Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Renault 4: auto jednoduché jako džíny oslavilo jubileum

Ještě dnes ho potkáte na francouzském venkově běžně v provozu. Velikostí není zrovna největší, ale ve své době dobře posloužil i jako rodinné auto a odvážel i pana faráře do kostela, stejně jako partu mladíků na okukování bikin do Saint Tropez. Od šedesátých let byl jedním z aut, které stavělo svět na kola, a právě letos slaví padesát let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vosiczka

Jó - to byl můj miláček

Vlastnili jsme nějakou dobu Renault 4 GTL a byl to miláček rodiny. Říkali jsme mu "Reník" a sloužil nám, dokud se úplně nerozsypal. Rád na něj vzpomínám a občas se zaobírám myšlenkou, že bych si zase nějakého "Reníka" pořídil.

0/0
30.12.2011 23:14

karaho

Re: Jó - to byl můj miláček

My jsme s ním jezdili do roku 2006, pak šel k jinému majiteli na náhradní díly. Ale sloužil do posledních sil. 4 lidi + pes dovezl dycky :) a ještě s náloží báglů.

0/0
31.12.2011 12:13

katano

Re: Jó - to byl můj miláček

Renault 4 bylo jednoduché a nepovedené auto, takový francouzský TRABANT. V té době byla lepší Škoda 120 l nebo 105 GL. :-P

0/0
31.12.2011 15:04

primošš

Nezvan trumbero

S120 se zacala vyrabet 15 let po R4 takze srovnani uplne nesmyslne. Renault jeste mel navic moderni konstrukci vse vepredu na rozdil od skodovackeho reliktu. 

Ze byl povedeny dokazuji vyrobni pocty. A to se prodaval se v tvrde konkurenci ne jako trabos..

0/0
1.1.2012 10:51

Vosiczka

Re: Jó - to byl můj miláček

Před "Reníkem" jsme měli právě Škodu 120 ("užovku"). Když ty vozy porovnám (jízdní vlastnosti, spolehlivost, praktičnost, provozní náklady...) tak Reník jednoznačně  Škodovici předčil. Inu - právě proto, že byl tak nepovedený se jich asi tolik vyrobilo...;-D

0/0
10.1.2012 14:05

CorpusDortus

Napravo

"Starší verze měly vůbec spoustu roztomilých odlišností. Páčka stěračů byla například napravo...."

Ja ji mam napravo porad.... vlastne skoro vzdycky jsem ji mel napravo 8-o

+1/0
30.12.2011 19:59

ježo

Re: Napravo

Je to vůl:-)Obrácené páčky mněla i R8.

0/0
6.1.2012 20:08

Julie70

Proboha (!), srovnávejte s rozumem.

Tedy přehledně, co srovnávat (datem začátku výroby, velikostí, třídou):

Škoda Octavia - Renault Dauphine, R4; Škoda 1000MB  - Renault 8

Škoda 100 - Renault 8, Renault 12; Škoda 105/120 - Renault 12, Renault 14 (podle data výroby i R9/11)

Inovační lhůty se konečně setkaly u Š Favority a R19...

0/0
30.12.2011 18:54

tonny.p2

moc me nezaujalo

ano jako veteran me tohle auto moc nezaujalo:-/

Par jich je na prodej i v CR:

!!

http://www.rajveteranu.cz/znacka-53-renault

0/0
30.12.2011 16:49

Winston1984

Tyč od řazení

Koukám, že ta tyč od řazení musela v případě čelního nárazu zabít lidi na přední i zadní sedačce a nakonec rozšvihala i nůši vajec v kufru. Geniální řešení. Doufám že něco takového zachovali až do dnešních dní, Frantíci jedni.

0/0
30.12.2011 15:47

Josef II

Tak jsme se dohodli, ze Skoda vyrabela lepsi . . .

Tak nejak se shoduje diskuse . . . Vy hlupaci . . Renault v te dobe nevyrabel jen R-4, ale take prostorny  R-16, prvni hatchback na svete a take slavny Renault Alpine, ktery vyhraval vsechny evropske souteze. Zrovna tak, jako Citroen, ten take vyrabel DS 21 a ne jen 2CV ! Tak si postavte Bohyni DS21 vedle 1000MB a dojde vam, ubozaci !!

0/0
30.12.2011 14:12

katano

Re: Tak jsme se dohodli, ze Skoda vyrabela lepsi . . .

Škoda 1000 MB byla lepší a kvalitnější auto, než Citroën DS21 a Renault 16. :-P

0/0
30.12.2011 14:31

Posel z Liptákova VII.

Re: Tak jsme se dohodli, ze Skoda vyrabela lepsi . . .

Z dnešního pohledu se může Š1000MB jevit krásnější, ale faktem je, že R16 i Citroën DS21 byly mnohem progresivnějšími a modernějšími auty. Ona i ta tisícovka embéčko byla na svou dobu pár let zastaralá (koncept odpovídá 2.pol. 50.let, ale začala se prodávat v pol. 60.let) ;-)

0/0
30.12.2011 14:45

kvedlal

Re: Tak jsme se dohodli, ze Skoda vyrabela lepsi . . .

Milý génie, potíž je v tom, že článek NENÍ o prostorném R16 vyráběném od roku 1965, ale o R4. Ve stejné třídě jako R4 byla i Octavia, proto se to srovnává. R16 je jiná třída. BTW, jaký Renault Alpine máš na mysli? Víš vůbec, že jich bylo víc? http://www.auto.cz/alpine-renault-trochu-jinak-1424 ?

0/0
30.12.2011 14:37

Posel z Liptákova VII.

Když je řeč o škodovkách...

...nejkrásnější auto, jaké kdy Škoda vyrobila, byl sportovní speciál 1101 OHC z konce 50.let. Vyrobilo se jen pár kusů, ale opravdu závodilo (s úspěchem) a ten design je naprosto špicovní R^R^

0/0
30.12.2011 13:56

Posel z Liptákova VII.

Re: Když je řeč o škodovkách...

http://www.kamvbrne.cz/images/automediainfo/mesice/duben09/ohc03.jpg R^8-o

0/0
30.12.2011 13:58

kvedlal

Re: Když je řeč o škodovkách...

A protože to bylo krásné a konkurenceschopné, bylo na ústředním výboru strany rozhodnuto, že se to pro lidi vyrábět nebude. Zaplaťpámbu už v tom komančistánu nežijeme.

0/0
30.12.2011 14:05

Posel z Liptákova VII.

Re: Když je řeč o škodovkách...

No, škoda (Škoda...), ale mohlo to jít aspoň na export, když to nebylo určené pro socialistického člověka. Stát by z toho měl potřebné valuty...

0/0
30.12.2011 14:12

katano

Re: Když je řeč o škodovkách...

Škoda že se český sportovní speciál Škoda 1101 OHC nevyráběl pro EXPORT.

      PS : to by v Německu, Franci a USA nejezdilo nic jiného. :-P

0/0
30.12.2011 14:34

Rambo-x

..............

Jedna věc je hodně zajímavá,když je něco ze západní evropy,tak je to cool a super,ale kdyby to měla být recenze třeba o trabantu tak to by se automaticky muselo psát zaostalý trabant z východu,kam se hrabe na západ a přitom já teda mezi trabantem a renaultem 4 nevidím vůbec žádný rozdíl........trabant má dnešní optikou bráno nejmodernější koncepci pohonu,motor v předu a pohon předních kol s motorem uloženým napříč a nestejně dlouhými poloosami,ale protože byl z NDR je automaticky zastaralý a špatný

Stejně se škodovkou,kdybch postavil škodu 105S a renault 4 vedle sebe tak pro mě je pohodlnější teda škoda 105 a i modernější.........nebo rapid 135/136 se může směle postavit vedle západní konkurence 80 let,nevidím tam u škodovky žádné mínus proč by měla být horší......ajo já zapoměl,má motor v zadu,to není v souladu se zažitým západoevropským názorem,proto to není cool a je to zastaralé

+1/0
30.12.2011 11:48

Shumway

Re: ..............

vedle R4 můžeš postavit maximálně Spartaka a tam už to srovnání tak špatně nevychází. 105 jako současník Golfa a R9 či R11 už vypadá tragicky

0/0
30.12.2011 12:36

kvedlal

Re: ..............

Mimo mísu, Spartak je o generaci starší... Postav tam Octavii nebo Felicii nebo stejšna (Š 1200 STW).

0/0
30.12.2011 14:06

Shumway

Re: ..............

Octavie  s Feldou jsou jenom evolucí Spartaka, takže to vyjde nastejno

0/0
30.12.2011 14:50

Posel z Liptákova VII.

Re: ..............

Ale vy srovnáváte auta z úplně jiné doby. Nesmíte srovnávat Renaulta 4 se Škodou 105, ale se Spartakem. Na východní auta se nadávalo, protože to byla auta koncepcí z 50. a 60.let, která se ještě na konci 80.let prodávala prakticky jako jediná dostupná, zatímco na západě už byla nesrovnatelně modernější auta.

0/0
30.12.2011 12:44

Rambo-x

Re: ..............

Ale pořád mi chybí vysvětlení v čem jsou běžná auta ze západu,nemyslím špičkové mercedesy nebo něco takového z 80 let o tolik lepší než auta z východu

Srovnání škoda rapid 135 a opelu vectra v mých očích vypadá tak,že rapid má daleko klidnější podvozek,sportovnější pocit z jízdy a celkově daleko lepší vzhled.......spotřeba je srovnatelná,opel má tišší motor,ale zase hůře tlumí rázy z rozbité silnice,opel má vyšší výkon,ale zase něco úplně extra oproti tomu rapidu to není.....rapid je přetáčivý(motor v zadu)opel naopak se mi zdál hodně nedotáčivý,pohodlí je lepší v rapidu na předních sedačkách,zadní jsou pro děti,opel má více prostoru v zadu......řazení v rapidu je bájo,v oplu to musel člověk vyloženě rvát,to samé řízení,opel daleko tužší a méně přesné než rapid,obě auta byla ve srovnatelném technickém stavu-bez koroze,nová STK......rapid stále jezdí,poruch minimálně(běžná údržba)opel se pořád něco s*alo a už nejezdí(motor KO)

Moje hodnocení je rapid 80%,opel vectra 40%,obě auta rok 89

0/0
30.12.2011 13:06

Posel z Liptákova VII.

Re: ..............

V 50. a 60.letech nebyla západní auta lepší. Východní auta byla na světové úrovni. Jenomže v roce 1985 se na východě stále vyráběla auta z 50.-60.let, zatímco na západě jezdily golfy, pola, una, eskorty apod. a v té době už ta východní auta prostě neměla šanci při jakémkoliv srovnání.

Srovnávat Rapida, což bylo sportovně laděné auto, chlouba socialistického průmyslu, s Vectrou, čili obyčejným lidovým vozem, to taky není fér ;-). Navíc po 20 letech už se ty rozdíly smázavají, ale kolem převratu jsme opravdu na západní auta koukali jak na zjevení... Kdo měl blbý Uno, byl skoro pánbůh, zatímco lidové vrstvy jezdily v Oltcitu ;-D

0/0
30.12.2011 13:14

Rambo-x

Re: ..............

Tak bráno touto optikou,ani dnes nelze srovnat ochcávii v TDi,což je vlajková loď škody,s luxusním mercedesem SLX

A od kdy je vectra lidové vozidlo Oplu?není to spíše corsa nebo něco podobného,vždyť vectra byla v té době pomale vlajkovou lodí oplu

0/0
30.12.2011 13:26

kvedlal

Re: ..............

Přesně tak, majitel Una v roce 1991 byl pánbůh. Dnes přes všechnu mizérii je koupěschopnost a cena aut příznivější, takže si Fiata koupí jen naprostý zoufalec.

0/0
30.12.2011 13:54

Posel z Liptákova VII.

Re: ..............

Jinak Škodovky se pod označení DeLuxe vyvážely i na západ, ale budily tam spíš obecný posměch. DeLuxe znamenalo v socialistické terminologii normálně vybavené auto, ale to jste jako našinec bez konexí nesehnal. No, po revoluci dalo Škodovce hodně práce, aby se zbavila špatné pověsti na západě...

0/0
30.12.2011 13:18

kvedlal

Re: ..............

Ne se Spartakem ale s Octavií nebo Felicií. Případně se stejšnem (Škoda 1200 STW). Se Spartakem lze srovnávat původní "čtyřku" http://www.seriouswheels.com/1960-1969/1960-Renault-4-CV.htm. Proč 105 a 120 stály za exkrement je vinou komančů, ne vývoje v AZNP. Komanči zabili projekt Škody 720, který měl jít do sériové výroby na začátku 70. let a bylo to auto konkurenceschopné se západními vozy http://auto.idnes.cz/auto_ojetiny.aspx?r=auto_ojetiny&c=A050926_183747_auto_ojetiny_fdv

0/0
30.12.2011 13:25

Rambo-x

Re: ..............

Tak škoda 105/120 jsou sice obyčejná vozítka,která na západě konkurovala pouze nízkou cenou,ale zase tak úplně šílený to taky není,jednu udržovanou 120L mám také doma,a že by to bylo tak šílený jak se všude ve vtipech říká nepozoruji,oproti rapidu to je něco úplně jiného,ale exkrementem bych to zase nenazval

Škody 720 je velká škoda:-Pnj jedna z velkých chyb která měla poměrně velké následky,ale koncepčně by to pro mě bylo asi horší,motor v předu a pohon zadních kol je do těžšího ziního terénu který na vysočině často panuje není nic dobrýho

0/0
30.12.2011 13:33

kvedlal

Re: ..............

Pravda, na sněhu a ledu má klasická koncepce své chyby. Ale zkušenost ze Žigula a MB mi říká, že je třeba mít kvalitní zimní gumy a případně vozit vykrmeného spolujezdce, který sedne do kufru, abychom se vyhrabali z nejhoršího :-)

0/0
30.12.2011 14:42

Julie70

Re: ..............

Na konci 80´s byla nejlevnejsi auto ve Francii (levnější než Citroen 2CV nebo tento renaultík) Škoda 1050 (u nás Š 105, ale na nulu uprostřed tam měl monopol Peugeot). To o něčem - vzhledem k tomu, že kachnu vyvíjeli za WW2 - svědčí. Mám zkušenost s o něco větším R6 a to bylo v roce 1987, kdy jsme ho používali, skvělé auto (přestože už dávno nevyráběné, R6 je z třídy R9/11, R19 - R4 byla nahrazená R5 (1970), případně Twingem (1992) apod.). Srovnání se škodovkou kulhá, to s Trabantem je na místě. Problém je v tom, že R4 byla už v 70´s brána jako extrémně levná kuriozita, lidové vozy té doby byly o dvě třídy výše (třeba ten golf, escort apod.).

0/0
30.12.2011 18:26

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: ..............

Jenže Š105 vyrobili poprvé v roce 1977 8-o, takže oproti R4 je tam nějakých 15 let zpoždění. A že by se Rapid mohl směle postavit konkurenci v 80tých letech, to už je opravdu výkřik. I ten Favorit byl v okamžik uvedení do výroby zastaralý tak o 15-20 let.

0/0
30.12.2011 13:05

Rambo-x

Re: ..............

Favorit byl opožděný maximálně o 10 let,a to jen ve srovnání se světovou špičkou

Rapid klidně směle může,jízdními vlastnostmi je o dost lepší než favorit,další velká chyba škodovky,proti favoritu vůbec nic nemám,ale výrobu rapida zastavovat neměli,o ně byl stále relativně velký zájem i po revoluci a vypadá že z vůle VW žádná další škodovácká kupé nebudou,bojí se konkurence

Jízda ve favoritu je oproti rapidu sice tišší,ale ta uskákanost favorita je něco co v rapidu člověk nepozná

0/0
30.12.2011 13:12

kvedlal

Re: ..............

Rapid směle může??? To myslíš vážně??? Viz 80. léta VW Golf II (http://volkswagen.katalog-automobilu.cz/automobil/volkswagen-golf-ii-1-6-55kw/) a Renault 19 (http://renault.katalog-automobilu.cz/automobil/renault-19-14-60-hp-3dv-1988/). A to nemluvím o BMW, Audi a MB. Myslím, že těmto značkám Rapid směle může tak akorát políbit výfuk. ;-D

0/0
30.12.2011 13:34

Rambo-x

Re: ..............

Zrovna nechápu co na tom golfu všichni vidí,kamarád to má a nic světabornýho na tom nevidím,úplně obyčejný auto jaké v té době vyráběl skoro každý,no holt je to německý,takže všichni ostatní se můžou jít vycpat;-D,a konkrétně ta motorizace 1.6 55kw se poté myslím dávala do felicií kde jako na mě neudělala veliký dojem spolehlivého motoru a renault 19 neznám,takže nemůžu soudit,vezl jsem se akorát v R5 a ta byla horší než rapid

Srovnávat BMW a Audi se škodou mě připadá trochu jako podpásovka,protože jako tyto automobilky vyráběli úplně jiné auta pro úplně odlišné skupiny zákazníků

0/0
30.12.2011 14:55

Julie70

Re: ..............

Golf má excelentní jízdní vlastnosti a interiér - je prostě maximálně user friendly a pomalu stárne.

Srovnávat R5 (1970) s o třídu větší a 15 let novější Š Rapid asi nelze, přesto by v 80´s většina raději sáhla po R5... R19 byl ve své době nejprodávanější zahraniční model v SRN.

0/0
30.12.2011 18:58

sincos

Re: ..............

No, v devadesátých letech měl švagr Golfa a já Mazdu 323, Mazda byla z r. 85, Golf z r. 87 a ta Mazda byla prostě lepší, Vaší terminologií user ultrafriendly. Nebyla to totiž taková humpolácká "kovářská práce," jako Němec, ale velmi decentní a tichá dáma s nádherně jemným ovládáním, ovšem seděla na cestě, jako přilepená. Mazdu, na rozdíl od švagrova Golfa, nikdy nebylo nutné tahat domů na laně...;-)

0/0
30.12.2011 22:33

Julie70

Re: ..............

Golfa na lane asi jen tak neuvidite, ale jinak souhlasim, asi k vasemu udivu, ze mazdy jsou skvela (a mozna trochu nedocenena) auta. jen s nimi na rozdil od Golfa nemam zadnou zkusenost. To nic nemeni na mem (a nekolika milionu dalsich) presvedceni, ze Golf je dobra koupe i svezeni..

0/0
31.12.2011 1:07

kvedlal

Re: ..............

Ale já nepíšu, že je Golf nějaký zázrak. Pouze píšu, že Rapid mu nesahá ani po kotníky. Jak píšeš, 1.6 z Golfu se dávala do Felicií, přičemž mezi Rapidem a tou Felicií byl ještě Favorit...

0/0
1.1.2012 18:31

Rambo-x

Re: ..............

Tak golfa jsem neřídil dlouhodobě,pouze když jsme byli s kamarádem na letišti a testovali zrychlení,ale nevidím žádný velký rozdíl oproti rapidu,on má dýzlovýho golfa 1,6 40kw a ten rapid si ho naprosto suveréně ve sprintu dal,ten benzínový 1,6 55kw to už asi ne,nebo výkonější motorizace už v žádném případě,46 kw není trhač asfaltu,ale opravdu žádný zázrak na tom nevidím

Myslím že Rapid má podvozek pohodlnější teda,hlavně nejdou do karoserie rázy od vozovky,a určitě je v rapidu i lepší pohodlí v sedačkách.......oproti tomu má ten golf daleko kultivovanější motor,a je daleko tišší,ale opravdu žádné auto hodné dlouhého obdivování v tom nevidím,obyčejné auto jakých jsou mraky

A co se týče motorizace ve feliciích tak benzín 1,6 55kw,myslím že zdaleka není tak dobrá,jako ta osvědčená 1,3,strejda má felicii 1,6 na LPG a říká že by daleko radši bral 1,3.......on už ten 1,6 VW byl pouze výběhové zboží,a češi si samozřejmě naivně mysleli kdovíco nemají

0/0
1.1.2012 20:30

hrcprcsalala2

Re: ..............

Ne, oprávněně se bojí toho, že by to nekupovalo dost lidí, aby se to vyplatilo vyrábět.

0/0
30.12.2011 13:44

Rambo-x

Re: ..............

Že by se škodovácká kupátka neprodávali,no to jsi zase vymyslel věc teda.......právě kupé 110R a Rapid bylo to nejlepší co škodovka za komárů vyráběla a byl o ně obrovský zájem i v cizině

Myslím že kdyby udělali něco na způsob těchto kupátek,tak že by s tím udělali díru do světa,ale to by se VW nemohlo hodit

0/0
30.12.2011 15:00

hrcprcsalala2

Re: ..............

Jo, to jsou skutečně argumenty k roku 2012. Ty jseš fakt kašpar... ;-D

0/0
30.12.2011 15:37

Rambo-x

Re: ..............

Kašpar jseš možná ty hele,myslíš že bych chtěl dneska prodávat původní rapid 136 z 80 let,myslím že by škoda měla udělat něco na ten způsob,myslím tím karoserii kupé s podobným tvarem a dnešní technikou.......bože jak někdo může být takový bl**......myslel jsem že ti dojde jak to asi myslím,ale je vidět že na tebe to je moc těžký;-D

0/0
30.12.2011 16:17

hrcprcsalala2

Re: ..............

Jo, já jsem si myslel, že chceš po Škodovce, aby teď prodávala rapid 136 z 80. let. Tos fakt zase jednou uhodil hřebíček na hlavičku. ;-D;-D;-D Mě fascinuje, jak někdo jako ty - s duševními schopnostmi sotva na úrovni bakterie - má tu drzost někoho jiného označovat za bl*** a používat výraz "myslel jsem". I když je pravdou, že tyhle typy mají zpravidla nejvíce drzosti. ;-DR^

0/0
30.12.2011 16:24

Rambo-x

Re: ..............

Tak hele u tebe bych už se nedivil vůbec ničemu,ty myslíš často trochu mimo realitu,ale na to už jsem si zvykl;-D

0/0
30.12.2011 17:20

hrcprcsalala2

Re: ..............

Zkus si odpovědět na následující otázky: Úpravou kterého stávajícího vozu z produkce Škodovky by mělo to kupé vzniknout? Fabie? Octavie? Jakou by to mělo mít motorizaci? Jakou by to mělo mít cenu? A kdo by měl být cílovou skupinou? Uvědom si, že lidi jako ty si takové auto případně koupí za 20 let ve stadiu vraku na kolečkách (pokud si ho vůbec koupí, když je to vlastně odporné německé auto). Ale fabrika musí vyrábět pro lidi, kteří si to auto koupí jako nové. A těch lidí musí být dost, aby se vrátily náklady na vývoj a uvedení na trh. Marně se dívám na automobilový trh po výrobci, který začíná v těchto dobách vyrábět kupé. Výroba takových aut se spíš ruší. Ale nepochybně jsou to všichni hlupáci, co by se měli jít učit k Třebíču. ;-DRv

0/0
30.12.2011 16:44

Rambo-x

Re: ..............

Tak jo,i když vím že mě zase nazveš blbem tak i tak ti napíšu jak bych to udělal........proč by to mělo z něčeho vyjít,copak je tak neřešitelný problém udělat úplně nové auto,no ale uznávám že škoda už by se těžko bez předlohy od VW obešla,základní inspirace by měla být od původních kupé 110R a Rapid,tzn motor v zadu,pohon zadních kol,karoserie kupé,motorizace trochu silnější od objemu od 2l do 3litrů,klidně i víceválec než HTP.......cílová skupina-náročnější,sportovněji založení lidé

I když ti musím dát za pravdu že když dnešní auto nemá 1000 litrový kufr tak je prakticky neprodejné,nechápu to,když chci vozit náklad tak na to mám dodávku,nebo když ne dodávku tak přívěs,nepotřebuji si osobáka mrvit tunami nákladu v zavazadelníku........je to škoda,kupátka jsou nejkrásnější karoserie,a i tak si nemyslím,že by to škodovku zruinovalo,dneska má peněz poměrně hodně,a mohla by si dovolit malosériovou produkci kupátek pro náročnější,no ale to už by nebyl tak výborný byznys

0/0
30.12.2011 17:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.