Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Biopalivo ušetří až 8 korun na litru. Ne každé auto ho ale snese

Kvůli vysokým cenám pohonných hmot roste mezi řidiči zájem o levnější biopaliva. Jejich spotřeba proto roste a rozšiřuje se také počet čerpacích stanic, kde lze bionaftu či jiný typ biopaliva tankovat. Biopaliva jsou dnes levnější, protože jsou osvobozena od spotřební daně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nepetr

Na E85

spotřeba ovyšší o 30%8-o? Naprostý nesmysl.  Upravil jsem si sám 1,6 74 KW jezdím na Ethanol a spotřeba se zvedla max o 0,5l na 100km teď v zimě tak o litr,ale v zimě žerou víc všechno a je jedno na co to jezdí. Další co se zvedlo jo výkon motoru neříkám že nějak brutálně ale je živější.

0/0
12.12.2011 13:07

bezdukátů II

když to tady tak čtu

lepší opět zajet do Polska pro benzín

0/0
10.12.2011 21:09

bezdukátů II

Kalousku

nejvyšší čas to zdanit. Ještě se ti tady po státě budou pohybovat nějaký lidi, co nebudou platit daň;-D

0/0
10.12.2011 21:07

josefl

A kvůli Babišovi

Vzroste podíl biosložek v naftě na 20%, schváleno PS v létě.

0/0
8.12.2011 23:26

bitkar

Re: A kvůli Babišovi

kecas....!!! rekni ze to neni pravda, prosiiiiim.

0/0
12.12.2011 11:37

m4xp0w3r7

jezdim na čisté MEŘO od Unicornu

Dnes se prodává za 30,50kč R^

0/0
8.12.2011 12:57

Monastus

Re: jezdim na čisté MEŘO od Unicornu

A co máte za stroj/motor ? Na jaký motorový olej jezdíte, jak často jej měníte ?

0/0
8.12.2011 13:00

skrbling

Typický ekoteroristický vynález

Těch 8-10 Kč představuje při dnešních cenách benzínu úsporu cca 25%. Pokud se spotřeba zvýší 30%, nákladově jsme tom samém, a to jen když to dobře dopadne. A k tomu je třeba započítat úpravu motoru, jeho pravděpodobně rychlejší opotřebení a vyšší spotřebu oleje. Zkrátka nechci slevu zadarmo.

Mimochodem, biopaliva jsou ve skutečnosti extrémně drahá. Jestliže biopalivo není zatíženo spotřební daní, tak těch cca 25 Kč je jeho rálná cena. Spotřební daň na beznín činí teď 12,84 Kč za litr, tudíž bez spotřební daně vychází litr beznínu někde kolem 22 Kč. Tomu říkám skvělej kšeft.

+2/0
8.12.2011 11:47

bitkar

Re: Typický ekoteroristický vynález

R^

0/0
12.12.2011 11:39

cover72

Samá pozitiva

Ekologické to není a přírodě to naopak škodí, to už byla donucena zveřejnit i EU a Zelení.

Motorům to škodí, protože to rozežírá těsnění a je to svinstvo.

Ekonomické je to jen proto, že to vláda tlačí konkurenčním zvýhodněním, jak to chce podpořit. Proč? Aby měl Babiš větší zisky, protože jiný důvod vzhledem k neekonomičnosti a neekologičnosti nevidím.

A místo jídla se pěstují biopaliva, díky kterým celosvětově rostou ceny jídla a v několika zemích to vyvolalo hladomor.

Chmm, nevím, jak vy, ale já bych se při čerpání E85 styděl.

+2/0
8.12.2011 10:17

Monastus

Re: Samá pozitiva - to nikdo netvrdí

Simáč na to jede ... Jednou jsem E85 tankoval a nestyděl jsem se, ba dokonce i SMN33, ale to nebylo do Simáče. Jak víte, že to rozežírá těsnění a je to svinstvo ? A ekonomika ? Zvýhodnění ? Ano, dotace jsou směřovány zpracovatelům MEŘO.

0/0
8.12.2011 11:47

cenzore_zdar

Tak k cemu to je?!

Takze to zere o 30% vic a stoji to o 8kc min. Mno to se vubec nevyplati, protoze ve finale to nix neusetri. Zlaty LPG. Zere o 10% vic a stoji o vic jak 18kc mene.

+1/0
8.12.2011 9:12

honza - octavia

Re: Tak k cemu to je?!

o 30% vic zere v motoru ktery neni upraven pokud provedes upravu motoru tak spotreba zustava stejna jaku u naturalu a jizdni vlastnosti a vykon motoru se zlepsi

0/0
8.12.2011 9:51

Misterio No.1

Re: Tak k cemu to je?!

Jasně, takže se upraví motor  a tím se zvýší výhřevnost lihu o 30% a tím pádem zůstala spotřeba stejná... Nebo se upraví motor tak, aby se zvýšila účinnost o 30% a potom zůstane spotřeba též stejná.

...zajímavé teorie... ;-D

0/0
8.12.2011 10:35

honza - octavia

Re: Tak k cemu to je?!

u bezneho motoru je spotreba zvednuta tim ze lambda sonda vyhodnoti chudou smes (lih ma podstatne nizsi splodiny) a jednotka na zaklade udaju sondy zacne vstrikovat zbytecne moc paliva po uprave se tato chyba odstrani a jednotka zacne do motoru dodavat jen potrebne mnozstvi tohoto paliva cili spotreba jde rapidne dolu a dostane se az na uroven spotreby s naturalem

+1/0
8.12.2011 10:48

Misterio No.1

Re: Tak k cemu to je?!

...když myslíte...

0/0
8.12.2011 13:25

Junqueira

Re: Tak k cemu to je?!

koukni na stranky Volva a pak bud teprve chytrej

0/0
8.12.2011 19:48

homat

Re: Tak k cemu to je?!

Lambda sonda reaguje na přebytek kyslíku, protože líh má více zbytkového kyslíku než při spalování benzínu. Co se týká úprav tak odpovídající dodatečné předělání na E85 je prakticky nemožné a to z technického nebo finančního hlediska. První rozdíl je ve vyšší korozivnosti paliva E85, kterému musí být přispůdoben celý palivový systém, to začína od podávacího čerpadla v nádrži. Dále je nutné zvýšit vetřikovací tlak na cca 4,2 baru a zvětšit průměr vstřiků a zesílit vstřikovací lištu. E85 se spaluje za vyšších teplot takže je potřeba použít studenější svíčky, upravit hlavu válců, ventily a jejich sedla. Výfukové svody, přední a střední díl výfuku jsou většinou z kvalitnějších nerezových ocelí. Hlavní problém je v ECU motoru, ta musí mít integrované funkce rozpoznání směsi paliva po natankování možnost dle zjištěné směsi zvýšit přestih pro vyšší podíl biopaliva, které pomaleji prohořívá. Jinak odstupňovaná převodovka je už jen třešničkou na dortu. V neposlední řadě zkráti servisní interval

+3/0
8.12.2011 23:01

Junqueira

Re: Tak k cemu to je?!

to je pekna blbost co jsi napsal

0/0
8.12.2011 19:46

Krištof

Re: Tak k cemu to je?!

Nech si to patentovat. Právě jsi vymyslel perpetum mobile.

0/0
9.12.2011 11:13

honza - octavia

Re: Tak k cemu to je?!

je videt ze asi nevis co je perpetum mobile, doporucuji wikipedii

0/0
12.12.2011 10:28

suarez

idnes zase pobavil

Tak jsem si to spocital, a usetrim dokonce celou 1CZK na 100km!!!!!!

0/0
8.12.2011 9:10

josefl

Re: idnes zase pobavil

Vida! A co teprve při najetí 100 000 000ročně? To už je pškný balík. Chce to prostě hodně jezdit. ;-D

0/0
8.12.2011 23:30

honza - octavia

mam starickou octavii 1.8T r.v. 2002 najeto 280 000km

mam predelano na E85 (na E85 najto 75 000km) spotreba zustala stejna motor jde podstatne lepe a vykon sel take o neco nahoru a studene starty do -10°C upne bez problemu 

Pri jizde na E85 bez uprav mi toto same auto zralo o 30 - 40 % vice a za studena nechtelo startovat

Prestavba me vysla na 7500 a oproti LPG nemusim na zadne revize atd. a hlavne nesedim na bombe a muzu do podzemek.

0/0
8.12.2011 8:30

cenzore_zdar

Re: mam starickou octavii 1.8T r.v. 2002 najeto 280 000km

Takze narozdil od LPG vzhledem k navysene spotrebe neusetris nic :-D

+1/0
8.12.2011 9:05

honza - octavia

Re: mam starickou octavii 1.8T r.v. 2002 najeto 280 000km

spotreba po predelani zustala stejna je to prvni veta v mem prispevku

0/0
8.12.2011 9:10

entony13

Re: mam starickou octavii 1.8T r.v. 2002 najeto 280 000km

Oproti LPG to má výhodu jen u podzemních garáží. Lze upravit víc motoru, na LPG dnes oficiálně jen jeden u octavie, jenže by se mělo něco dělat s ventily při použití E85, ty octávie do Švédska mají úpravy i na motoru, stejně jako mají úpravy na motoru továrně vyrobené octavie na LPG. Úspora materiálu je velká, benzín není E85 :-), ten jinak maže

0/0
8.12.2011 9:58

honza - octavia

Re: mam starickou octavii 1.8T r.v. 2002 najeto 280 000km

jsem z E85 maximalne spokojeny mam mesicni usporu cca 3000 - 4000 Kc a jelikoz nekolikrat mesicne jsem nucen zaparkovat v podzemnich garazich tak me ani v nicem neomezuje, mohu libovlne prechazet mezi E85 a N95 takze neresim ani malou sit CS s E85

0/0
8.12.2011 10:51

entony13

Re: mam starickou octavii 1.8T r.v. 2002 najeto 280 000km

Mne zase vyhovuje LPG, vyšší úspora a parkuji u domu, v garáži je auto ženy :-). Z auta se neplatí silniční daň atd, pro firmu to má i jiné výhody

0/0
8.12.2011 12:00

honza - octavia

Re: mam starickou octavii 1.8T r.v. 2002 najeto 280 000km

to ja take silnicni dan neplatim protoze mam prestavbu zapsanou ale ja pracovne parkovat v podzemkach musim takze LPG je pro me nepouzitelne. 

zapory pro LPG: cena prestavby, nutne revize, zakaz vjezdu do podzemek, pocit jizdy na bombe mi neni prijemny

jedina vyhoda: cena provozu

0/0
8.12.2011 12:32

entony13

Re: mam starickou octavii 1.8T r.v. 2002 najeto 280 000km

mám nové auto na LPG, vyšlo levněji než diesel, bezpečnost vyšší než u benzínové nádrže., revize jsou po 15 000 km společně s garančkou, long life je vražda pro motory. Já za největší nevýhodu považuji dojezd, ten mám cca 450 km a zase tankování. Nebezpečnost LPG je docela pověra z dob škody 120 a favorita. Já bych osobně místo E85 asi volil diesel :-(, který jinak nemusím

0/0
8.12.2011 12:42

honza - octavia

Re: mam starickou octavii 1.8T r.v. 2002 najeto 280 000km

Diesel take nemusim ale na E85 (po prestavbe) auto jede lepe se stejnou spotrebou neplatim silnicni dan (prestavba zapsana) a po 75 000km nevidim zadne problemy ktere by E85 prinaselo do -10°C chytne napoprve stejne jako na benzin a pri vetsich mrazech to trva dele cca 5-8 vterin nez chytne.

Ja nikomu nerozmlouvam LPG jen pro me je opravdu nepouzitelne jako nejvetsi problem vidim ty podzemni garaze a ty revize pri najzdu 4000 - 5000km mesicne bych to mel kazde 3 mesice, volej si vymenim sam  takze na garancky take nejezdim.

0/0
8.12.2011 13:07

ADix

...

Moje zkušenost

1. Mazda MX5 1.6: 2 roky ředěno půl na půl spotřeba stejná vkon +- stejný najeto 20 000km a žádné opotřebení motoru nezaznamenáno. Koncem léta sem jezdil poměrem 10l N95 a 30l E85 za studena to chytlo až napodruhé a potřeba stejná. Za studeného motora nízký pokles výkonu v otáčkách 2000-3000/m (to ale příští rok vyřeší změna předstihu)

2. Škoda Felicia ET85 na nastartování pak přepínám na LPG (na lpg cca 160tkm) zatím žádný problém

3.Peugeot 307 1.6 ET85 špatné starty takže ředím půl na půl a je to lepší pak přepínám na LPG

4.AUDI 80 quattro 1.8 motor měl když se ke mě dostal nalítáno 265 000km(možná i točený tacháč) "žral víc oleje než paliva" poměr i teďka v zimě 30l N95 a 40l E85 odjetu teprve 10 000km a žádný problé ani se studenými starty...

0/0
8.12.2011 8:06

ADix

Re: ...

jinak ani jedno auto není podle výrobce přizpůsobené na E85 a ani mnou upravené pro jeho používání (zatím)

0/0
8.12.2011 8:10

entony13

Re: ...

Chudák řídící jednotka, když se spaluje E85, nemá správná data, proto se tam dává ta krabička......

0/0
8.12.2011 10:01

Lojzino

Zeptejte se autobusáků,

jak jsou s těma pampeliškami spokojeni.Když kolem vás takový autobus projede,tak to smrdí,jako by jste se ocitli u kuchyně s přepáleným olejem po hranolcích,bufiky jim nefungují,těm ta směska nesmyslů vůbec nechutná a když takový autobus uvidí kopec,tak se ho lekne na tolik,že má člověk pocit,že by měl vystoupit a trochu mu pomoci zatlačením.O spotřebě,která zákonitě stoupne ani nemluvě.

0/0
8.12.2011 4:08

B_B_Lobo

nesmysl

biopaliva je ekonomický i ekologický nesmysl, je to zhovadilost která se nevyplatí nikomu - teda kromě těch, kteří to vyrábí a dováží.

další věc je že jakmile dosáhne spotřeba biopaliv určité úrovně, začne se zvyšovat daňová zátěž, protože pro stát to je velmi nevýhodné. biopalivo přimíchávané do paliv normálních je daněno jednou sazbou, jak je to možné?

v současnosti a dohledné budoucnosti je nafta a benzín (bez biosložek) nejlevnější možné palivo, drahé je jen díky dani.

ekologický nesmysl spočívá v daleko horších emisích vypoštěných do atmosféry, kdy vzniká oxid dusný (rajský plyn) který je 300x horší než oxidy uhlíku. energetická náročnost na výrobu je negativní nebo 0, a v rozvojových zemích to znamená odlesňování půdy a dramatické zdražování potravin.

biopalivo je čisté zlo, které je naprosto zbytečné.I to jeho přimíchávání do současných paliv prodražuje o 1 kč na litr než kdyby byly paliva bez biosložky.

+6/0
8.12.2011 0:14

pivodlak

Re: nesmysl

tak tak. Tohle zelené vymývání mozků je tragedie, na kterou doplácíme všichni ;-(

+2/0
8.12.2011 1:34

l.g

Re: nesmysl

V Německu E85 lidi naprosto ignorují a je to takové fiasko, že to výrobci zkouší teď radši u nás.

Souhlasím s vámi. Je to čisté zlo, podobně jako třeba solární elektrárny. Ještě že mám ve svém autě výslovně napsáno, že biopalivo NELZE používat. Tak to alespoň nemusím řešit... :-)

+2/0
8.12.2011 2:33

entony13

Re: nesmysl

stejně máte v palivu 5% biopaliva :-) a bude hůř, ještě že to do LPG nějak nemohou dostat :-)

0/0
8.12.2011 12:03

Lukke-Luk

Zkušenosti

Kamarád si nechal upravit BMW 330i (E46) na E85, dělala mu to firma specializující se na baworáky, celý den to ladili a nastavovali a má s tím teď jen starosti.. Neustále se rozsvící kontrolka motoru, horší studené starty, čili stále laboruje s poměrem benzín/E85... Osobně bych do toho nešel, to budu raději jezdit na beniz o trochu dráže, ale bez starostí.

0/0
7.12.2011 22:36

entony13

Re: Zkušenosti

Já jezdím novým autem na LPG, ale štve mne menší výběr, tady skoro žádný :-(. U BMW zůstala rezerva jen u X5 a X6, tak do BMW to nejde, navíc ty jejich turba .......................... již nedělají žádný normální motor. Neřeším spotřebu, ale daně státu :-), stačí mně dálniční známka za 1500 a cesta Praha Brno. Nedám státu ani halíř navíc

0/0
7.12.2011 22:55

pivodlak

Re: Zkušenosti

Jen nerozumim tomu, proč někdo, kdo si pořídí bavoráka, touží jezdit na E osmdesát pětku? 8-o

0/0
8.12.2011 1:36

Lukke-Luk

Re: Zkušenosti

To, že si někdo pro radost pořídí 10 let starý benzinový 3litr od BMW znamená, že mu nezáleží na spotřebě? To myslíš vážně? 8-o

+1/0
8.12.2011 11:27

bla23bla

E85

to 85 znamená oktanové číslo?

Kdysi jsem jezdil s wartburgem na čistý toluen, okt. číslo cca 200 a byla to super jízda. Ale protože je to hořlavina 2. tř., muselo se to startovat přifouknutím propanu :-)) Staré bohatýrské časy!! Ale žádný kouř, žádný olej ve výfuku, dokonalé spalování!! ;-D;-D

0/0
7.12.2011 21:35

tomas__marny

Re: E85

E85 = 85 % ethanolu a 15 % naturalu.

0/0
7.12.2011 22:36

bla23bla

Re: E85

Srdečné díky. Pokud to má nad 100 okt, tak je to zajímavé.

V Kanadě jsem jezdil na 91 okt. benzin a byla to hrůza!!! Pak jsem hostitele přesvědčil na vyšší oktany a hrozně se divili, že to míň žere a lépe jede ;-D Kdysi jsem míchal toluen s benzinem 1:1 a dacie na to jezdila bezvadně!!

0/0
7.12.2011 22:44

Lukke-Luk

Re: E85

91 oktanů v Kanadě neznamená 91 oktanů v ČR. Ten přepočet je jiný.

0/0
7.12.2011 23:09

bla23bla

Re: E85

Že by kanadské oktany byly jiné než evropské? Nooo, v podstatě na tom nesejde, ale podstatný byl rozdíl ve spotřebě i zátahu motoru odspoda ;-D

0/0
8.12.2011 8:36

Maséér

Re: E85

používají jinou metodiku výpočtu...ale přesné detaily viz google

0/0
8.12.2011 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.