Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejhezčí volvo všech dob neměl kdo vyrábět, první série nestála za nic

Pro manažery Volva to musel být ošklivý pohled, když se na newyorském autosalonu v roce 1954 objevil okřídlený Mercedes 300 SL, a válkou zdeptané Německo tak dávalo světu okatě najevo, že se vrací do hry. Švédsko, které někoho přepadlo naposledy počátkem 19. století, přitom právě chystalo do výroby nevýrazný kabriolet P1900, jehož plastová karoserie nakonec uhranula jen 69 zájemců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sincos

Typické

Na švédském autě se nejvíce kazí německé vstřikování Bosch, jak je psáno v článku... Jak typické... To je ta německá kvalita, musím si rýpnout. On to věděl už můj děda, i kdysi byly německé věci jen na chvíli. I kávovar Krups vydržel rodičům jen krátkou dobu... Zatím můžu z německých věcí pochválit pouze Miele, nic více, určitě ne auta.

0/0
30.12.2011 23:53

Bubrak

spolehlivost?

kdyz budu vymenovat vcas opotrebene dily, tak najede kazdy auto 5mil km ;-D protoze uz to bude nekolikrat jiny auto :-P

0/0
29.12.2011 22:50

já George XVII

Re: spolehlivost?

jenže tohle má původní motor i převodovku a spoustu dalších dílů, včetně karoserie.

0/0
30.12.2011 2:18

xychteen

Hm... zepředu mne dost oslovilo...

...ale ten zadek je takovej oulisnej, řekl bych. Tak asi zůstanu u svých dvou rozežraných amerik :-)

:

MMCH když už bych měl kvůli něčemu zblbnout, tak jedině Horch 853 Coupe 1936.

0/0
29.12.2011 13:27

Kam vítr, tam plášť

Volvo P1800 -

Krásná wagen R^

+1/0
29.12.2011 9:39

JeFFik

Chyba v článku

podle informací, co jsem našel, tak v roce 1998 mělo to rekordní auto 1,69 milionu mil, tedy 2,7 milonu km, v roce 2007 mělo 2,7 milionu mil tj. 4,3 milionu km.

0/0
29.12.2011 0:33

já George XVII

Re: Chyba v článku

je to tam napsáno špatně, nicméně auto má nyní najeto lehce k 4,9M.

0/0
29.12.2011 0:34

JeFFik

Re: Chyba v článku

mě se hned zdál roční nájezd 150 000 km "podezřelý" ;-)

0/0
29.12.2011 0:37

JeFFik

Re: Chyba v článku

hmm, ale to by znamenalo, že za poslední 4 roky 600 tisíc udělal, no nevím....trávit život v autě kvůli nějakýmu rekordu....

0/0
29.12.2011 0:41

já George XVII

Re: Chyba v článku

jenže on tráví život při dojíždění do zaměstnání, pokud vím, tak je učitelem. Nedělá to kvůli rekordu. A denní nájezdy jsou v USA trošku jiné, než v ČR

0/0
29.12.2011 11:45

ricpic3

Re: Chyba v článku

Jako že denně najede 600 km ?8-o

0/0
30.12.2011 0:05

já George XVII

Re: Chyba v článku

ano je to dost možné. Já denně dojížděl 200km a nepřišlo mi to nenormální. Na jejich higways si těch 600km/denně dokážu taky představit. (i když bych z toho asi po roce zešílel)

0/0
30.12.2011 11:38

gewet

507?

Do teď byl můj sen 507 bmw, ale... mno, asi budu muset koupit dvě auta ;-DDD

0/0
28.12.2011 23:38

chicocheco

Re: 507?

To já jsem tohle Volvo znal, ale naopak BMW 507 jsem si musel vygooglit. Taky nádherná kára! R^

0/0
29.12.2011 11:26

Cowboy.from.hell

Třídvéřové kombi

zvané jinak Shooting Brake http://en.wikipedia.org/wiki/Shooting-brake

0/0
28.12.2011 22:40

Ladino

Nadhera!

:-P

0/0
28.12.2011 21:14

katano

Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

Volvo od prvopočátku vyrábí krabicoidní ošklivky, včetně současné generace. Od té doby co vlastní Volvo ČÍNA, je pro mně Volvo nezajímavé.

                   PS : když chce někdo hezké ŠVÉDSKÉ auto, tak si koupí SAAB 9-5 XWD :-P

+1/0
28.12.2011 20:03

PiPiiiiiK

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

Ale design Volva je právě krabicový s jednoduchými křivkami. To je na tom tak krásné. Saab 9-5 je hezké auto, ale z profilu mi připomíná botu a zezadu japonské sériovky. Ale tak naštěstí je kapitalismus a můžeme si každý vybrat :)

0/0
28.12.2011 20:11

Dan_C

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

Že Vy jste jeden z konkurznch správců a potřebjete výhodně rozprodat zbytek vyrobené produkce švédské automobilky ve vlastnictví holandské firmy, která ji získala od General Motors, což taky moc švédsky nezní?

0/0
28.12.2011 20:14

Lukke-Luk

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

Jojo, na diskusi v idnes to určitě prodá. ;-DR^

0/0
28.12.2011 20:17

Dan_C

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

Pokud jste to nepochopil, pointa byla v tom, že Saab je stejně švédský jako Volvo a navíc že už v podstatě neexistuje

0/0
28.12.2011 20:24

Lukke-Luk

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

Děkuji za informaci. ;-D

0/0
28.12.2011 20:59

loma123

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

další mam....

zatímco Volvo je stále Volvo - vývoj byl a je ve Švédsku a i výroba se nikam nestěhuje (ani poté, co se akcionářem stala čínská společnost), tak Saab je poslední roky jen překapotovaný Opel, který GM nechalo zajít na úbytě a původního (rozuměj Saabem opravdu vyvinutého) na něm bylo v posledních generacích pramálo. Výsledek je ostatně vidět dnes. Zatímco Volvo prosperuje a vyvíjí nové modely a i ekonomicky jakš takš na tu dnešní bídu žije, tak Saab je víme kde. Povězte mi, které auto je pro Vás zajímavé a já Vám na oplátku sdělím, kdo vlastní jejich akcie. Co takový MB, který vlastní arabové, koncern VW taktéž, ...

A zrovna ta P1800 byla opravdu výjimkou i na Volvácké jinak obvykle strohé tvary a vyhrála mnoho výstav a ve své době konkurovala cílovou skupinou, vzhledem i parametry třeba Aston Martinu s tím, že P1800 byla zejména v pozdějších generacích považována za lepší volbu kvůli vlastnostem i spolehlivosti.

Tož tolik k neinformovaným výkřikům které jsou z cesty

+2/0
28.12.2011 20:23

jezek

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

Tím MB jsi zřejmě myslel Daimler AG. Vlastnickou strujkturu si umí najít každý:

Shareholders Structure

by Ownership: Aabar Investments (United Arab Emirates): 9.0%,Kuwait Investment Authority (Kuwait): 6.9%,Renault (France): 1.55%, Nissan (Japan): 1.55%,Institutional investors: 61.9%,Private Investors: 19.1%

by Region: 28.2% Germany,36.9% Other Europe,15.4% United States,9.0% United Arab Emirates,6.9% Kuwait,3.6% Others

Ano, podíl tam mají i arabští investoři. Ale napsat: "... MB, který vlastní arabové...", to jsi jenom chtěl být zajímavý, blbečku.

+1/0
29.12.2011 7:53

loma123

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

jinými slovy potvrzujete mé závěry, že se 17% JSOU arabové největším akcionářem MB - na rozdíl od ostatních balíků akcií je tento největší jednotně kontrolovaný (z Evropy jsou jen malí akcionáři, kteří svůj vliv na vedení nemají šanci prosadit). A abychom nechodili daleko pro praktické dopady tohoto vztahu tak celá řada G vznikla kdysi z popudu pokud vím tehdy Íránského šáha - v té době významného akcionáře MB.

Co je na tom ale podstatné je to, že o tom jak kvalitní vyrábí automobilka auta typicky nerozhoduje akcionář, ale to, jak automobilka investuje do kvality výroby mj. tím, jakou pracovní a vývojovou sílu zaměstnává a v jakém prostředí vyrábí. A stejně jako nemám pochybnost o snaze MB postavit kvalitní auta v Německu, tak nemám pochybnost o snaze Volva stavět a vyvíjet kvalitní auta ve Švédsku a Evropě. A tak je o s více značkami.

To jen pár chytrolínů se upíná na nesmyslný parametr vlastnické struktury a zkouší z toho odvodit nesmyslné soudy o kvalitě značky či jejích výrobků.

0/0
29.12.2011 8:30

Darik H

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

Víte, ono jde taky o to, kolik % akcií ten akcionář vlastní. Pokud dostatek, může s automobilkou dělat v podstatě cokoli!

Rozumím tomu, že pro někoho může být Volvo srdcovou záležitostí, i mě se hodně líbí, ale už jen z principu již zajímavé není. Pravděpodobně nebudu sám. 

Jinak ten prodej osobně Fordu neodpustím!

0/0
29.12.2011 9:05

loma123

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

Pro mě Volvo není nijak zvlášť srdeční záležitostí. Byť jsem jej vlastnil, tak si se stejnou chutí koupím i BMW, MB, ale líbí se mi i Subárka nebo teď uvažuji kvůli místu, kam jezdím nad něčím jako LR. Přesto se snažím upozornit, že posuzovat značku podle toho, jaké má akcionáře je naprosto neopodstatněný předsudek a krátkozrakost. Protože se v autoprůmyslu pohybuji a mám možnost sledovat, jak si která značka stojí, vidím, že Volvo má evidentně konečně nějaké prachy na vlastní vývoj a nemusí jen přemýšlet jak do auta zabudovat další Fordův agregát (ne že by byly špatné). Nicméně cesta recyklace cizích řešení je (když se přežene) cesta do pekel - viz GM a Saab. Pokud se na současnou situaci Volva člověk dívá pragmaticky, tak se z celkem bezvýznamné součásti mamutího koncernu stalo najednou technologickou vlajkovou lodí jiného koncernu, který má důvod si jí vážit a rozvíjet to dobré co značka má. A bylo by hloupé to odsuzovat jen proto, že tuhle šanci jim dali číňani.

0/0
29.12.2011 9:22

Darik H

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

To s Vámi souhlasím - já zase upozorňuji, že akvizicí z Číny došlo ke snížení vnímaného image minimálně na západním trhu (Evropa, sev. Amerika).

0/0
29.12.2011 9:56

já George XVII

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

jste úplně mimo, současné vedení Volvo právě že přemýšlí nad tím jaký další agregát od Fordu použít. Vždyť všechny Volví motory odpískali a chystají se je nahradit Ecoboosty, které vznikly v kooperaci Ford, Volvo, Mazda.Rv 

Prachy na vývoj evidentně nemají, nebo nechtějí uvolnit.

0/0
29.12.2011 12:59

loma123

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

tak jen čísla ... v roce 2012 jdou na trh podle všeho dva úplně nové modely (žádné facelifty), v roce 2013 má jít minimálně 1 další (opět nepůjde o facelift, ale nahrazení jedné řady zcela novým vozem). Loni a letos byly další dva modely. To mi přijde na takto malou značku slušná kadence. Pokud jde o motory, tak Volvo si nadále vyvíjí své povedené a žádané dízly D5, D3. Pokud vezmou nějaké motory od Fordu, tak v tom nevidím problém, jen mám dojem, že naopak za Fordí aktuálně hledají náhradu (viz vyřazení V6) . Motorové jednotky myslím bere dnes každý od každého a i třeba Toyota, kterou asi nikdo nepodezírá, že nemá na vývoj raději a rozumněji koupí malé dízly od BMW, které je má hotové, než aby vyvíjela sama. Vývoj není jen o motorech a když jdou cestou nákupů hotových agregátů i koncerny kalibru Toyoty, tak proč by mělo relativně malé Volvo dělat něco nesmyslného jinak? Pro Volvo je rozumnější soustředit se na věci, které jsou pro ně charakteristické a prodávají je.

0/0
29.12.2011 18:39

já George XVII

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

diesely D5 a D3 údajně také končí. Volvo již nemá mít ani jeden víc jak 4 válcový motor. Naopak přibudou tříválce.

Ad vyřazení V6 - je vidět, že se v tom vůbec neorientujete. Zaprvé to byla R6 (tedy řadový šestiválec) a zadruhé to byl čistokrevný Volvo motor (vývoj již od roku 1990, první nazazení ve Volvo 960).

Ad automobilky jako skládárny dílů - tohoto se odmítám účastnit a budu dělat vše proto, abych takovým odlákal alespoň pár zákazníků. Je to hnus, jak čokoládovej bonbon v 30 různých obalech. Všechny stejný, uniformní, sterilní. Rv

+1/0
30.12.2011 2:26

loma123

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

podle mě plácáte nesmysly - D5 a D3 jsou a mají zůstat základem dízlové nabídky. Jejich alternativa pokud vím zatím není ani uvažována. Tříválce určitě někdy přijdou - dělají je všichni tak bych se divil, že by si jedna značka mohla dovolit stát zcela mimo evidentně hlavní proud. Pokud jde o náhradu některých agregátů vyráběných Fordem, tak se nemá cenu hádat o detailech - fakt je, že V6 se montovala do některých XC90 a dalších modelů a má být nahrazena. Naopak řadové šestiválce jsou přesně tím agregátem, na který se aktuálně vývoj Volva u větších agregátů soustředí např. řadový šestiválec T6 Volva pokud jsem četl správně získal nějakou cenu v roce 2010 - detaily neznám a nezajímají mě až tak moc.

a pokud jde o Vaši nechuť k autům využívající díly někoho jiného, tak přeji Vašemu purismu mnoho úspěchů a dlouhého trvání - bude to mít těžké. Garážové značky už vlastní motory nevyvíjejí dávno a vše kupují od větších a ty větší kupčí vesele s agregáty mezi sebou. vyhnout se tomu nepůjde.

0/0
30.12.2011 10:55

já George XVII

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

volvo od roku 1990 nemělo šestiválec do V. Už to pochopte. Dával se tam vždy řadový šestiválec a ty v roce 2013 končí. Tj. končí 3.2 i T6. Žádný vývoj ohlášen není. Končí i benzinové přeplňované pětiválce, které se doposud vyrábí pro pár modelů - v Evropě pro C30/S40/V50, v USA ještě pro novou S60. U nás má S60 místo 5ti válce pouze 4 válec.

Tříválce přijdou - v roce 2013 od Fordu. Stejně tak jako 4 válce.

Diesely jsou plánovány od PSA. Volvo hlásilo konec pětiválců dost jasně, tj. včetně dieselů.

A chcete vědět, proč končí? Protože Ford si udělal ve Volvo slušný háček. Původní motorárny a i převodovkárny totiž Volvu nepatří. A podle mě šikmoočkům teď zvedl ceny na neúnosnou mez, takže raději přistoupili na nákup motorů a převodovek od Fordu.

Ad moje nechuť - aspoň nejsem blb, co se před špatnými změnami ohne a začne kvákat, že je to tak lepší. Já řvu a to tak, že hlasitě - je to špatně. Píšu i na vedení automobilky, aby se moje stížnosti možná připojili k dalším. Ale je to asi marné.

0/0
30.12.2011 11:53

loma123

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

nejde o to zda je to lepší to je zcela irelevantní úvaha - je to jen a prostě nevyhnutelné. Realita je neúprosná a můžete si řvát jak chcete. Pokud malé značky nedokáží vyvinout žádný agregát a ty velké v lepším případě část vyvinou a zbytek vyhandlují, aby měly celé portfolio, tak jen blázen bude doufat, že se najde nějaký mohykán nezávislý na ekonomice, který dokáže vše dělat doma na koleně.

0/0
30.12.2011 13:23

Mr. Dreamer

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

Saab je úžasné auto, s tím mohu jen souhlasit. Možná tím neohromím všechny kolemjdoucí, ale komu jde spíše o kvalitu, tak neváhá. Je to škoda, ale co naděláte.

0/0
28.12.2011 20:49

loma123

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

Saab byl zajímavý a původní naposledy ve verzi 900. jenže to už je dnes skoro veterán. Takže poslední dobou? nic než příliš dlouho vyluhovaná legenda ...

0/0
28.12.2011 20:51

já George XVII

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

zajímavé je, že Volvisti mluví o svých švédských "bratříčcích" většinou pozitivně, ale Saabista kdykoliv má možnost, tak si do Volva kopne. Co to máte za úchylku?

Když Volvo přebírali číňani, tak jsem od kdejakého saabisty slyšel jen posměšky, teď když je Saab v háji, tak se raději ani neprojevují.

Rv

+1/0
28.12.2011 21:30

duch zavražděného iuose

hmm

škoda, že ve svý omezenosti nechápeš spojení "nejhezčí volvo" Rv

0/0
29.12.2011 9:11

ricpic3

Re: Volvo a NEJHEZČÍ ? ? ?

Bože, už je tady zas! A co ta tvoje Honda z roku 1927???

0/0
30.12.2011 0:08

Gamehoror

Dřív ty auta byli nějaký hezčí.

+5/0
28.12.2011 19:11

koudý

Moc pěkné, opravdu krásný auto.

Ale těch 5mil km to je už  moc, ne????  Přece není  možný aby vývoj v automobilovým průmyslu se za posledních 50 let posunul od krásných aut co vydržely 5mil km k autům, která jsou vizuálně nic moc a po 300 tis km jsou tak akorát na vrakoviště...

0/0
28.12.2011 19:02

Inkvizitor Johny

Re: Moc pěkné, opravdu krásný auto.

Ale ten člověk musel měnit díly... Takže se s klidem dá říct, že to nebylo jedno auto, ale třeba tři.

0/0
28.12.2011 19:35

loma123

Re: Moc pěkné, opravdu krásný auto.

než začnete zase s klidem říkat nesmysly, tak si prosím zjistěte fakta - jsou na netu. V daném případě šlo o to, že kasle a i motor zůstaly původní a měnil se jen spotřebák a snad několik užíváním poškozených drobností.

0/0
28.12.2011 20:49

JeFFik

Re: Moc pěkné, opravdu krásný auto.

jde o to, čemu se říká "spotřebák" a co se vymění při GO

0/0
29.12.2011 0:35

já George XVII

Re: Moc pěkné, opravdu krásný auto.

první GO motoru byla v 620tkm, jejím obsahem bylo vyčištění sacího koše a přetěsnění olejové vany a ventilového víka. Druhá GO byla rozsáhlejší, proběhla ve 2,6mio a byla v rozsahu výměny pístních kroužků + samozřejmě přetěsnění motoru.

0/0
30.12.2011 2:29

zorro_rojo

Re: Moc pěkné, opravdu krásný auto.

Samozrejme ze to je mozne. Driv se auta delala tak, aby vydrzela. (i kdyz s vymenami opotrebenych dilu)

Dnes se delaji jako spotrebni zbozi. (a dily po deseti letech vyrobce prestava vyrabet)

0/0
28.12.2011 20:02

hives

Re: Moc pěkné, opravdu krásný auto.

Neřekl bych, že se dělala robustnější cíleně. Spíš nebylo možné plno věcí na autě spočítat, takže se místy pro jistotu předimenzovala. A pokud ještě neměla samonosnou karoserii, tak byla teprve "nesmrtelná". Koupil by sis ale dnes auto s žebřinovým rámem, s výjimkou teréňáku, kdyby ti řekli, že rám auta ti vydrží skoro do smrti nebo si radši pořídil za několik let mnohem lepší novinku? Prostě jiná doba. Přitom ale vyžadovala víc opečovávání (seřizování) než dnešní auta. A je pravda, že výrobce přestane po ukončení výroby auta dělat náhradní díly. Ty ale začnou vyrábět externí firmy. Dnes bez problémů seženeš díly třeba na 30 let staré BMW...

0/0
28.12.2011 20:45

já George XVII

Re: Moc pěkné, opravdu krásný auto.

na tohle Volvo je stále k dostání třeba motor, převodovka, overdrive atp. Plechařina také není takový problém. Trochu bývá problém s některou bižuterií, ale jinak není problém.

0/0
28.12.2011 21:32

já George XVII

Re: Moc pěkné, opravdu krásný auto.

tato má samonosnou karoserii

0/0
28.12.2011 21:33

hives

Re: Moc pěkné, opravdu krásný auto.

Mluvil jsem spíš obecně, ale fajn, tím je to obdivuhodnější výkon. Každopádně jak jsem psal, to auto je prostě z jiné doby, takže těžko srovnávat s dneškem. Vždyť kolik lidí dnes požaduje, aby jim auto vydrželo 50 let nebo několik milionů kilometrů? Všechny zajímá hlavně cena...

0/0
28.12.2011 22:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.