Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Návrat loukotí: nová pneumatika nepotřebuje vzduch

Pneumatikářský gigant Bridgestone představil koncept pneumatiky, kterou není potřeba nafukovat. Speciální konstrukce připomíná loukoťová kola a její výhodou má být vysoká trvanlivost a praktická nezničitelnost pneumatiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

radl

Kdyby...

...byly tyto pneumatiky tak výhodné, vývojáři F1 by byli prvními, kteří by tuto možnost otestovali v závodních podmínkách. Ne nadarmo valná většina zlepšováků pochází z jejích dílen ;-)

0/0
17.12.2011 21:21

l.g

Recyklace

Tak mě napadá, že vzduch se recykluje ještě o něco lépe, než speciální pryskyřice...

0/0
14.12.2011 11:21

Homer _5

Něco mi uniká, nebo na iDnes tradičně blábolí?

Skoro dole se píše, že tato "pneumatika" snižuje valivý odpor. Zásadním nedostatkem je ale zahřívání té konstrukce. A kde se ta energie na to zahřívání tedy bere? Perpetuum mobile to jistojistě není, takže součástí toho valivého odporu nutně musí být mechanické ztráty vznikající při ohybu té lamelové/loukoťové struktury... čili co se týká valivého odporu, tyhle kola na tom budou znatelně hůř než současné klasické pneumatiky plněné vzduchem. Sice vám to zvedne spotřebu o min.  1-2 litry na 100km, ale za to vydrží 10 let. Pak se ukáže, že vydrží sotva 5 let (což je cca životnost normální gumy) a "přezutí" běhounu bude oproti klasické gumě stát taky násobky. Prostě PARÁDA...:-(

0/0
13.12.2011 17:03

Lvy

A co spotřeba?

No já jen, že pokud se to moc zahřívá, tak na to je potřeba energie a ta se odněkud musí vzít, takže mám docela obavu. Jo a navíc jak se bude řešit rozdílné zatížení? Prostě někdy jedu prázdný a někdy půl tuny, u normální pne prostě dofouknu kola a je to.

0/0
13.12.2011 12:35

steve78

Vhodnost

Ale to, že to není vhodné pro použití na současných vozech, neznamená, že nelze přizspůsobit vůz té pneumatice. Nejspíš tak, že se proud vzduchu povede mimo kola a případně kolo bude z 80%schované. Vzhledem k budoucnosti elektromobilů s V max kolem 100km/h a užitím hlavně do města, si takové kolo na nich dokážu představit. Stejně tak si to dovedu představit na malých skůtrech a jízdních kolech.

0/0
13.12.2011 7:58

vransen

Re: Vhodnost

Už tady někdo psal o namrzání ledu do toho kola, což by vedlo k jeho nevyváženosti. Dovedu si představit, že díky těm loukotím to auto dokáže k zemi doslova přimrznout a pak se neodlepí.

0/0
13.12.2011 8:57

Modrý a zelený blesk

Re: Vhodnost

Ježiš tak to bude mít nějakou "prachovku," no.

Přimrznout se dá i s normálním kolem docela snadno.

0/0
13.12.2011 10:25

žepré

Opět není jednó nad klasiku,

od pana Dunlopa, které vzduchem plněnó dušu mimochodem vymyslel pro bicykly. Výzkumníci a vývojáři zase tápó ve slepé uličce: hydraulický tlumení je totiž osvědčený nejen u pneumatik jako nélepší.

0/0
13.12.2011 0:08

Modrý a zelený blesk

Re: Opět není jednó nad klasiku,

To je pneumatické tlumení.

0/0
13.12.2011 10:26

m-karr

Loukotě a ruzné jiné žbrdle

By asi taky sloužily jako dost slušný vrhač kamínků a jiného svinstva na okolní auta. Ale má to i výhody. Takovéto kolo vám nemůže pochcat pes.

0/0
12.12.2011 23:57

abraxas97

To bude krásné z těch škvírek

vyškrabávat hovínka....

0/0
12.12.2011 23:55

korduliak

Nečistoty?

To bude super, když se do toho žbrdlení dostane nějaká nečistota typu bláto nebo kamínek... To se potom i z A8 stane kostitřas jak sviňa :-)

0/0
12.12.2011 22:45

net.Xtreme se nevzdává

Re: Nečistoty?

Ono to často bývá takhle prořízlé většinou jen, aby byla vidět struktura, jinak je to celé "zapouzdřené" a vypadá to jako normální pneumatika, tedy více méně.

+1/0
12.12.2011 23:37

Paglia Orba

Re: Nečistoty?

TO JE BLBOST. Stačí si ten článek pozorně přečíst a pokud možno ještě otevřít ten odkaz pod ním. Tam jsou ty pneumatiky vyfocené při testech na autech, čtyřkolkách, bagrach atd. Taky je tam konkrétně popsáno z jakého důvodu a proč jsou ty boky volné. Takto řešená pneumatika se neůměrně zahřívá a stěží se uchladí takto otevřená. Použití na jízdu po dálnici je i u takto otevřené pneumatiky absolutně vyloučené.  Pokud by byla uzavřená, jak tady tvrdíš, tak během pár km shoří.

+1/0
12.12.2011 23:48

Homer _5

Re: Nečistoty?

e-eeeeeeeee... nesmysl...

0/0
13.12.2011 17:05

vransen

Prostě klasika,

je to na houby, nedá se to prodávat, tak to musí nést nálepku Děsně eko...

+1/0
12.12.2011 21:52

VLDX

Přehřívání?

A proč neudělají chlazení skrz ten běhoun? Tím to by chladilo docela solidně při zachování vlastností penu!

0/0
12.12.2011 21:47

vransen

Re: Přehřívání?

Jenom další systém navíc. Složité a vyžaduje údržbu. Tenhle koncept prostě není nosný.

0/0
12.12.2011 21:53

Modrý a zelený blesk

Re: Přehřívání?

Žádný systém navíc. Stačí přidat příměs a udělat materiál kola dobře tepelně vodivý.

0/0
13.12.2011 10:27

Rosomak

Zahřívání není problém

stačí do pryskyřice přidat dostatek hliníkového prášku, tj. udělat teplovodivou směs a ne izolační.

0/0
12.12.2011 21:01

anthropoid42

Re: Zahřívání není problém

spatny napad to neni, ale otazka myslim je, jak tam dostat neco lacinejsiho nez hlinik... myslim, ze ta pryskyrice bude cenove asi hodne nizko. tipuju, ze vetsi problem s teplem nebude pri vysokych rychlostech, jako spis pri predjizdeni ci brzdeni, kdy se odpor zvysuje. je-li problem s teplotou, tak pak je horky leto uz na prezuti...

0/0
12.12.2011 21:48

vransen

Re: Zahřívání není problém

No a pružit to bude pořád stejně?

0/0
12.12.2011 21:54

Rosomak

Re: Zahřívání není problém

Ještě líp. Ale bude to dražší.

0/0
12.12.2011 22:50

vransen

Re: Zahřívání není problém

Odborník na kompozity?

0/0
13.12.2011 8:54

Modrý a zelený blesk

Re: Zahřívání není problém

Na to nemusí být člověk odborník. Termoplasty se typicky plní sklem, jinak se tam dá přidávat ledacost. Hliník ale na to není dobrej, na to jsou lepší sloučeniny.

0/0
13.12.2011 10:28

Rosomak

Re: Zahřívání není problém

Máš pravdu, diamantový prach je to pravé.

Podotýkám, že stačí z umělých, tj. čtvrtinová cena...

0/0
13.12.2011 11:06

Modrý a zelený blesk

Re: Zahřívání není problém

Diamant je super, ale špatně se zpracovává. Jsou sloučeniny s horší vodivostí, ale s lepší zpracovatelností -> lepší ekonomika.

0/0
13.12.2011 11:28

Miki123456

Loukotě

Co je loukoť a co je příčel?;-D

0/0
12.12.2011 20:20

old-fashioned Kokodák

Re: Loukotě

a což teprvá špryncl;-D;-D

0/0
12.12.2011 21:19

Paglia Orba

to je pneu v našich šířkách nepoužitelná.

Stačí trocha sněhu a místo vzduchu bude v tom loukoťovém bludišti 10kg ledu. Nevyváženého ledu !!!! Prakticky v zimě nepoužitelné, ale na léto - snad. Na jaře to bude plné špíny ze zimního posypu, takže opět problém z nevyvážeností a na podzim vlastně to samé - spadané listí atd.

Koncept tak do Kalifornie.:-P

+1/0
12.12.2011 18:49

Mychal.B.

Re: to je pneu v našich šířkách nepoužitelná.

Nerad ti beru iluze, ale i v Kalifornii znají sníh. I když v Malibu ne.

0/0
12.12.2011 18:58

Paglia Orba

Re: to je pneu v našich šířkách nepoužitelná.

Tak samozřejmě, ale určitě ne v takovém množství jako u nás. A už vůbec neberu třeba Rakousko, Švýcarsko a severské země.

0/0
12.12.2011 19:03

Frantizsekk

Re: to je pneu v našich šířkách nepoužitelná.

Ty loukote nebudou videt, zvenku to bude normalni pneumatika ;-D;-D;-D

0/0
12.12.2011 21:23

Paglia Orba

Re: to je pneu v našich šířkách nepoužitelná.

A jak na to pán přišel ???? ;-D;-D;-D;-D Pokud by pán pozorně četl a třeba ještě otevřel ten další odkaz, tak by to dokonce viděl namontované na autě, čtyřkolce, nakladači atd. Stejně tak by se dozvěděl, proč takto řešená pneumatika musí být z obou boků otevřená a že ani to nestačí. I takto otevřená pneumatika se neúnosně zahřívá a její použití na dálnicích je naprosto vyloučené. Pokud by byla na bocích  uzavřená, tak během několika km shoří. ;-D

0/0
12.12.2011 22:33

Frantizsekk

Re: to je pneu v našich šířkách nepoužitelná.

Jestli to nebude zavreny, jako normalni guma, tak si to nikdo nekoupi ;-D

0/0
13.12.2011 22:36

LUF4

Re: to je pneu v našich šířkách nepoužitelná.

Sajrajt odstředivou silou sám odlítá. Ale říkám si že budou těžší než gumy plné vzduchu

0/0
12.12.2011 21:35

mgs

Re: to je pneu v našich šířkách nepoužitelná.

To bych netvrdil, spis se tam jeste lepe usadi. Me se dostal snih (led) do vnitrni strany kola a i kdyz jsem jel vice jak stovkou tak neodletel. Jenom to s autem pekne hazelo. Musel jsem zastavit a skrabkou na sklo (nic jineho jsem nemel) ho z vnitrni strany kola doslova vydolovat. Ale jak uz tu nekdo psal, pneumatika bude nejspis z boku uzavrena.

0/0
12.12.2011 21:41

vransen

Re: to je pneu v našich šířkách nepoužitelná.

Další věc je, kam to bude při té rychlosti lítat...

0/0
12.12.2011 21:56

Rubik1

Proč sem zase pletou životní prostředí?

"Taková pneumatika by pak měla být podstatně ohleduplnější k životnímu prostředí." - To jsou zase kecy! Pneumatika nepotřebuje vzduch, ale potřebuje více materiálu. Od kdy je použití vzduchu do pneumatik neekologické? Až budeme za vzduch platit tolik, co za vodu v Egyptě, tak možná.

0/0
12.12.2011 18:36

tajny agent

Re: Proč sem zase pletou životní prostředí?

To ze veci nechapes neznamena ze nefunguji ... ta pneumatika je ohleduplnejsi kvuli materialu i nahraditelnosti ty vzduchu.

0/0
12.12.2011 19:46

Frollik

Re: Proč sem zase pletou životní prostředí?

Běhoun je ze stejného materiálu jako stará neekologická. Takže místo vzduchu se používá ekologičtější produkt z ropy. Nahraditelnost používám jen při výměněně letní za zimní a naopak. Defekt jsem neměl 40 let.

0/0
13.12.2011 10:07

vransen

Re: Proč sem zase pletou životní prostředí?

Ohleduplné je to v tom smyslu, že se na tom dá jezdit jenom pomalu -> nižší spotřeba a emise CO2. Možná se na tom dokonce nedá jezdit vůbec, takže pak by to bylo CO2 neutrální ;-)

0/0
12.12.2011 21:58

semelik

no, v EU je všechno možné, já bych moc nesýčkoval

0/0
12.12.2011 22:20

Jigssaw

Re: Proč sem zase pletou životní prostředí?

Já myslím že zde bylo myšleno proto že se daleko hůře bude dát zničit a proto je nebude potřeba tak často měnit - otázka je jaký to bude mít vliv na bezpečnost (když zničíte pneumatiku vyměníte, tady byste čekali až na sjetí).

0/0
12.12.2011 22:20

hurkadavid

Novinka

Před cca osmi lety jsem to viděl na nějaké Audině a byl to Dunlop a chystalo se to do výroby. Před třemi lety jsem četl, že Batum vynalezl nezničitelnou pneumatiku na podobném principu, jen měla bočnice (ale nefoukala se). Počkáme deset let a uvidíme Myslím, že žádný výrobce není tak blbý, aby vyráběl něco, co je nezničitelné.

+3/0
12.12.2011 18:00

JeFFik

Re: Novinka

Pokud by ten výrobce přišel jako první s něčím co překoná současné pneumatiky tak na tom vydělá. I nezničitelná věc technicky začne zaostávat a zákazník poté modernizuje....nehledě na to, že toto jen déle vydrží, rozhodně to nebude nezničitelné, plasty stárnou a jejich pevnost s léty se rapidně snižuje např. vlivem UV záření.

0/0
12.12.2011 18:16

Monastus

Re: Novinka

Cituji Vás: "žádný výrobce není tak blbý, aby vyráběl něco, co je nezničitelné" ... Naprostá pravda. Nebo to bude opravdu drahé.

0/0
13.12.2011 19:54

tdvorak

Bočnice

Kde všichni přišli na to, že tam nebude bočnice? Není to tak jen vyfoceno, protože kdyby tam byla, nebyl by vidět rozdíl oproti standardní pneu?

+2/0
12.12.2011 17:09

pteryx

přehřívání

Máme báječné pneumatiky, nebýt takového drobného problémečku s přehříváním ... Třeba by to mohli naplnit nějakou chladící kapalinou. Ale to by asi bylo drahé a krapet těžké, že? Takže je to plácnutí do vody ...

0/0
12.12.2011 16:42

osk

Re: přehřívání

Třeba to bude slepá ulička, ale třeba se to bude dát vylepšit a je to správný směr, já myslím, že je to poměrně zajímavé. Nic nevzniklo ze dne na den tak aby to bylo hned skvělé.

+2/0
12.12.2011 16:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.