Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První indický supersport vyjede za rok. Stačí mu 243 koní

Supersporty už si vysnili i řidiči rikš, skútrů a slonů. DC Design Avanti je první čistě indický supersport. Nevypadá špatně. Pod kapotou má dvoulitrový čtyřválec, málo to je jen pro moderní rozmazlence...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

oldboy

:D

Na co to jezdí, na kari pastu? ;-D;-D

0/0
19.1.2012 21:03

demograd

A jak poradí

Se svatejma kravama na silnici:-P:-P:-P

0/0
19.1.2012 19:55

truthspeaker

supersport nedělá kastle

ale podvozek, poměr výkonu motoru k hmotnosti, brzdy....

Můj sporťák umí 0-100 za 5 vteřin a za supersport bych ho neoznačil ani náhodou.

A SL300 bych si do úst pro srovnání raději nebral, srovnávat se s 60 let starým autem, které už tedy mělo jen o 30 koní míň a přesto díky mnohem nižší hmotnosti by bylo novému "supersportu" více než důstojným soupeřem.... to je spíš ostuda.

0/0
19.1.2012 12:37

Karboxyl

Autore, autore

Že tys byl v Číně tak leda prstem po mapě? Samozřejmě, že do nějakých zapadlých sídel v horách vedou jen nezpevněné cesty, ale jinak silniční infrastruktura v Číně si v mnohém nezadá s tou v Evropě a mnohdy ji i předčí.

0/0
19.1.2012 1:05

mikiiks

Re: Autore, autore

Napřed číst, a pak blbě kecat...jinak by jste si musel všimnout, že není řeč o Číně, ale o Indii.....Rv

0/0
20.1.2012 9:13

Karboxyl

Re: Autore, autore

Když odhlédnu od nelogičnosti věty "napřed číst a pak blbě kecat", tak musím podotknout, že zřejmě číst neumíte vy a proto blbě reagujete. Autor se jednou v textu zmínil, že silnice jsou v Indii ještě horší než v Číně, kde jsou aspoň kolem měst. Takže jsem mu tuto domněnku vyvrátil.

Ještě nějaká blbá připomínka?

A jen taková poznámka: spisovně není by jste, ale byste.

0/0
23.1.2012 16:09

wrah

Motor

Osobně by mi spíše než honda do takovéhoto počinu seděl Wankal od Mazdy. S trochou shany dostanete z 1.3 litru výkon nad 300 koní a přitom je ten motorek mnohem lečí. A tuším i ten krouťák má vyšší.

0/0
18.1.2012 17:30

bitkar

motor honda

Docela by me zajimalo jakej hondi 6ti valec ma 400 koni. Leda tak po upravach nebo s turbem. Ale v seriovy produkci je momentalne jen motor serie J s objemem 3.7L ktery ma 300 koni.

0/0
18.1.2012 10:35

RBrider

Re: motor honda

Sorry ale honda má více značek .. tak se koukni i tam, třeba najdeš :)

0/0
18.1.2012 12:21

bitkar

Re: motor honda

hondu jsem bral jako celek. Stale nenachazim V6 400 koni. Leda by to byl nejaky zavodni motor upraveny pro ten supersport (trosku zcivilizovany)

0/0
18.1.2012 12:37

Foma

Dálnice v Indii

Autor článku asi v Indii nikdy nebyl. Indická infrastruktura se rozvíjí takovým tempem, že když přijedete zpět do Indie po jednom roce, někde to málem nepoznáte. Zejména na jihu jsou pěkný dálnice spojující většinu důležitých měst. Samozřejmě, že jde o jinej standard, jsou tam všude zpomalovače, jsou na nich křižovatky, ale silnice to jsou kvalitní. Prohánět se na nich sporťákem ovšem asi nemá smysl.

Ale ten popis Indie v článku je naprostá hloupost, taková postkoloniální eurocentrická namyšlenost. Mimochodem, Indové jsou ohromně pracovití, většinou šikovní, v průměru dost inteligentní a hlavně - velmi snaživí a učenliví. My jsme tady usnuli na vavřínech a tzv. třetí svět nás pomalu, ale jistě, odsouvá na druhou, či spíše na čtvrtou :-), kolej. Už ani zdaleka neplatí, že nás mají v něčem dohánět. Je to samozřejmě relativní, Indů je 1200 miliónů, ovšem i ta neustále předhazovaná chudoba tam pomalu, ale jistě ustupuje.

0/0
18.1.2012 9:18

zep

Skodovka je v Indii luxusni auto....

Ona i v cechach pro nektere jedince  ....;-);-D

0/0
17.1.2012 21:42

Škubi

Re: Skodovka je v Indii luxusni auto....

Napadá mě pár luxusních škodovek (v tom pravém slova smyslu), jako třeba 110R, nebo závodní 130 LR... Nebo jedna ze dvou vyrovených 200RS s prodlouženým rozvorem a sníženou střechou... V

0/0
18.1.2012 1:49

RBrider

Re: Skodovka je v Indii luxusni auto....

Jak sem to začal číst tak sem si chvíli připadal jako ind ;-€

0/0
18.1.2012 12:22

hnusil pátý

240?

240 koni ma byt jako malo? Ma pan autor vubec nejake auto?

0/0
17.1.2012 21:11

Enejdý

Re: 240?

240 koní je na SUPERSPORT opravdu málo, 200 koní je tak akorát na rodinnýho kombíka, aby se s tim dalo bezpečně předjíždět...

+1/0
17.1.2012 22:02

Roderick Usher

Re: 240?

No pokud umis bezpecne predjizdet jen v aute s 200 PS, tak s tou rodinou snad ani radsi nevyjizdej.

+3/0
17.1.2012 22:59

Enejdý

Re: 240?

Čekal jsem, kterej "chytrák" mi to vpálí...doufám, že sis to užil, jak jsi mě "ponížil", jdu brečet do koupelny a už nikdy nevyjedu na silnici!

0/0
18.1.2012 0:38

angel of death

Re: 240?

moje auto ma 200 koni a jeste mne zadny kombik nepredjel,takze na kombik je to asi i malo,mel by mit aspon 400 koni,aby to bylo bezpecne

0/0
18.1.2012 1:09

slajsj

Re: 240?

Kdo by kdy měl chuť tě předjíždět, když jezdíš jako prase..

0/0
18.1.2012 12:08

RBrider

Re: 240?

Pan dotyčný bezpečně předjíží 12x na 1kilometru ;-D

0/0
18.1.2012 12:24

Škubi

Re: 240?

240 koní je akorát, když to bude vážit pod tunu - v Caterhamu se s tím dají dělat kouzla... :-P

+1/0
18.1.2012 1:43

hnusil VI. - věčný bojovník

Re: 240?

200koni pro bezpecne predjeti? Pokud neumis jezdit, tak ano. Pro spoustu lidi je ideal kombik s produkce VW s motorem 2.0 TDi a 140PS. Male sportovni auto s 240PS umi velmi dobre jezdit, ale to nebudu resit s nekym, kdo auto zrejme vubec nema.

0/0
18.1.2012 9:16

Antonín, topič

Re: 240?

Tak bezpečně se dá předjet i s Trábi Combi. A naopak, někdy třeba 300 koní na bezpečné předjetí nestačí. Proto jsou bouračky, že si nějaký rychlopilot plete koně a bezpečnost.

0/0
18.1.2012 10:48

RBrider

Re: 240?

Pro spostu lidí je ten tvůj ideál předražená masovka .......... to i japonci mají lepší nafťáky, bez turbo díry, s lepší křivkou točivého momentu, bez klasických závad jak je známe z tvého ideálu !!!!! A víš proč??

Protože si je sami nově vyvinuli, kdežto němci jen vylepšují už X let starej motor!!!!!

0/0
18.1.2012 12:27

JavorMagor

Re: 240?

dveste koni ma nejslabsi 2.5l Boxster r.v. 1997, kdo by to kdy nazval supersportem... rikalo se tomu uplne jinak a radsi to sem nebudu psat jak.

Pro me je to male sikovne a prakticke auto s ambicemi sportacku do kapsy... ale rozhodne to neni sportak a uz vubec ne supersport.

200 koni je motorizace tak na ten caterham, na sportak to je ukrutne malo, v dnesnim provozu, mezi vsemi temi bavoraky a audinami. Na sportak to chce aspon 300 koni pri vaze kolem 1500kg a na supersport spis 400 a vic, jinak to je pro plac a ne pro sportovni jizdu.

0/0
18.1.2012 16:26

truthspeaker

Re: 240?

Řídil někdy Hnusil pátý nějaké sportovní auto? ;-D

0/0
19.1.2012 14:51

tajny agent

Nejsem si tak uplne jist,

jestli se CR muze nejak vyvysovat nad Cinu nebo Indii ...

0/0
17.1.2012 20:48

zep

Re: Nejsem si tak uplne jist,

R^

0/0
17.1.2012 21:42

syn truhláře

A když nevyjede, tak ho vytlačí.

Raději tomu měli dát 1400 koní, vrtuli a křídla, protože po jejich cestách se dá jezdit akorát tak na buvolovi...

0/0
17.1.2012 19:49

josef_spejbl, esq.

Re: A když nevyjede, tak ho vytlačí.

snad to má aspoň klakson - ten je v indii nejdůležitější R^

0/0
17.1.2012 21:30

Roderick Usher

Co ten sterac???

0/0
17.1.2012 19:10

White Flag

A co

A co Mexickej supersport Tortilla??TO bude kdy?;-D;-D

0/0
17.1.2012 18:17

pteryx

nesmyslné představy o Indii

Bombaj má víc obyvatel než ČR, taky tomu odpovídá hustota dopravy ve městě, naprosté šílenství. Posmíváte se Tata Nano, ale to není žádné typické indické auto, je to nepovedený pokus co se neujal. Tata dělá celkem "normální" auta, motory jsou pravděpodobně v japonské licenci. Ve srovnání s takovou Škodou 120 bude Tata jistě spolehlivý vůz (to jsme vyráběli před 20 lety, že). Co se týče těch "rikš", jsou většinou motorové, je to v daném podnebí nejlepší taxík na kratší vzdálenosti, poměr cena/užitek naprosto skvělý (naši taxikáři by v Indii zbankrotovali). Co se týče slonů, tak to už raděj nekomentuju, to bylo v předminulém století.

0/0
17.1.2012 17:29

Šimpy

Nesrovnávejme nesrovnatelné,

tady ta diskuze je samý výsměch, ale berte v úvahu, že se jedná o Indii, ne Evropu či USA. My se nad tím pousmějem ale vzpomeňte si, jak spousta našich lidí těsně po revoluci machrovala s vylágrovanými Mercedesy a Bavoráky dotaženými z Německa a mysleli si, jaký nemají to správný "zápaďácký" auto. Nějak rychle zapomínáme.... Kromě toho je designér dle článku skutečný profík a má za sebou kus dobré práce i pro prestižní značky - viz zmínka o Aston Martinu.

Je samozřejmé, že je na místě otázka kvality výroby, splnění podmínek homologace apod. ale mě osobně se karoserie líbí. Takže si spíš pokládám otázku: Kdyby to onen designér navrhl pro Ferarri či Lamborghini, líbilo by se mi to pod touto značkou? Jednoznačně ano a myslím, že ostatním posměváčkům zde také. Kdyby redaktor napsal, že se jedná o nový EVROPSKÝ sporťák bez uvedení výkonu motoru a počtu válců, tak by tu místo posměšné diskuze většina přispěvatelů slintala.

0/0
17.1.2012 17:08

zorro_rojo

Re: Nesrovnávejme nesrovnatelné,

Proc tesne po revoluci? Spousta lidi s vylagrovanymi Bavoraky machruje i dnes. Tedy.. aspon oni maji za to, ze machruji.. :]

I tady v diskuzich jich najdete vic nez dost. :-)

0/0
17.1.2012 21:47

Petr Tenzor

Vtipné :)

Elektronicky omezená maximálka indického supersportu je 250 kilometrů v hodině.

A kolik by to vytáhlo bez omezovače? 252? 253? ;-D

Aneb jak zvýšit cenu zbytečnostmi. Za 1.1 mega se dá koupit lepší a výkonější sporťák.

Srovnávat s 80. lety (přesněji se začátkem 80. let kdy ještě doznívala krize automobilového průmyslu a sportovních vozů kvůli různým omezením zvláště, je úplně mimo mísu. Koncem 80. let měly Ferrari 350-500 koní.

A označení supersport je spíš přání než realita.

0/0
17.1.2012 16:50

cover72

Re: Vtipné :)

Je to celé trošku divné. Za 7 vteřin zrychlí na stovku 10 let starý kombík BMW 530; ten Ind je přitom lehčí a má větší výkon.

0/0
17.1.2012 17:19

Škubi

Re: Vtipné :)

Za 8 vteřin zrychlí na stovku i téměř třicet let stará Škoda 130 LR a tu by určitě radši než "nový" indický supersport... V

0/0
18.1.2012 1:47

RBrider

Re: Vtipné :)

Lol no už vidím kdo by se otočil za tímto autem a tou tvou 130 lr .... na tebe by šli jen nenávistné pohledu už pro ten hluk xD

0/0
18.1.2012 12:29

Škubi

Re: Vtipné :)

Nevíte, co říkáte... Jde o zážitek z jízdy ve sporťáku, ne o to, kdo se za ním otočí... Ale pokud to chápete jako výplň kalhot, proč ne...

http://www.youtube.com/watch?v=_Ys7255yRKI V

0/0
19.1.2012 16:58

loleeek

Kopie

Když jsem viděl fotku, myslel jsem, že si jen nějaká firma vzala Ferarri 458 a upravila hoRv

0/0
17.1.2012 15:52

bitkar

Re: Kopie

a ne? teda obrazek, ne auto primo

0/0
18.1.2012 10:56

old fashioned Kokodák

hloupý a urážlivý článek...

:-/Rv

+3/0
17.1.2012 15:33

JavorMagor

Re: hloupý a urážlivý článek...

Jj, clanek je slabota, ale musite pripustit, ze to levne a uz vidim ty xichty na nejakem srazu ... hele koukej,  ecoboost :)

K cemu je vlastne dobry levny neznackovy "sportak", ktery ani nesplni limity pro homologaci,  teda krom toho ukazat celemu svetu.. "hosi , koukejte, nemam na Lambo a Ferrari...".

0/0
17.1.2012 15:50

BlkRider

Re: hloupý a urážlivý článek...

No 1,1 milionu mi treba ve srovnani s Toyotou GT-86 prijde dost drahy. Zvlast kdyz to je indicky auto... Asi pocitaj s tim ze to bude rarita...

0/0
17.1.2012 16:52

pteryx

Re: hloupý a urážlivý článek...

Počítají s vlastenectvím, to je normální.

0/0
17.1.2012 17:42

RBrider

Re: hloupý a urážlivý článek...

Tak na tu gt-86 tku si brousím chrup ... jen nevím kdy to bude

0/0
18.1.2012 12:30

akleen

A jeste

Jo a vetsina dalnic ci slinic vyssi tridy je s mytem a tudiz soukroma, plati se docela pakatel, ale na kvalite cest je to dost znat. Kdo nikde nebyl, je nejvic presvedcen, ze jinde snad musi lozit po stromech. Pravda je vsak takova, ze ne ve vsem tu jsem napred.

0/0
17.1.2012 15:26

inosh

Autore, autore...

"...horsi nez Cina..." Cina ma snad infrastrukturu na nejake "beckove" urovni?

Zacatek clanku: Auto pro ridice skutru a slonu a pozdeji uvadite, ze automobil je jen pro hornich x% Indu. Tak jak to podle vas je?

Scout? To jsou jen plasty navic. Tak jaka ochrana???

Zurnalista kazdym coulem.

0/0
17.1.2012 15:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.