- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
kdo si na jizdu za stizenuch podminek netroufa a nema zkusenosti, nemel by vyjizdet a precenovat se. komplikuje tim dopravu jinym. ja vim ze nekde se to naucit musi, ale na to jsou jina mista nez dalnice, silnice v plnem provozu nebo horske cesty.
ps: ti co jezi v zime s prednim nahonem jsou jednak velice ochuzeni o skutecne obratnou a zabavnou jizdu, a druhak ochuzeni o mnoho korekcnich moznosti pri zimni snehove nadilce.
ps2: fck the ESP!
kazdy nechce aby ho nekdo v zime tlacil do kopce, ale chce treba i jezdit do prace atd..
Nás vzal instruktor na první jízdu skup. B na zasněžený a zledovatělý cvičák, přikázal dělat osmičky a tahal nám nepravidelně za ruční brzdu. Chtěli jsme mu tehdy za to do kafe nasypat jed, ale teď bych mu za to koupil pytel pravé jamajské Blue Mountain kávy :))
dobrá metoda... ale při smyku přední nápravy ti to co ses při tomhle naučil moc nepomůže...
Osobne mám silné presvedčenie že keď máte ESP, tak na spojku treba zabudnúť.
Mňa to totiž pekne vypieklo. Leto,diaľnica,priemerný dážď, rovný úsek130km/h, tempomat a
ESP, predný náhon. Keď som sa POZVOLNA vracal z L do P pruhu tak ma zacal predbiehat zadok L stranou. Tak som podla pouciek vyslapol spojku, nebrzdil a korigoval volantom. Lenze zadok pomaly prekmitol na opacnu (L) stranu a pokracoval v predbiehani. Skoncilo to smykom o 180 stupnov, takze som skoro 130 cuval po dialnici a blizila sa zatacka. Zachranil ma vyjazd z benzinky, takze som preletel cez travnaty pas (nebrzdit), daco ubrzdil na výjazde a potom bol náraz zadkom do svodidiel vcelku prijateľný.
Asi to bol aquaplaning na zadné kolesá (nižší dezén). ESP sa evidentne nechytilo a to bolo casu dost. Ani si nevybavujem, zeby som citil hrkanie od ESP.
Keby bola zopnutá spojka a mierne som pridal plyn, tak sa nic nestane... Takze sa teraz snazim oducit sa mackat spojku ale len skusit trafit optimalny plyn.
Jednou se mi stala podobná věc,sice jsem nejel v autě s ESP(škoda 120)ale vím že aquapleining je pěkně zákeřná věc,byla obrovská průtrž mračen,bouřka,stěrače to sotva stíhaly na dvojku..takže jsem nezaregistroval že přes silnici teče mohutná stružka a dole v dolince hlubší kalužina,skoro to nebylo vidět,tak jsem do toho tak 90-95km/h vlítnul,najednou jsem cítil že mě utíká záď,tak jsem lehce natočil volant proti směru pohybu zádě,v té chvíli se auto přetočilo zádí na opačnou stranu a už jsem letěl do hodin,naštěstí jsem se jen párkrát otočil,nejelo žádné auto a zůstal jsem na silnici opravdu jen tak tak,spíš jen díky náhodě,to auto bylo naprosto neovladatelný..ale byl to poučný zážitek,že v silném dešti se má zpomalit,a že s autem s motorem v zadu a těžkou zádí,se musí na kluzkém povrchu opatrněji než na auta s předním náhonem......nj,měsíc po řidičáku,věděl jsem ho*no,trochu jsem i machroval a málem se to nevyplatilo,měl jsem tu dobu 14 dní první auto
je vzit auto a vyrazit na prvni zasnezeny parkoviste trochu procvicit chovani svoje a auta ve smyku. diky tomu si budete snih na silnici uzivat, ne se ho bat.
parkoviště je lepší než nic, ale vyzkoušet si to v reálu při vyšší rychlosti než na parkovišti, je o něčem jiném. leč vhodných míst na takové vyzkoušení, kde je bezpečná úniková zóna bez příkopy, stromů, ... moc není.
v polovine listopadu v cca 5.30 si tak jedu po dalnici, uz cca 10 minut, najednou jsem videl, ze kara nejak neposloucha, ze se nataci, ze se otacim a mirim na svodildla, od kterych jsem se odrazil napric silnici a zabrzdil jsem o svodidla na druhe strane. mel jsem stesti, ze kolem me nic nejelo. to auto bylo naprosto neovladatelny
Pomůžeme si sešlápnutím spojky, která odpojí motor od převodovky ...
Když se odpojí motor od převodovky, tak co vypadne pod vozidlo dřív - motor nebo převodovka, potom by to ale brzdilo i na ledu.
Sešlápnutím spojky se krátkodobě přeruší přenos kroutícího (točivého) momentu mezi motorem a převodovkou.
Konečne tu máme špecialistu na spoj medzi motorom a prevodovkou?
by mělo být nějak vyřešeno i dopravním značením. Bohužel je u nás spousta tupých řidičů, co tohle pravidlo do hlavy nedostanou.
V autě s automatickou převodovkou je to horší. Když to v zatáčce začne klouzat, nedá se dělat skoro nic.
Nevím, co dělám blbě, ale každé moje auto s automatem mělo polohu "N", která fungovala stejně jako zařazení neutrálu s manuálem - požadované odpojení náhodu na kola od motoru. Dodávám, že pouze pustit plyn nestačí, protože HDM určité síly přenáší pořád. A pro detailisy, zařazení "N" za jízdy měl každý můj automat povoleno.
No, hlavně že tu někdo dává "rychlokurz".
A je zařazení neutrálu podobně rychlé jako sešlápnutí spojky? Nemyslím ani tak technicky, jako spíš jestli to člověk v tom zlomku sekundy má šanci stihnout...
jeste bych dodal, kdyz vam to klouze z kopce, je tam zatacka a nic nepomaha a jedete rovne, zkuste trochu plynu s koly smerem do zatacky, uz me to jednou zachranilo
Před zatáčkou přidat plyn na podlahu,v ní šlápnout na brzdu na plno,samozřejmě deaktivovat systém ABS a podobný sra**ky rozmlácením příslušné pojistky,co nejprudší pohyby volantu,u aut se zadním pohonem kdyžtak v zatáčce pomáhá přidat plyn k podlaze a volant natočit po směru rotace zádi,pak se smyk určitě zvládneznám z vlastní zkušenosti,vždycky jsem dojel
*********Hlavní je nebejt překvapený z toho že v česku padá sníh,to je fakt kolikrát trapný ty řidičkský nápokusy když napadne první sníh nebo nedejbože náledí,ty zástupy lidí napadaných ve škarpě jsou trapný**************