Diskuze

Ochránci poškozených: Nové světlo má po nehodě platit pojišťovna celé

Kancelář pro ochranu práv poškozených chce získat od pojišťoven až deset miliard korun pro účastníky dopravních nehod. Účastníci nehod podle kanceláře mají nárok na proplácení celkové škody.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MS

solimPC

14. 1. 2012 15:25
Hm,

základní princip pojišťoven je peníze vybírat a ne vyplácet. ;-)

1 0
možnosti
AT

Antonín, topič

13. 1. 2012 14:58
Když někdo nabourá auto,

obvykle to udělat nechce. Obvykle taky nikdo nechce být nabouranej. Poškozený s tím má vyřizování a není jeho problém, jak viník zajistí, aby auto bylo ve stavu jako před nehodou. Rozumět škodou jen hodnotu poškozeného dílu (plus milostivě pár minut práce) může jen ouřednický ťuťíndo.

Stejně jako v případě totální škody mě nezajímá, že podle nějakýho ouřady jde pár dílů použít. OK, tak si je viníku, či pojišťovno prodejte, já s tím přece čas ztrácet nebudu!!!

0 0
možnosti
C

cenzore_zdar

13. 1. 2012 8:35
Schovavejte si faktury ze servisu

Mel jsem na 14 let starem aute komplet novej predek ( nove blatniky, maska atd kvuli korozi) a rok na to mi do auta nabouralala nejaka pipina. Pojistovna mi chtela za blatnik vyplatit 700kc !!! Tak jsem dotah fakturu, ze blatnik je rok starej a vymena stala xy penez a hle jak najednou pojistovna calovala plnou cenu!

0 0
možnosti
H

Highdriver

12. 1. 2012 14:28
Tohle není vůbec možný

že na idnesu objeví článek s informacemi, které k něčemu jsou :)

0 0
možnosti
PN

nepetr

12. 1. 2012 11:54
Pozdě ale přece

Pokud se tohle podaří prosadit bude to asi největší revoluce v pojištění automobilů. Nevidím jediný logický důvod proč by měl poškozený doplácet za něčí nezodpovědnost, chybu.Škoda že to nepůjde i zpětně to by asi slavné pojišťovny v ČR přišly na buben. "Pojistitelé posuzují každý případ individuálně. Korekce

neuplatňují paušálně u všech škod, ale jen v případech, kdy zjistí, že

náklady na opravu významně převýšily náklady nezbytné". Pěkná blbost. PŘÍKLAD. Před nedávnem jsme řešili škodu na Octavii z roku 2000 náraz ze zadu. Výměna nárazníku, koncových světel výměna a lak pátých dveří, rovnání zadního čela. Fakturovaná částka 15 300,- s prací. Korekco pojišťovny plus amortizace vyplacená částka 9 350,- Proč?

0 0
možnosti
A

AAA2

12. 1. 2012 12:04
Re: Pozdě ale přece

To musis vedet ty, ne? My tady papiry k pripadu nemame. A ano, muzes to vymahat i zpetne (s platnosti beznych promlcecich lhut). Mas to v clanku napsano ;-D

0 0
možnosti
HK

hha

12. 1. 2012 10:53
Přeji

hodně úspěchů. Dobře, že takoví ochránci poškozených existují.

0 0
možnosti
G

good_man

12. 1. 2012 10:46
hm...

bez amortizace: rozbiju na svem 5letem aute xenon v hodnote rekneme 3tis. Dostanu novy v hodnote 10tis do auta, pojistovna zaplati 10tis, pak mi mechanik v autoservisu vymeni za starsi rekneme v hodnote 3tis a novy xenon proda nekomu jinemu... rozdil 7tis si rozdelime...

s amortizaci: rozbiju na svem 5letem aute xenon v hodnote rekneme 3tis. Dostanu novy v

hodnote 10tis do auta, pojistovna zaplati 3tis a ja si doplatim 7tis... nebo

s amortizaci: rozbiju na svem 5letem aute xenon v hodnote rekneme 3tis. Dostanu starsi dil v

hodnote 3tis do auta, pojistovna zaplati 3tis a v podstate jsem na nule... Problem, ktery tady ale evidentne je, ze pojistovna bude chtit novy dil aby mela sanci si overit cenu (3lety dil muze mit hodnotu 3tis nebo 5tis, dle stavu atd...).

0 0
možnosti
A

AAA2

12. 1. 2012 12:02
Re: hm...

Jenze ty zadnej starsi dil nedostanes, ty dostanes 3 tisice a zarid se jak umis... kdyz si ho za 3 tisice nesezes, tvoje smula. To je dnesni stav.

0 0
možnosti
NBSE

net.Xtreme bojuje s eXtremismem

12. 1. 2012 10:42
Mělo by jít o to, jak je smlouva koncipovaná

Pokud se pojistka snižuje úměrně amortizaci, tak netřeba asi platit celé nové světlo. Pokud člověk platí stále stejné pojištění jako u nového auta, tak když mu ho přejede tank, měl by dostat tolik, kolik za něj dal. Ostatně mě se tahle amortizační koncepce pojistky moc nelíbí, nemám ji, abych si koupil vrak, když se něco stane, ale nové auto...a pak především jde o to, že nejde sehnat světlo v "původním" stavu a každá ojetina je jiná, kdyby mi pojišťovna uvedla auto do původního stavu, tak prosím, když to nezvládne, ať platí náhradní díly nové.

1 0
možnosti
A

AAA2

12. 1. 2012 10:56
Re: Mělo by jít o to, jak je smlouva koncipovaná

Jaka smlouva?

Ty mas uzavrene smlouvy se vsemi pojistovnami co poskytuji povinne ruceni, protoze predem nevis, kterou pojistovnu bude vinik mit?

0 0
možnosti
JT

čita

11. 1. 2012 23:30
Měla jsem tu

skvělou příležitost poznat na vlastní kůži i peněženku,jak velký rozdíl je v tom,když s pojišťovnou jednám já osobně,nebo mne zastupuje pracovník servisu.To druhé mohu vřele doporučit,zabere to asi pět minut  při podepisování plné moci technikovi v servisu.V tom prvním případě to bylo o dost horší a doufám,že už se to nikdy nebude opakovat.

2 0
možnosti
J

JeFFik

11. 1. 2012 22:29
Amortizace musí bejt

zvláště u nás v Česku, kdyby nebyla, tak by to fungovalo následovně:

podnikavý Čecháček by z Německa dovezl prorezlýho Meďoura či Bavoráčka s 300 tisíci na tachometru v ceně tak 50 tisíc, tady by se domluvil s majitelem stařičké Š 105 aby mu to naboural tak šťastně, aby při tom jako udělal přemet přes střechu a jemným nárazem do stromu "zničil motor". Takže oprava na nové cca 1-1,5 milionu. No nekupte nový Mercedes nebo BMW za 50 tisíc....a majitel Š105 by měl na ojetou Fabii

0 0
možnosti
PF

foldik

11. 1. 2012 22:41
Re: Amortizace musí bejt

Možná jsem naivní, ale možná také mluvíte oněčem očem nic netušíte. Neexistuje pro tento případ například institut "totální havárie"?

0 0
možnosti