Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlokurz smyku: sníh zasypává Česko, naučte se na něm jezdit

Sníh se valí na Česko. Nejvíc zatápí tradičně řidičům. Kamiony se zaseknou v kopcích, osobáky dokloužou ke karambolům. Recept, jak dojet, je jednoduchý: rozvážná jízda, opatrně na plynu i na brzdě a levačku pořád na spojce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B_B_Lobo

nejlepsi rada

kdo si na jizdu za stizenuch podminek netroufa a nema zkusenosti, nemel by vyjizdet a precenovat se. komplikuje tim dopravu jinym. ja vim ze nekde se to naucit musi, ale na to jsou jina mista nez dalnice, silnice v plnem provozu nebo horske cesty.

ps: ti co jezi v zime s prednim nahonem jsou jednak velice ochuzeni o skutecne obratnou a zabavnou jizdu, a druhak ochuzeni o mnoho korekcnich moznosti pri zimni snehove nadilce.

ps2: fck the ESP!

0/0
6.1.2012 22:36

Fungy

Re: nejlepsi rada

kazdy nechce aby ho nekdo v zime tlacil do kopce, ale chce treba i jezdit do prace atd..

0/0
10.1.2012 23:50

Highdriver

Zimní autoškola - těžko na cvičišti, lehko na bojišti :)

Nás vzal instruktor na první jízdu skup. B na zasněžený a zledovatělý cvičák, přikázal dělat osmičky a tahal nám nepravidelně za ruční brzdu. Chtěli jsme mu tehdy za to do kafe nasypat jed, ale teď bych mu za to koupil pytel pravé jamajské Blue Mountain kávy :))

+3/0
5.1.2012 21:48

radik

Re: Zimní autoškola - těžko na cvičišti, lehko na bojišti :)

R^ dobrá metoda... ale při smyku přední nápravy ti to co ses při tomhle naučil moc nepomůže...

0/0
5.1.2012 22:12

OrpheusF1

Re: Zimní autoškola - těžko na cvičišti, lehko na bojišti :)

při jakémkoliv smyku ti nepomůže to co jsi před x lety zkoušel.. je třeba to pravidelně cvičit a hlavně když změníš auto. každé auto se chová trochu jinak, jiná váha, jiné brzdy, teorie je stejná, realita úplně jiná. ale každopádně vždycky je dobré udělat si čas a na nějakém velkém prázdném parkovišti nebo letišti potrénovat.

0/0
5.1.2012 22:21

radik

Re: Zimní autoškola - těžko na cvičišti, lehko na bojišti :)

Já neříkal že když si to jednou nacvičim, tak se nikdy nerozsekám... vy snad máte pocit že ano?

0/0
5.1.2012 22:26

OrpheusF1

Re: Zimní autoškola - těžko na cvičišti, lehko na bojišti :)

ne, ani jsem to netvrdil, jen rikam, ze kazdy smyk je jiny a vzdycky je to predevsim o reakci ridice. takze samozrejme cim vice ma natrenovano, tim lepe, ale bohuzel to neni zadna zaruka.

+1/0
5.1.2012 22:28

radik

Re: Zimní autoškola - těžko na cvičišti, lehko na bojišti :)

R^

0/0
5.1.2012 22:34

Highdriver

Re: Zimní autoškola - těžko na cvičišti, lehko na bojišti :)

To jsme dělali při druhé jízdě. Při třetí byla vánice, tak jsme mazali do kopců :) Všechno by to bylo na dlouhé sepisování... Každopádně dnes už se moc takových instruktorů (a autoškol) nenajde.

+1/0
5.1.2012 22:21

radik

Re: Zimní autoškola - těžko na cvičišti, lehko na bojišti :)

R^ si měl štěstí... mě učili maximálně rozjezd do kopce přes spojku. Jen jednou sem měl trochu nahnano, to kdyz sem sedel (jeste v autoskole) v LIAZCE a klouzal po ledu... myslim že i autoškolák měl dost;-D 

 

Ale co, kdysi jsem se starou sierrou na letišti vyblbnul dost a teď můžu smykem pořád... 250 koní na zadku s tim nemá problém. :-)

0/0
5.1.2012 22:34

suarez

Re: Zimní autoškola - těžko na cvičišti, lehko na bojišti :)

To je fakt, pribuzny delal nejakou rychloautoskolu v Praze, samozrejme nastala zima a auto rozflakany. Nastalo leto, cesta na dovcu, dalsi auto rozflakany. Ted uz se zklidnil takze se to omezilo jen na opravitelne zalezitosti :D

0/0
5.1.2012 22:35

kluvi

ESP

Osobne mám silné presvedčenie že keď máte ESP, tak na spojku treba zabudnúť.

Mňa to totiž pekne vypieklo. Leto,diaľnica,priemerný dážď, rovný úsek130km/h, tempomat a

ESP, predný náhon. Keď som sa POZVOLNA vracal z L do P pruhu tak ma zacal predbiehat zadok L stranou.  Tak som podla pouciek vyslapol spojku, nebrzdil a korigoval volantom. Lenze zadok pomaly prekmitol na opacnu (L) stranu a pokracoval v predbiehani. Skoncilo to smykom o 180 stupnov, takze som skoro 130 cuval po dialnici a blizila sa zatacka. Zachranil ma vyjazd z benzinky, takze som preletel cez travnaty pas (nebrzdit), daco ubrzdil na výjazde a potom bol náraz zadkom do svodidiel vcelku prijateľný.

Asi to bol aquaplaning na zadné kolesá (nižší dezén).  ESP sa evidentne nechytilo a to bolo casu dost. Ani si nevybavujem, zeby som citil hrkanie od ESP.

Keby bola zopnutá spojka a mierne som pridal plyn, tak sa nic nestane... Takze sa teraz snazim oducit sa mackat spojku ale len skusit trafit optimalny plyn.

0/0
5.1.2012 21:32

Rambo-x

Re: ESP

Jednou se mi stala podobná věc,sice jsem nejel v autě s ESP(škoda 120)ale vím že aquapleining je pěkně zákeřná věc,byla obrovská průtrž mračen,bouřka,stěrače to sotva stíhaly na dvojku..takže jsem nezaregistroval že přes silnici teče mohutná stružka a dole v dolince hlubší kalužina,skoro to nebylo vidět,tak jsem do toho tak 90-95km/h vlítnul,najednou jsem cítil že mě utíká záď,tak jsem lehce natočil volant proti směru pohybu zádě,v té chvíli se auto přetočilo zádí na opačnou stranu a už jsem letěl do hodin,naštěstí jsem se jen párkrát otočil,nejelo žádné auto a zůstal jsem na silnici opravdu jen tak tak,spíš jen díky náhodě,to auto bylo naprosto neovladatelný..ale byl to poučný zážitek,že v silném dešti se má zpomalit,a že s autem s motorem v zadu a těžkou zádí,se musí na kluzkém povrchu opatrněji než na auta s předním náhonem......nj,měsíc po řidičáku,věděl jsem ho*no,trochu jsem i machroval a málem se to nevyplatilo,měl jsem tu dobu 14 dní první auto

0/0
5.1.2012 21:56

kluvi

Re: ESP

No mna hlavne prekvapilo ze ESP tomu nezabranilo. Inak funguje vyborne. Na velkej cistaj ladovej ploche sa auto sice smyka, ale netoci sa a ked otocim volantom tak sa natoci cumakom presne tam kam to odpoveda podla volantu. A ked budem tocit prudko sprava dolava tak sa bude auto podla toho otacat. Samozrejme sa stale smyka, ale je ovladatelne.

Tak ma prekvapuje ze v takej vcelku jednoduchej situacii to nezabralo. Najprv sa Skodovka tvarila ze sa o tom mozem pobavit s ich technikom, ale nakoniec to zatlkli. Skoda, rad by som sa poucil.

0/0
5.1.2012 22:02

OrpheusF1

Re: ESP

jojo Skodovka ma k zakaznikum velmi specificky pristup, pokud prijdou s tim, ze je nekde problem a chteji vic, nez jen si zaplatit servisni hodiny.

0/0
5.1.2012 22:31

kluvi

Re: ESP

PRekvapili ma prave tym, ze sa spociatku tvarili ze OK ANO. A nastvali ma ked ako obycajne NIE.

0/0
5.1.2012 22:57

Rambo-x

Re: ESP

Tak pořád je auto jen stroj,a nikdy se to nezmění,nelze spoléhat bezvýhradně na to že ESP to zvládne,i ESP může selhat.........o to horší je když řidič na to není připravený,je důležité umět zvládnout tu situaci i sám,ale kdo má hnedka od začátku nové auto,tak tam se na situace kdy elektronika nefunguje připraví ztěží,což je dle mého názoru docela nebezpečné

0/0
6.1.2012 11:07

kluvi

Re: ESP

Súhlas. Nedá sa spoliehať. Ani by som to ničomu a nikomu nezazlieval. Len by ma zaujímalo v čom bol problém a ako sa zachovať v budúcnosti.

0/0
6.1.2012 12:07

TYGR.NET

Re: ESP

Mne při předjíždění pípnul počítač, rozsvítil se servis a vypnul motor, naštěstí nic proti a i kdyby, tak bylo kam uhnout. Té technice se prostě nesmí věřit a musí se počítat se vším.

0/0
6.1.2012 16:59

kluvi

Re: ESP

...tak doslovne by  som to nebral. Počítať so všetkým nejde. To by sme ani nevyrazili z garáže. :) Skorej by som povedal že "stať sa môže všetko" :)

0/0
6.1.2012 17:37

OrpheusF1

Re: ESP

ono tech problemu bude vic.

Zjevne si pletete projevy ESP a ABS. alespon projevy.. od ESP opravdu zadne hrkani neuslysite, to je od ABS. ESP pribrzduje citlive jednotliva kola, podle typu auta, takze tam si toho vetsina ridicu ani nevsimne, ze se neco deje. Kazdopadne jizda na snehu a na vode je dost jina v tom jak a ktera naprava klouze.kazdopadne kdybyste na zacatku slapnul lehoucce na plyn, tak jste se z toho nejspis naprosto v klidu dostal, ale po bitve je kazdy general, jak jste sam napsal. Myslim, ze nejlepsi reseni je proste trenovat, jakmile napadne snih, vyrazte na parkoviste a zkousejte co se kdy deje. 130 asi nevyzkousite, ale i tak kazdy maly trenink pomuze.

take zalezi na velikosti, rozvoru a hmotnosti auta.

0/0
5.1.2012 22:27

kluvi

Re: ESP

MNE i pri ESP HRKÁ. V zavislosti od miery akou to musi zasahovat. Ked je to len mierne pretiahnutie tak jemne a uberie to plyn. A keď s tým zamávam na ľade tak to hrká ako ABS. A to prosím v ani jednom prípade nebrzdím. ESP sa umna ativuje to VEĽMI často takže viem... :-D

Inak s tym plynom suhlas. Praveze je vela veci ktore natrenovat nejde. A obzvlast ked nieje k dispozicii poriadna klzna plocha a pripadne instruktor. Ale chcel som povedať to, že často sa píše že sa má spraviť TOTO A TOTO a ono to pritom je ine pre ABS a ine pre ESP. A to s tym ESP so sa nikde nedozvedel. Pri ABS (oproti cistemu autu)sa na suchej ceste v pripade potreby brzdi naozaj ranantne a nadoraz. Preto sa dnes doplnili brzdní asistenti pretoze v kritickej situácii kazdy zo zvyku brzdi najprv opatrne. A BA to pozna (podla rychlosti zosliapnutia) a sliapne tomu nakrk az nadoraz. ABS si to preberie. A s ESP-nesahat na spojku. Proste to vyzaduje vzdy nieco ine...

0/0
5.1.2012 22:56

OrpheusF1

Re: ESP

Měl jsem Octavia II v plné palbě a za ty 4 roky a 200 k km jsem nikdy od Esp žádný takhle dramatický zásah nezaznamenal. Pravda je, že vlastně ani nevím jestli fungovalo:-) na Galaxym to na ledu koriguje znatelně, ale nehrká, jen celkem lehce brzdí kolo.

0/0
6.1.2012 11:01

kluvi

Re: ESP

Ja Octavia I.

Aký dramatický zásah? So zvukovým prejavom? Alebo dramatická zmena jazdy?

0/0
6.1.2012 12:09

tomoking

Re: ESP

ono pochopitelne ESP vyuziva i systemu ABS pri sve praci - tak bude logicke , ze to muze "hrkat" pri pribrzdovani jednotlivych kol na podkladu s nizkou adhezi ;-)

0/0
6.1.2012 13:28

mojepostovnischranka

Re: ESP

No, tak používat tempomat na mokté nebo zasněžené silnici je samozřejmě nebezpečné. Za blbých podmínek tempomat nepoužívám a spolehám na cit.

0/0
6.1.2012 11:39

kluvi

Re: ESP

Esi sa nechápeme: tempomat udržuje rychlosť. Pri ústálenej rychlosti na rovnej ceste NEMôŽE spôsobiť šmyk. Napísal som to len preto aby bolo jasné že rýchlosť bola konštatná. Nebezpečné môže byť len to keď na tempomat vletím do zatáčky nevhodnou rýchlosťou.

0/0
6.1.2012 12:06

mojepostovnischranka

Re: ESP

no, ale jestli vjedu např. do vysoké vrstvy vody na tempomatu, který mi stále udržuje stejnou rychlost, pak se mi kola mohou protočit a já nestihnu reagovat. Kdežto, když plyn ovládám nohou, pak ucítím mnohem dříve, že auto plave a taky mnohem dříve stihnu ubrat plyn a vyšlápnout spojku. Věřte mi, tempomat v blbém počasí prostě nepoužívejte. Je to bezpečnější.

0/0
6.1.2012 12:11

kluvi

Re: ESP

Vysoká vrstva vody nebola. Ani nebolo cítiť spomalenie. Proste ma len zničohonič predbehol zadok. A ESP to nezrovnalo. Myslím že sa nedalo reagovať (manuálne) rýchlejšie. A možno by to bolo ešte horšie. Tempomat sa spočiatku po najetí do vody snaží udržať počiatočnú rýchlosť tak ASI mierne pridá. Teoreticky by mohlo dôjsť k preklzu ale len predných kolies. A nie k predbehnutiu zadku. Tempomat sa pri šmyku automaticky vypína (ale chvíľku to trvá). Keby som ubral plyn a vyšlapol spojku ako doporučujete, tak by auto spomalilo viac ako s tempomatom, takže by ma zadok predbehol o to rýchlejšie.

Keď už tak by sa dalo povedať že som nemal ísť 130 ale nie že som nemal mať tempomat...Ale nepršalo zas tak sine aby ma napadlo ísť pomalšie (ale mohla tam byť nenápadná vrstva vody ktorú som nevidel).

0/0
6.1.2012 12:24

mojepostovnischranka

Re: ESP

Podle mě nemáte pravdu. Pokud mi proklouznou na kluzké silnici kvůli vodě nebo ledu jen přední kola (např. typicky u aquaplanningu), pak ztratí přední náprava rychlost oproti zadní a zadek mě začne předhánět. A to stane v podstatě vždy, bez ohledu na to, jestli jsem na tempomatu, nebo ne, protože to je vlastně důsledek aquaplanningu a následných "hodin".

Rychleji ovšem budu reagovat já (pokud tedy mám zkušenosti), než když budu mít zapnutý tempomat. Zkrátka jsem se už párkrát přesvědčil o tom, že tempomat mám zapínat jen v případě klidné cesty v dobrém počasí. Toť vše.

0/0
6.1.2012 12:51

mojepostovnischranka

Re: ESP

jo, a k té vysoké vrtvě vody - už jsem se dostal do smyku i v případě, že pršelo, ale žádná vysoká vrstva vody nebyla vidět. Prostě to najednou ujede (stačí, když jen jedno kolo ztratí přilnavost) a je vymalováno. A o tom, že by tempomat vypínal při smyku jsem zatím neslyšel...a naštěstí ani nezkoušel

0/0
6.1.2012 12:54

kluvi

Re: ESP

Začiatok: vpodstate súhlas.

Reakcia: nesúhlas: 1) doporucil ste ubrat plyn takze to bude HORSIE. Keby ste pridal tak to je lepšie, ale stejne to asi nestihnete rychlejšia ako tempomat. 2)Technicky nič nebráni spraviť to čo doporučujete Vy. Keď vyšlapnem spojku a uberiem plyn, stejne sa tempomat vypne takze nicmu nevadí. (s tempomatom jazdím zásadne s nohou na plyne a spojke) 3) Spravil som to tak osto ako radíte Vy (len na zaciatku bol zapnutý tempomat) a na ceste som neostal.

Som stále presvedcený že v mojom prípade som mal len mierne pridat plyn (alebo aspoň neubrať) a nevyšliapnuť spojku (A o to tu hlavne ide).

0/0
6.1.2012 13:03

mojepostovnischranka

Re: ESP

Při ztrátě adheze vžycky musíte jako první vyšlápnout spojku a spolu s tím i ubrat plyn. Nikdy nebzdit. A pak teprve se snažit zvládnout volantem smyk. Ano, je pravda, že se tempomat vypne při sešlápnutí spojky nebo brzdy (nebo samozřejmě manuálně), ale pokud nemám zapnutý tempomat, pak cítím na plynu prokluz ihnet, kdežto s tempomatem nemám nohu na plynu, a pokud dostanu smyk, pak jedinou možností, jak vypnout tempomat mám při smyku sešlápnudím spojky (plyn není fukční, brdit je blbost, manuálně to nestihnu). dPodle mého názoru jste se dostal do smyku právě z důvodu zapnutého tempomatu. Ale já se nechci s Vámi hádat, jen sděluji svůj názor. Diskuse s Vámi je velmi přínosná.

0/0
6.1.2012 13:37

kluvi

Re: ESP

Jasne že brzdenie tam nepatri. S vyšlapnutim spojky u ESP by som bol už opatrný.  Neviem si predstaviť ako by som mal na plyne cítiť prokluz. Poznám to na zvädnutí volantu a spomalení (nečakaný odpor) a na tom tempomat nič nemení. S pomalším vypnutím tempomatu spojkou máte pravdu, ale ja tvrdím že sa pri ESP vyšliapavať nemá. Na principe bez ohladu na ESP sa zhodneme: Zabezpečiť podľa možnosti nulovú silu (preklz) na kolesá v pozdĺžnom smere a volantom zrovnať. Zapnuté ESP by to teoreticky mohlo zlepšiť alebo nezhoršiť (toť otázka na Škodu potažmo Bosh). A ja si myslím že v MOJOM PRÍPADE by pomohlo pridanie plynu (bez ohľadu na ESP). A či rozpojenie spojky tomu ESP nepodrazilo nohy neviem (otázka na Škodu).

0/0
6.1.2012 13:55

kluvi

Re: ESP

........PRetože keď si predstavím že aquaplaning je približne ako ľadová plocha a na nej ESP exceluje i keď divoko točím volantom, tak neviem prečo by to pri aquaplaningu nemalo byť to isté. Akurát mám pocit že pri kľučkovaní na ľade mám spojku spojenú. A ESP resp MSR pridať plyn vie, takže by preklzu kôli brzdeniu motorom malo zabrániť. A možno by to vedelo i pridať aby to stabilizovalo zadok. Problém je že nám asi nikto neporadí. :-( Som rád že je diskusia prínosná i pre Vás. :)

0/0
6.1.2012 13:56

mojepostovnischranka

Re: ESP

No, máte pravdu, že aquaplanning je podobný jako najetí na ledovou plochu. Rozdíl je ale podle mě v tom, že do aquaplanningu se dostanou v drtivé většině jen přední kola a zadek pak je rychlejší, takže vzniká smyk. ESP je zcela jistě užitečná pomůcka, ale jen v situacích, kdy je třeba led nebo sníh ( a všechna kola mají adhezi s nějakým povrchem), kdy přibržďuje jedno nebo více kol na základě vyhodnocení čidel. Při aquaplaninngu tato situace ale většinou nenastává, prostě se přední kola na vrstvě vody zvednou o pár milimetrů a zůstanou tak defacto ve vzduchu.

A co se týká toho poznání aquaplanningu, tak ten se pozná především podle zvýšení otáček motoru při stejném plynu, zavadnutí volantu je až to druhotné a většinou to poslední před smykem.

0/0
6.1.2012 14:31

kluvi

Re: ESP

Keď by to boli len predné kolá tak myslím že by nemal ís't zadok dopredu. Skorej by sa to odporúčalo rovno preč. ??? Ja som presvedčený že to poznám skôr na volante a práve otáčky vybehnú neskor. Myslím že rozdiel lad/aquaplaning je hlavne v tom že je nábeh na vodu s jednou nápravou v sklze ale zároven sa zvýši jej odpor. A ešte skúsim na tom ľade tie klikyhaky ale s rozpojenou spojkou.(ale asi to bude to iste)

0/0
6.1.2012 14:51

mojepostovnischranka

Re: ESP

No, OK, zkoušejte... Já osobně tempomat při blbém počasí vypínám a cítím se bezpečněji. Jen Vám přeju, abyste při tom zkoušení zmuchlal maximálně plechy... :-):-) :-)

0/0
6.1.2012 16:17

tomoking

Re: ESP

s timto nic jen souhlasit !

0/0
6.1.2012 13:29

dvakratzabanovanylajos

lepsi nez cist tyhle blaboly

je vzit auto a vyrazit na prvni zasnezeny parkoviste trochu procvicit chovani svoje a auta ve smyku. diky tomu si budete snih na silnici uzivat, ne se ho bat.

+3/0
5.1.2012 20:32

jan.banos

Re: lepsi nez cist tyhle blaboly

parkoviště je lepší než nic, ale vyzkoušet si to v reálu při vyšší rychlosti než na parkovišti, je o něčem jiném. leč vhodných míst na takové vyzkoušení, kde je bezpečná úniková zóna bez příkopy, stromů, ... moc není.

0/0
5.1.2012 20:50

radik

Re: lepsi nez cist tyhle blaboly

ono ani tak nejde o tu rychlost (reflexy člověk o tolik nevylepší) jako spíš o to že v běžnym provozu to člověk nečeká a snadno může zpanikařit ikdyž to má pěkně secvičený z parkoviště nebo odkudkoliv... já jezdil na malý letiště pro práškovací letadla, okolo všude pole... ideální místo.

 

Musí se takový situace naučit zvládat naprosto intuitivně a po slepu, ne zrovna teď když si to cvičim... to je důležitý a jestli to bude na letišti nebo parkovišti už je myslim vedlější...

0/0
5.1.2012 22:07

OrpheusF1

Re: lepsi nez cist tyhle blaboly

tak cviceni je prave o tom, aby to pak intuitivne zvladal. ale na druhou stranu ukazte mi chlapa, ktery to nedela i bezne treba kdyz cerstve napadne snih a zajizdite do vrat, nebo do ulicky, tak ze si to nehodite pres rucku, pripadne prujezd zatackou.

kazdopadne dle moji zkusenosti je to proste o tom, jaky je kdo ridic, kdo je zvykly reagovat, tak reaguje, kdo je zvykly se vydesit a slapnout na vsechno na co muze, tak udela toto.

0/0
5.1.2012 22:33

radik

Re: lepsi nez cist tyhle blaboly

Ale presne o tom sem mluvil...

0/0
5.1.2012 22:40

pikacu

namraza

v polovine listopadu v cca 5.30 si tak jedu po dalnici, uz cca 10 minut, najednou jsem videl, ze kara nejak neposloucha, ze se nataci, ze se otacim a mirim na svodildla, od kterych jsem se odrazil napric silnici a zabrzdil jsem o svodidla na druhe strane. mel jsem stesti, ze kolem me nic nejelo. to auto bylo naprosto neovladatelny;-O

0/0
5.1.2012 19:09

OrpheusF1

Re: namraza

namraza je svine

0/0
5.1.2012 22:34

Vaanek

Motor se odpojí od převodovky?!

Pomůžeme si sešlápnutím spojky, která odpojí motor od převodovky ...

Když se odpojí motor od převodovky, tak co vypadne pod vozidlo dřív - motor nebo převodovka, potom by to ale brzdilo i na ledu.

Sešlápnutím spojky se krátkodobě přeruší přenos kroutícího (točivého) momentu mezi motorem a převodovkou.

+1/0
5.1.2012 17:16

kluvi

Re: Motor se odpojí od převodovky?!

Konečne tu máme špecialistu na spoj medzi motorom a prevodovkou?

+2/0
5.1.2012 21:34

old-fashioned Kokodák

Re: Motor se odpojí od převodovky?!

;-D;-DR^

0/0
5.1.2012 21:55

OrpheusF1

Re: Motor se odpojí od převodovky?!

jojo a pokud se odpoji mozek od rukou, tak se pak snadno muze stat, ze ty ruce napisou neco jako jste napsal vy.

0/0
5.1.2012 22:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.