta trakce mezi pneumatikou a vozovkou asi projevuje? Nejspíš na styčné ploše, ne? A copak bude mít větší styčnou plochu, dvě nebo čtyři kola? A dál si zkus nakreslit rozložení sil působících na dvě nebo čtyři kola. Možná pochopíš. Tedy pokud už jsi ve škole došel tak daleko, že máte fyziku. Po dvaceti letech školních reforem, to je opravdu radost...

0/0
14.1.2012 19:53

JeFFik

Re: dvojnásobná trakce

on ten "človíček" myslí hlavou, na rozdíl od tebe. Trakce neboli třecí (hnací) síla závisí toliko na koeficientu tření a přítlačné síle (hmotnosti). Na velikosti styčné plochy je v podstatě nezávislá, takže "človíčkova" fyzika je mnohem přesnější než ta tvoje. vypadá to tak, že 20 let školních reforem zřejmě přinášejí ovoce, bohužel někoho občas školní docházka nepoznamená, což bude zrovna tvůj případ. ;-D

0/0
14.1.2012 20:20

TýpekzPostalu

Re: dvojnásobná trakce

a nebude náhodou koeficient tření u čtyř kol větší než u dvou?

0/0
15.1.2012 11:17

JeFFik

Re: dvojnásobná trakce

pokud se bude jednat o stejné materiály, tak ani náhodou....

0/0
15.1.2012 16:44

osk

Re: dvojnásobná trakce

Jste úplně mimo a žádám a používáte naprosto nesmyslně různé postupy pro ideální případ který je na hony daleko od reality v tomto případě a jako teoretický fyzik vás žádám abyste se nepokoušel poučovat o fyzikálních zákonech a principech když tomu vůbec nerozumíte a na strojarnu s tímhle přístupem taky raději nechodte.

+1/0
16.1.2012 12:06

old-fashioned Kokodák

lepší bude asi Smart, tohle je xmíchu

:-)

0/0
14.1.2012 0:55

kajak v zakoně

děláte si srandu......?

8-o

0/0
14.1.2012 0:49

old-fashioned Kokodák

Re: děláte si srandu......?

tady se víc věcí myslí fakt vážně;-D

0/0
14.1.2012 0:55

pepanescu

Úžasná pitomost

Jestli někdo neudrží rovnováhu na normální motorce/skútru a myslí si že na tomhle nemusí umět vůbec nic tak to se dost plete. Všechny tyhle čtyřkolky jsou záludnější než klasický jednostopý vozidlo.

+1/0
14.1.2012 0:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.