Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britka varuje úřady: zažaluji vás za nízkou rychlost ve městě

Snižování rychlosti mají v oblibě městské rady na celém světě. V anglickém hrabství Lancashire chce město zavést 30kilometrovou rychlost téměř na všech komunikacích. Nelíbí se to ale místní řidičce bílého BMW. "Je to nesmysl, podám žalobu," říká matka dvou dětí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CamelO

Držím paní pěsti

Dlouho jsem se domníval, že je nám Británie ve všech směrech vzorem, ale takovou idiocií si trochu pokazili renomé.

U dobrých řidičů je korelace rychlosti k nehodovosti minimální, a ti ostatní možná ten řidičák raději ani neměli dostat. Zavedení absolutní přednosti chodců zvýšilo jejich sebevědomí, a nějak jim uniklo, že zákony společenské a fyzikální nejsou jedno a totéž. Takže pokud důchodkyně bez rozhlížení neohroženě vstoupí 3m před mé auto (děje se to bohužel často), docela riskuje, a já bohužel s ní, protože případnou srážku bych asi do konce života psychicky nerozchodil.

Ostatní argumenty, jako je snížení nehodovosti a emisí, jsou naprostý nesmysl, stačí si najít příslušné odborné články,

A jenom na odlehčení - jak to dopadne, když jezdíme pomalu :-)

http://www.supermotors.net/registry/media/256749

+3/0
17.1.2012 2:31

Olds

Re: Držím paní pěsti

Takových idiotů, kteří mají hned na ceduli začátek obce značku zóna 30 je u nás taky bohužel stále více.

Asi by ti blbouni čuměli, kdyby stejná značka byla hned na začátku Prahy a po celé Praze by se museli ploužit třicítkou tak, jako my se musíme ploužit po jejich vesnicích. 

Obec s cedulí zóna 30 = obec bezohledných tupců. Vy tupci, co budete dělat, když to tak jako vy udělají všichni? Jak se vám líbí projíždět cizí vesnicí se zbytečnou zónou 30? V té vaší obci vám to ale nevadí, vy sobečtí tupouni!

0/0
18.1.2012 10:00

Firefanatic

Re: Držím paní pěsti

Nejlepší by byla cedule na začátku Prahy "Zóna 30 mimo dopravní obsluhu", přičemž za dopravní obsluhu se považují i obyvatelé a návštěvy :-D.

0/0
18.1.2012 10:56

Aqua

třicítka

omezuje už i cyklisty, natož auta. Dlouho bude klid, obyvatelé si zvyknou přecházet ulici skoro bez rozhlížení, pak dřív nebo dýl přijede náhodnej ožrala a v dvoustovce jich smete  klidně deset najednou....

0/0
16.1.2012 14:33

IntruderBob

Polovičaté řešení

Být jimi, zakázal bych ve městě vůbec jezdit s nastartovaným vozem. Muselo by se tlačit ! Emise nulové, nehody bez následků a navíc řidič by udělal něco pro své zdraví !!!!!

;-D;-D;-D

+2/0
16.1.2012 13:42

BaronOfHell

No nevím, jestli se smát a nebo brečet :o)

Snížení rychlosti je omezení svobody člověka a případně náhradu "škody" požadovat po úřadech (připomnělo mi to Simpsonovi, kdy Levák Bob se v letadle blíží a blíží a ...) ... Nad lidskou hloupostí mi opravdu někdo stojí rozum stát ... ale tak co, ať si ta paní soudní spory užije :)

0/0
16.1.2012 8:15

Kolumbo

Snižování rychlosti

je pěkná ptákovina a bezpečnosti vůbec nepomáhá. Naopak, jízda krokem uspává a odvádí pozornost, je nudná.

0/0
15.1.2012 21:26

Cowboy.from.hell

Je to jednoduché

Autům nařídíme jet pomalu a ještě víc a nakonec uvidíte, že ty kola co vám cpem místo aut budou o moc rychlejší.

0/0
15.1.2012 20:40

Pravda stojí dukáty

V Německu mají takové zóny také

To je mi argument. Měli by se tam někdy podívat a do Rakouska. Většinou je to tak, že ještě na kraji obce je 70, pak 60 a úplně uprostřed, kde je nejvíc chodců a křižovatek je 30-40, ten zpomalený úsek má maximálně kilometr a pak už se to se snižující zástavbou zvyšuje. Ne jako v bananstánech, kde začne 50(tam patrně 30) v poli a vede až do pole na druhém konci vesnice.

+3/0
15.1.2012 17:24

Firefanatic

Re: V Německu mají takové zóny také

A vzhledme k tomu že řidič má povinnost přizpůsobit rychlost situaci by na tohle ani nemusely být cedule, neb je to v zákoně implicitně.

0/0
18.1.2012 10:59

SoloBaron

tyhle omezeni jen komplikuji zivot

to je jak u nas, od ty doby co zavedli absolutni prednost pro chodce na prechodu, je pocet nehod na prechodu vice nez trojnasobny nez predtim

tricitkou se neda jezdit, to je jak u nas kde jsou cedule na dvacitku. co je to za rychlost? desny

0/0
15.1.2012 16:34

Larry Matejka

Třicítka ve městě to naštve i na kole a kolečkových bruslích

Lokální idiokracie vedena globální strategií otrávit život každému... Ale Angličané mají alespoň snahu se s úřady a státistickou tyranií za jejich otravné výmysly soudit.... Inu Magna Carta... Vědí co stálo úsilí si vybojovat práva... Takhle se aktivistům povedlo třeba to, že speedcamera nesmí fotit zepředu... Soud rozhodl, že by to byla diskriminace jedné skupiny motoristů protože motocykl má SPZ jen vzadu... Takže osoba blízká to jistí... ;-D

0/0
14.1.2012 21:51

Leinad

Hurá

Nejmíň nehod ve městě je při povolené 50-60km/h ;-D Spotřeba auta a emise souvisí s otáčkami a zařazenou rychlostí, hluk také.

Takže ideální je 10km/h.

0/0
14.1.2012 20:25

Pravda stojí dukáty

Re: Hurá

Nejekologičtější bude před každou vesnicí vypnout motor a nechat auto táhnout místního koně na druhý konec vesnice

0/0
15.1.2012 17:26

cenzurasmrdi

geniální...

"Pokud se nehoda stane při dvacetimílové rychlosti, mají

lidé mnohem větší šanci přežít a také se vyhnout poraněním," - má pravdu chlapec, proto je potřeba snížit rychlost i na rychlostních silnicích a taky nezapomenout na dálnice! A když se bude všude jezdit rychlostí 3km/h, tak ty bouračky úplně eliminujem. Vopravdu - argument jak prase.To můžou vymyslet jen a pouze papalášové se služebními vozy s majáčkem a s řidičem.

+7/0
13.1.2012 12:35

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: geniální...

R^R^

0/0
13.1.2012 14:54

Firefanatic

Typický

Menší rychlost => menší emise a míň nehod, jinak to prostě není a kdo říká opak je ignorant. Že fakta jsou jiná? Tím hůř pro fakta...

Kdyby nic jiného tak to bude mít ohromný dopad na duševní zdraví řidičů, protože taková nesmyslná 30ka na rovné široké silnici mě dokáže pěkně vytočit. Pak ztoho plyne větší agresivita, mnohem víc předjížděcích manévrů a pod. Což je skutečným důvodem nehod, nikoliv rychlost sama o sobě.

+11/0
12.1.2012 19:47

jaroyxcv

Re: Typický

timto zdravím mentálního kripla, který v sobotu kdesi na úseku Moravská Třebová - Mohelnice všemožne bránil předjíždět na 2-pruhovém úseku ve stoupání (jízdou cca 60km/h a kličkováním přes pruhy). A to by mě pohnutky takového vola fakt zajímaly :-/

0/0
16.1.2012 11:40

Vyplesk

Re: Typický

Menší rychlost => pomalejší převod => vyšší spotřeba => vyšší emise => vyšší hluk

Je to přesně naopak. Auto má optimální spotřebu cca v rozmezí 80-120 km/h, podle typu, a to proto, že v tomhle rozmezí jede na nejvyšší převod, čili na ujetí jednoho metru se "spotřebuje" nejméně otáček motoru.

Ve městských ulicích nelze jet bezpečně víc než 40-50 km/h, ale i tehdy je jízda s nejmenší spotřebou (a hlučností) ta s nejvyšší možnou "rozumnou" rychlostí.

0/0
16.1.2012 12:11

himself

Re: Typický

To jste vymyslel sám? Takhle by šlo udělat převodovku, která potřebuje z Prahy do Brna jen jednu otáčku motoru, ne? :)

0/0
16.1.2012 16:23

Funso

Re: Typický

Hypoteticky ;-) Prakticky by ta převodovka byla tak pekelně velká, že lepší nepřemýšlet

0/0
16.1.2012 20:56

himself

Re: Typický

O to přeci vůbec nejde, jde o to, že by to vyžadovalo zcela zásadně jiný krouticí moment a tudíž zcela jiný motor, nebo aspoň kýbl benzínu na tu jednu otáčku :) Chtěl jsem říct, že to je blbost.

0/0
16.1.2012 21:02

Vyplesk

Re: Typický

Naopak, nesmyslné omezování rychlosti například na magistrále z Proseka dolů do Holešovic vede k tomu, že si většina lidí zařadí trojku a v relativně vysokých otáčkách (cca 3000/min) jede dolů a brzdí motorem, samozřejmě s příslušným hlukem.

To samé nahoru - buď se dá jet na čtyřku do kopce 60-70 při otáčkách zhruba 2200-2500 a spotřebou kolem 7 litrů, anebo na trojku padesát s otáčkami přes 3000 a spotřebou 12 litrů /100km.

Kdo vymýšlí omezení rychlosti na hlavních ulicích kde nechodí chodci, jenom dokazuje, že se nikdy nenaučil pořádně počítat a potom argumentuje "ekologickými" nesmysly typu hluk nebo emise, ačkoliv opatření vede k pravému opaku.

+2/0
16.1.2012 12:12

GEORGE MICHAEL

Stačí vzít rozum...

...do hrsti, neuvažovat vůbec ideologicky a říct, že na popojíždění po městě fakt stačí obyčejné autíčko. Nejsem superšpičkový specialista přes auta, ale pokud vím, tak bavorák ,čili BMW, jezdí až  250 km v hodině. Pro mě jsou tudíž frustrující obě rychlostí, protože v případě 20 mílí za hodinu jedu 1/8 této rychlosti a v případě 30 mílí budu stejně jezdit pouhou pětinou té maximální rychlosti. Zkrátka a jednoduše, abych já byl spokojen, musel bych jezdit takových 80 mílí za hodinu !! Zdraví Džordž !!! P. S. 1 míle = 1,609 km !!!!!!!!!

0/0
12.1.2012 17:36

TommyCZ

Re: Stačí vzít rozum...

Nejak jsem si nevsiml, ze by ta dama rikala, ze chce jezdit jen po tom meste.

0/0
13.1.2012 9:59

Vyplesk

Re: Stačí vzít rozum...

No jo, takže si koupíme jedno auto na ježdění po městě, pak ještě jedno na výlety s rodinou a pak jedno rychlý auto na ježdění po dálnici při služebních cestách?

To je tedy opravdu inteligentní přístup. Hlavně pak bude ve městech mnohem víc místa na parkování a garáže...

0/0
16.1.2012 12:14

GEORGE MICHAEL

Re: Stačí vzít rozum...

No určitě je to logičtější než jezdit po městě vysokou rychlostí. Já totiž nesnáším řidiče - prasata.  Omlouvám se za upřímnost, ale musel jsem to říct.

0/0
16.1.2012 13:33

Vyplesk

Re: Stačí vzít rozum...

A jak souvisí prasata s počtem aut? ;-)

0/0
16.1.2012 13:34

Firefanatic

Re: Stačí vzít rozum...

A nebo s rychlostí 32 km/h ve městě?

0/0
18.1.2012 11:04

mailoo

To uz muzou auta zakazat uplne

a bude se chodit pesky , nic se nestane ,kdyz se dva chodci srazi, max. budou mit bouli na hlave. A ekologie bude jeste lepsi.A nebo bude pred pomalu jedoucim autem chodit clovek s praporkem ,jako to bylo kdysi pred sto lety. Mozna take vlaky by nemeli jezdit a letadla letat(kvuli velke rychlosti);-D;-D;-DAt zije birokracie!!R^

+2/0
12.1.2012 17:23

Králík Roger

Údajně ten praporkový zákon platil kdysi i pro vlaky

Pokud Vás přimáčkne ke zdi náklaďák, zabije Vás i při rychlosti 4 km/hod.

+1/0
15.1.2012 19:35

Nadnesený

Autore, nauč se anglicky!!!

Ach jo, to jsou zase překlady. "Paní Greenwoodová je ignorant". Autor prostě viděl "She’s just ignorant", znělo mu to podobně jako české "ignorant", tak to nechal. Idnes.cz jde poslední dobou fakt do kytek. Cenzore, vyřiď svým šéfům, ať překlady cizích článků z angličtiny zadávají těm, kteří ten jazyk ovládají. Pokud tam teda někoho takového máte.

+1/0
12.1.2012 15:41

petrnew

Re: Autore, nauč se anglicky!!!

No, třeba to mohl přeložit "Je jenom neznalý ignorant" nebo "Je jenom nevzdělaný ignorant"... :-)

0/0
12.1.2012 18:25

Behoun

Asi chteji davat pokuty

i cyklistum, protoze jizda pres 30 km/h na silnicnim kole je naprosto bezna...

0/0
12.1.2012 13:58

Leinad

Re: Asi chteji davat pokuty

Na 30 se rozjedu i na horáku. ;-D

0/0
14.1.2012 20:12

tappat

tricitka vsude ve mestech je zbytecna

uplne staci, kdyz nekde ti jelimani silnicarsky nechaji pres vikend tricitku a pritom neni proc. Clovek pak jede tricet a pripada si, ze nejede. Padesatka ve mestech, ctyricitka na usecich, kde se da cekat velky pohyb chodcu a velky provoz aut. Beztak kdyz jedu tricitkou v tricitce, hned se me nekdo snazi predjet, coz je daleko nebezpecnejsi, nez kdyz jedu 40 a on taky, protoze si rekne, ze to neni tak strasny.

0/0
12.1.2012 7:53

Briťák

Zavedeme to taky v Praze co vy na to?

Pak bych navrhoval vytvořit z celé Prahy jednu parkovací modrou zonu, aby tam kromě místních s trvalým bydlištěm už nemohl nikdo nikdy zaparkovat. A z 5 . května bych převedl celý provoz do jednoho pásu a z toho druhého udělal cyklostesku, To samé z jižní spojky. Už se těším, až pojedu na kole v levém pruhu !

Nebo jsem se zbláznil, že kecám takové pitominy?

Vážně měli bychom začít udělat občanské sdružení proti parkovacím zonám!!!

+2/0
12.1.2012 7:39

Fido

Re: Zavedeme to taky v Praze co vy na to?

Zbláznil. Celá praha jedna zóna. Vzdyť to by mohli Pražáci jezdit všude. Ne ne. Každá ulice jiná zóna. A platit bude i pro kočárky. To by tak hrálo aby někdo parkoval kočárek před obchodem v sousední ulici.

+3/0
12.1.2012 14:49

1888

Z humanitarniho hlediska

by bylo nejlepsi zavest v obcich minimalni rychlost 120km/hod. Ucastnici dopravnich nehod by se potom dlouho netrapili ;-D;-D;-D

0/0
12.1.2012 1:34

8x_ma_vymazali_ešče_ma_nědostálí

zažaluji vás za nízkou

chytrost

0/0
11.1.2012 21:28

PanEnergetik

Pomalá rychlost nic neřeší

jen brzdí řidiče

0/0
11.1.2012 18:44

on8.

Moje vize

auta ve mestech -

vypadovky bez prechodu (podchody a nadchody) a cyklistu, rychlost 100

ostatni tahy - s prechody, bez cyklistu, rychlost 60

vsude jinde - absolutni prednost chodcu (i mimo prechody), cyklisti, rychlost 40

0/0
11.1.2012 17:34

dantencl

Re: Moje vize

tyhle tři stupně už máme

- silnice pro motorová vozidla 80-100

- běžná ulice 50

- obytná zóna s předností chodců i mimo přechody 30

0/0
11.1.2012 20:53

tetek.

Takže pěšky 4km/h

jdeme dopředu či dozadu?! 8-o ;-O

0/0
11.1.2012 16:23

Bad Ass

MHD

DPP vládne !

0/0
11.1.2012 14:08

Vyplesk

Re: MHD

Ale na jednoho cestujícího to stojí víc než ježdění autem.... :( nejdřív zprivatizovat, pustit do MHD konkurenci a pak možná...

Jinak, ano, DPP vládne: pomocí svých kmotrů na magistrátu si vždycky vylobbuje nějaké další nesmyslné dotace z našich daní na svoje rozhazování peněz oknem.

0/0
16.1.2012 12:16

MikiInSpain

Zakazat vsechny auta

Ja bych zakazal vsechny auta, tak by se pocet smrtelnych nehod na silnicich priblizil k nule! A bylo by to asi stejne logicke jako to omezeni rychlosti. Spolecnost dnes stavi zivot cloveka nadevse ale misto snahy o zvyseni odpovednosti lidi o vlastni zivot a zivoty druhych (napriklad by si ridici meli uvedomovat, kde jezdit rychle muzou a kde je to nebezpecne) jim plosne zakazou jakoukoli minimalne rizikovou cinnost.. Take bychom meli zakazat prodej nozu, protoze zpusobuji urazy, stavet pouze prizemni domy, protoze co kdyz nekdo vypadne z okna v patre a zrusit veskere vodni plochy, aby se nahodou nekdo neutopil..:-/

+1/0
11.1.2012 12:31

tetek.

Re: Zakazat vsechny auta

Úplně nejlepší by bylo nepustit lidi z kočárku až do důchodu. To je banda blbců......;-D

0/0
11.1.2012 16:24

rafol

"At si koupi male auto"

Ani malym autem se tricitkou nade jazdit na trojku! To znamena jezdit porad na dvojku! Co na to ekologiste? To bude zbytecnych emisi navic !!Rv

0/0
11.1.2012 12:28

Fido

Re:

Presne tak. Sam mam male auto a na 3 mam pri tricitce cca 900 otacek. Tak jezdit fakt nejde.

0/0
11.1.2012 12:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.