Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Legendární Porsche 911 vypadá pořád stejně. A je to tak v pořádku

Ve čtvrtek zemřel F.A. Porsche. Ten kdo namaloval jedno z nejslavnějších aut všech dob. Jeho Porsche 911 vypadá do dnešních dnů pořád stejně - loni dorazila už šestá generace. Z vnějšku jasně poznáte, že jeho rodokmen sahá až do 60. let, pod karoserií je ale všechno nové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tp2597

R.Svidrnoch

Ani jsem nemusel clanek docitat a bylo zrejme, ze autorem je patrne nejhorsi redaktor v oblasti auto-moto. Dokazal skoro nemozne - ke skoro neuveritelnym nesmyslum predchozich svych clanku, pridal peknou radku dalsich. Bravo!

0/0
8.4.2012 9:47

205

205

Aspoň že mají 911. Sice to není nic extra, ale design docela pěkný oproti Cayennu nebo Panameře, které jsou jednoznačně jedny z nejhnusnějších aut posledních 10 let.

0/0
8.4.2012 2:43

BlackWhite81

první porsche z 60let = škoda 1000MB

Porsche okopirovalo jen v 60letech revoluční škodu 1000MB a 1100MBX s novou koncepční karoserií se vším vzadu tedy motor i pohon což je veřejné tajemství ! porsche šlo ale dál, zatímco škodovka svůj vývoj zastavila díky komančské normalizaci

0/0
7.4.2012 21:39

computer

Re: první porsche z 60let = škoda 1000MB

To je ale blábol!

0/0
7.4.2012 22:03

quagaar

Re: první porsche z 60let = škoda 1000MB

Poloviční blázen bych napsal....

+1/0
8.4.2012 16:40

vaclavzeman

Re: první porsche z 60let = škoda 1000MB

Jasně.A škoda jim to pak oplatila když přišla na trh 110R o totálně drtila prodeje v západním německu;-D;-D

0/0
8.4.2012 21:27

petr____22

Re: první porsche z 60let = škoda 1000MB

Motor vzadu mela i auta ktera skutecne byla predchudcem toho Porsche ;-D Jedine co s nim ma spolecne MBcko jsou 4 kola a volant.

0/0
10.4.2012 11:57

josefl

Prostě platí

Je to hezké auto, ale BMW to není.

0/0
7.4.2012 18:16

Yip

Re: Prostě platí

No. Zaplaťpánbůh. BMW je hnus.

+1/0
7.4.2012 18:51

krakra

Re: Prostě platí

To jsem nepochopil.

0/0
7.4.2012 21:28

RustyRyan

Srovnani designu

Srovnavat Porsche Design a Designed by Apple... No nevim nevim. :-) Staci se podivat na navrhy telefonu od Porsche a je to podle me jasne, kdo je vitez.

0/0
7.4.2012 17:52

donau

Re: Srovnani designu

Apple ma dobry dizajn v pripade ze ma na display alebo monitore Porsche 911.

0/0
7.4.2012 19:31

sei4

Porsche 911

je pro mne nádherné auto.

+1/0
7.4.2012 12:14

jindrich

Re: Porsche 911

souhlas, je to klasika a prece nova, tentokrat je krasny i clanek z pera autora

0/0
7.4.2012 12:19

flajboj82

Re: Porsche 911

Nejen pro vás...tohle je prostě pecka...moje vysněný auto...

0/0
7.4.2012 15:06

kolom

Proč kupovat u nás?

Zajímalo by mě, proč by si někdo kupoval Porsche 911 v Čechách za cenu 2,5 milionu?

Stačí zajet pár kilometrů na hranice Německa a koupit si Porsche 911 o půl milionu levněji - taková cesta se vyplatí. A nebo ještě lépe, dovézt si 911 z USA, kde stojí asi 1,5 milionu, takže o milion levněji. A to počítám se špatným kurzem.

Kdo je tak bohatý, že může vyhazovat peníze z okna, koupí si něco dražšího (buď nějakou budoucí GT verzi nebo jinou značku)...

Nechápu, jak tady mužou dělat nějaké obchody...

0/0
7.4.2012 11:54

Cynické H0VAD0

Re: Proč kupovat u nás?

no jo, ale co servis? kdyz jsem mel americke volvo, tak dily chodily z Vidne:-/

+1/0
7.4.2012 12:00

kolom

Re: Proč kupovat u nás?

Nevim, jak to myslíš, ale 911 se (pokud vím), vyrábí v Evropě. USA verze a Evropská verze by měla být identická. Nemluvě o tom, že na 911 moc náhradních dílu nebudeš potřebovat :-)

+1/0
7.4.2012 12:11

Cynické H0VAD0

Re: Proč kupovat u nás?

ok, tak to ja si ho asi nekdy koupim :-)

0/0
7.4.2012 12:37

Fungy

Re: Proč kupovat u nás?

s 911 do Vídně je to chvilka;-)

0/0
7.4.2012 14:26

krakra

Re: Proč kupovat u nás?

Jsou tam rozdíly ve světlech - to se musí předělat aby to mohlo u nás jezdit.

Dále Americké verze mají automaty, teda pokud ho chceš tak to nevadí.

0/0
7.4.2012 21:30

kolom

Re: Proč kupovat u nás?

O světlech nevím, ale v USA se prodávají i manuály. Každopádně 7 stupňový manuál, nevim nevim... Ty PDK jsou podle mě lepší.

Co je ale nejvtipnější - koukám na web a přimo Porsche US zadarmo možnost dodání US verze auta do Evropy! Takže odpadá nutnost nějakých delaerů a drahého dovozu. Neskutečný...

0/0
8.4.2012 18:53

krakra

Re: Proč kupovat u nás?

Ty světla znamenaní, že bliky nesvítí oranžově a neblikají a další rozdílnosti.

0/0
8.4.2012 19:13

petr____22

Re: Proč kupovat u nás?

Zadarmo? Tak s epodivej co vsechno musis zaplatit dle predpisu EU. Zadne zadarmo nebude, pocitej tak 1/3 az 1/2 ceny navrch.

0/0
10.4.2012 12:00

petr____22

Re: Proč kupovat u nás?

Iz jsi videl, o kolik se zvysi cena americkeho auta po zaplaceni vsech poplatku, jako je registrace, clo, dph, povoleni a dalsich milion veci? Bude drazsi jak koupene u nas ;-D

0/0
10.4.2012 11:58

tobino

xxxxxxx

tak tak , příjdete si koupit porsche , a prodavač se jenom zeptá jakou chcete barvu

0/0
7.4.2012 11:46

Rambo-x

Pořádné auto

Pořádné sportovní auto má vždycky motor v zadu,motor v předu ve sporťáku je pro blondýnyR^

Aspoň že ještě někde dělají auta s charakterem,a ne jenom aby to mělo co největší kufr

0/0
7.4.2012 11:25

pisatel69

Re: Pořádné auto

Dodge Viper, McLaren Mercedes SLR, Lotus Seven...si jen tak namátkou vzpomínám na auta s motorem vpředu. Jsou to sportovní vozy nebo vzítka pro blondýny? :-)

0/0
7.4.2012 14:31

Rambo-x

Re: Pořádné auto

Prostě na mě tak sportovní auta s motorem v předu působí......motor v předu klidně,ale u rodiného kombi na běžné ježdění,ne u auta se stovkami kilowat

0/0
7.4.2012 14:40

Nomad

Re: Pořádné auto

Corvette, Nissan GTR, Vsechna Ferrari nez vyrobili Dino, E-type

0/0
7.4.2012 18:02

JeFFik

Re: Pořádné auto

Motor vzadu je OK. Jenže v článku se mluví o motoru vzadu ZA zadní nápravou a to je něco jiného, než když je motor vzadu ale PŘED zadní nápravou, což je zcela ideální pozice a proto se používá např u formulí. Váha motoru za zadní nápravou totiž odlehčuje přední kola a výrazně zvyšuje zatížení zadní nápravy. Proto je v článku zmínka o "pokořené fyzice", když to na chování auta není poznat.

0/0
7.4.2012 18:52

Rambo-x

Re: Pořádné auto

Ono se i z této koncepce dá udělat auto,třeba rapid obutý na trošku nižších gumách a sníženou přídí sedí v zatáčkách jak přikovaný,a když někdo má prostředky na vývoj tak není problém z toho udělat auto

0/0
7.4.2012 20:40

Nomad

Re: Pořádné auto

No vono pokud ma auto motor mezi napravami, tak se obecne rika "uprostred".

0/0
7.4.2012 21:21

destiny

Prosím o vysvětlění...

Jak souvisí výkon motoru s váhou auta?

... výkon i točivý moment ještě mírně vzrostly. Jak to? Tvůrcům porsche se totiž podařilo ušetřit při vývoji 98 kg váhy, z toho 80 kg odlehčením karoserie – a to už se někde projevit muselo.

0/0
7.4.2012 11:08

Rambo-x

Re: Prosím o vysvětlění...

Tak to je jednoduché,čím nižší váha,tím méně má motor s autem práce a tím rychleji jede........jinými slovy,když se sníží váha,může být výkon motoru stejný a auto pojede rychleji

Jednoduchá konstanta KW/KG.........auto které má 500 kilo,a má výkon motoru 40 kw,pojede rychleji než auto které má 2 tuny a výkon motoru 70 kw

0/0
7.4.2012 11:28

Le Miserable

Re: Prosím o vysvětlění...

Ty píšeš o koze a on o voze. Pisatel nad tebou narážel na výkonnější MOTOR díky odlehčení auta (tuto blbost si můžeš v článku vyhledat) a ty píšeš o rychlejším AUTĚ, což je díky odlehčení jasná záležitost.

0/0
7.4.2012 13:17

destiny

Re: Prosím o vysvětlění...

to je sice hezké, ale tady se mluví o výkonu motoru... žádné pseudo jednotky výkon/váha... přece jeden motor nemá v dvou různých autech s různou váhou rozdílný výkon!

0/0
7.4.2012 13:20

Rambo-x

Re: Prosím o vysvětlění...

Ale právěže má,i když se VÝKON MOTORU nezmění,tak v lehčím autě dosáhne lepších hodnot,tím pádem je lehčí auto se stejným motorem*jakoby výkonější*

Vemte si trabant,motor trabantu s autem o váze kolem 400 kilo a výkonu 17kw dokáže jet i přes 110 km/h,ale dát motor trabanta do superba s váhou 2 tuny,tak se pomale ani nerozjede,natož aby s tím vytáhl 110km/h

0/0
7.4.2012 14:48

destiny

Re: Prosím o vysvětlění...

Jak nezmění? Právě, že změnil! viz "...výkon i točivý moment ještě mírně vzrostly." A já se neptám, proč to auto teď jezdí rychleji, když snížili váhu a zvedli výkon, ale proč redaktor tvrdí, že se výkon zvedl díky snížení hmotnosti.

Už?

0/0
7.4.2012 15:42

RustyRyan

Re: Prosím o vysvětlění...

Vykon lze merit na hrideli (pak mate pravdu a je to hloupost co se pise ve clanku), nebo na kolech (zde ma hmotnost vliv, ale take sirka a rozmery pneu na hnaci naprave, kvalita gum atd.). To druhe se ale moc nepouziva a formulace v clanku neni moc sikovna. :-)

0/0
7.4.2012 17:47

JeFFik

Já ti to vysvětlím:

hádáte se o blbostech, ta řečnická otázka v článku "JAK TO?" se neptá na zvýšení výkonu, ale na to jak bylo dosaženo snížené SPOTŘEBY při zvýšeném výkonu? A odpovídá si, že toho bylo dosaženo snížením hmotnosti stačí si to přečíst CELÉ:

.....Tedy o 1,6 litru úsporněji než v předchozí generaci. Porsche dokonce snížilo obsah motoru z 3,6 na 3,4 litru, zato výkon i točivý moment ještě mírně vzrostly. Jak to? Tvůrcům porsche se totiž podařilo ušetřit při vývoji 98 kg váhy, z toho 80 kg odlehčením karoserie – a to už se někde projevit muselo. ;-D

0/0
7.4.2012 19:08

Patolog

Re: Prosím o vysvětlění...

Zajeď si s autem na brzdu, pak z něj vyškubej sedačky, tapecírung, a všechno zbytečný a zajeď znova na brzdu. Pak si porovnej výsledky. Dopředu ti říkám, že výkon motoru bude stejný.

0/0
7.4.2012 18:13

Rambo-x

Re: Prosím o vysvětlění...

Papírový výkon bez pochyb stejný bude,ale když s tím vyjedeš ven na silnici tak hned uvidíš rozdíl ve výkonu když to auto razantně odlehčíš

0/0
7.4.2012 20:45

jezek

Re: Prosím o vysvětlění...

No, je to tam napsáno skutečně nešťastně. Ale ono se to "Jak to?" spíš vztahuje k té snížené spotřebě. A ta už pak se sníženou hmotností trochu souvisí (i když víc asi udělá ten start-stop systém...;-)

0/0
7.4.2012 18:22

Výstřik do tmy X.

máte to v naftě?

Nemáte, nechci.

0/0
7.4.2012 10:23

kníže Sternenhoch

Re: máte to v naftě?

zkuste Johna Deera,Vy vtipálkuRv

0/0
7.4.2012 12:15

fafi 2

Re: máte to v naftě?

proc u deera? pokud vim tak se sportovnima trakarema maj kusenosti u lamba.

0/0
8.4.2012 10:01

oldfashioned Kokodák v1

Re: máte to v naftě?

poptal bych se v Zetor, n. p.;-D

0/0
7.4.2012 12:22

Fungy

Re: máte to v naftě?

zkus BMW

0/0
7.4.2012 14:28

flajboj82

Re: máte to v naftě?

911 v naftě je v podstatě harakiri...;-O

0/0
7.4.2012 15:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.