Diskuze
Nešťastnou Concordii táhlo 102 816 koní, za hodinu vypili 14 000 litrů
Děkujeme za pochopení.
deméter
motor slusnej,
ale ty pocty....
Výrobce udává, že za hodinu provozu proteče vstřikovači do
motoru asi 7 500 litrů paliva. Z výpočtu vyplývá, že Costa Concordia
měla při provozu spotřebu zhruba 14 000 litrů paliva za hodinu.
podivny zaokrouhlovani
Flames Bond
kinematicka viskozita
"mazut (těžký topný olej) s kinematickou viskozitou 700 cSt při 50°C"
co je to cSt není náhodou jednotkou kinematické viskozity metr na druhou za sekundu
Antonín, topič
Re: kinematicka viskozita
Je, ovšem centistokes taky. Asi jako kilogram vs. libra, nebo kilometr vs. míle.
Rambo-x
Re: A tady
Jsem chtěl napsat něco podobnýho hele,nízkoemisní zóny,stále přísnější emisní limity pro auta a přitom tahle loď spolkne za hodinu tolik co auto nemá šanci spálit za celou svoji životnost,a to myslím že ještě tahle loď není zdaleka největší
45000 l za hodinu,to se rovná v přepočtu u auta se spotřebou nějakých 8 litrů/100km nějakých 560 000 ujetých kilometrů jestli dobře počítám,a to zdaleka ani většina aut nenajede,jdou do šrotu dříve
leonard 2
Mně by spíše zajímalo
kolik toho vypili pracháči v té superrestauraci.
Falewick
14000l spáleného mazutu za hodinu
Jenom proto aby se banda obézů mohla cpát při "pohybu". A te je ještě regulovaná loď která emise filtruje, copak teprve velké nákladní lodě registrované v Libérii a Číně. Nejsem žádný alarmista, ale vedle tohohle si dovolí EU dál mrzačit a prodražovat motory v autech diktátorským zaváděním emisních norem. Už se těším až bude i v bezínových autech povinně "spolehlivý" filtr pevných částic. Kdo v ČR o tom hlasoval?
ODS čstější než Standův kříšťál
Re: 14000l spáleného mazutu za hodinu
Ovcan Povolny Obecny
Jejeje pane redaktore
majorita lodních motorů s podobnými parametry jsou DVOUTAKTNÍ turbodiesely... že by tenhle byl výjimka? Podotýkám že už jsem jich dost viděl na vlastní oči...
Ovcan Povolny Obecny
Re: Jejeje pane redaktore
ještě koukám na tu spotřebu, tohle se obvykle udává jako spotřeba denní... ale pravda, znám pouze nákladní lodě.
Highdriver
To už mohli napsat o Oasis of the Seas
A vzít to trochu komplexněji... je v mnoha ohledech lepší.
krasava
45000 litrů za hodinu?
Počítejme:
Záchranáři mají odčerpat krátce po začátku cesty 2300 t mazutu (950 kg/m3), což je 2420 m3. Kdyby motory braly 45 m3/h, měla by loď paliva jen na 53 h, tedy jen na dva dny!
Dále je v článku udaná spotřeba 0,173 kg/kWh, tedy pro 6 motorů je spotřeba (6*12600 kW) 13080 kg/h, tedy 13750 litrů/hod a to při plném výkonu. To už vypadá rozumněji.
Kdyby mělo auto o výkonu 110 kW mělo stejnou spotřebu 0,173 kg/kWh, vzalo by si 19 kg/h, tedy 22 litrů/h při plném výkonu, ale spíš bude automobilový motor účinnější.
Těm 45 m3/h tedy nevěřím.
Doubleblue
Re: 45000 litrů za hodinu?
No o kvalitě článku a technických parametrech postačí jen jobovky typu ...každou sekundu nasaje 21KILOGRAMŮ vzduchu.... Když opomenu fakt,že vzduch se na kilokramy neměří a mělo by spíše jít o litry či m3 tak by to znemanalo,že než obepluje tahle loď středozemní moře,tak by na v širokém okolí nebylo co dýchat...
miroslawek
Re: motory vypily
a jó - koně, mám to dneska po ránu nějak v mlze
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...