Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslední letošní česká autonovinka: Kaipan 16

Tuzemský malosériový výrobce sportovních vozů Kaipan uvedl na trh nový model. Kaipan 16 má kvůli přísnějším emisním předpisům nahradit současný model Kaipan 15. Kromě modernějšího motoru má i novou karoserii a podvozek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

No3130

ty přední světla jsou prostě moc velký

0/0
7.1.2012 22:09

defender110

hrůza

je to opravdový děs, tato designová splácanina všeho možného dělá jen ostudu původci od kterého je odvozena a ze kterého zmutovala. Nemá ani hlavu ani patu a připomíná mi "Domanico delanico" od Patejdla z autopohádek. A ty světla z fabie to tuplujou!! ;-O Radši to ani neukazujte.

0/0
3.1.2012 7:45

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

hroznej šrot tahle pseudofabie

0/0
31.12.2011 2:53

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Gordon je jiná káva

Nejen proto, že předlohu před 80ti lety nakreslil můj děda... Třílitr se zadním náhonem, stahovací střechou, a vše v kůži jak má bejt. Sice za dva míče, ale alespoň to není utrápenej kompromis.

www.gordon.cz

0/0
25.12.2011 14:22

IC2

1,2TSI

No  nevím motor 1,2TSI kvůli vysoké poruchovosti zrovna není dobrá volba. Myslím, že 1,4TSI s dmychadlem a turbem by byla jiná káva, spolehlivostí i výkonem. Jinak všem kritikům Kaipana, svezte se a nekecejte nesmysly, já jezdil K14 a paráda. Samozřejmě je to auto pro fandy na víkend a ne rodinné auto, které si koupím místo Octavie...

0/0
22.12.2011 14:06

radik

Re: 1,2TSI

žádný turbo a dmychadlo... ono je to správně turbodmychadlo a kromě toho 1.4TSI má i kompresor ;-)

0/0
22.12.2011 14:15

GenEtt

Re: 1,2TSI

má to sice trochu krkolomně, ale v podstatě dobře. Turbodmychadlo, zkráceně turbo, se skládá z turbíny a dmychadla. A dmychadlo = kompresor. Takže se dá říct, že 1.4TSI má turbo i dmychadlo.

0/0
23.12.2011 17:25

Ardan

Nový Kaipan

Garážový humus. Děs běs.Rv

+2/0
22.12.2011 12:18

Milinex

Hnus

ty světla z fábie fakt seknou blee :D

+4/0
21.12.2011 19:23

Howard

Pro koho to auto je?

Tak nevim, pro koho to auto je - pokud nekdo chce hezke auto, pak si koupi asi repliku, bo tohle auto hezke opravdu neni. A kdo chce levneho sportaka, tak si koupi nejaky lehky zadohrab s patricnym vykonem - treba lotus super 7 s podobnou cenovkou, viz.  http://www.sportovnivozy.cz/14847-lotus-super-seven-tiger-r10-bratislava-okolie

Ale tohle? Predohrab s malym vykonem a tragickym designem? Jeste ze ta cena je jakz takz, ale i tak. Vzdyt v Cesku je spousta schopnych designeru, tak proc s nimi nespolupracovat? Myslim, ze naprosta vetsina studentu designu by prisla s hezci kastli. A pak by cloveku nevadil ani maly vykon ani predohrab.

Verim, ze vyrobit vlastni auto "na kolene" neni jednoduche, ale prave design a hezke detaily se daji zvladnout i s malym rozpoctem. Tady se to bohuzel nepovedlo.

0/0
21.12.2011 14:26

IC2

Re: Pro koho to auto je?

Asi ti neříká nic kW/kg, pak bys mluvil o výkonu jinak.

0/0
22.12.2011 14:08

Howard

Re: Pro koho to auto je?

Praveze rika a proto bych si radeji vzal Lotus s7 tiger r10, ktery ma 185 PS na 570 kg se zadohrabem nez tuto osklivku 105 PS na 750 kg predohrab. A cena skoro stejna, tak bych musell byt asi blazen, bych si vzal kaipana....

Uz chapes? ;o)

0/0
22.12.2011 17:47

josef_spejbl, esq.

svět už pomalu od těch světlometů čínských tvarů

upouští. Konečně. Nový Kaipan je ale z tohoto pohledu něco jako dinosaurus. Design je poplatný době, co už minula. Ztěží se dá nazvat nadčasový. Drát dozadu a máme auto jak na autodrom

0/0
20.12.2011 23:48

JeFFik

Re: svět už pomalu od těch světlometů čínských tvarů

no nevím, ale to upouštění od čínských tvarů je opravdu hodně pomalé. Když projdu všechny novinky, které jsou na titulce této rubriky, tak šikmý "vočička" mají zatím úplně všechny.

0/0
21.12.2011 0:55

Modrý a zelený blesk

Re: svět už pomalu od těch světlometů čínských tvarů

Jakej "svět?"

Co to meleš?

0/0
21.12.2011 11:02

radik

Re: svět už pomalu od těch světlometů čínských tvarů

;-D jak se pozná "čínský" tvar?

0/0
21.12.2011 11:26

JavorMagor

Re: svět už pomalu od těch světlometů čínských tvarů

Sikme oci a design ala omydlene mydlo

K dokonalosti tomu jeste chybi vkusne vkomponovane led diody

Ale vyrobce uz urcite pracuje na faceliftu, aby tento zasadni nedostatek dohnal

0/0
21.12.2011 14:12

radik

Re: svět už pomalu od těch světlometů čínských tvarů

8-o co je design ale omydlene mydlo? Asi bych se takhle mohl ptat do nekonecna ;-D Jeste mi rekni jak poznam americke tvary, nemecke tvary, francouzke tvary, ruske tvary.... ja jen abych byl v obraze...

0/0
21.12.2011 14:16

l.g

Re: svět už pomalu od těch světlometů čínských tvarů

Kdo chce, tak to chápe. Kdo nechce, ten se blbě ptá a chytá lidi za slovo.

Takže asi nemá smysl vám to vysvětlovat. Buď ze sebe děláte blbého, nebo jste tak natvrdlý, že byste to stejně nepochopil.

0/0
21.12.2011 17:16

radik

Re: svět už pomalu od těch světlometů čínských tvarů

ne mě jenom slovní spojení čínský tvar přijde vtipný...

0/0
21.12.2011 17:47

Krovis

vždyť

to má světla z fabie:D:D.

0/0
20.12.2011 22:29

Fungy

Re: vždyť

aha

0/0
20.12.2011 22:33

JeFFik

Re: vždyť

jééé opravdu? Doteď to zde nikdo, ale opravdu nikdo nevěděl! Děkujeme!

0/0
20.12.2011 22:41

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: vždyť

no nekecej .... :-P

0/0
20.12.2011 23:16

ununun

Re: vždyť

no nekup to :-)))

0/0
20.12.2011 23:51

JeFFik

Šmarjá chlapi (a děcka)

uvědomte si, že malá firma z Česka si nemůže dovolit vrazit v tomto segmentu do vývoje stovky milionů udělat perfektní auto s motorem z BMW nebo Mercedesu V6-V8, zadní náhon, perfektní vyvážení a pak čekat, že se ten vývoj zaplatí prodejem několika desítek tisíc kusů. Kdo by takové množství od malé postkomunistické naprosto neznámé firmy bez historie značky koupil???? To je naprostý podnikatelský nesmysl!!!

0/0
20.12.2011 22:28

Fungy

Re: Šmarjá chlapi (a děcka)

nenaděláš nic;-) mají tu svou pravdu

0/0
20.12.2011 22:29

Lusnak

Re: Šmarjá chlapi (a děcka)

jo jo, nenaděláš nic, české diskuze jsou plné hlupáků kteří potřebují světu sdělit svoji neomylnou pravdu. Lepší tři firmy jako Kaipan které dělají 50-100 aut/rok naž krachující SAAB. V[>-]

0/0
24.12.2011 10:06

ODS čstější než Standův kříšťál

no....

je to dost ošklivý, předchozí kaipan byl celkem pěknej

0/0
20.12.2011 22:17

jisi258

Re: no....

kdyz to nemuzou delat poradne, at to nedelaji.

kdyby se jim ten design povedl, mohlo to mit nejaky smysl, jako designova studie schopna vlastniho pohybu.

tohle nema zadny smysl. budouci majitele budou z toho verglu nestastni, Chteji to prodavat do Nemecka, jak to asi bude jezdit na nemecke dalnici? I na nasich se to pohybovat s vyplazenym jazykem, kazda seriovka audina to predjede.

Na ten vykon by to muselo mit tak o 300kg mene a zadni nahon, aby to melo smysl jako minisportak.

Chybi tomu hodne podstatnych detailu, jako treba ochrana proti vetru,nevidim zadne wind deflectory. Jak asi zkouseli tu maximalku... :) To se v tom jako jezdi v motocyklove helme ?

+1/0
21.12.2011 7:59

radik

Re: no....

;-D tak si hlavně uvědom několik věcí... tohle je výkendový auto pro vyblbnutí - čili nějaký dálniční maratony se konat nebudou (nebo máte pocit že jízda po dálnici je nějaká zábava?)... vyblbnout se da i s predokolkou (viz. Focus STi (RS) apod...), to že je zadokolka zábavnější nikdo nepochybuje, ale už je to o něčem jinym. A jak si přišel na to že musí mít o 300 kilo méně... 825 kg neni na takové auto zrovna nejmíň, ale myslim že živý to bude dost. Jinak větru se neboj... bude i hardtop.

0/0
21.12.2011 11:38

JavorMagor

Re: no....

Auto na vyblbnuti ? Tak to nvm. Co asi budu delat, kdyz dojedu nejakou rodinku v odrbanem fiatku a bude to o strach je predjet?

Auto na vyblbnuti by melo mit prebytek vykonu, nizke teziste, nahon na zadni a sportovni zaveseni. Nic z toho tu nevidim. Klasicky Super7 ma vseho merou vrchovatou anebo jeste vrchovatejsi podle moznosti zakaznika. Tak proc vymyslet uz vymyslene a jeste k tomu blbe.

0/0
21.12.2011 14:20

radik

Re: no....

Tak jestli mate strach predjizdet v aute co ma lehce pres sto koni a 800 kg, tak radsi vratte ridicak... ano cim rychleji tim lepe a bezpecneji, ale 100 koni a 800 kg je jeste hodne dobry, kdyz koukam jak se dneska lidi neboji predjizdet se staryma feliciema...  Jinak super seven má vzadu tuhou nápravu, vepředu nezávislé zavěšení s vynutými pružinami... co je na tom sportovního? 

 

A ze to je predokolka... i s tou se da vyblbnout. Nebo mate pocit ze takovej puvodni Golf GTi nebo dneska Focus STi nebo RS nejsou zabavna auta... ale jsou, clovek se v nich dosysta vyblbne a pak muze na nakup. Pojem hot hatch, vam neco rika? Se spravnou vahou a dobre naladenym podvozkem muze bejt zabavna i predokolka se sto konma. ;-)

0/0
21.12.2011 14:46

JavorMagor

Re: no....

No comment. lidi co se neboji predjizdet se staryma feliciema nejsou lidi ale trotli. spravne predjeti a vracecka do pruhu by nemela zabrat vic jak nekolik sekund. Kdyz vidim v protismeru nejakeho joudu, ktery nutne potrebuje jet 85 kdyz pred nim jede nakladak 80, predjeti mu trva deset sekund a zaradi se mi deset metru pred cumakem.. to je presne ta sorta "sportovnich" ridicu, ktere bych rad videl co nejdriv na hrbitove a co nejmene rad bych je potkaval na cestach.

0/0
21.12.2011 15:09

radik

Re: no....

Takze tohle podle tebe nepredjede druhe auto jedouci 80 km/h behem nekolika sekund? ;-D To podle tebe musi mit auto na bezpecne predjeti trista koni na tunu? 8-o

0/0
21.12.2011 15:16

radik

Re: no....

BTW... jde o to vědět kdy a jak předjíždět... ne dupnout na plyn a čekat až se o to motor postará.  Předjíždět se dá bezpečně i s tou Felicií, že vy neumíte jezdit a každej s méně výkonym autem co předjíždí vám připadá nebezpečnej je jenom váš problém.

0/0
21.12.2011 15:24

JavorMagor

Re: no....

jo tyhle typky taky miluju, nalepi se mi na zadek, malem si zlomi krk jak se nalepi na leve okynko, zjisti, ze to nedaji, tak si daji odstup a hned po zatacce anebo na konci stoupani se zezadu pririti jak soudny den a derou se doleva, i kdyz nemaji absolutne zadny vyhled, protoze co kdyby tam bylo volno a oni by to prosvihli se svym (ne)zrychlujicim vehiklem... To je fakt zabavna sportovni jizda jak z ucebnice :)

Idealne na tech 4999 rpm protoze 5000 je spicka vykonu motoru, tak proc radit drive, ze jo :D

0/0
21.12.2011 15:31

radik

Re: no....

co to meles zase? ;-D michas sem sportovni jizdu a bezpecny predjizdeni dohromady a jde ti z toho hlava kolem... radsi toho nech

0/0
21.12.2011 15:33

JavorMagor

Re: no....

nevim kde zijete, ale takovychle sportovnich ridicu ve favoritech a jeste horsich autech co nemaji strach predjizdet potkavam dnes a denne desitky. Kultura na ceskych silnicich je k zbliti a to to jeste rikam slusne. Lidi nemaji penize tak naskoci do kdeceho, pak se jim to rozlezi v hlave, tak to dohaneji spojlery, tuningovymi vyfuky a koly o prumeru zeleznicnich dvoukoli. Misto aby ty penize nalili doudrzby, kterou ty jejich auta potrebuji jak sul, kdyz to porad toci az k omezovaci. A z tehle kultury presne vysel tenhle Kaipan. Bude to o chlup profesionalnejsi tuning a bude to opticky vypadat o neco lip nez bezne otunidla. Se sportakem to nema spolecneho ani zblo.

0/0
21.12.2011 15:49

radik

Re: no....

O Golfu GTi taky nikdo nemuze mluvit jako o sportovnim autu... ale je s nim zabava, to je bez debat. Jestli mate pocit ze tuner co lepi spilery na favorita si pujde pro kaipana za pul mega tak by me zajimalo spis kde zijete vy? Ten mit pul mega tak si koupi z bazaru nejakej zlostroj co ma trista koni ... asi aby mohl bezpecne predjizdet... ;-D

0/0
21.12.2011 15:58

JavorMagor

Re: no....

Jo, s timhle souhlasim. Vsude v civilizovanem svete se zavodi na okruzich a na cestach se jezdi slusne.

Meli byste videt Japonce. V jakem maji ty auta technickem stavu a jak s nimi zachazeji.

Cesky styl se napadne podoba Ukrajine a v Rusku. Nastesti pro nas jejich "kvalit" jeste nedosahujeme.

0/0
21.12.2011 16:00

radik

Re: no....

A jakej vykon teda musi mit auto co "predjizdi bezpecne" ? trista koni na tunu? :-/

0/0
21.12.2011 15:37

JavorMagor

Re: no....

ja mam ve svem aute 201koni pri 6000 rpm pri hmotnosti 1280kg a je to zadokolka. Neodvazoval bych se to nazyvat sportakem, ani sportackem, i kdyz cistokrevnou sportovni koncepci s pohonem zadnich kol a rozlozenim hmotnosti 50 na 50 to ma. Na predjizdeni loudalu je to tak akorat. Na blbnuti to teda rozhodne nestaci, na to by to chtelo aspon o 50 koniku vice.

0/0
21.12.2011 20:45

JeFFik

Re: no....

Naprosto v pohodě jsem předjížděl třeba v Žiguli 1200 co mělo 60 koní a vážilo 950 kg. Pokud někdo ale nutně potřebuje na předjíždění 200 koní, tak to raději nebudu komentovat. Ty tvoje příklady o předjíždění slabými auty 10 m tobě před čumákem (haha) jsou jen polovinou těch neschopných řidičů. Ta druhá polovina totiž sedí v silných autech a jejich sebevědomí je vyšší než schopnost jejich aut, takže předjíždějí kdekoli se jim zamane a že omezí protijedoucího, tak že musí přibrzdit jim často nedochází.....Když (naprosto pravidelně) vidím takovýho "siláka" jak se za silného provozu v protisměru prodírá kolonou (která v pohodě jede 90) a po padesáti km získá náskok 1 minutu, přičemž minimálně 10x vyvolal krizovou situaci, tak ztrácím jakékoliv iluze o českém řidiči v silném autě.

0/0
22.12.2011 1:48

JavorMagor

Re: no....

Tyhle typky taky znam. Dalsi hovada a la Rusko. Tam kdyz jede "verchuska" jde taky o zivot.

A s tim zigulikem je to blbost. Mozna pred 15ti lety to tak bylo. V soucasnem hustem provozu absolutne nehrozi, ze by zigulik predjel cokoliv krom nalozene avie. Jeste mozna nekde v nejakem zapadakove, kde lisky davaji dobrou noc. 200koni je dneska tak akorat. Vzdyt ty auta uz tolik nestoji, tak proc riskovat s podmotorovanym autem.

0/0
22.12.2011 8:24

Modrý a zelený blesk

Re: no....

Se podívej, kolik procent aut má 200 koní a víc a pak se prober. Koneckonců, předjíždění není žádná povinnost.

0/0
22.12.2011 10:19

radik

Re: no....

R^ on má asi jenom pocit že kdyby neměl dvěste koní, tak ho brzo někdo zabije, protože auto co má 130 koní na tunu je přece pomalé a nebezpečné... 100 koní na tunu je až dost a v povolených rychlostech naprosto dostačující abch předjížděl rychle a bezpečně... když ale někdo neumí řídit tak si to musí vynahradit výkonem... jinak si nedokážu vysvětlit, jakej s tim má problém...

0/0
22.12.2011 10:24

radik

Re: no....

;-D takže 130 koní na tunu je málo a tvejch 157 koní na tunu už stačí?

0/0
22.12.2011 9:20

JavorMagor

Re: no....

tady nekdo neumi cist, ze jo. Ja nikdy netvrdil o svojem aute, ze to je sportak, ale ze na predjizdeni to je akorat. Kaipan ma mnohem horsi parametry a tlaci nam do kebule, ze to sportak je. Sportovnich vykonu dosahne jedine tim, ze to svrhnete ze skaly a koncim diskuzi s radikem, ktery je evidentne nejaky delnik s flexou u kaipanu, vyzivajici se v rozrezavani fabii.

0/0
22.12.2011 10:31

radik

Re: no....

;-D ja taky nerikal nic o sportaku o tom tu meles jenom ty, ja psal ze to je auto na vyblbnuti (coz nemusi bejt zadnej sportak)...

 

znova 130 koni na tunu je podle tebe malo a tvejch 157 na tunu uz na predjizdeni staci? Nebo se se mou nechces bavit? ;-D

0/0
22.12.2011 10:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.