Diskuze
Ani za 12 let se řidiči nenaučili pravidlo zipu
Děkujeme za pochopení.
drsny_zasveceny
Nerozumíme si...
Pánové (a dámy), asi si v těch hádkách o zip nerozumíme. Problém je v rozdílném vytížení levého a pravého pruhu. Tam, kde je doprava rozprostřená do více pruhů rovnoměrně - typicky pražská magistrála nebo Jižní spojka, tam je to bez diskuse - jedu až k omezení a před ním zipuju.
Na dálnicích je to ale zpravidla jinej případ - vyjma dopravní špičky typu pátek odpoledne na D11 od Prahy je pravý pruh vždycky vytíženější než levý, a proto se v něm při omezení začne dělat kolona. Pakliže se k ní blížím jako řidič, pak nejracionálnější chování nás všech vypadá následovně: sundám nohu z plynu a ke koloně se přibližuju jen zvolna. Když se v tomhle místě zezipujeme všichni, problém nebude.
Jakmile se ale nějakej <I>čus snaží projet podél stojících aut tři kilometry a na konci si vynucuje puštění, tak to už dávno není zip. Není na něm nic racionálního, naopak tím vyvolává komplikace, které pak zdržují všechny ostatní za ním.
mpes3
Re: Nerozumíme si...
a přitom ten <|> se chová v souladu s platným zákonem. O žádných komplikacích nemůže být ani řeč, v té koloně poskakuješ, rozhodně nejedeš plynule.
moje.maličkost
no to je toho
a ani za celý svůj život se nenaučili řidiči používat blinkry, mlhovky(přední i zadní), mozek a další důležité věci tak co
P1azer
Re: no to je toho
Taky si myslím, že ZIP už je to poslední... občas se člověk bojí sednout za volant, když vidí, co jsou ostatní řidiči schopni udělat...
Amoniak II
Dotaz
Máte pocit, že autor tohoto videa:
http://www.youtube.com/watch?v=00N2ZzJUA8w
přispíval k plynulosti provozu nebo prasácky předbíhal?
tx999
Re: Dotaz
Podivejte se na zacatek - kolona stoji evidentne az ke zjezdu ze silnice. Kdyby vsichni ridici vyuzili oba pruhy, tak by ten sjezd zustal (mozna) volny (pokud to nebylo dlouhe az kam, to video jako takove neukazuje, kam az ta kolona byla). To je duvod, proc na tech sjezdech jsou ty dva pruhy v delce nekolika desitek (stovek) metru casto malovane. Mimochodem ten v te oktavce se dopoustel prestupku zvaneho bezduvodne pomala jizda (autor zase prejel plnou caru, takze taky to neni uplne koser). Prectete si muj komentar asi o stranku zpet. Ale v zasade vsichni, kteri stali v tom pravem pruhu, branili v dane situaci plynulosti provozu na te silnici, ze ktere se sjizdelo.
net.Xtreme se nevzdává
Pravidlo zipu
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1096067152-stop/208572230400044-pravidlo-zipu/video/
Snad to někteří konečně pochopí, i když pochybuji...
mak1_re
Pravidlo zipu ?
to je stejně jenom výmysl pražskejch cajzlů aby se nacpali před celou frontu aut
Petr zoubek
Zajímavý úkaz
jsem zažil v loni, nebo předloni v Praze při sněhové kalamitě. Dálnice do Prahy byly neprůjezdné a tak osobáky jely různými obklikama a ti co jeli v koloně po hlavní pouštěli úplně dobrovolně na střídačku ty z vedlejší.
dobromil kautsky na stroji huskv
Re: Zajímavý úkaz
prazske ridice husty provoz naucil slusnosti, se kterou se u ridicu ze zbytku republiky clovek casto nesetka.
Amoniak II
Ale naučili.
Pravidlo zipu vcelku bez problémů funguje tam, kde jedou dva pruhy souběžně a pak se sbíhají do jednoho.
Tam, kde řidiči dodržují pravidla, jedou v pravém pruhu a tuto kolonu někdo zkouší předjet (protože jeho čas je asi cennější) a nacpat se dopředu, tam má občas ten vychcanec problém.
Rokba
Re: Ale naučili.
Ale dokud ten pruh nekončí, tak do něj není zakázáno vjíždět. Takže předjet kolonu v tomto případě není vychcanost, ale racionální využití dopravní infastruktury.
slaviator
nepetr by asi měl vrátit řidičák
Ono jet 80tkou ve vou souběžných pruzích a až na konci se zařadit z jednoho končícího do druhého pokračujícího je lepší, než když se všichni cpou už půl kilometru před. A to z jednoho prostého důvodu: zvyšuje se propustnost křižovatek, neboť co je delší? Had 100 aut, co jedou v jednom pruhu nebo dva hadi po 50 autech jedoucí vedle sebe
trixs
Re: nepetr by asi měl vrátit řidičák
Kontrolní otázka. Jakou rychlostí pojedou vozidla v tom jednom pruhu, pokud ve dvou pruzích jela 80 km/h?
nepetr
Mne
Spíš zajmá kdy se řidiči naučí při avizování dopravní značkou že se pruh po 1000 metrech - 500 metrech atd. uzavírá. Řadit se do pruhu dřív než na jeho konci. Dopprava je pak plynulejší a daleko bezpečnější. Hlavně na dálnici by tenhle nešvar měla policice trestat minimálně 10 000,- pokuty a 5 body. Stačí když za Prahou uzavřou jeden pruh a nejde se po dálnici dostat změsta, vždy se najdou bezmozci kteří ve 130 a to i přesto že je rychost snížená třeba na 80 dojedou až k uzavření pruhu a začnou se cpát do pruhu který pokračuje. Tím se zastaví veškerý provoz a dálnice je ucpaná. Na západě je řazení se do pruhu daleko před jeho koncem samozřejmostí a když už to někdo "nechápe" je to Čech, Polák nebo Slovák.
Miro69
Re: Mne
Doufám, že to myslíte ironicky. Jestli ne, tak jste přesně ten, který absolutně nepochopil princip a výhodu zipu pro urychlení a zkrácení kolon. V zahraničí asi moc nejezdíte, protože to, co píšete, je úplně mimo realitu.
MrGrofMrNemesKecsSalAttiRobiKa
Czech Republic + zip!
Bohužel mám na 98 % špatné zkušenosti
Dám ještě čas řidičům aby si to už konečně naučily ten zip.
Přece nechtějí být sto let za opicema.
víťula_
Re: Czech Republic + zip!
já jezdím po Praze a špatné zkušenosti se zipem nemám. Spousta lidí se sice bojí zip využít ale téměř nikdy jsem neměl problém při zařazení ,vždycky mě pustili. Ale co lidí předváděli při zúžení např. v Brně nebo na Slovensku, bylo hrozné.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Prodej bytu 3+1 v Pardubicích, ul. Arnošta z Pardubic
Arnošta z Pardubic, Pardubice - Zelené Předměstí
3 999 000 Kč