Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Elektrická Škoda Octavia jezdí parádně, čeká se ale na baterky

Pákou automatu navolíte režim B a vzpomenete na léta, kdy jste jako naděje světového motorsportu trénovali usazeni tátovi na klíně na matějské pouti. Tahle bílá octavia se ovládá jako auto z autodromu, jediným pedálem. A taky je pěkně svižná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vodák

Elektromobil

Je to vcelku zajímavé, ale je zde několik praktických problémů, bez jejichž vyřešení asi nedojde k masovému rozšíření elektromobilů

1. Výroba elektrické energie není zrovna moc ekologická, když pominu vítr, vodu,slunce a atom, ale v případě atomu jsou zde značná omezení typu bezpečnost, finanční náročnost a pod. 2.Omezený dojezd. 3.Část užitečného zatížení vozidla padne na baterie. 4.Zdlouhavé nabíjení. 5.Způsob nabíjení na veřejných prostorech, například na sídlištích, kde žije značná část obyvatel. Už vidím ty vtipálky, kteří v noci přijdou k autu a vytáhnou nabíjecí kabel a vy ráno zjistíte, že můžete jet tak maximálně do pr...Nebo ho prostě uříznou, protože se za měď ve sběrně dávají hezké peníze.:-/

+2/0
21.1.2012 9:26

islandan

Pokud se

nenapiju anebo nezapomenu dotankovat palivo,  tak musím mít auto stále v pohotovosti. Jakékoliv zvažování zda můžu nebo nemůžu vyjet je nepřijatelné. Bláznivá slepá cesta podporovaná zelenými ekofašouny nemá perspektivu.

+1/0
20.1.2012 15:28

marena11

Embečkáři se zase vytáhli

Ve světě se už několik let dělají pokusy s kapacitorama a češi našli baterku z mobilu :-).Fakt vtipný.Článek jak má být.Příště přijďte s kolem.;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
17.1.2012 16:26

Antonín, topič

Re: Embečkáři se zase vytáhli

R^:-)

0/0
17.1.2012 17:36

JavorMagor

Re: Embečkáři se zase vytáhli

jeste jedna perlicka.

pri tom "rychlonabijeni" ktere trva nekolik hodin nabijete na 80%.

zaroven pokud ta baterie ma neco za sebou , klesne ji kapacita na 80%

Selskym rozumem 0.8 * 0.8 = 0.64

0.64*150 = 96 [km] Takze on ten uzasny dojezd bude v praxi necelych 100km, takze to uz neni elektromobil, ale elektro-primestsky-mobil nebo spis cistokrevne mestske vozitko, schopne na rozumne nabiti dojet akorat tak z jednoho okraje mesta na druhy, jinak aby ste meli presny itinerar kam a kudy pojedete, aby jste se nahodou na nejblizsi nabijeci stanici nevezli odtahovkou... tech necelych 100km je na mimomesto ukrutne malo... na "komercni" auto teda. Na to tu vubec neni infrastruktura, to by musely byt nabijeci stanice co 25km +- po cele republice.

+2/0
17.1.2012 20:06

Antonín, topič

Re: Embečkáři se zase vytáhli

To jsou dětské výpočty. A propos, nabití na 80 procent trvá 15 minut.

0/0
17.1.2012 22:39

JavorMagor

Re: Embečkáři se zase vytáhli

Nabíjení na 80 procent kapacity trvá při použití třífázové nabíječky (400 V) dvě hodiny a osm hodin při nabíjení z běžné sítě 230 VZdroj: http://auto.idnes.cz/video-elektricka-skoda-octavia-jezdi-paradne-ceka-se-ale-na-baterky-1cw-/auto_testy.aspx?c=A120113_161519_auto_testy_fdv

0/0
18.1.2012 16:32

JavorMagor

Re: Embečkáři se zase vytáhli

smula, ze ty detske vypocty jsou pravdive.

prenesme se ve fantazii do roku 2014, kdy seriove elektroskody dorazi pod vanocni stromecek v nejmenovane domacnosti.

Tatinek procte veskere navody a zarucni podminky, prece jenom auto v cene cca 800tisic si clovek nekupuje obden. Nejdelsi je bezpecnostni upozorneni tykajici se tech 300kg baterek v cene 400tisic, manual na 50 stran, co se muze a co ne.

Hura, na prvni nabiti, aku se musi zformatovat, prvni mesic najedete maximalne 100km na nabiti , bude v navodu. Auto se octne v provozu, ve snehu a slane brecce, ktera nemilosrdne pronikne do veskere elektroinstalace. Ridic nebude optimalne rekuperovat, pri 75km se to teda rozblika, ze dochazi stava. Na nejblizsi nabijecku to bude 15km, tedy pomer jizda nekam a jizda na dobijecku je 5:1 . Ridic pichne auto na rychlonabijecku a 2h ceka, az se milacek nabije.

Mezitim samo auto topi, at tomu nezamrznou skla a neprochladne interier, prece to je eko auto. Prumerna rychlost cini prave 25km/h :)

+1/0
18.1.2012 16:44

Antonín, topič

Re: Embečkáři se zase vytáhli

Jako dítě počítáte ten dojezd. Jinak se zkuste přenést aspoň do současnosti

http://www.abb.cz/cawp/seitp202/717616c4bf33a160c125786500437d2a.aspx

0/0
18.1.2012 18:06

Chleba a brambory

Re: Embečkáři se zase vytáhli

15 minut nabíjení z 25 na 80% kapacity, 65 minut z 25% na 100% a to prosím 50kW obludou!!!! Z domácí zásuvky 5-8 hodin při 16A. Jestli tohle je výkřik technologie elektromobilů, tak i nafta vyráběná z uschlých žížal bude pořád výhodnější.  ;-D;-D;-D

0/0
18.1.2012 20:16

Antonín, topič

Re: Embečkáři se zase vytáhli

No, já spím obvykle 7-8 hodin, takže je pro mně je to nepodstatný. Ale čert, čert nikdy nespí!

0/0
18.1.2012 21:36

JavorMagor

Re: Embečkáři se zase vytáhli

no ja jen, ze ve meste je problem zaparkovat vubec nekde, ne to boze pres den a jeste v dosahu nejakeho nabijeciho automatu s pripojkou stovek amper... tak to spani 8 hodin s autem pichlym na domaci pripojku je v tomto pripade jedina rozumna alternativa, dokud ty superrychle nabijecky od ABB nebudou na kazdem rohu.

Coz nebudou nikdy.  A dojezd 150km (v idealnich podminkach) je pro normalniho ridice uplne k nicemu.

+1/0
19.1.2012 10:23

Antonín, topič

Re: Embečkáři se zase vytáhli

Ano, to je pravda, bez garáže to nemá smysl. Já teda najedu víc než 150 km v kuse tak dvakrát - třikrát do roka. Asi nejsem normální. To bych si moh vzít auto z půjčovny, ale to by musel mít elektromobil dost výrazně nižší náklady na km, než spalovací auto, a to nemá.

0/0
19.1.2012 20:01

JavorMagor

Aspon ze ma Skodovka neplacenou reklamu ...jak jsou green

Rad bych videl toho clovicka, co uzivi zuto s dojezdem 150km (pardon, jednou v zivote to najelo 148km na nabiti, pokud rekuperujete jak o zivot a radsi se ani nerozjizdite) a je schopny s timhle verglem najet za jeho zivotnost  3tisic nabiti to odpovida 300 000 km. Panove od skody jsou vtipni, napada me jedina pouzitelska aplikace... kuryrni sluzby a rozvoz pizzy po meste, pro normalni spotrebitele kteri nejezdi 24h denne pojizdky kolem 10-60km daleko je to  naprosto o nicem auto.  Navic ty baterky nejsou limitovane jen poctem cyklu, ale take starim... a jsou samy o sobe drahe jak cele jedno auto na spalovaci motor. Takze ta ekonomika neni zas tak ruzova s tou korunou na kilometr....

+1/0
17.1.2012 15:00

Antonín, topič

Re: Aspon ze ma Skodovka neplacenou reklamu ...jak jsou green

Ekonomika je růžová, když si tam nacpete kompletně recyklovatelné levné NiFe články. Ale pak je zase dojezd trošku jinde.

0/0
17.1.2012 15:37

Chleba a brambory

Re: Aspon ze ma Skodovka neplacenou reklamu ...jak jsou green

Zatím je to samé kdyby, jestli, až....

0/0
18.1.2012 20:17

Antonín, topič

Re: Aspon ze ma Skodovka neplacenou reklamu ...jak jsou green

No a co jako? Já vám elektromobil nenutím, a počítám, že ani nikdo jinej.

0/0
18.1.2012 21:37

Chleba a brambory

Re: Aspon ze ma Skodovka neplacenou reklamu ...jak jsou green

Že ne? A o čem jsou všechny tvoje zdejší příspěvky?;-D

0/0
19.1.2012 10:17

Antonín, topič

Re: Aspon ze ma Skodovka neplacenou reklamu ...jak jsou green

No jestli tam vidíte, že vám to auto nutím, tak asi máte bujnou fantazii.

0/0
19.1.2012 20:02

kladivar2

Budoucnost maji palivove clanky

elektroauta budou jen jako doplnek.

0/0
17.1.2012 10:27

Antonín, topič

Re: Budoucnost maji palivove clanky

A co o palivových článcích víte, že jim věštíte budoucnost? ;-D

0/0
17.1.2012 12:40

JavorMagor

Re: Budoucnost maji palivove clanky

Vite odkud se bere vodik pro palivove clanky ?

Ano, spravne, z uhlovodiku.

Jaky ma smysl delat v chemicce z uhlovodiku vodik, ten pak slozite distribuovat (neekologicky) a delat na neho draha neekologicka auta s palivovymi clanky, kdyz se ty uhlovodiky mohou uplne v klidu spalit v aute s po staleti vypiplavanym spalovacim motorem s katem a vyjde to mnohem levneji a ekologicteji...

+1/0
17.1.2012 15:08

Antonín, topič

Re: Budoucnost maji palivove clanky

To máte naprostou pravdu. A kdyby náhodou někdy nebyly uhlovodíky a zároveň byl přebytek elektriky, tak je možná než šaškovat s vodíkem lepší vyrábět z CO2 a vody právě ty uhlovodíky, na jejichž transport a distribuci tu máme infrastrukturu.

0/0
17.1.2012 15:37

jeliman

Re: Budoucnost maji palivove clanky

Zjevně o palivových článcích, jejich účinnosti a ekologii také nevíte nic...

0/0
22.1.2012 17:45

Antonín, topič

Když tak čtu

ty nesmysly zde na diskusi, tak musím konstatovat, ano, české základní a střední školství je v hluboké krizi. Takovou hloupost snad ani nejde hrát, to musí být pravda.

+1/0
17.1.2012 10:05

akleen

Re: Když tak čtu

Ano souhlasim. Fyzika se uci uz na zakladni skole a pritom i ty jsi dukaz, ze jsi ji moc nepobral.

0/0
17.1.2012 10:07

Antonín, topič

Re: Když tak čtu

Hezky štěkáš, tak zkus ještě poskočit, hop!

0/0
17.1.2012 10:09

akleen

Re: Když tak čtu

Co bych pro topice elektrarenskeho neudelal....

0/0
17.1.2012 10:11

Antonín, topič

Re: Když tak čtu

Já netopím v elektrárně, já zatápím u zkoušek a státnic takovým nýmandům jako ty.

0/0
17.1.2012 10:13

akleen

Re: Když tak čtu

Me tezko :). To vis ze jo, to je lituju, kdyz musi poslouchat nesmysly o elektromobilech v tvem podani.

0/0
17.1.2012 10:17

truthspeaker

Re: Když tak čtu

Tak to vás tipuju na Filozofickou fakultu nebo Fakutu sociálních věd UK. Tam totiž učí a studují nepoužitelní leč seběvědomí experti na všechno. To by jeden nevěřil, tam je ale každý guru hlavně na přírodní a technické vědy.

0/0
17.1.2012 11:17

Antonín, topič

Re: Když tak čtu

Škoda pro vás všechny chytrolíny, mám z elektrotechniky doktorát, konkrétně z elektromobilů.

0/0
17.1.2012 12:37

truthspeaker

Re: Když tak čtu

Doktorát z elektromobilů ;-D Jo slyšel sem, že se chystají, hned po docentůrách pro zubaře za namíchání amalgamový plomby.

+1/0
17.1.2012 15:04

Antonín, topič

Re: Když tak čtu

Měl byste s tím LSD trochu přibrzdit.

0/0
17.1.2012 15:35

BR75

Nechápu...

...proč haníte něco,co je teprve v plenkách. Ano,zatím je elektromobil konkurence neschopný. Ale já osobně pamatuji dobu,kdy jsem si za drahé peníze koupil takovou cihlu a všichni v mém okolí říkali: vždyť to nic nevydrží,těžké to je,nabíjet se to musí každý den,někdy i 2x.......A dnes? A bylo to ani ne před 20 léty. Tak čekám,že já si nějaký konkurence schopný elmobil zařídím.:-P

0/0
17.1.2012 7:26

Chleba a brambory

Re: Nechápu...

Jistě. Smutné ovšem je, že tohle se o elektromobilech tvrdí už desítky let. Jejich praktické masové využití je pořád stejně daleko. Větší šanci mají jen díky zkracování průměrně ujeté vzdálenosti (ve městech) a zároveň díky extrémním cenám PHM, kde daně tvoří přes 50% ceny.

0/0
17.1.2012 8:23

Antonín, topič

Re: Nechápu...

Jste lhář. O elektromobilech se nic takového "desítky let" netvrdí.

0/0
17.1.2012 10:00

Chleba a brambory

Re: Nechápu...

Ale to víš, že tvrdí. Musíš číst také něco jiného než idnes. ;-D

0/0
17.1.2012 10:03

Antonín, topič

Re: Nechápu...

Sorry, ale Blesk a Aha nechávám odborníkům tvého kalibru.;-D

0/0
17.1.2012 10:07

Chleba a brambory

Re: Nechápu...

Nevím, co jsou Aha a Blesk. Že by učebnice fyziky pro topiče? ;-D;-D;-D

0/0
17.1.2012 16:18

akleen

Re: Nechápu...

Ano, je to vice. Jsou to jiz stovky. Minimalne od roku 1900.

+1/0
17.1.2012 10:03

Antonín, topič

Re: Nechápu...

To plácáte páté přes deváte, nevzdělanče.

0/0
17.1.2012 10:07

akleen

Re: Nechápu...

Troufnu si tvrdit, ze ve fyzice mam zcela jiste hlubsi vzdelani.

0/0
17.1.2012 10:08

Antonín, topič

Re: Nechápu...

Škoda, že se nebavíme o fyzice, truhlíku.

0/0
17.1.2012 10:10

akleen

Re: Nechápu...

To zcela jiste. Ty urcite ne.

0/0
17.1.2012 10:15

Antonín, topič

Re: Nechápu...

Kupodivu ani článek, ani toto vlákno není o fyzice. Tu jsi tam začal tahat ty, zřejmě máš potřebu se vytahovat.

0/0
17.1.2012 12:37

D11

Re: Nechápu...

Máte pravdu. Zpočátku opravdu jezdilo po světě dokonce víc elektromobilů než aut se spalovacím motorem. A jediné, co El.auta zlevní je poptávka.

0/0
18.1.2012 12:13

islandan

Re: Nechápu...

Je to podobné jako s jadernou fúzí: stále se o tom mluví, jakého pokroku se dosáhlo, že se podařilo proces udržet o 0,1s déle než kdykoliv před tím, ale skutek utek - praktické masové použití nulové. To by muselo dojít k revolučnímu objevu v oblasti uchovávání el. energie a pak by celostátní elektrická soustava šla do kytek, protože by všichni masově "cucali" elektřinu pro dobíjení svých elektrických miláčků:-/

+2/0
17.1.2012 9:57

akleen

Re: Nechápu...

Kdyby se s fuzi zacalo v 18a 19. stol jako s elektromotory. Myslim, ze by mel dnes kazdy dopmek svou elektrarnu.

0/0
17.1.2012 10:04

Chleba a brambory

Re: Nechápu...

Už od 50. let 20. století se pravidelně objevují předpovědi, že za 50 let budeme využívat fúzní elektrárny. Dnes, stejně jako před 60 lety, je ten den vzdálený 50 let.:-(

+1/0
17.1.2012 10:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.