Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mikro-mikrobus okouší české silnice. Elektrická autobonsaj Mia

Vypadá spíš jako malý vagonek metra. Má i šoupací dveře a za jízdy jemně bzučí. Elektromobilní krabička by mohla zaujmout hlavně pošťáky, kurýry a vůbec všechny, kdo z města nevytáhnou paty a vozí stále spoustu věcí. Hromadná výroba začala letos v červnu a první mia už je v Česku, iDNES.cz se s ní svezl jako první.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

volkswagen

Dotaz

Jak to topí? :-)

0/0
22.12.2011 11:59

Modrý a zelený blesk

Re: Dotaz

Vodporovým topením?

0/0
25.12.2011 13:45

stagger

DOKUD NEVYMYSLÍ NĚJAKÝ SYSTÉM STANIC

a akkupacků tak jsou všechny auta na baterky fakt na baterky Rv jo přijet k pumpě, naběhne maník a u auta zmáčkneš puntík a vypadne baterkový díl, vyměníš za nabitý, zaplatíš a jedeš dál tak možná...a když nejezdíš tak dobíjíš ze sítě...

0/0
17.12.2011 10:19

MiroTR

Re: DOKUD NEVYMYSLÍ NĚJAKÝ SYSTÉM STANIC

Myslím, že s takovou službou se dostanete na cenu / km skoro jako u benzínu.

0/0
17.12.2011 11:08

stagger

Re: DOKUD NEVYMYSLÍ NĚJAKÝ SYSTÉM STANIC

jo, ale je to řešení.....a až bude benzín za 2,5 eura tak by se vyplatilo i přestavět benzínky

0/0
17.12.2011 11:19

MiroTR

Re: DOKUD NEVYMYSLÍ NĚJAKÝ SYSTÉM STANIC

Až bude benzín dvakrát dražší, lze předpokládat i odpovídající cenu elektřiny.  Anebo možná i větší, vzhledem k energetické politice některých států.  A ona by možná ani ta cena nevadila, kdybyste během čvrthodiny nabil baterky a najel na ně 1000 km.

0/0
17.12.2011 11:30

ErikM

Re: DOKUD NEVYMYSLÍ NĚJAKÝ SYSTÉM STANIC

až bude cena el. 2x vyšší bude už mít každý svůj zdroj el. energie

0/0
17.12.2011 14:41

MiroTR

Re: DOKUD NEVYMYSLÍ NĚJAKÝ SYSTÉM STANIC

Liščí ohon a ebonitovou tyč ? ;-D

0/0
17.12.2011 14:45

pepanescu

To je hezky...

... me by se takovej diblik libil na jezdeni do/z prace. Jenze pri cenach elektromobilu a cenach na udrzbu baterii a vseho toho okolo, se radeji budu chovat neekologicky a dal budu jezdit na benzin.

0/0
16.12.2011 21:30

Inkvizitor Johny

:/

Stranou cenu... To autíčko je celkem blbě designované. Dalo by se to udělat lépe. Pokuď to má být přibližovadlo pro kurýry, tak hranatá koncepce je základ. Prostě krabice s kolečkama. Ne tenhle kočkopes.

0/0
16.12.2011 15:34

Clovek obycejny

toto se vyplati tem

kdo s tim autem v mestskem provozu fakt bude jezdit. Udrzba minimalni. Pak se to i vyplati. Pokud by lae clovek jezdil jen tu a tam , tak ani omylem.

0/0
16.12.2011 15:31

Clovek obycejny

Re: toto se vyplati tem

tim jezdenim myslim cca 8 hodin denne, den co den

0/0
16.12.2011 15:31

mamsrb

Re: toto se vyplati tem

Spíše dvě hodiny denně. Pak se vám vybijou baterky a máte 5 hodin pauzu.:-P

+1/0
16.12.2011 15:50

Vass

Náklady na kilometr !!!!!!!!

Kdy už konečně přestane to oblbování lidí a pohádky o malých nákladech na kilometr. Pokud počítají jen elektřinu pak prosím, ale musíte započítat cenu baterií a hned jste na násobcích ceny za km :-P!!Rv

0/0
16.12.2011 14:44

xKikous

Re: Náklady na kilometr !!!!!!!!

A jak byste toto chtěl spočítat? Každému se rozbije něco jiného a to i jiný počet kusů dílů.

0/0
16.12.2011 15:02

Vass

Re: Náklady na kilometr !!!!!!!!

Nejde o to co se rozbije. Ty baterie mají definovanou životnost(malou k životnosti auta), jejich cena je závratná. Je to vyloženě spotřební prvek, který se musí cca. každé dva roky měnit. Takže náklady kromě klasické amortizace jako u jiných aut, jsou náklady na baterii. A s tím se musí počítat. Pokud zahrnete cenu výměny baterií do teoretického nájezdu kilometrů, pak  už náklady na kilometr nevycházejí vůbec tak dobře.

Tedy je potřeba porovnávat porovnatelné. ;-)

0/0
16.12.2011 15:20

tajny agent

Re: Náklady na kilometr !!!!!!!!

Jakoze najede 25 000 km kazdy rok? Zhruba 2000 km kazdy mesic ... cili asi 100 km za pracovni den?

0/0
17.12.2011 16:48

evevlo

Re: Náklady na kilometr !!!!!!!!

A nevim kde teda bere ekrtrinu a jaky ma tarif, ale pro normalni elektromobil jsem spocital naklady na palivo o neco vetsi nez maji daleko vetsi dyzlove auta a to na elektrinu pro auta zatim neni spotrebni dan!

0/0
16.12.2011 19:38

Salada

Re: Náklady na kilometr !!!!!!!!

??? To jako když si budu doma vyrábět elektřinu v dieselagregátu tak mě vyjde levněji než ze sítě?

0/0
16.12.2011 19:57

MiroTR

Re: Náklady na kilometr !!!!!!!!

Teď je dražší plyn, ale ještě před několika lety se vyplatil plynový agregát.

0/0
17.12.2011 9:28

MiroTR

Re: Náklady na kilometr !!!!!!!!

Ani tu elektřinu ne.  Baterka má 8 kWh, takže by mne zajímalo, od koho kupuje elektřinu za tři dvacet.

0/0
17.12.2011 9:27

jeen

Re: Náklady na kilometr !!!!!!!!

Napíchnutím na sousedův rozvod se dá ušetřit ještě víc !!   ;-D

0/0
17.12.2011 11:18

MiroTR

Re: Náklady na kilometr !!!!!!!!

;-D;-D  Leda tak.

0/0
17.12.2011 11:31

Modrý a zelený blesk

Re: Náklady na kilometr !!!!!!!!

No asi nemá tarif D02d;-D

0/0
25.12.2011 13:44

Jan9002

V práci najezdím denně do 100 kilometrů a maximálky by mi 70

stačila. Jenom ta cena...

0/0
16.12.2011 14:18

sincos

Zatím nepraktické

Pokud to uveze 400 kg a ujede 100 km, nestačí to. Možná by se to hodilo na rozvážení svačin po fabrice, nebo třeba úřadům na rozvážení obědů důchodcům. Po Ostravě bez potíží najedu denně 150 km a to se snažím jet s cíli postupně za sebou. Většinou vezu minimálně tunu. Poštovní firmy možná vozí méně těžké zboží, ale zase mají podstatně více zastávek a k tomu rozjezdy v kolonách a u semaforů.... Možná mít ta auta dvě, jedno na dopoledne, pak domů na oběd, dát ho nabít, přeložit náklad a vzít si druhé, což naprosto není ekologické ani praktické. Snaha je chvályhodná, ale pořád je to "v plenkách." Pokud najedu ročně nějakých 50 tis. km, tak bych v záruce spotřeboval 5 baterií, což by asi výrobce nenadchlo, ani přírodu. Prostě tomu stále chybí trocha životnosti, trocha nosnosti, trocha kilometrů... Zatím většinou nepoužitelné v praxi. Ale je dobře, že se výrobci snaží, časem se to určitě povede. Dříve se taky pralo na valše....

0/0
16.12.2011 13:06

kluvi

Re: Zatím nepraktické

Súhlas, ale inak myslím, že rozvážka s veľa zastávkami je práve to načo je v princípe elektrodebil super. Pretože rozjazdy a zastávky (s rekuperáciou) je práve to v čom to vyniká oproti klasickému autu. Ale možnože zotrvačník alebo stlačený vzduch by spravili rovnakú službu a boli by ekologickejšie.

Len tá cena (časom by sa to mohlo zlepšiť) a tie batérie.

0/0
16.12.2011 13:19

Ardan

Reklama.

Napište už konečně na články tohoto ražení že to reklama, komerční sdělení nebo cokoli podobného, pokud možno někam k nadpisu. Protože nic jiného to není.

0/0
16.12.2011 12:45

karelli

Re: Reklama.

Toto není reklama (= inzerát). Toto je takzvaný P. R. článek, placený zadavatelem (výrobcem, prodejcem), který rozebírá vlastnosti výrobku podrobněji, než kolik by se vešlo do inzerátu. Všechny články v odborných časopisech, lifestylových magazínech a podobných publikacích jsou P. R. články. Až na nepatrné, bezvýznamné výjimky. Ve slušných tiskovinách se takový článek pozná podle toho, že jako autor je uvedena firma (osoba z firmy a jméno firmy), na konci takového článku potom bývá odkaz na webovky. U elektronických časopisů jsou webovky interaktivní (po poklikání jsi na webovky přesměrován.

0/0
16.12.2011 13:56

Beldor2

hmm

Dojezd v zime tak 50km , cili hodinu jedete 5h nabijite ;-D;-D No proste auto budoucnosti...Rv

0/0
16.12.2011 12:19

ErikM

Re: hmm

myslím že podobně blbě se lidi smáli prvním autům v době koňských povozů

0/0
16.12.2011 14:13

Beldor2

Re: hmm

Taky ty auta melo tehdy par bohacu , pro zbytek lidi byly totalne na nic. Az stejnou evoluci projdou elektromobily tak nereknu ani popel...Rv

0/0
16.12.2011 16:22

hariprasad8

Re: hmm

Ono to už zas tak dlouho trvat nebude. Co byste řekl na 4000 nabíjecích cyklů a doba nabíjení do 95% je kolem 20 minut? Samozřejmě, 16A jistič to asi neutáhne, jetli se nepletu, tak budete potřebovat při napětí 220V asi 300A. řeší to ale třífázové rychlonabíječky, nebo holt budete muset nabíjet někde u nabíjecí stanice.:-) http://www.hybrid.cz/elektromobil-honda-fit-ev-vyuzije-pokrocile-baterie-toshiba#comment-10512

0/0
16.12.2011 18:07

thonyk

do 80000,- kc super, za vic nesmysl

+1/0
16.12.2011 11:45

petrolhead

tahle písnička už mě nebaví

Při výrobě téhle obludy se vyprodukuje více emisí, než by kdy ušetřila. Dokonce víc než by vyprodukovalo auto, které by ji dovedlo smysluplně nahradit. Elektromobily jsou při současné úrovni baterií blbost. Maximálně lze použít elektromotor jako pohon, se spalovacím motorem jako elektrárnou a malé snadno vyměnitelné baterie pro pokrytí špiček, á la Opel Ampera. Pořád je to drahé, ale aspoň to dává smysl.

+2/0
16.12.2011 11:12

Polárníkočka

Re: tahle písnička už mě nebaví

tak ono ani to lithium neni zovna moc ekologicky :-)

0/0
16.12.2011 12:27

ErikM

Re: tahle písnička už mě nebaví

jak jste na takovou pitomost přišel, že za životnost spalovacího auta se vyprodukuje míň emisí než se ušetří elektroautem? a spalovací motory se vyrábí na Marsu?

0/0
16.12.2011 14:11

m.bizon

Re: tahle písnička už mě nebaví

No těchto automobilů je v bazarech dost,začnou blbnout baterie a nové Vás vyvedou z e snů o ekonomii.

0/0
25.12.2011 11:21

computer

No,

připomíná mi to nádražní ještěrku s karoserií.

0/0
16.12.2011 10:59

Ardan

Re: No,

Taky to nic jiného není, jenomže to má jiný kabát a světovou značku a dělá se tomu óbr reklama.

0/0
16.12.2011 12:47

PiPiiiiiK

ach jo

Ze začátku super, ale pak jsem viděl interiér :(

Takové levné a neosobní...

0/0
16.12.2011 10:38

bitkar

hezky pocin

ale neprodejny. malej dojezd, mala zivotnost, vysoka cena.

0/0
16.12.2011 9:41

Ivesm

Re: hezky pocin

malej dojezd? ty najezdíš denně po městě víc jak 100km?

0/0
16.12.2011 9:42

FastDriver

Re: hezky pocin

pošťák nebo kurýr naprosto s přehledem. nehledě na to, že v městě při neustálém cukání v kolonách půjde ten dojezd dolů.

+1/0
16.12.2011 10:17

computer

Re: hezky pocin

na volnoběh to nic nebere. Ale hlavně nezasviní ulice zplodinami z brblajících nafťáků. Ideální vozidlo třeba do lázní.

0/0
16.12.2011 10:57

f0rr35t

Re: hezky pocin

Nejde o volnoběh, ale o energii potřebnou k rozjezdu. Mimochodem například světla ti musejí svítit ikdyž stojíš na červenou, rádio a topení asi taky vypínat nebudeš (i benzínovej bufík potřebuje elektrickou energii pro pohon větráku a řídící jednotky)... Něco by se mělo zase zpátky naakumulovat při brždění, ale pořád se dá říct, že neustálé rozjíždění a brždění je energeticky hodně náročné. Podotýkám, že se bavíme o dojezdu a ne o emisích.

0/0
16.12.2011 11:44

Ardan

Re: hezky pocin

Volnoběh nemá.ale jestli do toho dám 420 kg, a budu popojíždět od vchodu ke vchodu řekněme na Žižkově kde to je nahoru dolů, a topení pojede naplno + světla tak dojezd spadne tak na 20 km. Je to okarosovaná nádražní ještěrka, nemluvě nejspíš o pchybné bezpečnosti.

+1/0
16.12.2011 12:51

mamsrb

Re: hezky pocin

No zrovna ten představený model je velmi levný a tak žádnou rekuperaci nemá (jinak by se tím nezapomněli pochlubit). Topit v elektromobilu to ani náhodou. Budete rád, když dojedete i bez topení k zásuvce.;-)

0/0
16.12.2011 15:56

Ivesm

Re: hezky pocin

já se neptal na pošťáka nebo kurýra ale na tebe...

0/0
16.12.2011 13:44

Good luck

Re: hezky pocin

Třeba to je pošťák nebo kurýr..

0/0
16.12.2011 14:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.