Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Se Saabem je amen: čestné kolo atleta v trekových botách

Vánoční týden roku 2011 byl v mnoha ohledech zvláštní. Česko oplakalo oblíbeného bývalého prezidenta a jako by se zastavil čas, Vánoce byly pozapomenuty. Neveselý dárek dostali milovníci saabů, nestane-li se zázrak, automobilka definitivně skončí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chytry.Levicak

autor zapomněl zmínit

že saaby jsou hodně nákladná auta na provoz

0/0
27.12.2011 19:25

Modrý a zelený blesk

Re: autor zapomněl zmínit

Jezdím je už léta a nic o tom nevím, nechcete to rozvést? Hliníkové nápravy se, pokud vím, musí měnit u VW Gruppe.

0/0
29.12.2011 10:14

pdy

katano

Podle mne lze že si ani do pusy nevidí

0/0
26.12.2011 16:20

Modrý a zelený blesk

Re: katano

Si vybere nějakou značku / model a pak takhle trolluje.

0/0
26.12.2011 18:25

katano

Saab je nejlepší a nejkvalitnější AUTO

Proto mám švédský Saab 9-5 XWD objednaný a již jsem složil 20%  zálohu. Zatím jezdím Mercedesem E, ale na Saaba se vyloženě těším.

          PS :  koncem ledna 2012, se i já stanu SAABYSTOU. :-P

0/0
25.12.2011 19:59

Homer _8

Re: Saab je nejlepší a nejkvalitnější AUTO

A kam se vám ztratil Renault ESPACE a dalších cca 5 jiných modelů o kterých zde často tvrdíváte že jsou vašimi vozy? To jedete každý den v měsíci jiným vehiklem?

:-P

0/0
25.12.2011 22:47

katano

Re: Saab je nejlepší a nejkvalitnější AUTO

Mám Renault Grand Espace 3,5 V6 což neznamená, že si nemohu koupit Saab 9-5 XWD. Jako třetí auto do rodiny se mi Saab prostě hodí.

          PS : Saab je sice menší a méně komfortní auto než Espace, ale na výjezdy na venkov, to bude optimální vůz. :-P

0/0
25.12.2011 23:44

Andee in Red Book

Hm...

Buď je autor jedním z fanatických zastánců značky SAAB nebo nechápu, proč nám tu vytváří jakýsi nesmyslný kult. Saabu se sice nedá upřít celkem vyhraněný design, ale když si vzpomenu na ty předpotopní interiéry, nesmyslně složité ovládání a přidám k tomu v kombinaci ten již zmíněný, ne zrovna mainstreamový design, tak už ani výborné motory nemohou podobný experiment zachránit. V mém okolí se o Saabu vyjádří nelichotivě minimálně polovina dotázaných.

+3/0
25.12.2011 1:41

Modrý a zelený blesk

Re: Hm...

Složité ovládání čeho konkrétně? Je-li vám šaltpáka složitá, tak si pořiďte automat.:-)

0/0
26.12.2011 18:26

Antikodex

SAABu je škoda

Položily ho hlavně tahe okolnosti: Švédsko je výrobně drahá země, GM se k němu choval macešsky, SAAB musel používat komponenty od Opelu, což je výrobce o X řádů horší než byl SAAB před převzetím GM, špatná marketingová politika koncernu (viz načasování nové Insignie, která byla upřednostněna před SAABem) a další chyby.

General Motors ze SAABu vytěžil veškeré cenné know-how, chtěl po ní, aby vyráběla prémiové vozy, ale investice do ní vázly a nakonec dostal přednost Opel.

Takováhle politika managementu nemohla vést k ničemu jinému než úpadku.

0/0
24.12.2011 20:53

katano

Re: SAABu je škoda

Nesouhlasím. :-P

0/0
24.12.2011 21:35

Kilimanjaro

Re: SAABu je škoda

hele, Katano, to nemusis ani psat:) Ale vez, az mi dojezdi svedove, co mam, prijdu si za tebou pro radu, co koupit, asi Toyoru, vid?;-D

0/0
24.12.2011 21:43

katano

Re: SAABu je škoda

Já mám Saab 9-5 XWD 2.0 T benzín, již objednaný. A co si koupíte Vy, je mi FUK. :-P

0/0
24.12.2011 21:48

TYGR.NET

Re: SAABu je škoda

Mno, spíše Lexus ... ale asi to také nebude ono.

0/0
25.12.2011 0:06

el_salamo

Re: SAABu je škoda

Dokud se automobilce "daří" vyrobit/prodat tak málo aut jako SAABu a zároveň má technologicky velmi pokroková řešení, je jasný, že ty auta budou drahý (což nové SAABy jsou) - docela smrtící koktejl. A je to škoda, jsou to pěkný auta :).

0/0
27.12.2011 17:08

jahana

Tento týden byly vánoce zapomenuty (aspoň u Dvořáka)

U nás né pane Dvořák, tak pište jen za sebe a ne za celou zeměpolokouli.

+1/0
24.12.2011 15:16

janzlatousty

Re: Tento týden byly vánoce zapomenuty (aspoň u Dvořáka)

;-D;-D;-D;-DR^R^R^R^

0/0
24.12.2011 15:30

damianx

Re: Tento týden byly vánoce zapomenuty (aspoň u Dvořáka)

Nevšiml jsem si,že by psal o celé zeměkouli.

0/0
24.12.2011 17:01

janzlatousty

hezké PR na výprodej skladových

zásob zkrachovalého, nekonkurenceschopného výrobce.....

0/0
24.12.2011 14:39

saabunderground

Re: hezké PR na výprodej skladových

koukam, dalsi odbornik. vas se tu dnes seslo...

0/0
24.12.2011 14:50

janzlatousty

to je konstatování, máš pocit, že se v něčem mýlím?

Tak bu´d prosím konkrétní a napiš v čem....

0/0
24.12.2011 15:30

Modrý a zelený blesk

Re: to je konstatování, máš pocit, že se v něčem mýlím?

Že by měl SAAB nějaký skladový zásoby může napsat jen totální neznalec, kterej poslední třičtvrtě rok nezapnul rádio, neotevřel noviny a s nikým nemluvil.

0/0
26.12.2011 18:27

katano

já si koupím nový Saab 9-5, koncem ledna 2012

Prostě se mi Saab líbí a u prodejce jsem uhádal v září 2011 slušnou CENU = dostal jsem se pod 1 milion Kč.

         PS : uvažoval jsem i o diferenciálu, nakonec se spokojím s HALDEXEM 4x4. :-P

0/0
24.12.2011 14:14

saabunderground

Re: já si koupím nový Saab 9-5, koncem ledna 2012

jojo, vyprodava. taky bych koupil, kdybych mohl. ale obmenu jsem chystal az za par let:(

0/0
24.12.2011 14:17

katano

Re: já si koupím nový Saab 9-5, koncem ledna 2012

Původně po mně chtěl prodejce Saabu za 9-5, motor 2.0T , výkon 162 kW, typ XWD Linear - ceníkovou cenu 1.489.000,- Kč.

Já ho ale tvrdým vyjednáváním dostal na konečnou cenu 960.000,- Kč a jako bonus jsem z něho vydřel 4 zimní pneu Nokian ! ! ! Nyní mám čtvrtým rokem Mercedes E 220 CDI - 125 kW a nafta a Mercedes vůbec, už mně nebaví.

       PS : auto jsem si reservoval a složil 20% zálohu u prodejce SCC, Antala Staška 1859/34, na Praze 4. :-P

0/0
24.12.2011 21:34

Pedropan

Re: já si koupím nový Saab 9-5, koncem ledna 2012

Jste fakt šikovnej. Ale SAABista nebudete, i když si v něm budete vozit prodloužená záda. Pokud jste podnikatel, přeji Vám v nadcházejícím roce hodně spokojených klientů, kteří Vás také "vydřou" na nulovou marži... Rv

+1/0
26.12.2011 19:30

computer

Re: já si koupím nový Saab 9-5, koncem ledna 2012

Jéééé, to je super vtip.

0/0
24.12.2011 15:15

duch zavražděného iuose

hmm

oni mají saaby diferenciál za příplatek, že jsi o něm uvažoval?

0/0
24.12.2011 18:47

katano

Re: hmm

Ano, za příplatek si ho lze u Saabu OBJEDNAT, navštivte prodejce Saabu když mi nevěříte. :-P

0/0
24.12.2011 21:50

Darik H

Re: hmm

Hmmm ...... a kdo to vyrobí ?!? .... nebo namontuje ?!?

...... kdyz tovarny stoji ..... Zadne iluze- jedna se jen o vyprodej !!!

Bohuzel :o(

Ale to co udelal GM Saabu nezapomenu, stejne jako co Ford s Volvem !!!!!!

0/0
25.12.2011 14:39

DannyR99

:-(

No, velka skoda, rikal jsem si, ze az budu velkej kluk, bude Saab moje vysneny auto. Bohuzel jsem jeste porad malej a Saab konci:-(. To ze je to super auto netreba diskutovat. Co se jim vsak vubec nepovedlo je napriklad servisni a prodejni sit, kolik prodejcu a servisu je v CR? Koupite si auto ktere ma servis ve trech mestech? Plus nejaky utok na korporatni klientelu. Vetsina Passatu co maji manageri na operak je do 1mil Kc a tam mohl Saab nabidnout spoustu muziky, ale Passaty jsou modlou jen tady a nejvetsi EU trh vetsinou jezdi Audi a BMW.  Jestli to delaji stejne vsude na svete tak nizke prodeje jsou jen vyustenim. Skoda, ale snad se to nejak podari,

0/0
24.12.2011 14:12

nepetr

SAAB

Automobily bez zaměření na určitou skupinu zákazníků, nevýrazné neoslovující:-( co víc dodat.  Není SAAB který by mi utkvěl v pamětiRv.

+1/0
24.12.2011 12:38

Kilimanjaro

Re: SAAB

ani ten z Vrchni pchni?;-D

0/0
24.12.2011 12:55

sanmako

Re: SAAB

jo, ale ten má stejně v servisu, takže z výletu do Poděbrad nebude zase nic.. :-)

0/0
24.12.2011 22:56

cenzore_zdar

Saab 900

Nejlepsi stroj! Jeden tu v ulici stale parkuje.

0/0
24.12.2011 12:19

Joe Davola

Re: Saab 900

Saab 900 je nádheraR^

0/0
24.12.2011 14:07

Enejdý

Re: Saab 900

...jojo a ještě v kabriu ;-)

0/0
24.12.2011 16:06

TYGR.NET

Áááááá,

koukám, že tohle je speciální fórum pro golfisty, tak to mne nechává  v klidu. ;-D

+2/0
24.12.2011 11:40

Dusan321

Co zabilo Saab

Ja myslim ze to byl pomer cena/vykon, ktery nebyl prilis vysoky. A take to ze se snazil o to byt premiovka, jenze premiovka musi pochazet z Nemecka, vsichni ostatni kdo se snazili delat premiovky v jinych zemich s nimi davno skoncili, protoze Nemcum se v tomhle proste neda konkurovat.

Dalsim duvodem byly dlouhodobe neresene technicke problemy zejmena s temi slavnymi benzinovymi turbomotory. Ja bych si treba ten Saab i koupil, hezky to jede a vyborne se v tom sedi, jenze kdyz si clovek zjisti neco kolem a pak na nej vyskoci takove veci jako olej menit po osmi nebo radeji sesti tisicich, do motoru pridelavat ruzne tepelne stity, aby se nezkroutil a dalsi radosti, tak to je opravdu pro nekoho kdo to ma jako konicek a ne jako auto na jezdeni.

No a samozrejme to, ze jeden model vyrabeli dvanact let (9-5) a druhy postaveny na stare davno nevyrabene Vectre (9-3) nabizi dokonce jeste nyni jim na dnesnim trhu s neustalou inovaci rovnez prilis nepomohlo.

0/0
24.12.2011 11:13

Modrý a zelený blesk

Re: Co zabilo Saab

Ono to má svoji logiku. DE je největší evropský trh, a z logické afinity k domácím produktům tak mají německý automobilky výhodu.

Jinak ty bláboly o oleji jsou jen bláboly. Od MY 2004 žádný potíže nejsou.

0/0
24.12.2011 11:21

samuel05

Re: Co zabilo Saab

Nemecko dominuje svetovy premiovy trh 80%. Jedno jestli cina, rusko, evropa, amerika. Nejvernejsi zakazniky ma mercedes v japonsku. Jinac staci se podivat na hollywood drtiva vetsina jezdi v porsche, mercedes

0/0
24.12.2011 23:07

Modrý a zelený blesk

Re: Co zabilo Saab

No, ale začalo to v rajchu. Prostě hodně zákazníků = hodně peněz na vývoj = hodně zákazníků atakdále.

0/0
27.12.2011 15:16

prngrr

Jo, vlastně sorry:

o mrtvých jen dobře.

Už chápu tu pozitivní onanii

0/0
24.12.2011 11:09

Martinka24

SAAB 93 TiD

Jsem Sáblá, to je nejlepší termín pro můj současný stav. Mám Saab 93, diesel, kombík. Auto je jedinečné, 150 koní, žere okolo 6litrů. Když to chci rozjet, je to dravec. Když chci mít pohodu, mám jí. Zimáky a ESP dělají skoročtyřkolku, nestalo se mi, že bych někam nevyjela i na ledu.

Je mi velice líto toho co udělalo GM. Hodlala jsem si koupit novou 95 v kombíku. Což by bylo nadčasové auto.

Tento 93 z roku 2006 teď prodávám, Za bezkonkurenční cenu 140k.

To že tam je 158k je cena před snížením.

http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/saab/9-3/9447319

0/0
24.12.2011 10:57

Dusan321

Re: SAAB 93 TiD

To mate stesti, Saab 9-3 1.9 v dieselu byl jediny bezproblemovy Saab diky tomu, ze misto technicky problematickych Saab motoru je tam osvedceny (byt dnes uz ponekud zastaraly) Fiatacky diesel se kterym problemy nebyvaji.

0/0
24.12.2011 11:14

Modrý a zelený blesk

Re: SAAB 93 TiD

Technicky problematické motory jsou, když s nima někdo jezdí jako prase, všechny.

0/0
24.12.2011 11:22

lojzo1

Zloději

Jedno z nejlepších aut rovnající se BMW i Medvěd.Amíci se zachovali jako asiaté,vytunelovali SAAB,okopírovali světové technologie a poslali SAAB do kopru.Jak si potom mohu vážit Ameriku?

0/0
24.12.2011 10:30

prngrr

Re: Zloději

a co tam vytunelovali?

know how, jak dělat auta, která nikdo nechce?

0/0
24.12.2011 10:46

Marco - psano s ce

Re: Zloději

Pro SAAB by bylo nejlepší, kdyby ho koupili a provozovali fandové značky stejně, jako se složili fanoušci na Bohemku. Ameriky si taky kvůli GM nevážím, vážím si Ruska a Putina !!R^V

0/0
24.12.2011 10:51

prngrr

Re: Zloději

jenže fandové značky chtějí ojetinu za 50 litrů

pokud by si dokázali vydělat na nové auto, došlo by jim, že Saab ne

0/0
24.12.2011 10:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.