- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
základní princip pojišťoven je peníze vybírat a ne vyplácet.
obvykle to udělat nechce. Obvykle taky nikdo nechce být nabouranej. Poškozený s tím má vyřizování a není jeho problém, jak viník zajistí, aby auto bylo ve stavu jako před nehodou. Rozumět škodou jen hodnotu poškozeného dílu (plus milostivě pár minut práce) může jen ouřednický ťuťíndo.
Stejně jako v případě totální škody mě nezajímá, že podle nějakýho ouřady jde pár dílů použít. OK, tak si je viníku, či pojišťovno prodejte, já s tím přece čas ztrácet nebudu!!!
Mel jsem na 14 let starem aute komplet novej predek ( nove blatniky, maska atd kvuli korozi) a rok na to mi do auta nabouralala nejaka pipina. Pojistovna mi chtela za blatnik vyplatit 700kc !!! Tak jsem dotah fakturu, ze blatnik je rok starej a vymena stala xy penez a hle jak najednou pojistovna calovala plnou cenu!
že na idnesu objeví článek s informacemi, které k něčemu jsou :)
Pokud se tohle podaří prosadit bude to asi největší revoluce v pojištění automobilů. Nevidím jediný logický důvod proč by měl poškozený doplácet za něčí nezodpovědnost, chybu.Škoda že to nepůjde i zpětně to by asi slavné pojišťovny v ČR přišly na buben. "Pojistitelé posuzují každý případ individuálně. Korekce
neuplatňují paušálně u všech škod, ale jen v případech, kdy zjistí, že
náklady na opravu významně převýšily náklady nezbytné". Pěkná blbost. PŘÍKLAD. Před nedávnem jsme řešili škodu na Octavii z roku 2000 náraz ze zadu. Výměna nárazníku, koncových světel výměna a lak pátých dveří, rovnání zadního čela. Fakturovaná částka 15 300,- s prací. Korekco pojišťovny plus amortizace vyplacená částka 9 350,- Proč?
To musis vedet ty, ne? My tady papiry k pripadu nemame. A ano, muzes to vymahat i zpetne (s platnosti beznych promlcecich lhut). Mas to v clanku napsano
hodně úspěchů. Dobře, že takoví ochránci poškozených existují.
bez amortizace: rozbiju na svem 5letem aute xenon v hodnote rekneme 3tis. Dostanu novy v hodnote 10tis do auta, pojistovna zaplati 10tis, pak mi mechanik v autoservisu vymeni za starsi rekneme v hodnote 3tis a novy xenon proda nekomu jinemu... rozdil 7tis si rozdelime...
s amortizaci: rozbiju na svem 5letem aute xenon v hodnote rekneme 3tis. Dostanu novy v
hodnote 10tis do auta, pojistovna zaplati 3tis a ja si doplatim 7tis... nebo
s amortizaci: rozbiju na svem 5letem aute xenon v hodnote rekneme 3tis. Dostanu starsi dil v
hodnote 3tis do auta, pojistovna zaplati 3tis a v podstate jsem na nule... Problem, ktery tady ale evidentne je, ze pojistovna bude chtit novy dil aby mela sanci si overit cenu (3lety dil muze mit hodnotu 3tis nebo 5tis, dle stavu atd...).
Jenze ty zadnej starsi dil nedostanes, ty dostanes 3 tisice a zarid se jak umis... kdyz si ho za 3 tisice nesezes, tvoje smula. To je dnesni stav.
Pokud se pojistka snižuje úměrně amortizaci, tak netřeba asi platit celé nové světlo. Pokud člověk platí stále stejné pojištění jako u nového auta, tak když mu ho přejede tank, měl by dostat tolik, kolik za něj dal. Ostatně mě se tahle amortizační koncepce pojistky moc nelíbí, nemám ji, abych si koupil vrak, když se něco stane, ale nové auto...a pak především jde o to, že nejde sehnat světlo v "původním" stavu a každá ojetina je jiná, kdyby mi pojišťovna uvedla auto do původního stavu, tak prosím, když to nezvládne, ať platí náhradní díly nové.
Jaka smlouva?
Ty mas uzavrene smlouvy se vsemi pojistovnami co poskytuji povinne ruceni, protoze predem nevis, kterou pojistovnu bude vinik mit?
skvělou příležitost poznat na vlastní kůži i peněženku,jak velký rozdíl je v tom,když s pojišťovnou jednám já osobně,nebo mne zastupuje pracovník servisu.To druhé mohu vřele doporučit,zabere to asi pět minut při podepisování plné moci technikovi v servisu.V tom prvním případě to bylo o dost horší a doufám,že už se to nikdy nebude opakovat.
zvláště u nás v Česku, kdyby nebyla, tak by to fungovalo následovně:
podnikavý Čecháček by z Německa dovezl prorezlýho Meďoura či Bavoráčka s 300 tisíci na tachometru v ceně tak 50 tisíc, tady by se domluvil s majitelem stařičké Š 105 aby mu to naboural tak šťastně, aby při tom jako udělal přemet přes střechu a jemným nárazem do stromu "zničil motor". Takže oprava na nové cca 1-1,5 milionu. No nekupte nový Mercedes nebo BMW za 50 tisíc....a majitel Š105 by měl na ojetou Fabii
Možná jsem naivní, ale možná také mluvíte oněčem očem nic netušíte. Neexistuje pro tento případ například institut "totální havárie"?