Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Němci rozšiřují emisní zóny. Staré diesely mají utrum

Německá města dále omezují vjezd autům s vysokou úrovní vypouštěných emisí. Od Nového roku je zavedeno šest nových nízkoemisních zón a zpřísňuje se 19 stávajících. Nově vyhlásili regionální nízkoemisní zónu Poruří, která má 850 kilometrů čtverečních.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

síma25

Co trajfly?

Mám dotaz, týká se to jen osobních aut, nebo to bude platit i pro autobusy, trolejbusy, dodávky, náklaďáky a tak? Nemyslím samozřejmě zásobování, ale spíš průjezd městem a tak... Protože to, co jezdí po Brně jako MHD, jsou ty největší smrady. Pro rejpaly: nemyslím šaliny;-)

0/0
4.1.2012 21:24

Modrý a zelený blesk

---

Ano, vidíme, máte na mysli trolejbusy.;-D

0/0
5.1.2012 9:47

síma25

Re: ---

Ha ha, hrozná sranda. Přijeďte si někdy nasát, jak voní dvacet let starej trajfl tam, kde není vedení.

0/0
5.1.2012 10:08

Viktor N.

vyvážený článek by jistě zmínil i tyhle argumenty:

http://www.autoweb.cz/pomohly-by-nizkoemisni-zony-vycistit-vzduch/

0/0
4.1.2012 14:59

RBrider

Prdím vám na diessel

Mám v plánu si koupit

http://sauto.cz/recenze/8402-honda-accord-2-4-i-vtec-primy-prenos

ve verzi kombi ..... spotřeba slušná, spolehlivost příkladná, jízdní vlastnosti patří ke špičce, a nikomu nebudu prdět saze pod nos ... končím v této diskuzi

0/0
4.1.2012 12:28

akro

filatelisti

už se těším, jak k záplavě CZ, SK, A, SLO, CH dálničních známek + německé zelené plaketě přibydou ještě česká, švédská, slovenská, rakouská.... protože rozhodně se tyto státy nedohodnou na vzájemném uznávání. Kudy vlastně budu koukat na silnici?

0/0
4.1.2012 8:24

Solenza

Re: filatelisti

A vyklonit z okýnka se za jízdy nemůžeš? ;-D

0/0
4.1.2012 17:10

ODS čstější než Standův kříšťál

automobilismus je nekonečným zdrojem peněz

pro politická individua která dovedou jen mlít hubou o věcech o kterých nic neví a slibovat všeobecné blaho. Lépe nebude až budete donuceni každý rok kupovat nové auto ultraekologické provozem ale velmi neekologické výrobou, nýbrž až tihle zmetci co jen vymýšlí zákazy a nařízení budou defenestrováni

+1/0
3.1.2012 18:39

RBrider

Re: automobilismus je nekonečným zdrojem peněz

Přečti si to ještě jednou!! "po zavedení emisní zóny(nevím už které město, je to v článku) klesla prašnost o 40%"

To je pěkně hodně, a já myslím že zrovna u nás, kde je nafta fenomén, by to mohlo být i o hodně víc ..... Proč to mám dýchat zrovna já??? Nebo moje děti?? Jen proto, že mi plno známých řekne, že uznávají jedině VW v dýzlu?? že jezdí za 4 a jede to 200???? Takových znám osobně dost!!!!!!

Přitom jezdí za 7 a ohrožují ostatní na silnici kde koho jenom proto že si tím honí vlastní ego !!!!!!!

Příklad ..... jedu se známým na bazén, veze nás tam jeho kamarád xy, a ten nám po cestě poví, že jeho oktávka z motorem 1.9tdi je nejlepší auto a pak to vyhoní na 200 aby nám ukázal že to jede, i když nemá ani tušení že sem třeba řídil 100x lepší vozy, tak sem ho musel upozornit že se mi jeho chování nelíbí a ať si tak jezdí sám!!!!!nehledně na to že je to vrak. Osobně znám takových řidičů osobně dost a to nemluvím o těch které potkávám na silnicích každý den .......... TDI JE DIAGNÓZA

+1/0
4.1.2012 12:20

B_B_Lobo

vozidla z jiných zemí

vozidla z jiných zemí jsou na tom jak? ví to někdo? předpkládám že na dálnicích takové omezení neplatí.

0/0
3.1.2012 15:40

kuny

Re: vozidla z jiných zemí

Úplně stejně jako ta z Německa - plaketu si musíš opatřit (normálně se prodávají u nás na STK), když Ti dají třeba trojku (žlutá), tak nesmíš akortá do zelené zóny, atd...

0/0
3.1.2012 15:46

síma25

Re: vozidla z jiných zemí

Vozidla z jiných zemí musí respektovat místní zákony, takže pokud chcete někde v cizině vjet do zelené zóny, musíte si před tím opatřit plaketu, stejně jako když chcete třeba vjet na dálnici, musíte mít dálniční  známku.

A jak je v článku uvedeno, zóny jsou ve městech, v čláku máte přehlednou tabulku.

0/0
4.1.2012 20:28

B_B_Lobo

Re: vozidla z jiných zemí

ok, dík

0/0
4.1.2012 22:41

rob.9991

Tak nějak jsem nepochopil

Z uvedeného jsem pochopil, že pokud jsem vlastníkem npr. Scenica1997 dT, tak dostanu asi červenou známku, ale jestli bydlím v zelené zóně, to jej mohu parkovat až v sousední spolkové zemi a mohu se na něj chodit po víkendech koukat.

Jestli je to tak, to ať žije EU a německo zvláště. To by snad nevymyslel ani ten rakušák s fouskama, co cely EU vymyslel

+2/0
3.1.2012 9:35

BlkRider

Re: Tak nějak jsem nepochopil

Ty zony sou vetsinou jen v centru mesta. Ja napriklad parkoval na kraji Dusseldorfu na P+R nez sem si znamku poridil.

0/0
3.1.2012 13:49

kuny

Re: Tak nějak jsem nepochopil

Ty zóny už jsou tak pět let staré, mají za cíl auta s horšími emisemi z měst postupně (svým postupným rozrůstáním) vytlačit. Takže máš-li Scénika tD z roku 97, šoupni ho do šrotu a kup si nové auto - to je ostatně cílem těch zón (a tady neříkám, že s tím souhlasím nebo nesouhlasím, na druhou stranu fakt, že staré Š120 se dají v ČR normálně provozovat je také nenormální).

+1/0
3.1.2012 15:51

WIFI

Re: Tak nějak jsem nepochopil

co je na to nenormálního, že se může provozovat auto, které bylo již jednou do provozu vpuštěno. To jako začnem auty a časem bude pokračovat třeba vyháněním lidí z domů, které mají horší energetickou třídu než třeba B ?

0/0
3.1.2012 18:21

petr____22

Re: Tak nějak jsem nepochopil

Ano, az nebudou mit na to aby zaplatili poplatky za spotrebu energie...pak prijde i ten exekutor

0/0
7.1.2012 0:33

net.Xtreme se nevzdává

A za chvíli se do města člověk podívá jen s elektromobilem:D

0/0
3.1.2012 9:17

r72

reálný rámec ???

....tak nakažlivá nemoc VW 'diesel do každé rodiny' po deseti letech rozmachu se konečně dostává do reálného rámce. Pseudo úspora v městském režimu,kdy diesel motor drtivou většinu času běží v destrukčním režimu už konečně přestává být výhodná a investice do filtrů začíná být nutností. A pak, že tržní hospodářství je na úpadku. Náklady na zdravotnictví a zdraví lidí nakonec převažují  mysky vah do nového rovnovážného stavu, a to i přes účelově zavedenou o 5% nižší daň na naftu než na benzín. Těm co se ohání vysokou úsporností a účinností naftavého motoru, bych chtěl připomenout, že nafta je o 12% bohatší na ropné části a tudíž  'úspora' je ve skutečnosti poloviční ......

+1/0
3.1.2012 9:07

I (já)

Re: reálný rámec ???

Ony mají myšky nějaké váhy nebo jde o obyčejné misky? ;-D

0/0
3.1.2012 11:02

rafton

Re: reálný rámec ???

Co je to, že nafta je o 12% bohatší na ropné části?

Víte vůbec jak se nafta a benzín vyrábí?

0/0
3.1.2012 11:30

entony13

Re: reálný rámec ???

Benzín je odpad a nafta je ještě stále surovina, proto se mně pálení nafty zdá neekonomické, lepší je zpracovávat odpad a méně smrdět......

0/0
3.1.2012 16:18

rafton

Re: reálný rámec ???

Od kdy je benzín odpad?

A co jako chcete dělat z nafty, když ji nespálíte? Lehký topný olej (což je)?

0/0
3.1.2012 17:33

tdvorak

Ekologie

"Pokud máte benzinové auto splňující aspoň normu Euro 1, už dostáváte nejvyšší zelenou plaketu"

U nás je Euro 1 považováno za tak málo ekologické, že se při prvním přepisu platí 5 000 Kč. V Německu to samé auto považují za ekologické a bez problémů dostane nejlepší ekoznámku. To jsme to vymakali :-/

0/0
3.1.2012 8:32

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Ekologie

Rozdíl je pouze v tom, že v Německu je ekologie důvodem k zavedení nečeho, u nás je výmluvou k zavedení nečeho.

+1/0
3.1.2012 9:48

AAA2

Re: Ekologie

no a bude hur, za chvili budes mozna platit i za prepis auta s EURO 3

0/0
3.1.2012 10:32

tdvorak

Re: Ekologie

Jojo, u nás se ekologie smrskla na ekologickej poplatek při přepisu. A protože s tím nesouhlasím, budu protestovat tak, jak dovedu. Příště už žádnej poplatek neplatím a obejdu to někým se ZTP.

0/0
3.1.2012 10:37

Solenza

Re: Ekologie

Kamarádovi ekovýpalné nevadí. Stejně by tady svoje auto nepřihlásil, protože má provastranné řízení. Tak ho musí mít na Bristkých značkách. Aspoň česká policie nebuzeruje na české povinné výbavě. ;-)

0/0
4.1.2012 17:15

tdvorak

Re: Ekologie

Dá se s tím nějak rozumně jezdit po našich silnicích? Na dovolený to člověk nějak vydrží, ale jezdit s tim každej den musí bejt pakárna, ne?

0/0
4.1.2012 17:47

Solenza

Re: Ekologie

Ani ne. Špatně se s tim předjíždí, to je pravda, ale jinak je to úplně to samý. Jde jen o zvyk.

0/0
5.1.2012 16:57

Jabadů

Njn,

Chroochti prostě čoudí a smrdí, s tím nic nenadělá ani několik pomatených tdi nadšenců..:-P

+2/0
3.1.2012 8:21

I (já)

Re: Njn,

A jaký máte názor na hdi nadšence? ;-)

0/0
3.1.2012 11:03

Jabadů

Re: Njn,

No různý hdi,jtd atd jsou pouhý marktetingový trik pro jedno a to samé...:-P

0/0
3.1.2012 11:45

BlkRider

Re: Njn,

Moje C5 2.0 HDi ma zelenou znamku, se kterou muzu kamkoli. I kdyz se tomu sam divim obcas kdyz seslapnu plyn :)

0/0
3.1.2012 13:52

Shear_5

Re: Njn,

Mezi TDI a HDI (CR) je krapet rozdíl. Kdo auto volí rozumem a ne zadkem, tak si řeči o pomatencích a čmoudech odpustí. Bude-li auto využíváno na krátké cesty, pak v tento moment vypadá nadějně elektrický pohon, ta energie se však také musí vyrobit, ale tam už ta ekologie nikoho moc nezajímá.

Vývoj posunul maloobjemové benzíny dál, nicméně malé turbíny často trpí (1,2 TSI a výměny turbín do 30tkm nejsou výjimka). A novější, vším možným udušený, diesel taky není bůhvíco... Každá mince má dvě strany...

0/0
3.1.2012 14:38

entony13

Re: Njn,

Jenže je ještě CNG a LPG, takové Subaru není nejhorší volba :-) i jako úplně nové

0/0
3.1.2012 16:28

síma25

Re: Njn,

Musím potvrdit, mám auto na CNG a naprostá spokojenost: hodně levný provoz, zelená placka, na to, že je to 1.4 to docela jede a narozdíl od LPG s tím můžu do všech podzemních garáží. Nevýhodou je samozřejmě řídká síť plniček, ale má to i třiceti litrovou benzínovou nádrž, takže když není po cestě plnička, samo se to sežrání plynu přepne na benzín.

0/0
4.1.2012 20:36

RBrider

Nikdy sem neměl diesel

nikdy si nekoupím diesel ........... k čemu?? abych si vymýšlel do sikuzí na netu že jezdím za 4???? při mém denodením ježděním do práce cca 7km tam a 7km z5 se mi ani nezahřeje motor.....

Nebo abych to každému natřel v 80sátce a závodil s každým na trochu rovnějším úseku .......

nejvíc mne baví sledovat jak se 100 koňové tdi v oktávce tlačí na 250kwatt výkoný vůz který jede podle předpisů

tím sem chtěl jen říct že u nás je tdi diagnóza, né motorizace ;-D

+1/0
3.1.2012 0:06

PiPiiiiiK

Re: Nikdy sem neměl diesel

další poděs...to, že Vy máte benzín ještě neznamená, že diesel je pro hlupáky. To je jako když tu ráno někdo remcal, že auto se 150kw a více může řídit jen dobytek a když se nabourá a zabije je to jedině dobře.

s Vaším nájezdem (odhaduji do 15000/rok) a nejčastější cestou 7km je benzín naprosto ideální, ale to ještě neznamená, že při takovýchto názorech na ostatní řidiče nemáte nějaký skrytý komplex, který si třeba ani neuvědomujete. Nakonec jen....mohu hádat automobil? základní cena 200-250 tis., 2-4 roky staré, motor 1,4 maximálně 1.6. značka zřejmě asijská, nebo francouzská.

+4/0
3.1.2012 1:12

RBrider

Re: Nikdy sem neměl diesel

Jak sem řekl ... u nás v čr je tdi diagnóza

0/0
3.1.2012 11:19

RBrider

Re: Nikdy sem neměl diesel

btv občas jezdím A8 3.6 benzín ...... jo jedeto ale k čemu to??

0/0
3.1.2012 11:22

RBrider

Re: Nikdy sem neměl diesel

a zajímavé je že když jedu tou A8 130 tak se na mně nikdo nelepí a všichni si drží odstup, ale nedej bože jak jedu 1.8 benzín kombi obyč kára, tak to se tdičkaři můžou posrat jak brzdím provoz ...... nic ve zlém osobní skušenost ..... tady nejde o to jak člověk jede ale čím jede a za ty léta co řídím sem vypozoroval že je tdi diagnóza čekých řidičů, co považují koncern vw za vrchol automobilizmu a passata nebo oktávku v dýzlu mají jako modlu, pak to dávají všem na silnici najevo ....

0/0
3.1.2012 11:25

BlkRider

Re: Nikdy sem neměl diesel

Jed se obcas projet do Nemecka kolem nejakeho statniho svatku... pak uz na cesky ridice nadavat nebudes :).

0/0
3.1.2012 14:07

RBrider

Re: Nikdy sem neměl diesel

Pochybuju, že tě německé dálnice budou nutit jezdit v rychlém pruhu jenom kuli tomu, že pravý je v dezolátním stavu.

A taky pochybuju, že tě budou na okresce vyblikávat, nehledně na náš český sport "NALEP SE NA ZADEK A TLAČ HO"

Tenhleten u nás oblíbený sport je v německu trestným činem !!!!!!

Btw v září sem zrovna v německu byl, a ničeho nenormálního sem si nevšiml ....... i třeba 1,5 hodinová cesta po okresce se vedla v předepsané rychlosti, natož nemůže být řeč o ňákém neustálém předjíždění!!!!!

Nedávno sem jel na namrzlé cestě z jeseníků, no hotové "Le mán" , 5 aut na sobě nalepených se předjíždí v zatáčce cca 140 km/h na okresce kde je 90, z odstupem max 2 metrů ...... připadal sem si jako bych se ocitl na planetě plné klonů fitipaldiho xD

0/0
4.1.2012 11:51

BlkRider

Re: Nikdy sem neměl diesel

Ne, na Nemeckych dalnicich jezdi spousta lidi v rychlym pruhu bezduvodne a nuti te tak zbytecne brzdit. To je zvlast problem kdyz rozdil rychlosti muze byt i pres 100 km/h. To ze absolutne neumej pouzivat zrcatka ani blinkry a nedokazou se udrzet ve vlastnim pruhu je dalsi vec. 

Nalepeni ani blinkr casto nepomuze a dalkovy svetla sou casto jedina moznost jak donutit svatecni jezdce pouzit spravnej pruh. Kvuli tomu je taky predjizdeni zprava na nemeckych dalnicich celkem bezna disciplina.

Samozrejme je tu i plno kokotu co absolutne ignoruji rychlostni limity a jedou 150 preba na stovce. Pak samozrejme zase zdrzujou tam kde omezeni neni...

Proste i o proti ceskym silnicim je to neuveritelnej chaos...

Jinak mi neni jasny kam si jel v nemecku 1,5 hodiny po okresce kdyz sou tu dalnici v ani ne 50km rozestupech... To je taky duvod proc se absolutni vetsina zverstva odehrava na dalnicich, Okresky sou tu vicemene jen v uloze prijezdovy cesty...

0/0
4.1.2012 13:05

RBrider

Re: Nikdy sem neměl diesel

to asi nemecko moc neznáš ........ btw byl sem jen cestujícím v autobuse, takže sem od ranného rána sledoval cestu .....

Chápu to správně, že se taky pokoušíš jiné řidiče dostat z pruhu ve kterém jedeš nalepením na zadek???

Já psal že sem si takového jednání jak píšeš nevšiml ... ne že to tam není, a že lepení na zadek je tam trestným činem!

0/0
4.1.2012 15:06

BlkRider

Re: Nikdy sem neměl diesel

No jo tak v autobuse toho samozrejme moc neuvidis :) Ja v nemecku uz pres 2 roky bydlim a jezdim do cech trasu dlouhou 900km ;).

Ja se nepokousim nikoho dostat z pruhu "nalepenim na zadek". Pouze ocekavam, ze se uhne kdyz ma moznost a tak nebrzdim zbytecne prudce a neohrozuju tak pripadne ridice za mnou... nekdy uhnou nekdy ne, kdyz ne tak zpomalim, zvetsim rozestup na to co mi prijde bezpecny a cekam jestli si mne vsimne. Pokud ne zkusim blinkr a pokud ani to ne probliknu ho dalkovejma. Samozrejme pouze pokud ma kam uhnout. Tohle je naprosto bezna vec na nemeckych dalnicich. Bohuzel sousta lidi je stejne nervnich jako v CR a tak se na prdel skutecne lepej i kdyz nikam uhnout nejde a nebo pokud jede v rychlym pruhu cela kolona tak se ji snazej objet zprava... i kdyz to je casto opravdu jedina moznost protoze nekteri lidi proste neuhnou ani kdyby je pred sebou tlacil kamion...

0/0
4.1.2012 16:02

Modrý a zelený blesk

Re: Nikdy sem neměl diesel

To ještě přidám oblíbenou jízdu "těch, co spěchaj" odstavným pruhem v případě stau.

0/0
5.1.2012 9:50

rob.9991

Re: Nikdy sem neměl diesel

no já diessel mám, ale já jezdím štreky 1600 a více. Takže spíš je to o tom jak to komu myslí. Na 7km do práce bych si spíš koupil kolo, nebo elektroskuter a nesmrděl bensínem. ;)

0/0
3.1.2012 9:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.