Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První elektrické škodovky vyjíždějí. Budou k mání v roce 2014

Na české silnice vyjelo prvních deset testovacích elektromobilů značky. Upravený model Octavia má značce pomoci získat zkušenosti s tímto pohonem v praxi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ODSakEda

Topení?!

A jak dlouho to bude na batérky topit! synci? 8-o I proto se nejvíc el. mobilů vyrojí až na jaře a potenciální kupci rázem zapomenou na zimu... ;-D Ještě že má můj spalovací motor ztrátu okolo 80% i tak se mu to zdá že topí sice dobře, ale pomalu v brutální kose.;-)

0/0
15.1.2012 23:59

Antonín, topič

Re: Topení?!

No, pro lidi s mozkem je tu možnost koupit si bufík.

0/0
16.1.2012 9:06

Antonín, topič

Nikde!

Nikde v článku nevidím, že bude nákup a provozování těchto elektroaut povinné. Nechápu tedy ten ryk na diskusi. Nikdo vám to, kucí, nenutí, tak můžete vychladnout.

0/0
13.1.2012 15:16

psycholog.idnes

Re: Nikde!

Jenže všichni vidíme, že je to tak neekonomické, že jediná možnost jak to prosadit je, že to zaplatíme my všichni. Daně, dotace... A na to se už hrozně těšíme. ;-);-);-)

0/0
15.1.2012 17:47

Antonín, topič

Re: Nikde!

A proč máte dojem, že je potřeba to nějak prosadit? Víte, že hysterie se dá léčit?

0/0
16.1.2012 9:08

Bundas

ekoooooooooo

Problém je v tom, že nikdo zatím nevymyslel,jak skladovat elektřinu, je-li to vůbec možné. Bez tohoto vynálezu je to jen ekologická fetišistická modla naložená 300kg nebezpečného odpadu ve formě baterií. Už se těším, jak se za cca 10 let začnou ty ekokrámy jako baterie z aut a solární panely ekologicky zpracovávat, třeba na vitamíny pro  ekoteroristy. Vždyť lithium a křemík jsou určitě taky nějaký ty stopový prvky....:-)

0/0
12.1.2012 21:58

katano

PARÁDA = Škoda je v elektromobilech ŠPIČKA ! ! !

Jsem rád že plně elektrické seriově vyráběné auto, je ČESKÁ Škodovka. Toyota vyrábví jen hibrydy, Ford je jen na papíru a má dva pokusné zkušební ELEKTRO-Focuse , koncern GM jen plánuje a ostatní ještě s výrobou elektromobiilů ani NEZAČALI.

        PS : nejhorší ze všech výrobců je RENAULT, který seriově vyráběné PLNĚELEKTRICKÉ auto nemá ani v podobě studie = co čekat od frantíků ............... :-P

0/0
12.1.2012 20:06

JavorMagor

Re: PARÁDA = Škoda je v elektromobilech ŠPIČKA ! ! !

Brzdi, skoda testuje, jestli by slo nejak zvysit kapacitu a dojezd a snizit dobu nabijeni, Az testy skonci, zjisti, ze neslo a cele tohle BLA BLA BLA vysumi doztracena jako uz tolikrat...

0/0
12.1.2012 20:43

Mražená spermie

Re: PARÁDA = Škoda je v elektromobilech ŠPIČKA ! ! !

a co Peugeot můžem něco čekat od frantíků ?

0/0
12.1.2012 21:44

Antonín, topič

---

PROKRISTABOHA Škodovka je tradičně poslední z posledních, kdo nějakou technologii implementuje. Peugeot 106 Electrique jezdí už 16 let!!!!

0/0
16.1.2012 9:08

pteryx

cena baterek

Jsou to pořád jen koncepty. 300 kg baterek je hodně a dojezd 150 km je málo, ale to není hlavní problém. V budoucnu budou baterie lepší, hlavní otázka je cena. Při nižší ceně by se mohly baterky standardizovat a místo nabíjení na "benzínkách" měnit "kus za kus". Jako v autíčkách na hraní.

Existuje i jiná možnost - na velké baterky rezignovat a natáhnout nad silnice troleje. S dnešními technickými možnostmi by napojení a tarifikace nemusel být problém. Troleje by nemusely být všude, to by zvládla baterie, případně nějaký generátor.

0/0
12.1.2012 16:37

JavorMagor

Re: cena baterek

tu brdo, prijede manik k benzince a rekne ... nahod mi tam 300kg baterek frajere a hejbni kostrou, mam dneska 400km streku a nemam na to celej den.   ;-D

0/0
12.1.2012 20:44

JavorMagor

Re: cena baterek

k tem trolejum, mala technicka, jak se bude predjizdet, objizdet, co se stane, az nekdo zustane viset s poruchou a ucpe trolejovod nepojizdnym autem a nejlespi na konec, co se stane, az nejakej recesista prestipne na D1 vedeni :)

0/0
12.1.2012 21:00

psycholog.idnes

Re: cena baterek

Proč se tomu smějete, toto je známé nejefektivnější řešení rychlého dobytí. Navíc to přirozeně umožnuje dotovat samotnou drahou  baterku, za kterou zaplatíte jen jakousi formální zálohu. 

Stejně to nyní funguje s elektroautíčky na dětských hřištích. Taky děcka nenutí čekat 3 hodiny na nabití, ale vymění jim přednabitou baterku pod zadkem. Je to jediná možnost, jak nebýt nabíjením omezován, a třeba za jediný den dojet elektromobilem k moři.

U skutečných aut je problém s v unifikaci baterií.  Navíc jsou v reálu rozstrkané po celé autě, aby se nějak vlezly.

Pomíjím fakt, že by se občas někde "hromadili horníci".

0/0
12.1.2012 21:10

JavorMagor

Re: cena baterek

no ja jen , ze tech 300 kilo baterek bude zrucnej zavoznik do toho auta skladat minimalne pul hodiny, i kdyz budou v nejakem rychloupinacim zarizeni.

0/0
12.1.2012 21:16

psycholog.idnes

Re: cena baterek

Nadjedete nad šachtu. Není důvod, aby to trvalo déle ,jak natankování plné nádrže. To je opravdu ten menší z problémů.

0/0
12.1.2012 21:20

JavorMagor

Re: cena baterek

si to predstavte, i dneska se delaji na benzince fronty a to se jen strci pistole a nejakych 80l tam natece za minutu za dve. A ted si predstavte, ze tam prijedete s tim elektro cosi, odjistite nejaky suplik, vytahne se nejakej pekac s batekama, ted se to pusti na diagnostiku a promeri, jako jestli jeste dobry, nekam se to poznaci, mezitim se na voziku privezou nove baterky, naskladaji se do pekace, dukladne se to zmeri a zkalibruje, jestli to ma kontakty a vsecko OK, soupne se to do auta, znovu se to proveri a zajisti a muzete smele pokracovat ...

A to nemluvim o tom fatalnim problemu, ze budete mit na kazde benzince tuny nabitych baterek a tuny vybitych baterek a nekdo to bude muset imrvere nabijet a modlit se, aby nedejboze neprijel nejakej vylet 80ti vystavenejch elektromobilu naraz, kdyz ve sklade mate jen 20 tun nabitych  baterek....

0/0
12.1.2012 21:26

JavorMagor

Re: cena baterek

jo a normalni auto tankuje jednou za tyden, tyhle elektro vynalezy budou potrebovat 2x za den...

0/0
12.1.2012 21:32

psycholog.idnes

Re: cena baterek

Tak co je lepší, když tam bude současně 100 elekromobilů stát a nabíjet se 4 hodiny, nebo když tam 100 eletromobilů v průběhu čtyřech hodin jen zastaví na 5..10 minut? Nechal byste filemní auto 50% času jezdit a 50% času čekat až se nabije? Víc a víc platí, že čas jsou peníze, takže asi ne.

Je nutné myslet dopředu. Skoro všichni se shodují, že nyní je to díky poměru hmotnosti a akulovatelné energie špatně použitelné. Čeká se na vývoj lepších baterií. Tedy baterií, do kterých se při hmotnosti 50 kg vejde násobně více energie. Až v tom okamžiku to bude dobře použitelné.

Takže si představme, že je máme. Nemáte takový rozvod, abyste ji nabil za 5 min. 

Jak modeláři provozují auta a letadla na baterie? 10 minut létají a pak hodinu sedí na zadku a dobíjejí? Ne, vymění vybité články za nabité.

0/0
12.1.2012 21:59

JavorMagor

Re: cena baterek

ok, ale jaka je provozni cena modelarskeho auta... rekl bych 5tisic mesicne je v pohode cena, pokud to berete vazne a nejezdite s tim jen jednou do mesice nekde na parkovisti.

Zvetsete si to na plnokrevne auto a jste na rozpoctu specialu pro WRC :)

Jen ta vymena baterii strka do kapsy periodickou prohlidku v servisu, z kazde benzinky chcete udelat maly autorizovany servis a maly automatizovany sklad na nejakych 100tun baterii plus nabijeci stanice.. kolik bude hodinova sazba, aby se to zaplatilo prokristapana. Hodinova sazba 6000Kc mi prijde jeste malo, a to tam chcete tankovat 2x za den.  To uz jsme na sazbach za prozvoz maleho soukromeho letadla..

0/0
17.1.2012 20:36

r.o.p.a.k

Elektromobil - dobry, ale

jaky je dojezd pri zapnuti topeni?

Jaky je dojezd v noci pri rozsviceni hlavnich svetel?

Nemluvim o klimatizaci.

Proste elektromobil je hezka hracka, moc se mi to libi, ale bude to opruz

+1/0
12.1.2012 13:20

pteryx

Re: Elektromobil - dobry, ale

Topení by mohl být trochu problém, ale při intenzivnějším brzdění stejně asi není možné cpát 60 kW do baterek.

Světla skoro nic nežerou, zvláště pokud by se použily xenony nebo LED diody.

0/0
12.1.2012 16:30

JavorMagor

Re: Elektromobil - dobry, ale

rekuperace je mimo diskusi, i tramvaje, ktere jsou mnohem vhodnejsi (mensi treni od kol) zrekuperuji s bidou 10% a to je jistota, ze tu energie v ten samy moment odebere nejaka jina rozjizdejici se tramvaj.

U auta, kde tu elektriku musis prohnat pres baterky zrekuperujes velke... vis co.

0/0
12.1.2012 21:05

Antonín, topič

Re: Elektromobil - dobry, ale

Je vidět, že jste odborník... práva v Plzni, že?

0/0
12.1.2012 21:26

JavorMagor

Re: Elektromobil - dobry, ale

jeste nejaka vecna poznamka :)

0/0
12.1.2012 21:37

JavorMagor

Re: Elektromobil - dobry, ale

uplne nejlip zmaknuta rekuperace je schopna prenest z energie brzdeni 60% na rozjezd. A kolik z celkove doby jizdy tvori intenzivni brzdeni a kolik rozjezdy v aute... ted se nebavime o metru, ale o elektromobilu v ralnem provozu, a to o tezkem elektromobilu s adekvatne velkym valivym trenim pneumatik a s poddimenzovanym motorem, ktery bude mit plne ruce prace to vubec udrzet v chodu. Na 99%tam rekuperaci nikdo nebude resit, protoze je to dalsi zbytecne zarizeni a dalsi zbytecna kila navic.

0/0
12.1.2012 21:48

psycholog.idnes

Re: Elektromobil - dobry, ale

Nemyslím. Pokud je možné rekuperaci zajistit stávajícím elektromotorem jen přidáním ovládací elektroniky, tak je škoda energie bržění nevyužít. Zatím je to určené hlavně do města, kde se pořád rozjíždí a brzdí. Tady se opravdu rekuperací dá něco získat, zvlášť, když se zatím hraje o každý km dojezdu.

 Však rozdíl spotřeby město/vesnice 8/5 litrů je z větší části právě ta energie brždění, kterou lze z části rekuperovat.

0/0
12.1.2012 23:28

Antonín, topič

Re: Elektromobil - dobry, ale

Přesně tak. Krom toho nevím, co ten zoufalec plácá o poddimenzovaných motorech. Zjevně vůbec nezná charakteristiky elektromotorů.

0/0
13.1.2012 15:18

JavorMagor

Re: Elektromobil - dobry, ale

ok, uz to tam novinari i maji, ma to rekuperaci... ale i tak zustava problem, ze ta energie kterou ziskate se musi ulozit do baterek, coz je zase dalsi snizeni uz tak mizerne ucinnosti.

Rozhodne nam to trn z paty nevytrhne, kdyz to ma dojezd 150km, ze...

0/0
17.1.2012 20:42

Antonín, topič

Re: Elektromobil - dobry, ale

Proč by se musela ukládat do baterek (které ji v takovém "přívalu" stejně nepojmou)? To už je dávno vyřešeno.

0/0
17.1.2012 22:38

Mražená spermie

***

To je jen výměna spalovacího motoru za elektrický. Tudy cesta nevede. Elektromobil musí mít úplně jinou koncepci, motory přímo v kolech, umístění baterek atd.

0/0
12.1.2012 11:01

Lvy

Re: ***

Naprostý souhlas, ale pozitivní aspoň je to, že pochopili, že když už takhle, tak to rvát do malých vozítek do města a ne do sporťáků a vozů vyšší třídy...

0/0
12.1.2012 11:50

JavorMagor

Re: ***

zbytecna investice, staci system riksu jako alternativu nakladni dopravy a taxi a jizdni kola pro ty, kteri se jeste umi hybat vlastni silou.

Kdyz to muzou mit v indii a cine, proc na to neudelat smernici EU ... ;-)EU;-)

0/0
12.1.2012 12:38

VEGR

Koncepce

Samozřejmě, že elektromobil se musí stavět úplně jinak, můžete to vidět na našich webech a pokud chcete pomoci, můžete se i zúčastnit. 3místný elektromobil s dojezdem 150 km lze postavit za 300kg, nabít lze za 20 minut. Motory přímo v kole již také máme. Jsem osobně pro tuto koncepci, není dost času.

www.elektromobil.wz .cz  www.elektromobily-os.cz

0/0
12.1.2012 14:50

pteryx

Re: ***

To je nesmysl, motory v kolech nic neřeší. Těch 300 kg baterií, cena a životnosti těch baterií a nízký dojezt - to je hlavní problém. Zatím bych viděl budoucnost spíše v použití zemního plynu.

+1/0
12.1.2012 16:27

JavorMagor

BLBOST KRAVINA SILENSTVI a EKO CASOVANA BOMBA

Tvrzeni "Elektrický pohon má zásadní význam pro řešení mobility bez emisí." se dostava do uplne jineho svetla, kdyz ten elektormobil maji za 400tisic CZK baterie, ktera se do

roka a 15 tisic kilometrech zmeni v 300 kilo nebezpecneho

odpadu :)

Ma to jedine plus. Chtel bych delat toho testovaciho jezdce, dojezd 150 km, to se budu hodinu nekde blemcat (ne moc daleko, at se neztratim z dohledu nabijeci stanice) a pak na 4 hodiny leharo, zas hodinu blemcat, pichnout kabel do nabijecky a padla.... :)

Nezapomente podstatnou vec, LiIon baterka do notase stoji zhruba tak litr az dva a ma tak 6Ah pri 11V to je 66Wh. do auta jich budete potrebovat asi tak 400 kusu. to je tech 26.5 kWh. Nazyvat tohle EKO je na plysoveho lva. On asi papir snese vsechno...

+2/0
12.1.2012 10:41

net.Xtreme bojuje s eXtremismem

Re: BLBOST KRAVINA SILENSTVI a EKO CASOVANA BOMBA

Nenazývej to eko, ale vede to ke značnému snížení emisí ve městech a protože ve městech je většina světové populace a na skládkách baterií minimum, a auta jsou jedním z hlavních producentů emisí ve městech, tak je to krok dobrým směrem. Navíc elektromotor nemusí pohánět zdaleka jen baterie.

0/0
12.1.2012 11:42

René, já a Rudolf

Re: BLBOST KRAVINA SILENSTVI a EKO CASOVANA BOMBA

je to slepá vývojová větev... akorát se v tom utopí spousta peněz... ale je to samozřejmě kšeft pro vývojáře, výrobce elektřiny a politiky, takže budeme v Praze stavět dobíjecí stanice...

+3/0
12.1.2012 11:56

Lvy

Re: BLBOST KRAVINA SILENSTVI a EKO CASOVANA BOMBA

Co furt máte všichni s těma baterkama? To jaksi nechápete, že se ty baterky velice snadno zrecyklují? Máte to to samé jako u olověných akumulátorů, protože se to přetaví a hurá už je z toho nová baterka, samozřejmě lepší než předtím, protože technologie postoupila dále.

Jo a srovnání s baterkou do noťasu je směšné, její výrobní cena je v řádech stokorun, to že se prodává s obrovským ziskem je to samé, jak když si chcete pořídit např. displej do noťasu, který jako náhradní díl stojí klidně 50% ceny celého noťasu. Jinými slovy, poskládejte si noťas z náhradních dílů a zaplatíte asi tak 10x tolik. ;-D

0/0
12.1.2012 11:54

JavorMagor

Re: BLBOST KRAVINA SILENSTVI a EKO CASOVANA BOMBA

drahy pane, LiIon baterie jsou nebezpecny odpad. Jejich recyklace je energeticky a technologicky narocna. Mozna zijete ve sci fi, kde kazda panimama ma domaciho robota, ktery ty veci rozebira tridi a ekologicky recykluje, rano do neho hodite starou baterku a na druhy den mate novou. V realnem svete se ty baterky seberou a nekde rozemelou a nasypou do zumpy ( v lepsim pripade), v horsim pripade se to je*ne nekam na skladku.

Baterkaova sada do toho elektromobilu pod 400tis CZK nejde ani kdyby se delala masove.  Pokud po roce odejde, tak to mate pri najezdu 15tis km cenu 27 Kc na litr jen za amortizaci tech baterek.

To vas vyjde levneji si koupik potapecske bomby a poustet si do dychaci masky kyslik pro vsechny obyvatele mesta, nez to resit temito elektromobily.

HOWWWWGH.

+1/0
12.1.2012 12:20

JavorMagor

Re: BLBOST KRAVINA SILENSTVI a EKO CASOVANA BOMBA

27Kc na kilometr, samozrejme

0/0
12.1.2012 12:22

Lvy

Re: BLBOST KRAVINA SILENSTVI a EKO CASOVANA BOMBA

Jo jasně, on to někdo bude sbírat a mlít jen proto, aby to nasypal do země a místo toho raději bude těžit nové Lithium že? ;-D

A s těmi akumulátory u elektromobilu jste ujel ještě mnohem více, možná by stálo za to si přečíst jaký je stav dneska u elektromobilů, které již jsou v prodeji a tam byste se např. dočetl, že se běžně dává záruka na akumulátory např. 100 tisíc nebo 160 tisíc km případně třeba 5 let. Ono to vcelku odpovídá tomu, že mají cca. 1000 cyklů a na jeden se ujede těch 150km. Další věc, která je jasná asi každému, kdo má trošku rozumu je to, že až to někdo bude za těch x let měnit a bude mít najetou třeba těch 150000km, tak ten nový akumulátor bude stát pravděpodobně v absolutní hodnotě stejně a nebo možná ještě méně, takže v reálné ceně bude stát mnohem méně, ale hlavně je klidně možné, že bude mít dvojnásobnou kapacitu, takže nájezd na jedno nabití už nebude 150, ale 300km.

0/0
12.1.2012 12:37

JavorMagor

Re: BLBOST KRAVINA SILENSTVI a EKO CASOVANA BOMBA

:) pan je optimista. Je tomu 20 let, co tu je s nami  LiIon akumulator v komercni podobe (diky o slovutny SONY) a kapacita je porad stejna, konkretne 200 Wh/kg, 530 Wh/l a zivotnost je technicky 500-2000 cyklu, samozrejme pri tom rychlonabijeni pocitejte nizsi hodnotu.

Nez neco placnete na web, zjistete si zakladni fakta. Dekuji.

+1/0
12.1.2012 12:45

JavorMagor

Re: BLBOST KRAVINA SILENSTVI a EKO CASOVANA BOMBA

pro ty , co umi anglicky :) Lithium ion batteries: High-tech's latest mountain of waste

Dell plans to recycle however many of the 4.1 million recalled batteries that customers turn in (see Dell battery recall not likely to have big environmental impact), but what happens to the other 2 billion lithium ion batteries which will be sold this year? Most will last for 300 to 500 full recharges (one to three years of use) before failing and ending up in your local municipal landfill or incinerator. Is that a bad thing? No... and yes.

According to the U.S. government, lithium ion batteries aren't an environmental hazard. "Lithium Ion batteries are classified by the federal government as non-hazardous waste and are safe for disposal in the normal municipal waste stream," says Kate Krebs at the National Recycling Coalition.

0/0
12.1.2012 12:58

Lvy

Re: BLBOST KRAVINA SILENSTVI a EKO CASOVANA BOMBA

No takže pan je pesimista a tvrdí, že za 20 let co s tím vyjela Sony se nic lepšího nevymyslelo a vývoj stojí na místě, kapacita taky jo? Pokud jde o počet cyklů, tak ty jsou vcelku v pohodě, cokoli nad tisíc si myslím docela postačuje, je to minimálně na tři roky provozu, ale spíš na mnohem více v případě auta do města. Tak a teď ta kapacita, víte musíte se naučit trošku lépe googlit. ;-) Ale pro začátek si všimněte, že použitý akumulátor má v reálné verzi kapacitu pouze 84Wh/kg!!! Prostě je to test, použili levné aku a v hmotnosti je započítána určitě i samotná konstrukce akumulátoru. Nicméně dneska jsou již vyvíjeny akumulátory s kapacitami úplně někde jinde, hodnoty kolem 2000Wh/kg jsou zcela reálné a strop v laboratořích je někde kolem 4000Wh/kg a to už je sakra zajímavé.

0/0
12.1.2012 13:26

r.o.p.a.k

Re: BLBOST KRAVINA SILENSTVI a EKO CASOVANA BOMBA

Ono je to tim ze ty akumulatory se vybiji a hlavne dobiji velmi velkym proudem, tak ty barerie maji vlastni chlazeni. Proto ta velka vaha a objem

0/0
12.1.2012 13:35

JavorMagor

Re: BLBOST KRAVINA SILENSTVI a EKO CASOVANA BOMBA

blbost. maximalni kapacita je dana principem chemicke reakce, zvysit nejde bez prechodu na jinou technologii. Pocet cyklu je jedna vec, ale LiIon se nici at je pouzivate nebo ne, do roka, maximalne do tri let to maji spoctene vsecky baterky tohoto druhu. Pouziti v autech (silne vybijeci a nabijeci proudy) znamena, ze jsou velmi namahane. Pokud budete takove eso, ze budete cely rok jen jezdit a nabijet

nonstop 24h denne 356 dni v roce, jste na tech svojich uzasnych 1000 cyklech, protoze to stihnete maximalne 3x za den. Pokud budete auto

utilizovat z realnych 10ti procent,  nabijete ty baterky 100x nez

odejdou do vecnych lovist nikoliv poctem nabijecich cyklu, ale starim.

100 nabiti znamena mojich 15 tisic kilometru a cenu 27 Kc na kilometr. Kde mam ve vypoctu chybu ?

0/0
12.1.2012 13:35

Lvy

Re: BLBOST KRAVINA SILENSTVI a EKO CASOVANA BOMBA

Nemůžete posuzovat aku podle telefonů Nokia. Jinak jak to podle vás chtějí dělat výrobci, když na aku dávají pět nebo sedm let záruku? To by mě vážně zajímalo. Jo a ještě něco, elektromobily se budou docela dost tlačit a to z jednoho prostého důvodu, byla by to obrovská kapacita pro ukládání přebytků elektřiny. Prostě vítr fouká, elektřiny je nadbytek, tak se to vrazí do elektromobilů. Předpoklad je, že polovina bude připojena k síti, víte jaká by to byla výhoda? A tím myslím pro obě strany a opět dodávám, má to smysl do města... mimo město a delší trasy asi jedině vodík produkovaný přímo jaderkama čtvrté generace, jinak to nemá smysl.

0/0
12.1.2012 13:40

r.o.p.a.k

Re: BLBOST KRAVINA SILENSTVI a EKO CASOVANA BOMBA

Proč uvádíte záruční lhůtu na baterii 24 měsíců a životnost 6 měsíců nebo 1000 cyklů?

Záruka na ty části baterie, které nejsou citlivé na neodborné zacházení uživatele – tedy obal baterie, elektronika (BMS), nabíječka jsou kryty standardní zárukou v délce 24 měsíců. Chemická část baterie – tedy aku-packy mají omezenou záruku na 6 měsíců či 1000 cyklů dle toho co nastane dříve. V případě, že je deklarován pokles výkonu baterie po uplynutí některého z výše uvedených parametrů, reklamace nebude uznána jako záruční.

Pokud LiPol nebo LiIon bateriový pack vykazuje jakékoli poškození nebo malou kapacitu, pak se toto prokáže při primárním formátování u výrobce, případně v rámci prvních 10 nabíjecích cyklů.

Nezapomeňte proto, prosím, že záruční doba a životnost baterií jsou různé pojmy. Životnost je dána způsobem a intenzitou používání a nemusí být stejná jako záruční doba. Při intenzivním užívání může být životnost kratší než poskytovaná záruka.

0/0
12.1.2012 15:08

Lvy

Re: BLBOST KRAVINA SILENSTVI a EKO CASOVANA BOMBA

A proto výrobci elektromobilů a hybridů dávají na své baterie záruku např. pět let na maximální pokles na 80% původní kapacity??

0/0
12.1.2012 15:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.