Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslední crash testy roku 2011: zlepšení Číňanů a několik zaváhání

Hned dva čínské automobily získaly v posledních letošních nárazových testech EuroNCAP čtyři hvězdičky. To je stejné skóre, jako má nový Fiat Panda nebo elektrický Renault Fluence ZE. Pět hvězd má 11 aut, jedině Subaru (Impreza) XV by si je ale ponechalo i příští rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

723novy723

Procentualni stupnice

Tak jsem si prosel celkove vysledky,ale stejne nechapu jak se nekdo muze ridit nejakym procentualnim vyjadrenim bezpecnosti. Pochybuju,ze i pro inteligenta je toto cislo vypovydajici. Ja osobne bych si klidne koupil auto,ktere je vuci chodcum nejnebezpecnejsi. Je hezke brat ohledy na druhe,ale kdyz uvazuju selsky,tak srazka chodce s jakymkoliv dopravnim prostredkem je fatalni. Pro mne jako pro motoristu jsou tyto cisla zbytecne a matouci. Docela rad bych vedel,zda se pri vyrobe aut bere toto procento v potaz...P.S.: Zeleni take pouzivaji pomerovou stupnici na spotrebovanou energii,ackoliv je spravne pouzivat jednotky SI...

0/0
28.12.2011 13:27

pablo_II

Re: Procentualni stupnice

No mozna mu nazor nei uplne nezavisly, protze tohle je problematika, kterou se tak trochu profesne zabyvam a ujistuji vas, ze tvrzeni, ze kazda srazka s chodcem je fatalni je zcela mimo realitu a to je prave ten problem. Spravna konstrukce front-end modulu vozidla muze velmi vyrazne ovlivnit vysledek takoveto srzky ve porspech srazenenho chodce. zejmena nove modely aut, ktere maji v teto discipline dobre vysledky davaji srazenemu chodci pokud dobrzdite alespon a 40 km-h celkem solidni sanci na preziti. Pro automobilky je to relativne nova disciplina a uci se v podstate za pochodu a na vysledcich Euro NCAP je to celkem videt. Druha vec i kdyz pragmaticka je dosti smutna. Stejny postoj jako mate Vy ma mnoho dalsich kupujicich. Prave proto tuto oblast upravuje legisativa a pro automobilky je povinna a prave proto Euro NCAP prikorcil k tomu, ze pet hvezd muze dostat auto, ktere ma dobre vysledky ve vsech kategoriic, tedy i v oblasti ochrany chodcu.

0/0
28.12.2011 16:35

pablo_II

Re: Procentualni stupnice

A jen pro uplnost, naprosto chapu Vas tak trochu sobecky postoj, ve stylu, "hlavne, ze me se nic nestane", ale i vam se muze stat, ze srazite chodce a pak byste byl asi rad, ze namisto zabiti mu treba jen zlomite nohu, nebo zlomite par zeber. Ono ublizeni na zdravi a zabiti maji dosti odlisnou trestni sazbu.  A pokud jste cetl dobre, tak nektere modely neziskaly 5 hvezd kvuli ocrane deti na zadnich sedadlech a nebo kvuli spatnemu ukotveni bezpecnostniho pasu, coz povazuji za dost zavazne nedostatky. To ze je hodnoceni rozepsano podle kategorii je snad dobre ne? Pokud vas zajima pouze bezpecnost posadky, tak si proste byberete jako hodnotici parametr jen tuto kategorii a vic Vas nezajima, pak se nemuste zajimat o celkove hvezdickove hodnoceni. Co se tyka SI jednotek, NCAP narozdil od zenelnych ma presne popsanou metodiku jak k tem procentum a hvezdickam dosel, pro laika by ale byla dosti nesrozumitelna. Co by Vam napriklad rekl tokvy parametr HIC15 nebo HIC36? Jaky je mezi nimi rozdil?

+2/0
28.12.2011 16:43

janzlatousty

Mno Grand cherokee

je se svojí váhou bez ohledu na testy podléhající politické korektnosti  auto, ve kterém je člověku nejbezpečněji...

+1/0
28.12.2011 12:07

hives

Re: Mno Grand cherokee

Jasně. V autě, ve kterém si i přes přítomnost airbagu namlátím o volant, je pocit bezpečí dokonalý;-D

0/0
28.12.2011 21:56

zorro_rojo

Re: Mno Grand cherokee

Pokud to naborite do pevne prekazky. Coz je o dost mene pravdepodobnejsi, nez ze to naborite do jineho auta. (nebo jine auto do vas)

Nevim jak vy, ale Grand Cherokee je podle me zcela jiste bezpecnejsi, nez Citi Go. :-)

+1/0
28.12.2011 23:07

mak1_re

Při výběru auta

mě daleko víc zajímá ochrana dospělých co sedí v tom autě, než ochrana chodců ......

+9/0
28.12.2011 8:13

grimosa

Re: Při výběru auta

kupte si potom tank ;-D

0/0
28.12.2011 12:38

JeFFik

Re: Při výběru auta

nikdo ti přece tímto testem neporoučí aby ses zajímal či nezajímal o cokoliv....

0/0
28.12.2011 13:17

Fair-Play

Re: Při výběru auta

on snad tvrdí, že mu to někdo poroučí ? Jen píše, že ho zajímá to a ne ono...ale to chce umět číst a psaný text si správně vyložit což je zřejmě na tebe moc složité ;-O

+1/0
28.12.2011 13:47

JeFFik

Re: Při výběru auta

A já snad tvrdím, že on tvrdí, že mu to někdo poroučí?

Aha, já nepochopil prvoplánovou důležitost jeho sdělení pro všechny ostatní, díky za vysvětlení....

0/0
29.12.2011 1:15

Posel z Liptákova IV.

Re: Při výběru auta

To samozřejmě každý... A proto vaše dítě při střetu s autem dopadne tak, jak dopadne... :-/

0/0
28.12.2011 14:12

waltr pašák

Re: Při výběru auta

přimě zase při čtení diskuzí nezajímá co při výběru auta zajímá mak1_re

0/0
28.12.2011 14:43

mirRa

Re: Při výběru auta

A co vás zajímá při výběru auta? Jak je bezpečné pro chodce, kteří skončí pod autem?

0/0
28.12.2011 14:49

venecek.nebo.rakvicku

Re: Při výběru auta

Naprosto souhlasím. Takzvaná ochrana chodců je jen nafouklá bublina, díky které se dnes nesmí dělat hezké vozy, ale jen zakulacené zrůdy. Mě osobně jsou chodci naprosto ukradení, pokud například přebíhají neosvětlení dálnici, oblečeni do černého oblečení atd. Takoví si zaslouží akorát pořádnou masáž pod koly auta.

0/0
28.12.2011 15:47

scifi

Re: Při výběru auta

Až tuhle masáž dostane někdo blízký z vaší rodiny, budete mluvit jinak.

0/0
28.12.2011 19:38

Winston1984

ESP Off

Zajímavé - proč to má být poviná výbava. Osobně jsem zjistil že se s tím na uklouzané cestě nedá jet a raději to vypínám.

Naprosto nesnáším, když mi najednou začne jedno kolo přibržďovat, nebo když mi začnou kola při jízdě do kopce lehce prokluzovat tak mi ten šmejd začne přibržďovat přední kola - tím pádem krouťák v háji, rychlost v háji a já stojim v kopci jak pablb.  Na druhý pokus s ESP Off jsem daný úsek vyjel bez problému - když to začne klouzat lehce uberu, ale pak zase přidám atd.

ESP je šmejd, který si zase prolobovaly Evropské automobilky u EU aby mohli ještě o něco víc ty svý křápy předražit.

0/0
28.12.2011 7:50

stefi_ul

Re: ESP Off

Presne tohle sem zazil v uplynuly sezone taky... Tak sem tech 300m "nejak zcouval", pak vypnul a sup... s trochou smradu z gum sem byl nahore natosup... Na jare sem si ale poridil na zimu 4x4, takze uz je mi to jedno :-)))

0/0
28.12.2011 7:55

Winston1984

Re: ESP Off

4x4 dávný sen. Kámoš je letitý Subarista - to je sněžná balada.

0/0
28.12.2011 8:13

littlemoon

Re: ESP Off

4x4 sněžná balada to ano ale jen do kopce :-) pokud si necháš z kopečka na sněhu a ledu zařazený kvalt nebo si neuvědomíš že sedíš ve 4x4 když auta střídáš tak z toho bývají celkem homorné chvilky napětí.;-D

0/0
28.12.2011 9:29

dololezec2

Re: ESP Off

jojo, 4x4 je dobre zejmena k tomu, aby clovek zapad v mistech, odkud uz ho vubec nikdo nevytahne ;-D

+3/0
28.12.2011 11:18

153624

Re: ESP Off

ESP je skvělá věc,několikrát mne zachránilo vč. nezrušení auta, stačilo švihat bájných 90km/h za deště. vlítnout s novou pneu 225/45R17 do vyjetých kolejí plných vody, auto se rozhodilo, ESP srovnalo.Jiné s pneu 195/60R15 to neudělalo.Já např. netuším,kde všude bude vyjetá kolej.BTW:aquaplaning to nebyl.  ESP ti do kopce nepřibržďovalo,to se aktivovalo ASR:-) což je něco jiného a plní jiný úkol.Ale laici to pletou vše dokupy,chápu.

+4/0
28.12.2011 8:12

Winston1984

Re: ESP Off

Ano ASR je proti podkluzu, jenže v těch fabrikách  to smotaj vše do kupy - protože vypnutím ESP  deaktivuju všechny tyhle nesmyslné funkce.  Jakmile jsem to vypnul (tlačítko ESP - ledka se smykujícím autem na panelu svítí) , auto se začlo chovat jako normální auto - tedy přední kola se na sněhu a ledu protáčí a zadek jde, když chci do smyku.

+1/0
28.12.2011 8:19

albert10

Re: ESP Off

To zní spíš jako pohádka o ESP. Kolik aut si teda zrušil, když ESP ještě nebylo?

0/0
29.12.2011 9:30

Gilth

Re: ESP Off

RvZapnete mozek a zkuste prijit na to proc se to "da vypnout"... Treba vam to priste usetri spousta place nad necim co je takto vymysleno a je normalni...

+1/0
28.12.2011 9:33

dololezec2

Re: ESP Off

To je blbost, ne? Prave do kopce, kdyz zacne jedno kolo podkluzovat, tak bez pribrzdeni sezere celej tocivej moment to prokluzujici kolo a tim padem stojis. s ASR se ti to prokluzujici kolo pribrzdi, cast vykonu prejde na druhe kolo, ktere mozna ma lepsi podklad a pres kriticky klouzavy misto te pretahne. proste takova skorouzaverka diferencialu. Zrovna minulou zimu jsem jak vul musel kvuli jednomu prokluzujicimu kolu celej kopec zcouvat a vyjet znova, s ASR bych byl temer urcite bez problemu.

+1/0
28.12.2011 11:11

zorro_rojo

Re: ESP Off

No vidite.. a nas jeste v autoskole ucili, jak vyjet, i kdyz vam jedno kolo zacne prokluzovat.

Uplne prefetne to slo ale  jen s temi auty, ktera maji rucku na pohanena kola. Coz se uz dnes asi moc nedela..

Ale slo to i s predokolkou, jen ne tak dobre.

0/0
28.12.2011 23:14

Winston1984

Re: ESP Off

Ale jo, ať automobilky a EU vymýšlej co chtěj - ale proč to má být povinné ?

A jedna věc je jak to páni konstruktéři vymyslej a jak to vypadá v praxi. Auto se zaplými fíčurami prostě neprojede tam, kde jinak projede pokud to řidič všechno vypne (podmínkou je, že řidič umí řídit).

0/0
28.12.2011 12:07

dololezec2

Re: ESP Off

Protoze schopny ridic umi pribrzdovat kazde kolo tak, jak je treba. Hm, jenomze ja treba nemam pro kazde kolo samostatny brzdovy pedal. A i kdybych mel, tak mi jaksi schazi 2 nohy (ta prostredni je kratka a spatne ovladatelna).

0/0
28.12.2011 13:29

exxd

Re: ESP Off

ono je to ale tak ze vetsina lidi ridit neumi. Idealne kdyz se ESP da vypnout, ale jsem pro at je ve vsech autech. Muze to zachranit zivot i vam, kdyz protijedouci auto se "srovna" pomoci ESP a nevrazi do vas

0/0
28.12.2011 19:50

grimosa

Re: ESP Off

nemyslim, že ESP je uplna blbost. V naproste vetšině připadu pomuže, hlavně při rychlejším průjezdu zatáčkou. Samozřejmě v některých specifických situacích ESP může být na škodu, týká se to hlavně jízdy se sněhovými řetězi, případně v situaci, kterou popisujete. Z toho důvodu je tam tlačítko ESP Off, které vám umožní deaktivovat tento systém do rychlosti tuším 50km/h

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=NiZjeeMExY4

http://www.youtube.com/watch?v=m5Ug-udF4V0&feature=related

0/0
28.12.2011 12:50

Jana Turlich

Grand Jerokee jen 4* ?

Nedivím se. V modelu z roku 2004 se v roce 2006 bouralo. Auto skončilo v kotrmelcích a přesto nevystřelil ani jeden airbag.

0/0
28.12.2011 6:15

Nanifak

Re: Grand Jerokee jen 4* ?

Co je překvapivé na neaktivaci AB při rolování vozu?

+3/0
28.12.2011 10:13

Helle2

Čína velmi rychle dožene zbytek světa

Pamatujete na korejská auta. Byla na tom před pár lety stejně jako dnes ta čínská. Kvalit atd. ubohost. Dnes je Korea na světové špičce v autech ve všech směrech. Čína na tom, podle mě, bude velmi rychle stejně.

+2/0
28.12.2011 4:49

Thegrid89

Re: Čína velmi rychle dožene zbytek světa

To je dnes móda toto prorokovat.

0/0
28.12.2011 5:41

lukim

Re: Čína velmi rychle dožene zbytek světa

To je k vzteku, žeRv?

0/0
28.12.2011 6:32

prezdivka_obsazena

Re: Čína velmi rychle dožene zbytek světa

Souhlasím, mají k tomu všechny předpoklady, levnější pracovní síla než ve zbytku světa a technicky na tom jsou určitě už srovnatelně, myslím, že proroctví, že nás číňani utlučou čepicema, se pomalu vyplňuje.

0/0
28.12.2011 16:32

zorro_rojo

Re: Čína velmi rychle dožene zbytek světa

Oni jsou na tom technicky mozna uz i lepe.

Staci kdyz se podivam na oblast strojirenstvi.. kazda trochu lepsi obrabeci masina je taiwan nebo jiny rozsypany caj. A kdyz uz je to "evropske", tak aspon motory a ridici jednotky jsou z asie.

Jen soft je zatim "nas".

0/0
28.12.2011 23:18

prick

Re: Čína velmi rychle dožene zbytek světa

Že na tom korejská auta byla před pár lety tak špatně kvalitou je nějaký divný dogma, který se bůhví proč šíří českým internetem. Schválně si srovnejte třeba škodu felicii a daewoo lanos, dvě auta, která se vyráběla ve stejné době a i jejich cena byla podobná. Žádný významnější kvalitativní rozdíl tam nenajdete, snad jen kromě toho, že korejci zvládli antikorozní ochranu daleko, daleko lépe...

0/0
29.12.2011 9:50

hrcprcsalala2

Re: Čína velmi rychle dožene zbytek světa

A nebylo by lepší to srovnání provést v době, o které se při debatě o horší kvalitě korejských aut mluví? Tedy řekněme v 80. ane 90. letech? 8-o

0/0
29.12.2011 11:29

jawasta

Re: Čína velmi rychle dožene zbytek světa

Při téhle "debatě" se hovoří o době před pár lety. Ty oči zřejmě valíte málo ;-D

0/0
30.12.2011 20:00

Olds

Re: Čína velmi rychle dožene zbytek světa

Felicia byla pouze přechodový model, zakulacený a vylepšený Favorit. Pochází z doby, kdy Škodovka přecházela od výroby křápů k výrobě moderních aut. Díky Felicii automobilka nezkrachovala a mohla pak začít vyrábět skutečně moderní auta.

Na jejího nástupce - Fabii  z roku 1999 a ani na Octavii z roku 1996 nemá kvalitou zpracování, materiálů, antikorozní ochranou (záruka 10 let) a jizdními vlastnostmi žádný v té době vyráběný korejec.

0/0
29.12.2011 11:51

New York New York

Re: Čína velmi rychle dožene zbytek světa

Hloupost, kdo měl v té době korejce, tak viděl že to auto je o 5 let napřed před škodovkou :-P

0/0
29.12.2011 20:45

jawasta

Re: Čína velmi rychle dožene zbytek světa

No co na to říct, obzvlášť třeba octavie z roku 1996 - to je opravdu přehlídka kvalitního zpracování, materiálů a vynikající antikorozní ochrany...

0/0
30.12.2011 20:03

Agent-přisluhovač

Blbost

Hodnotit společně pasivní bezpečnost (při nárazu), aktivní bezpečnost (předcházení možnosti nárazu) a ochranu chodců jediným kritériem (počet hvězdiček) a říkat tomu crashtest je nesmysl.

Název "crashtest" se týká jen prvního kritéria, pasivní bezpečnosti - pokud stojím na křižovatce a někdo to do mě napálí, je mi aktivní bezpečnost i ochrana chodců naprd.

+1/0
28.12.2011 1:50

anncz

Re: Blbost

Pockej, oni do toho zacnou brzo pocitat i splodiny a spotrebu.

+1/0
28.12.2011 2:43

JeFFik

Re: Blbost

oni se ale oficiálně vyjadřují, že posuzují bezpečnosti vozidla jako celku. Crash ve smyslu havárie samozřejmě zahrnuje i srážku s chodcem.

0/0
28.12.2011 13:15

mirRa

Re: Blbost

To je sice hezké, ale je hloupost do toho srážku s chodcem započítavat, když primárním smyslem zavedení těchto testů byla bezpečnost auta pro jeho pasažéry.

+1/0
28.12.2011 14:47

zorro_rojo

Re: Blbost

Rozhodne souhlasim

0/0
28.12.2011 23:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.