- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vlastnili jsme nějakou dobu Renault 4 GTL a byl to miláček rodiny. Říkali jsme mu "Reník" a sloužil nám, dokud se úplně nerozsypal. Rád na něj vzpomínám a občas se zaobírám myšlenkou, že bych si zase nějakého "Reníka" pořídil.
My jsme s ním jezdili do roku 2006, pak šel k jinému majiteli na náhradní díly. Ale sloužil do posledních sil. 4 lidi + pes dovezl dycky :) a ještě s náloží báglů.
"Starší verze měly vůbec spoustu roztomilých odlišností. Páčka stěračů byla například napravo...."
Ja ji mam napravo porad.... vlastne skoro vzdycky jsem ji mel napravo
Tedy přehledně, co srovnávat (datem začátku výroby, velikostí, třídou):
Škoda Octavia - Renault Dauphine, R4; Škoda 1000MB - Renault 8
Škoda 100 - Renault 8, Renault 12; Škoda 105/120 - Renault 12, Renault 14 (podle data výroby i R9/11)
Inovační lhůty se konečně setkaly u Š Favority a R19...
ano jako veteran me tohle auto moc nezaujalo
Par jich je na prodej i v CR:
Koukám, že ta tyč od řazení musela v případě čelního nárazu zabít lidi na přední i zadní sedačce a nakonec rozšvihala i nůši vajec v kufru. Geniální řešení. Doufám že něco takového zachovali až do dnešních dní, Frantíci jedni.
Tak nejak se shoduje diskuse . . . Vy hlupaci . . Renault v te dobe nevyrabel jen R-4, ale take prostorny R-16, prvni hatchback na svete a take slavny Renault Alpine, ktery vyhraval vsechny evropske souteze. Zrovna tak, jako Citroen, ten take vyrabel DS 21 a ne jen 2CV ! Tak si postavte Bohyni DS21 vedle 1000MB a dojde vam, ubozaci !!
Škoda 1000 MB byla lepší a kvalitnější auto, než Citroën DS21 a Renault 16.
...nejkrásnější auto, jaké kdy Škoda vyrobila, byl sportovní speciál 1101 OHC z konce 50.let. Vyrobilo se jen pár kusů, ale opravdu závodilo (s úspěchem) a ten design je naprosto špicovní
http://www.kamvbrne.cz/images/automediainfo/mesice/duben09/ohc03.jpg
Jedna věc je hodně zajímavá,když je něco ze západní evropy,tak je to cool a super,ale kdyby to měla být recenze třeba o trabantu tak to by se automaticky muselo psát zaostalý trabant z východu,kam se hrabe na západ a přitom já teda mezi trabantem a renaultem 4 nevidím vůbec žádný rozdíl........trabant má dnešní optikou bráno nejmodernější koncepci pohonu,motor v předu a pohon předních kol s motorem uloženým napříč a nestejně dlouhými poloosami,ale protože byl z NDR je automaticky zastaralý a špatný
Stejně se škodovkou,kdybch postavil škodu 105S a renault 4 vedle sebe tak pro mě je pohodlnější teda škoda 105 a i modernější.........nebo rapid 135/136 se může směle postavit vedle západní konkurence 80 let,nevidím tam u škodovky žádné mínus proč by měla být horší......ajo já zapoměl,má motor v zadu,to není v souladu se zažitým západoevropským názorem,proto to není cool a je to zastaralé
vedle R4 můžeš postavit maximálně Spartaka a tam už to srovnání tak špatně nevychází. 105 jako současník Golfa a R9 či R11 už vypadá tragicky
jako svoje druhý auto. Když jsme jeli na tah a bylo nás tam 5, tak tři museli vystoupit a do prudkého kopce za vesnicí tlačit. A o té velmi přesné převodovce bych si taky dovolil pochybovat. Ta zahnutá hokejka byla prostrčená zkrz palubku do motorového prostoru a tam zakončená okem z nějakého tvrdého lana a to celé navlíknuté na tyči která čouhala z převodovky. Najít správný kvalt chtělo trochu cviku.