Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Počítačový hráč je na silnici příliš sebevědomý řidič

Po naší planetě jezdí jenom jeden Schumacher nebo Sébastien Loeb, ve virtuálním světě her se ale mistrem světa může stát prakticky kdokoliv. Výzkum nicméně ukázal, že hraní počítačových her zbavuje řidiče smyslu pro realitu a vystavuje ho nebezpečí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

unikátní přezdívka

svata pravda

ja jezdim autem opatrne radeji o 10km/h min nez ostatni takze ve meste 60 nejsem tak zkuseny jako oni a mam rezpect a kdyz jsem si nainstaloval ten simulator rikam si projedu se to se mi bude v realu urcite hodit takova zkusenost no a nikdy jsem nevyhral jediny zavod klidne si tam jezdi 150 zatackou ale vubec nemysli na to ze tam muze prechazet pres cestu clovek a proto si to mile sebevedome deti zahrejte dokud z vas provoz nenadelal profiky potom se budete v simulatorech chovat zodpovedne... PS uplatitelny komisar zabije vic lidi nez hra

0/0
11.2.2012 2:19

Ales2175

Zase jeden úžasnej výzkum

Zase tu máme jeden objevnej výzkum, kterej objevil Ameriku a démonizuje počítačové hry. Z článku jasně vyplývá, že jakýkoli agresivní řidič je nutně pařan počítačových simulátorů, který nerozezná rozdíl mezi skutečným a virtuálním světem.  TO JSOU ALE KECY. Rád bych viděl, jaký procento agresivních hovad, který člověk potká na silnici vůbc hraje závody na počítači nebo konzoli. Myslím že by páni vědci sponzorovaní Continentalem byli překvapení jak málo.

0/0
30.1.2012 17:03

DukFCB

Pouzivat mozek by to trocu chtelo

Kazdy clovek by mel vedet , te jakmile sedne za volant, tak nemazodpovednost sam za sebe,ale i za spolujezdce a ostatni lidi v provozu. Takze pouzivat mozek bysme troch vic meli.

!!

0/0
30.1.2012 14:35

HrubesaMares

problem je

ze auto se ridi zadkem - to zatim zadna konzole neumi. Tim padem se to gamesnici nenauci a s timhle dulezitym prvkem neumi pracovat :-/

+3/0
26.1.2012 10:50

trilobiteček

Re: problem je

já auto řídit rukama a nohama ;-D ;-D ;-D

0/0
28.1.2012 10:54

trilobiteček

Re: problem je

*m

0/0
28.1.2012 10:56

HrubesaMares

Re: problem je

jo, to na konzoli staci - ale v realu to staci mozna dedkovi s kloboukem ;-)

0/0
28.1.2012 22:13

bitkar

Re: problem je

ano, ale ne jen zadkem.

0/0
30.1.2012 9:51

pingu1

..jo s tim se muzu ztotoznit...

R^

0/0
26.1.2012 10:01

rencar001

flatout

A to se jeste tem "vedcum" nedostala do pracek hra Flatout-Ultimate Carnage, tam teprve clovek ziska spravne navyky pro rizeni v silnicnim provozu ... viz video ;-D >

http://youtu.be/Gl616hk0wr0?hd=1

0/0
26.1.2012 7:36

Černý lord

Jj, jj

já mít to autíčko a ty dvě kočky, tak taky v reálu riskuju nevěru a kufry za dveřma na chodníku.;-D

;-D

0/0
25.1.2012 23:14

cckk

Re: Jj, jj

staci mit to auticko a kocky uz se na teba nalepi ;-)

0/0
26.1.2012 9:03

HrubesaMares

Re: Jj, jj

to je oblibeny omyl spousty nactiletych :-P

0/0
26.1.2012 10:06

meshugeah

když je někdo debil

tak bude jezdit po silnici jako prase i bez simulátorů a závodních her a naopak

0/0
25.1.2012 22:55

GenEtt

Kravina

závodní hry pařím a v autě jezdím rozumně. Možná nějací psychicky narušení jedinci se nechají inspirovat, ale ti by blbli i bez her.

+1/0
25.1.2012 20:56

HrubesaMares

Re: Kravina

dulezite je, jestli tenhle nazor s tebou sdili i ostatni ;-)

0/0
26.1.2012 10:07

nuro

Re: Kravina

nie si už z toho zaparený?

0/0
28.1.2012 10:34

cenzore_zdar

To je ale blbost na entou :-D

Pokud nekdo hraje arkadu NFS a mysli si ze je king silnic, pak musi byt mentalne zaostaly :-D a nemel by vlastnit ani obcanku. Je to to same, jako kdyby jste tvrdili, ze kdyz hraju Call of Duty, tak ze je ze me valecnej veteran, ktery zkoli v iraku kde koho na 500metru z pistole :-DRv Celej ten vyzkum je jeden velkej FAIL, kterej ma za ucel vytahnout akorat penize na vyzkum.

+1/0
25.1.2012 19:21

tobino

Re: To je ale blbost na entou :-D

určitě us výzkum ....... americký drsoň paří armu nebo CoD a jede do afghu

0/0
25.1.2012 19:27

2oz

To urřčitě

Jednou jsou hry dobré pak jsou špatné pak zase dobré a teď zase špatné mjaký ty jejich výzkumy jsou vo ničem

0/0
25.1.2012 19:12

205

205

Když je člověk rozumný, může hrát cokoliv a do řízení se to nepromítne. A spíš než ze sebevědomých mám obavy z agresivních nebo zmatkujících řidičů.

0/0
25.1.2012 19:04

Habansz

Jsem sofer

nakladaku a po takovym dohrani BLUR nebo RFACTORU kdyz sednu do toho MANa, tak mi patri cela silnice, vsichni jsou pitomci, jenom ja umim ridit :D

0/0
25.1.2012 16:18

Frantizsekk

Re: Jsem sofer

JA taky jezdim, se scanii. V tom Rfactoru alespon funguji fyzikalni zakony a brzdit se musi hodne brzy. Zavodi se s realnyma modelama a na okruzich, coz je proti dnesnim ostatnim hram rozdil.

Spis bych lidi na silnici rozdelil na normalni a ty druhy- neslusne pojmenovany. Lidi s mozkem vi, ze to pri nehode pekne boli a vzit nekomu zivot je trauma nadosmrti.

0/0
27.1.2012 22:55

Tomas Gembler

to je zas průzkum

oni na jednu stranu přiznají,že hráči v reálu mají pro řízení větší cit a vědí,kam až můžou s autem zajít,aby nezabili sebe a ostatní (což je alfa i omega řízení),ale řídí prý agresivně8-oto je relativní pojem.

z vlastní zkušenosti - na simulátorech jsem vyrůstal, řidil jsem ve virtuálním světě vše od fordu model T až po bugatti veyron. když jsem dostal řidičák,prošel jsem si kravskym obdobím,tak jako každej a teď už jezdím na spotřebu a hlavně s chladnou hlavou.

mám celkem rychlé auto, i když starší a jediný kdo mě ohrožuje jsou opilci, ženy v SUV, které nemají odhad a hlavně frajírci v drahých autech, kteří o řízení vědí kulový a myslejí si, že maj zapnutej "god mod". od takových je nejlepší držet se co nejdál. rychlost je relativní a z provozu vim že maximální dovolenou rychlost porušuje 95%řidičů,někdy je to o ústa a i já občas kroutim hlavou, ale spíš je dovolená rychlost zbytečně malá

+8/0
25.1.2012 15:05

pavlik05

Re: to je zas průzkum

to je presny R^

0/0
25.1.2012 16:37

JavorMagor

Re: to je zas průzkum

No to je prave ze blbost.

V te hre byva fyzikalni model .. hodne zjednoduseny... a aby to hrace bavilo, tak je to ciste na vyvjarich a na programatorech, jak to dok.rvi, pardon, doladi .

Vetsinou to je tak, ze je to porad jen jeden fyzikalni model, jen se tomu predela par zakladnich parametru a smytec. Par slusnejsich simulatoru jde dal, ale i tak... rozlity olej v zatacce treba v simulatorech hned tak nepotkate, ze jo...

Jelikoz mi v realu prosly rukama skoro vsechny koncepce a momentalne jezdim motor uprostred a pohon vzadu, tak muzu naprosto se vsi uprimnosti rict, ze simulatory vubec nevystihuji, co se v takovych autech deje v realu a kde maji limity a hlavne, co udela treba jen blbe husteni a jina sirka pneumatik. To nemluvim o zmene tuhosti pruzeni a tlumicu a dalsich vychytavkach, ktere se daji udelat. Simulator je fajn, kdyz si chcete treba nacvicit jizdu po okruhu, jak jsou po sobe zatacky a kolik se tam da asi tak jet. Jinak o nicem.

0/0
26.1.2012 11:39

Petosh

Krásný průzkum

Akorát ten závěr je trošku podivný. Jestli to totiž náhodou nezaměnili příčinu a důsledek. Třeba že kdo rád "závodí" při řízení auta si také mnohem pravděpodobněji pustí doma na počítači nějakou závodní hru. ;-)

Ještěže nezkoumali vztah mezi chudými lidmi a levnými potravinami. Taky by mohli přijít na to, že kupování levných potravin způsobuje chudobu. ;-D

0/0
25.1.2012 14:19

IARK - Skleněný Králíček

Kecy

Tohle rozjel hlavne film - Rychle a zbesile - kde je to ted samej cuning a samej machirek ve favoritu - takovy vosloni pocitacovou hru nikdy nevideli.

+1/0
25.1.2012 14:15

Maséér

Re: Kecy

spíš tuning néé ??

0/0
25.1.2012 14:35

meshugeah

Re: Kecy

to měl bejt asi čuňing (čuně a tuning)

0/0
25.1.2012 22:58

Lev----z_-_Rožmitálu

jezdit je třeba podle citu

ne podle rychlostních omezení apod

problém je v tom že většina "řidičů" ten cit nemá a nikdy ho mít nebude

je třeba se sžít s autem a umět poznat jakýkoli sebemenší náznak něčeho nestandartního

+1/0
25.1.2012 13:04

Maséér

Re: jezdit je třeba podle citu

třeba kanál na cestě ?

+1/0
25.1.2012 14:36

lokutus

Už jako malí jsme si hráli na válku

... a dneska jsou z nás sebevědomí zabijáci. Pozor na nás. Bu bu bu.

+5/0
25.1.2012 12:37

Richard Kába

Pricina x nasledek

Takove vyzkumy jsou uzasne ...

A neni to spis naopak, tedy, ze lide kteri radi ridi, hraji i na pocitaci hry s auty?

0/0
25.1.2012 12:21

JMoudry

Re: Pricina x nasledek

Tak je-li porovnávána skupina hráčů a nehráčů, tak je celkem vedlejší, jestli ti, co hrají, to dělají proto, že rádi řídí nebo ne....

0/0
25.1.2012 12:31

bitkar

Re: Pricina x nasledek

taky jsem si rikal.... a myslim, ze je to vzajemny, je to tak i tak. Lidi radi ridi a proto jezdej hry a pak jsou z nich hraci, ktery ridi :)

0/0
25.1.2012 12:37

Lev----z_-_Rožmitálu

Re: Pricina x nasledek

ale jsou i počítačové hry které tě přinutí uvědomit si že když jedeš do zatáčky příliš rychle tak jsi v ******

většina závodních her je ale nerealistický odpad

0/0
25.1.2012 13:05

Kane v1.2

vysoce by mě zajímalo

kdo podobný výzkumy financuje, protože tohle je další hlod, kterej nemá s hraním počítačovejch her vůbec nic společnýho. Já hraju například závodní hry doteď a v reálnym životě jezdím tak, že nechci nic co jsem v těch hrách viděl zažít na vlastní kůži viz. nárazy do stromu v rychlostech převyšujících 150 apod.

0/0
25.1.2012 11:42

kajencik

Re: vysoce by mě zajímalo

no, mám přesně stejný pocit, od té doby co jsem začal hrát trochu realističtější hry řídím v normálním provozu ještě pomaleji než dřív, až někdy zbytečně pomalu do začátek a přes horizonty, apod....

0/0
25.1.2012 14:36

sladak

zas ten co si nikdy nehrál

Je to nesmysl.To by tu bylo plno zabijáků a pirátů silnic.Já již dlouho pařím různé hry.Již od počátků domácích počítačů.Začínali jsme na ATARI nebo Didaktik apod.Odjezdil jsem tuny kilometrů ve všem možném a nejsem pirát silnic ani neopatrný řidič.Jezdim bez nehod.Je to o člověku jako takovém.Jaký je a co umí.

+3/0
25.1.2012 10:56

super_jerk

Re: zas ten co si nikdy nehrál

lol

0/0
25.1.2012 11:09

takyumimkecat

Re: zas ten co si nikdy nehrál

Vy možná ano, ale to vám je kolem 40-ti. Což neplatí o dnešní mládeži. Mám to doma, tak vím o čem mluvím. Dnes a denně, můžu synkovi říkat, silnice není závodní dráha a auto nemá reset a ten panďulák vevnitř nemá lištu s počtem životů....

0/0
25.1.2012 11:39

Kane v1.2

Re: zas ten co si nikdy nehrál

nemají ho tohle naučit náhodu v autoškole? Navíc většina řidičů začátečníků jezdí jak šílenci do doby než se jim poprvý něco stane.

0/0
25.1.2012 11:43

naxalite

Re: zas ten co si nikdy nehrál

Uz jsem mel lecos nalezdino nez jsem sel do autoskoly. Pak tech par hodin jizdy v autoskole, ale nemel jsem pocit, ze opravdu umim ridit. To prislo tak rok-dva roky po autoskole. V autoskole se clovek "nevyjezdi". A pokud je nekdo labilni a idiot, tak to nezmeni zadna autoskola.

0/0
26.1.2012 7:33

Sixtau

Re: zas ten co si nikdy nehrál

... a to je přesně ono. Pokud někdo není shopnej rozeznaz realitu od reality virtuální, tak je to jeho problém. Problémem ostatních se to stává ve chvíli, kdy díky jeho rozlišovací neschopnosti a neschopnosti za volantem, zařve v autě co jelo proti rodina s dětmi. Tvrdím už několik let, že psychotesty by pro získání a udržení si řidičského oprávnění měly být zavedeny.

0/0
25.1.2012 14:17

takyumimkecat

Re: zas ten co si nikdy nehrál

Proti testům na psychiku nic nenamítám, naopak...

0/0
25.1.2012 16:08

JMoudry

Re: zas ten co si nikdy nehrál

"ten co nikdy nehrál" - tím myslíte těch tisíc hráčů zařazených do výzkumu?

0/0
25.1.2012 12:29

Ja-Pan

Počítačové "hry" a simulátory

Tak jak tu píše již více lidí - je škoda, že autor článku jen pouze převzal nějaký závěr a neudělal si vlastní výzkum. Jsou arkády typu Need for speed, kde jde opravdu jen o rychlost a realita je tam uplně mimo. Zejména mladí, kteří jsou zvyklí jezdit pouze tyto hry a pak v osmnácti mohou jezdit nějakým bourákem jsou pak zpravidla "zabijáci". To pak souhlasí s tím výzkumem. Jenže v takových hrách získají maximálně pohotovější reakce. Ale ta hra je vůbec nenaučí to auto skutečně řídit, protože ono jaksi jede samo.

Naopak a to je právě škoda, že v článku není zmíněno, je řada (a je jich daleko méně) "her", které se realitě velmi zásadně přibližují, ať již je to rFactor, LFS, či RBR. Tyto simulátory by naopak měly být jako povinná výbava autoškol a každý adept na řidičský průkaz by měl zkusit na těchto simulátorech vybrané úseky, na ledu, sněhu a podobně. Bezpečně by se tak naučil, co se dělat nemá a co plyne k nehodě. Lidi, kteří tyto simulátory znají umí naopak auto daleko lépe ovládat!

+1/0
25.1.2012 10:09

Antonín, topič

Re: Počítačové

Řek bych, že je mnohem lepší si led, sníh a podobně vyzkoušet v té autoškole v reálu.

0/0
25.1.2012 10:15

bitkar

Re: Počítačové

proc ne nejdriv na PC, pak v realu ;)

0/0
25.1.2012 10:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.