Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Opel Ampera se odkládá, GM řeší problémové baterie modelu Volt

Automobilka Opel odkládá start prodeje svého sesterského modelu Chevroletu Volt. V důsledku toho se elektromobil s prodlouženým dojezdem ampera dostane k zákazníkům neznámo kdy. A to i přesto, že první vozy se již začínaly objevovat u vybraných dealerů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Modrý a zelený blesk

Doporučuji nevzdělaným neumětelům,

kteří cítí mimořádně intenzivní potřebu komentovat, čemu nerozumí, aby prostě zklidnili hormon: nikdo vám ty ošklivé elmobily nevnucuje :-)

0/0
29.12.2011 10:13

touring

Zapal auto a garaz,

zachranis CO2 ze spalovani benzinu R^:-)

0/0
28.12.2011 11:17

katano

GM Ampera je jen studie

Kdo si chce koupit seriově vyráběný elektromobil již dnes, ten si koupí ČESKOU Škodu Roomster - EVC R3.

Získá tak MPV, které jede plně na elektřinu z baterii.:-P

0/0
27.12.2011 22:43

Breathlless

Re: GM Ampera je jen studie

Vy ste ale směšný poťouchlík ... :-P

0/0
29.12.2011 0:10

Milhaus1

Elektromobily

s těžkými bateriemi jsou komplet všechny slepou uličkou... .

+1/0
27.12.2011 19:53

katano

Re: Elektromobily

Nejsou :-P

0/0
27.12.2011 22:44

Mr_Hypra

Re: Elektromobily

Jsou :-P:-P

+1/0
28.12.2011 9:59

Modrý a zelený blesk

Re: Elektromobily

Ono se to dřív říkalo i o megasložitém drahém a nevýkonném spalovacím motoru, a vida!

0/0
29.12.2011 10:09

Mr_Hypra

Re: Elektromobily

Jenže už před sto lety měly elektromobily šanci se předvést. Bohužel od té doby se toho moc nezměnilo....

0/0
29.12.2011 22:19

Modrý a zelený blesk

Re: Elektromobily

Jistě. Elektromobily jsou využívány ve specifických podmínkách, ropu spalující motory jsou univerzálnější, ale někde limitovány.

0/0
2.1.2012 12:57

katano

GM elektroautomobily bohužel NEUMÍ

Minulý týden jsem viděl na ČT-1 automotorevue a tam byla ČESKÁ Škoda MPV - Roomster v plně elektrické verzi.

Škoda Roomster EVC R3, max. výkon 30 kW, napětí 80 V, dojezd až 100 km, doba dobíjení na 90% kapacity jen 11 hodin. --- Akumulátor LiFeYPo4 navíc vydrží 2700 až 3000 dobití ! ! !  Zaváděcí cena je jen 598.900,- Kč včetně DPH.

               PS : tomu říkám praktický seriově vyráběný elektromobil a né nějaký kočkopes AMPERA.. :-P

0/0
27.12.2011 17:20

JeFFik

Re: GM elektroautomobily bohužel NEUMÍ

katano raději na televizi nekoukej, nemá na tebe dobrý vliv, spíše naprosto devastující....

PS: to je realita ;-D

0/0
27.12.2011 19:15

vodic

Re: GM elektroautomobily bohužel NEUMÍ

Tohle tedy neni dobry priklad dobre reseneho elektromobilu. Co si pocnete, kdyz budete muset neplanovane natahnout cestu treba na 150 km? Zavolate si odtahovku?  Takhle maly dojezd je pro ridice dost stresujici. Me osobne by stacil dojezd i 30km, ale musi byt mozne zapnout benzinovy generator a pokracovat v jizde, jinak je takove auto opravdu k nicemu. Momentalne maji budoucnost jedine elektromobily s prodlouzenym dojezdem.

+1/0
27.12.2011 20:13

1000101111001110

Re: GM elektroautomobily bohužel NEUMÍ

Zvolil bych auto se spalovacím motorem. Taky je v něm baterka a ten motor je v podstatě (s přimhouřením oka) taky jen takový generátor... pohybu. ;-)

.

Mimochodem, je to v důsledku asi i mnohem ekologičtější, než elektromobil. Stačí se jen podívat, jaký masakr v přírodě způsobila těžba surovin nutných k výrobě akumulátorů pro Bursíkův Prius a dodnes ještě nikdo nedokázal říct, čím že to budeme nabíjet ty stovky milionů elektromobilů, když jádro je ekošpatné...

+1/0
27.12.2011 20:46

MiroTR

Re: GM elektroautomobily bohužel NEUMÍ

Ještě by snad mělo význam použít turbodiesel s alternátorem a trakční elektromotory.  Kdesi byl test a 70 kW pohonná jednotka měla spotřebu okolo 4 litrů nafty.  To bych bral.

0/0
27.12.2011 21:08

Vesuvit

Re: GM elektroautomobily bohužel NEUMÍ

Ja jezdim s 97kW dieselem take za 4l. A kupodivu mam elektromotory jen ve steracich, ventilatoru a stahovacich oknech;-D

Pardon, zapoměl jsem na motorky v nastavování sedačky a světlometů.

0/0
28.12.2011 13:15

Modrý a zelený blesk

Re: GM elektroautomobily bohužel NEUMÍ

Pravděpodobně vám taky něco musí ten váš imaginární diesel nastartovat, klikou byste asi neuspěl.

0/0
29.12.2011 10:11

katano

Re: GM elektroautomobily bohužel NEUMÍ

Nemáte pravdu :-P

0/0
27.12.2011 22:45

1000101111001110

Re: GM elektroautomobily bohužel NEUMÍ

No tak to je terno.

.

Teď už jen pochopit, proč bych si měl za šest set tisíc koupit kriplkáru, se kterou mohu jet nanejvýš nakoupit do blízkého supermarketu, když tam klidně dojdu i pěšky. Ale zase na druhou stranu - představa, že by se z běžné cesty Praha - Brno a zpět stal dvoudenní výlet, kdy bych dvakrát přespal v motorestu (pokud by mi půjčili zásuvku) je docela cool (pardon za ten frikulínský výraz), protože nás to vrací někam do dob dostavníků, že? :-)

+2/0
27.12.2011 20:42

entony13

Re: GM elektroautomobily bohužel NEUMÍ

Jenže firmy potřebují popojíždět po městě, z takového auta se neplatí silniční daň, mohou mu povolit vjezd i tam, kam nepustí klasická auta, odečte si DPH, potom takové auto má smysl. Každé auto má své výhody a nevýhody. Na parkováni po Brně a Praze bych volil menší auto a na dálnici větší pohodlnější. Také máme doma městské vozítko pod 4 m a slušný vůz na dlouhé cesty nad 4,5 m

0/0
28.12.2011 19:18

Breathlless

Re: GM elektroautomobily bohužel NEUMÍ

kdybyste nebyl zaslepenej mam...las a sehnal si film " Who Killerd The electric car" tak by ste nemluvil takový nesmysli !

Doporučuju včem , už sem dáááávno mohli elektromobili jezdit , jenže se to mocným a nenažraným koncernům nehodí do krámu....

0/0
29.12.2011 0:14

niccots

Tak hele

Benzin hori jeste mnohem vice a vsichni na nem jezdime a nad nadrz z benzinem umistnujeme i deti do autosedacek. Co se asi stane, kdyz nekdo streli do benzinove nadrze auta, nebo kdyz ze nadrz rozbije pri autonehode?

0/0
27.12.2011 14:52

katano

Re: Tak hele

Souhlasím :-P

0/0
27.12.2011 17:22

JeFFik

Re: Tak hele

a chápeš význam slovního spojení "samovolné vznícení"

kdyby benzín nehořel, tak by z něj nebylo palivo pro spalovací motor, že....

0/0
27.12.2011 18:56

niccots

Re: Tak hele

Vzniceni po narazu a po nevhodnem spracovani/uchovani.

0/0
27.12.2011 19:00

JeFFik

Re: Tak hele

ale nikdo ty baterie nezapaluje výstřelem či nějakou jiskrou, že

0/0
27.12.2011 19:11

niccots

Re: Tak hele

To ne, jenom je deformuje

0/0
27.12.2011 20:05

1000101111001110

Re: Tak hele

Což beznínu zpravidla nevadí, že? :-)

.

Ale doporučil bych auto na LPG. To je teprve ekovodvaz, když to bouchne. R^

0/0
27.12.2011 20:47

niccots

Re: Tak hele

Tlakova lahev na LPG vydrzi mnohem vetsi tlak, nez benzinova nadrz, ktera je z plastu.

0/0
28.12.2011 11:16

prazakm

Jojo,

postavíme další uhelky, vydrancujeme zásoby uhlí, zadrátujeme krajinu, ale budeme jezdit ekologicky na elektřinu... Zlatá ropa!

0/0
27.12.2011 14:45

ErikM

Re: Jojo,

nebo postavíte malou větrnou elektr., nebo nějaké solární články, a můžete dobíjet z domova bez drátů v krajině

0/0
27.12.2011 16:19

Koholik

Re: Jojo,

a jak snadno se budou recyklovat ty tuny baterií a solárních článků??

0/0
27.12.2011 16:42

Racky

Re: Jojo,

Ale s jakou efektivitou a kolik energie se na výrobu této ekologické energie spotřebuje.. A kde budeme pěstovat obilí a chovat dobytek, když budou na polích panely a vrtule? Já jsem spíš zastánce jádra, studené fůze nebo všech těch objevů od Nikoly Tesly. Věřim, že USA a další mocnosti mají vymyšleno hrozně moc zdrojů energie, ale nedají je veřejnosti, protože by jejich arabští přátelé přišli o peníze z ropy.

0/0
27.12.2011 16:44

ErikM

Re: Jojo,

Kdyby zlevnily ty baterie do elektromobilu pořídím si solary na střechu, člověk na benzín projezdí hrozně moc. A pole i dobytek můžou zůstat kde jsou :-)

0/0
27.12.2011 16:58

JeFFik

Re: Jojo,

solárama na střeše bys dobíjel baterii na 100 km tak týden a to v létě, v zimě bys nevyjel

0/0
27.12.2011 19:00

ErikM

Re: Jojo,

záleží kolik m2 solárů bych měl

0/0
27.12.2011 19:24

emersonskej

Re: Jojo,

;-D;-D;-D Tak jistě - pokud byste měl na střeše fotovoltaickou placku x krát x metrů.... akorát by podobné vozidlo nebylo zrovna nejvhodnější půstit do běžného provozu...

0/0
29.12.2011 0:58

mino678

Re: Jojo,

v podmienkach CZ/SK 8m2 solárnych fotopanelov na streche garáže za jeden rok vyprodukuje asi 1200kWh elektriny. Citroen Zero , ktorý už je dnes v predaji má kapacitu batérií 16kWh a udávanú spotrebu okolo 12KWh/100km. Takže tých 8m2 solárnych fotopanelov by čiste bilančne malo dať za rok 1200/12 = 100 x 100km jazdy. To je čistá teória ale počas leta by si určite na 100km jazdy nedobíjal týždeň ale podstatne kratšie. Tu ide skôr o to vymyslieť systém na zberanie tej celoročnej energie zo strechy garáže do nejakých akumulátorov v garáži a energiu mať k dispozícii vždy na nabitie auta, keď to práve potrebujem . Určite sa na tom procese niečo stratí ale v zásade je to schodná cesta kam sa bude uberať vývoj.

0/0
27.12.2011 19:49

Králík Roger

Milý pane, "skladováním" elektřiny se člověk zabývá

minimálně od doby, kdy bylo sestrojeno první dynamo. Jediné, co jak takž funguje ve větším měřítky jsou přečerpávací elektrárny. "Neskladovatelnost" elektřiny je jeden z největších problémů, které její dodavatelé řeší. A OZE do toho přidávají DALŠÍ nestabilitu.

0/0
27.12.2011 20:24

mino678

Re: Milý pane,

V rámci usadlosti OZE predstavuje nulovú nestabilitu, pretože sa nikam okrem svojich domácich spotrebičov vrátane elektroauta nie je potrebné pripájať. Takže aj ten systém na skladovanie elektriny nemusí mať rozmery prečerpávacej elektrárne. Stačí tak 4-6 MWH /rok v prípade pasívneho energ. domu do 100m2 plochy a ešte by ostalo okrem vykurovania/topení aj na elektroauto na celý rok. V tom prípade tá plocha PV panelov by mala byť asi 50m2 na streche domu/garáže.

0/0
27.12.2011 20:33

1000101111001110

Re: Milý pane,

No a právě takový systém pro uchování energie doposud neexistuje, přestože se na tom dělá desítky a desítky let. Kdyby byl, řešilo by to obrovskou spoustu problémů, které se alternativních zdrojů energie (nezlobte se, odmítám používat aktivistické slovo "obnovitelné", které je lež) vůbec netýkají. Přesně to se vám snažil vysvětlit ten, komu odpovídáte a nepochopil jste to.

.

Takže, kde že si to se sousedy ze sídliště postavíte tu přečerpávací elektrárnu? A co na to řeknou ekologisté?

0/0
27.12.2011 20:58

mino678

Re: Milý pane,

Vy ste zase nepochopili, že pre celoročnú prevádzku elektroauta na odloženie potrebnej energie nebude treba v prípade obyvateľa usadlosti žiadnu prečerpávaciu elektráreň.(tu už sa bavíme o 1-2MWh/rok keď nám pôjde len o auto) A práve prítomnosť OZE a najmä fotovoltaiky akceleruje vývoj v oblasti úschovy energie v malom. viď www.fronius.com a ich palivový článok pre domácnosť - aj keď je ešte dnes drahý. Aj PV panely boli pred 5 rokmi sakra drahé a dnes je to iná káva - ako aj ich účinnosť a životnosť. Vývoj OZE akceleruje spolu s vývojom elektroáut snahy o poriešenie skladovania el. Je to už všetko prepojené a základným hnacím motívom je práve bilancia, keď je jasné že energie zo slnka aj v našom zemepisnom pásme už dnes(vďaka stavu reálnej technológie) je dostatok nielen pre elektroautá ale aj pre celoročné bývanie v usadlosti. A prepáčte, kvôli obyvateľom činžiakov sa predsa vývoj nezastaví.

0/0
27.12.2011 21:17

Milhaus1

Re: Jojo,

Haha a co když měíc nevyleze slunce a bude bezvětří - co pak??? Jděte s tou psudoekologií někam.

0/0
27.12.2011 19:55

vodic

Re: Jojo,

To jsou mi otazky. Tak bude mesic dobijet z Temelina.

0/0
27.12.2011 20:15

1000101111001110

Re: Jojo,

Takže budeme mít v horké záloze "Temelíny" pro pokrytí výkonu všech fotokrámů a vrtulí? Pak se zcela logicky zeptám, proč se raději nevykašlat na ničení krajiny vrtulemi a na poškozování životního prostředí a dětskpu práci ve třetím světě při výrobě komponent pro fotovoltaické panely a nestavíme rovnou jen ty Temelíny? Běžící, nebo zálohující jaderná elektrárna stojí stejně, "nebezpečná" je stejně... jen ta běžící je ekonomicky mnohem výhodnější, nehledě na to, že široké okolí například pro vytápění nepotřebuje už žádnou další energii, než její odpadní teplo...

0/0
27.12.2011 21:02

mino678

Re: Jojo,

Vám jasne asi nič nevravia autonómne nízkovýkonové energetické systémy v usadlostiach, kde nie je potrebná klasická eletrická sieť, takže netreba tlačiť jedným káblom desivé výkony z jadra po celej krajine. Tá energia z OZE sa vyrába v mieste spotreby a je to omoho logickejšie ,čistejšie a strategicky bezpečnejšie . A keď už el.sieť tak smart grid, ktorá počíta s miliónmi nielen spotrebičov ale aj zdrojov a skladovacích miest. To sa považuje sa smer vývoja vo vyspelých krajinách. Tým sa rieši aj alektroautomobilizmus.

0/0
27.12.2011 21:26

habásko

A co nabíjení

čistého elektromobilu ?

Horko těžko přijedete ekologicky do panelákového sídliště z cesty, v českých podmínkách zaparkujete půl kilometru od bydliště a jak zajistíte dobití ?

0/0
27.12.2011 12:52

Modrý a zelený blesk

Re: A co nabíjení

Výrobci tak nějak s českými podmínkami moc nepočítají. Žádní.

0/0
27.12.2011 15:39

Vesuvit

Re: A co nabíjení

Zastavíš u sámošky a nakoupíš vagón primárních článků....které potom ekologicky nasypeš do popelnice;-D

0/0
28.12.2011 13:58

OndraTM

Velká škoda :-(

Velká škoda, že se problém objevil ..a že opět ale opět může znamenat zpoždění rozšíření alternativního řešení pohonu automobilů. Koncepce kdy je v autě malý spalovací motor, generátor a baterie mi připadá velmi rozumná. Jednak je zde velmi slušný dojezd, dokáže si poradit s nedostatečnou ienfrastrikturou dobíjecích stanic a přitom dokáže nabídnout výhody čistě elektrické jízdy. Nejsem příznivcem konspiračních teorií, jen doufám, že se nechystá něco podoného jako s konceptem EV1. Chtěl bych být lehce naivní a nevěřit, že existuje něco jako petrolejářská lobby ... kéž by. Každopádně si myslím, že kdyby bylo tolik usílí a peněz věnováno do projektů jako je Volt, a ne do slebých cest jako je vodík apod. ,dávno bychom jezdili i na elektrickou energii .. nebo alespoň z větší části.

0/0
27.12.2011 10:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.