Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Páté kolo pro jednoduché parkování se bohužel neujalo

Auta jsou stále větší, parkovací místa se tak zdají menší. To není popis dnešní reality, na stejné věci si stěžovali řidiči už před víc než šedesáti lety. Najít místo k zaparkování pro pětimetrový křídlatý cadillac nebylo lehké asi nikdy. Kalifornský vynálezce vymyslel, jak si parkování usnadnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mfdnes-bulvar

Nestacilo by

kdyby obe napravy byly riditelne? nektere autobusy uz to tak maji.... pate kolo je kravina, da se parkovat i bez nej celkem slusne a pokud nekdo chce parkovani zjednodusit, tak at se resi ta riditelnost zadni napravy

0/0
23.2.2012 12:05

grw

http://www.youtube.com/watch?v=xQ7AoZbuzr4

;-)

0/0
19.2.2012 13:05

bitkar

Re: http://www.youtube.com/watch?v=xQ7AoZbuzr4

a tohle je pro FWD a je to jednodussi ;)

http://www.youtube.com/watch?v=lb1awXgoyQE

0/0
20.2.2012 9:39

DickLarge

Něco pro manželku.

R^:-)

0/0
18.2.2012 23:14

kajak v zakoně

podle toho, co bylo vidět...

tak bez pátýho kola u vozu bych zaparkoval prakticky všude, kde s pátým kolem..:-/

0/0
18.2.2012 23:11

amenhotep16

Vzpomínám si,

že toto řešení jsem viděl v nějakém Československém filmovém týdeníku, myslím, že zrovna u toho Renaulta začátkem 70.tých let. Tenkrát  jsem byl poměrně mladý šofér a líbilo se mi to.

0/0
18.2.2012 21:23

Kike

řešení

kdo má problém s podélným parkováním, ať si koupí Smarta a může parkovat na kolmo ;-)

0/0
18.2.2012 19:39

tmf

Re: řešení

pokud se nepletu, tak to šlo jen u těch prvních, nové už jsou delší, ale nevím jistě.

0/0
18.2.2012 21:50

přituleň

Re: řešení

Je to tak, už se nevejdou.

0/0
24.2.2012 20:24

Miky83

Super

R^

0/0
18.2.2012 14:43

Pombocz

páté kolo u vozu

To to řešení se neujalo, protože kolo vytvářelo podle známého rčení tzv. "páté kolo u vozu" ;-D

+2/0
18.2.2012 14:40

Miky83

Re: páté kolo u vozu

;-D

0/0
18.2.2012 15:06

Třetí kolo u dvoukoláku

Re: páté kolo u vozu

Tak jak pro koho, mě se ta myšlenka docela zamlouvá

+1/0
18.2.2012 18:11

politicky nekorektní trolejbus

Tahle myšlenka mně už taky párkrát napadla

a myslím, že v budoucnu až budou běžné elektromobily se vrátí.

jakmile k pohonu auta použijete elektromotor v nábojích kol,technicky vám nic nebrání udělat každé kolo nezávisle otočné kolem svislé osy, takže i kolmo k podélné ose vozidla.potom se můžýe parkovat nárazník na nárazník :)

+1/0
18.2.2012 13:20

f0rr35t

Re: Tahle myšlenka mně už taky párkrát napadla

Nárazník na nárazník se v některých zahraničních městech parkuje už teď i bez pátýho kola ;-D

0/0
18.2.2012 16:13

net.Xtreme se nevzdává

Re: Tahle myšlenka mně už taky párkrát napadla

Ono se tak parkuje i někde u nás:-)

Jinak nezávisle otočná kola u elektromobilů imho mají budoucnost, člověk bude moci dělat pěkné triky:D A parkování to usnadní.

0/0
18.2.2012 17:16

Jirka D.

Re: Tahle myšlenka mně už taky párkrát napadla

No ono tak jednoduche to nebude. Kolo je jakotakove je kus neodpruzene hmoty. A tuto neodpruzenou hmotu se vyrobci snazi drzet na minimu. Poud tam date motor, tak ta vaha notne naroste, krom toho nevim jak dlouho by takovy motor vydrzel pracovat pri jizde treba po D1. Po par kilometrech by se rozsypal.

0/0
19.2.2012 12:32

oneill

Re: Tahle myšlenka mně už taky párkrát napadla

Tohle asi s pohonem až tak nesouvisí.

Dnes má většina aut pohon předních kol a kloubový hřídel. Otáčení zadní nehnaných kol je určitě jednodušší než otáčení předních kol.

0/0
19.2.2012 13:32

Datel 15

Re: Tahle myšlenka mně už taky párkrát napadla

Ano a ani není potřeba 5 kolo http://www.youtube.com/watch?v=MfYdas0OiTI

0/0
19.2.2012 18:22

J.Švec

:)

a dnes se Vám vysune lepící sada na opravu pneumatik :)

+10/0
18.2.2012 13:04

Koudelka-STS-Brod

úsměvné technické řešení

;-D...pak už jsou jen samé mínusy (nárůst hmotnosti, nárůst ceny, zdroj poruch, zmenšený zavazadelník....).......a především pozoruji naprosté minimum podélného parkování......většinou šikmé a kolmé. Ale jak jsem napsal, je to technicky řešitelné ;-D;-D;-D

0/0
18.2.2012 11:04

TrueRobos

Re: úsměvné technické řešení

Proč? Páté kolo nasadíš na elektromotorek, vysunovací mechanismus moc nezabere (může být výklopné) a rezervu s sebou taky vozíš, takže žádná brutalita to nebude. Podle mě to je velice chytrý nápad, spolu s počítačovým řízením to bude super věc.

0/0
18.2.2012 16:36

Koudelka-STS-Brod

Re: úsměvné technické řešení

...tak blahopřeji, vidím, že máte už i konkrétní tech.řešení (netvrdil jsem, že neexistuje). Ale je to stále jenom taková "zbytečná hračička navíc", která by byla užitečná dejme tomu(cucám z palce), 1x na 1000 parkování(?). Jinak jenom pro parkování "na efekt" před sousedy, děvčaty.......ale pravděpodobně by si to svého kupce našlo.Já bych to nebyl.

0/0
18.2.2012 20:18

přituleň

Re: úsměvné technické řešení

Hm, já podélně parkuju každý den před domem, protože tam jiné stání není možné. Někdy by se to, vzhledem k inteligenci ostatních řidičů, hodilo...

0/0
24.2.2012 20:21

honza-v

Ono by možná

neškodilo,kdyby autoškoly věnovaly trochu více času nácviku parkování.A druhá věc,někteří řidiči by měli parkovat tak,jak se má a né zajet s autem do mezery jak je napadne

+4/0
18.2.2012 10:56

Bozako

Re: Ono by možná

Asi tak... podélně jsem parkovala v AŠ 2x do kopce nahoru, toť vše. Teď s tím mám problém, protože v místě, kde potřebuju parkovat, jsou většinou volná jen místa na podélné parkování. :-/

0/0
18.2.2012 14:14

Crocodylus anthropophagus

Re: Ono by možná

A jak dlouho už ten řidičák máš? To je takový problém se sebrat, sednout do auta, najít si vhodné místo a nacvičit si to? Vzdycháním v diskusi se to ještě nikdy nikomu nepovedlo... ;-)

+1/0
18.2.2012 15:19

Jardajar

Re: Ono by možná

Je to problém, takylánuju v životě spostu věcí, na které se nenajde čas ani nálada.;-) A nemusí se to týkat jen ježdění.

0/0
18.2.2012 16:20

znám 011 dívku, nemá dukáty

Re: Ono by možná

Místo takylánování cvič obsluhu auta - výsledky se dostaví.

+2/0
18.2.2012 16:57

Hra11

Nechápu počin.

Proč bych měl tahat zpravidla v kufru toto zařízení s pochybným účinkem. Já se sice do mezery nacpu, ale co ti chudáci, kteří budou potřebovat vyject přede mnou a za mnou? To by muselo toto zařízení mít každé auto.

+1/0
18.2.2012 10:22

PMartin

proč se to neujalo?

Protože to dost možná byla jen taková fligna a novinářská kachna a nikdy to na kadilaku nefungovalo - nemůžu si pomoct, ale z videa s kadilakem není vidět, že to opravdu funguje - jeden záběr na zvednuté páté kolo a pak jiný záběr na auto jedoucí normálně.

Jo renaultek, to je jiná... :)

0/0
18.2.2012 10:18

Admin_je_fajny_synek

...a pritom takova blbost,coooo??

;-D

+1/0
18.2.2012 8:26

xylinder

Dobrá vychytávka :-)

+1/0
18.2.2012 6:46

jan.banos

Parkování

Pokud je dostatek místa na najetí, stačí mezera o půl metru větší než délka auta.

http://www.youtube.com/watch?v=9aFCbItQXds

http://www.youtube.com/watch?v=Q4jdShU4MEQ

0/0
18.2.2012 4:23

Crocodylus anthropophagus

Re: Parkování

Od té doby co nárazník na autě už dávno není nárazník, ale vzhledový doplněk auta na který se plno výrobců nenamáhá dát už ani tu pitomou gumu, je parkování stylem oťukávaná celkem drahá sranda. Zvlášť pro leštěnky, řešící i každý ťukanec od kamínku...

+1/0
18.2.2012 8:17

tlkounev

Re: Parkování

Pokud tě někdo zablokuje(úmyslně a nebo protože to je prostě hlupák) a nedá ti prostor na vycouvání, tak si zaslouží mít nárazník v dané kvalitě.

0/0
18.2.2012 9:22

Crocodylus anthropophagus

Re: Parkování

Cizí nárazník bych v takovém případě s trochou sebezapření i obětoval, ale jak zařídíš abys neomlátil i ten svůj?

+1/0
18.2.2012 11:16

tdvorak

Re: Parkování

Zadek řeší tažný zařízení. A vepředu to buď neřešit, nebo mít nelakovanej, případně jako kutil tady: http://stupidlookingcars.freecarblogs.com/files/2009/03/fancy_hardwood_bumper_cherokee.jpg

0/0
18.2.2012 12:31

ufoun

Re: Parkování

jasny...tazny, takovych bych prastil. taky mam promacknutou spz od nekoho s kouli (pozor, jen s jednou kouli (asi tak i tak)), a pritom tam puvodne mista bylo dost. takze to nebyla moje chyba...

0/0
20.2.2012 10:44

tdvorak

Re: Parkování

Tažný nemám sundavací, je tam nastálo. Zatím se mi nikoho trefit nepovedlo, ale až se za mě někdo nalepí nadoraz, moc to řešit nebudu. Ještě dopředu namontovat rám a nebude to mít chybu :-)

0/0
21.2.2012 9:42

net.Xtreme se nevzdává

Re: Parkování

Tohle také nikdy nepochopím, proč auta nemají kolem sebe nárazník jako bourací autíčka, aby strážky do 5 (10) km/h nebyly žádný problém a parkovací ťukance také ne...

0/0
18.2.2012 17:20

unikátní přezdívka

Re: Parkování

kdyby byly narazniky jako driv ta nerez. kolejnice na vsech autech tak se stejne najde nekdo kdo ti to tukne z boku a rozdil bude v tom ze ty budes mit skodu a on diky narazniku ne

0/0
18.2.2012 21:26

scifi

Re: Parkování

Leč mám tisicikilometrové nájezdy měsíčne, nepřál bych si být sejmut jako chodec autem, které má místo spoileru lešeňové trubky. Rv

0/0
19.2.2012 12:06

unikátní přezdívka

Re: Parkování

ja myslim ze si to nepreje nikdo ani plastovym naraznikem nevidim vtom rozdil co bude mit za naraznik bud vas zabije nebo ne naraznik to neovlivni spis rychlost

0/0
21.2.2012 20:21

DesmodeomVII

Re: Parkování

http://www.youtube.com/watch?v=sT6YfeB2KM8&feature=fvwrel

0/0
18.2.2012 11:22

Zezik

Řešení

Kdybych měl takovej problém tak bych to auto zezadu nadzvednul, udělal pár kroků do strany a položil ;-D ale chtělo by to mít nějaký lehčí auto

0/0
18.2.2012 2:55

krakra

A ten Renault

A ten renault to má teda vyřešené jak ?

0/0
18.2.2012 0:51

oldfashioned Kokodák v2

Re: A ten Renault

je to na gumu;-D

0/0
18.2.2012 0:53

krakra

Re: A ten Renault

Myslel jsem pohon.

0/0
18.2.2012 6:38

PatrikChrz

Re: A ten Renault

Jak to má vyřešené netuším, ale nejjeodnušší by byl elektromotor v náboji kola.

0/0
18.2.2012 12:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.