Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

GM připravuje tiché brzdy, které nebudou trápit řidiče

Pískání brzd může být známkou jejich nadměrného opotřebení, někdy se ale objevuje téměř bez příčiny. V takovém případě bývá hodně otravné. Koncern GM už ale vyvíjí brzdy, které dokážou nepříjemné zvuky tlumit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KOMON

V autopůjčovně pravidelně "odobrníci"reklamují skřípání brzd

po vyjetí z myčky většina kotoučů trochu orezne,což by nebylo to nejhorší,ale ono to také KORODUJE!

No a když pak správný "inženýr" sedne do auta při prvním brždění uslyší skřípání,s velkou slávou nám jde vrátit auto,co si to dovolujeme :-) s trochou štěstí to už odřel a neskřípá to vůbec,pár lidí si to nechá v klidu vysvětlit,ale speciálně odborníci z automobilového průmyslu když to po půl hodině pochopí(některým musíme auto vyměnit,ale většina si nechá říct,když jim vysvětlíte,že to další auto bude mít stejný problém!) tak vyžaduje,aby jsme to nějak vyřešily příště...no nezbývá než nabídnout auto bez brzd ;-D

0/0
27.1.2012 19:43

radik

Re: V autopůjčovně pravidelně

Po vyjetí z myčky většinou stačim zabrzdit tak aby kotouče oslchly dřív než vůbec začnou reznout... většinou stačí opravdu jen málo.

0/0
31.1.2012 8:55

KOMON

Re: V autopůjčovně pravidelně

jasně,v normálním provozu auta to člověk neregistruje,ale nám myčkou prochází denně třeba 400 aut(více autopůjčoven) a je to na parkoviště cca 50 metrů,a rozjíždět a brzdit nikdo nestíhá...navíc je to celý ještě mokrý a možná by to zvlhlo stejně znova.

0/0
31.1.2012 9:35

Hra11

Dobrá rada od strnada. Pro zručné. Vyzkoušeno a funguje to.

Příčina pískání kotoučových brzd spočívá u řady aut už v konstrukci. Brzdové destičky se třou (kmitají) po styčných plochách třmenu, proto pískají. Uvidíte to už pohledem jak jsou vydřené. Příčina je v jemném dobržďování při městském provozu. Nejsou-li styčné plochy už úplně zdevastované, tak doporučuji ty styčné plochy (destička - třmen) namazat tukem s přídavkem měděného prášku (dá se to koupit), nebo případně grafitovým tukem. Jsou-li destičky konicky sedřené, tak je vyhoďte a ty nové nezapomeňte namazat. Někdy bývá sedřená konicky i plocha výtlačného pístku. Není kolmá na destičku. Potom musíte vyhodit i brzdový třmen. Samotný píst se ani nedá koupit. U bubnových brzd, prostě napilovat náběžné hrany, obvodové plochy a stykové plochy čelistí se štítem opět jemně namazat. Nové z výroby to náký čas nedělají, protože jsou nalakovány barvou. Potíž začně, když se barva odře a vše jde kov na kov.

0/0
27.1.2012 12:15

KOMON

Re: Dobrá rada od strnada. Pro zručné. Vyzkoušeno a funguje to.

akorát bych se bál,že to bude po namazání špatně brzdit (přechodně samozřejmě,než se to "vypálí") a smrdět :-) na to by měli upozornit,aby to někdo netestoval v křižovatce ;-D

0/0
27.1.2012 19:44

Hra11

Re: Pravděpodobně jste nepochopil. VYSVĚTLÍM!

Tím tukem se nemažou styčné plochy ( třecí brzdné) mezi kotoučem a destičkou, případně mezi obložením a bubnem. Tukem se maže styčná plocha mezi třmenem, pístkem a destičkou (kov na kov), případně styčné kovové plochy mezi čelistmi a brzdoým štítem u bubnových brzd. Je třeba také rozlišit až ječivé pískání, nebo dření se destiček o zkorodovaný povrch. Jedete-li dlouho v mokru, většinou brzdy nepískají. Povrchy maže voda.

0/0
28.1.2012 8:45

KOMON

Re: Pravděpodobně jste nepochopil. VYSVĚTLÍM!

aha dík,takže jde hlavně o to,že brzdy "chodí" tam i zpět hladce a nezůstávají ani malinko v kontaktu s kotoučem.To je podobné u brzd na kole,ty taky furt pískají,musí se nastavit tak ,aby při chodu bez jezdce na kole pískali-dřela se destička o kotouč,protože kolo se zkroutí při zatížení jezdcem a kotouče se tím dostanou doprostřed,lehčí jezdci to nemusí řešit je to minimální ale já s 90kg a docela slušnýma brzdama jsem to tak musel nastavit a funguje!Přední se dává abo drhla o vnitřní zadní(pamatuju si to dle ř - pŘední/vnitŘní a zadní/vnější bez Ř)) o vnější destičku.

0/0
28.1.2012 9:29

Jardajar

Pískání

Mám 11 let starý auto a brzdy mi nepískají. Holt nejsem majotel drahého vozu, kterému by to mohlo vadit.;-D Vůbec u osobáků to nějak nevnímám, autobusy někdy pískají, to jo.

0/0
26.1.2012 23:47

Rambo-x

No já nevím

Ale na škodárně 120L ani Rapidu 136 mi brzdy žádné zvuky nevydávají,kromě obvyklého hodně tlumeného hučení,žádné křivé kotouče a nic podobného,prostě slouží,pískat začnou možná až tehdy když nedbalý člověk nechá sedřít obložení kov na kov.......ale naopak u octavie staré jen 10 let mi brzdy pískají často,obložení téměř nové,značkové,výměna za jiné nic neřeší,a křivé kotouče už jsem taktéž musel měnit......tak nevím jak to dělají že na´´zánovní´´octávce to dělá a na 24 a 27 let starých veteránech ani náhodou:-P

0/0
26.1.2012 15:39

Mr. Dreamer

Re: No já nevím

Nepoužívaly se tam náhodou bubnové brzdy?

0/0
26.1.2012 22:16

radik

Re: No já nevím

vzadu... vepředu kotouče, ale tak to měly ještě i první octavie (za VW už, nemyslím ty úplně původní) ;-D

0/0
27.1.2012 11:37

radik

Re: No já nevím

krom toho i bubnové bzdy můžou pískat ;-D

0/0
27.1.2012 11:38

Rambo-x

Re: No já nevím

Teď nevím které auto myslíte,ale škoda 120 má v předu kotoučové dvoupístkové a Rapid má v předu kotoučové čtyřpístkové brzdy,v zadu obě auta bubnové.........octavia je na tom stejně,v předu kotoučovky,v zadu bubny......ale paradoxně na té oktávii víc pískají ty bubny než ty přední,u předních se spíš vlní kotouče,to je něco na co ta octávka dost trpí

0/0
27.1.2012 14:34

Nemohu ji zadat, je blokovana...

Taky mi piskaji

a v nekolika servisech mi rekli ze jsou v poradku...

0/0
26.1.2012 14:17

radik

Re: Taky mi piskaji

Ano... to se nijak nevylucuje ;-)

0/0
26.1.2012 14:23

Lvy

Asi mám problém, brzdy mi nepískají, co s tím mám dělat?

Poradí někdo? ;-D

0/0
26.1.2012 12:41

JavorMagor

Re: Asi mám problém, brzdy mi nepískají, co s tím mám dělat?

jezdit za mokra a lehounce brzdit, pokud ani to nepomuze, nasypat do brzd pisek.R^

0/0
26.1.2012 14:39

radik

Re: Asi mám problém, brzdy mi nepískají, co s tím mám dělat?

8-o boha jeho.. kam bys to chtěl sypat?

0/0
26.1.2012 14:40

Lvy

Re: Asi mám problém, brzdy mi nepískají, co s tím mám dělat?

Mokro není, tak jsem zkusil ten písek, ale hned to všude zase vypadlo. ;-(

0/0
26.1.2012 14:42

JavorMagor

Re: Asi mám problém, brzdy mi nepískají, co s tím mám dělat?

smula, asi ti piskat nebudou :)

0/0
26.1.2012 15:56

Lvy

Re: Asi mám problém, brzdy mi nepískají, co s tím mám dělat?

Příště si koupím kvalitnější americké auto. ;-D

0/0
26.1.2012 16:07

radik

Re: Asi mám problém, brzdy mi nepískají, co s tím mám dělat?

pane jo... to budete mít pěkný probuzení do reality ;-D

0/0
26.1.2012 16:08

Lvy

Re: Asi mám problém, brzdy mi nepískají, co s tím mám dělat?

Samozřejmě s těma novýma brzdama! ;-D Ne a teď vážně, takové Aveo je vážně katastrofa, ale třeba nový Ford Escort co jsem s nim jezdil loni, to už bylo vcelku solidní auto a dokonce to mělo i malou spotřebu.

0/0
26.1.2012 16:12

radik

Re: Asi mám problém, brzdy mi nepískají, co s tím mám dělat?

No Aveo je korejec (Daewoo se značkou chvrolet)... a Escort je produktem německé divize fordu a byl pro určen pro evropu (celý vývoj i výroba je evropská)...  Zrovna tyhle auta maj americkou jenom značku na kapotě...

0/0
26.1.2012 16:44

radik

Re: Asi mám problém, brzdy mi nepískají, co s tím mám dělat?

jinak koukám že mluvíte o novém escortu... ehm, to je co? Žádnej novej neni...

0/0
26.1.2012 16:51

Lvy

Re: Asi mám problém, brzdy mi nepískají, co s tím mám dělat?

Oba vozy byly vyrobeny v USA, takže to nebyly evropské modely, takže asi tak.

0/0
27.1.2012 10:20

radik

Re: Asi mám problém, brzdy mi nepískají, co s tím mám dělat?

;-D ale ale... čti pozorně. Nevíš ani prd, hlavně že machruješ.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Aveo - čti pozorně... Aveo se původně jmenoval Daewoo Kalos na svém domácím trhu, Jižní Koreji a na mnoha exportních trzích... to auto chevrolet ani nevyvijel, ten na něj jen nalepil značku po tom co koupil Daewoo

  

http://cs.wikipedia.org/wiki/Ford_Escort - Výroba probíhá v Anglii a Německu

0/0
27.1.2012 11:26

Lvy

Re: Asi mám problém, brzdy mi nepískají, co s tím mám dělat?

Nikdo tady nemachruje, evropskou verzi neznám, americká je katastrofální. Stačí?

0/0
27.1.2012 12:58

radik

Re: Asi mám problém, brzdy mi nepískají, co s tím mám dělat?

Dělal si tu chytrýho jak sou obě auta americký... ;-D americká je na nich opravdu jen ta značka na kapotě.

0/0
30.1.2012 11:29

Lvy

Re: Asi mám problém, brzdy mi nepískají, co s tím mám dělat?

Aha, takže když je na nich výrobní štítek, kde je Made in USA tak je to lež a je to jen o tom, že to platí pro značku jo? ;-D Měl by jste si s tím někam asi zajít.

0/0
30.1.2012 12:22

radik

Re: Asi mám problém, brzdy mi nepískají, co s tím mám dělat?

Lžeš buď ty nebo informace na šttítku... v USA se nikdy žádnej Escort ani Aveo nevyrábělo...  ten štítek bych rád viděl... Asi by jste si měl někam zajít vy a zjistit si kde se ty auta opravdu vyráběla (escort) a vyrábí (aveo)... 

 

Každej kdo se trochu zajímá ví že Escort je produktem německé (ve spolupráci s brity) divize Fordu a že se vyráběl v evropě. Stejně tak každej kdo se trochu zajímá ví že Chevrolet koupil Daewoo a že Aveo je jen Daewoo se zančkou Chevroletu, který vyrábí korejci...  prosimtě zjisti si o tom něco, než tu dál bnudeš dělat chytráka.

0/0
31.1.2012 9:23

Lvy

Re: Asi mám problém, brzdy mi nepískají, co s tím mám dělat?

No tak fotky jsem si nedělal, ale podíval jsem se teda na net a je pravda, že tam píšou u toho Avea Koreu. I když tam plácají něco i o tom, že by se měl dělat v US, je to divné, ale na papírech z půjčovny tam bylo jasně napsáno made in USA, tak to pak nechápu.

No a pokud jde o toho Forda, tak se omlouvám, já Fordy moc nemusím a jelikož u nás v rodině jednou někdo Forda Escorta měl a nebyl moc spokojený, tak mi tak nějak zůstal pod kůží, no a jak jsem tu dneska vlezl a vidím tady tu reklamu kolem, tak mi to došlo. Prostě pro mě je to pokračovatel Escorta, ale správně to byl Focus, takže v tomto jsem se vážně spletl a omlouvám se. Ten byl úplně nový a schválně jsem se díval na ten štítek na dveřích. Mám i fotku celého auta někde.

0/0
31.1.2012 10:00

unikátní přezdívka

General Magors

a jak to chcou prodavat to jako vyvinou piskaci brzdy daji je do standartu a v priplatkove vybave budou nepiskaci? a co kdyz potom v bruselu schvali euro piskaci normy a my budeme donuceni kupovat ty drazsi? EUR^ jen takova moje konspiracni teorie kdyz na nalozenem nakladaku dupnu na brzdu tak neni ten piskot zpusobeny tim ze to kolo nedokazou desky udrzet zastavene ale dochazi k nehorazne velkemu treni diky vaze vozidla u osobaku bez abs kdyz nato dupnu tak to kolo bude stat a a sedru gumy a u vlaku to piskalo vzdycky a i po krachu GM bude!!!

0/0
26.1.2012 11:34

radik

Re: General Magors

8-o ... ;-D klid... ono to s kvalitou aut v US neni zrovna nejlépší a jak ty říkáš pískací brzdy tam v tom standardu maj (ne že by měly pískat schválně). U nových kamionů a vlaků pokud je celá brzdná soustava v pořádku nedochází k pískání brzd (maximálně ocelových kol na kolejnici u vlaku)... jenomže s kvalitou materiálů a celých aut prodávaných v USA to je horší a tak se jim zdaj brzdy co nepískaj jako super nápad...

 

Jinak pochybuju že budou lehčí, menší a přitom účinější... to se přímo vylučuje... je tam část navíc, teda nebudou lehčí, menší a účinější... blbost, menší kotouč u stejného brzdoveho třmenu může znamenat jedině měnší účinnost a to nemluvim o špatném větrání takových kotoučů... je to prostě jen marketingová kravina pro stádo tupců.

0/0
26.1.2012 13:20

Olds

Re: General Magors

To o kvalitě US aut jsou akorát hospodské kecy. Měl jsem Dodge i Oldsmobile a nikdy tam brzdy nepískaly. A jsou to i spolehlivá auta. Koupil jsem je ve špatném technickém stavu, ale potom, co jsem je dal do kupy, tak jezdily obě auta s minimální údržbou naprosto spolehlivě několik let.  Dodge už jsem prodal, ale Oldsmobil mám pořád. Ameriky jsou pro mě z osobní zkušenosti dobrá auta. Z osobní zkušenosti, ne z hospodských keců. Hodně lidí si po roce 1990 koupilo ameriku, ale už neinvestovali nic do oprav a řádné údržby, a tak není divu, že se jim ty auta sypaly. Přesně taková - původními českými majiteli zanedbaná a neudržovaná auta jsem si tehdy koupil, opravil a jezdily mi pak léta velmi dobře a spolehlivě. Když koupíte evropské auto a nebudete se o něj starat, bude se sypat taky.

0/0
27.1.2012 12:00

radik

Re: General Magors

;-D hospodské řeči... tak kamaráde já měl Corvette C5 která byla technicky přímo strašná co 5000 km to se něco vysypalo... a cadilac eldorado rok 74 sice nebyl muj ale najezdil jsem necelejch 10 tisíc mil a nejradši bych na to auto zapomenul... tolik k hospodskejm řečem. A ta Corvete byla dovezená přímo z US, takže kecy o čechách který se o to nestaraj neberu...

A když sem nedávno viděl novýho Chargera, kterej měl po 60 tisících odrovnanej podvozek (vymlácený čepy, netěsnící tlumiče a utrženej jeden stabilizátor) rozsypanou spojku a nefunkční klimatizaci, tak to muj názor o americkejch šuntech jen potvrdilo...

0/0
27.1.2012 12:15

KOMON

Re: General Magors

tos nepochopil,tím,že tam je ta část navíc mohou použít "hlučnější" ale účinější povrchy,což může v důsledku vést k možnosti menčích,lehčích a řekněme stejně účinných brzd.

0/0
27.1.2012 19:47

broskvovyPRD

tak mě to teda prudí!

mám nové obložení a píská to jak zběsilé a to si myslím, že by se to po dvou měsících ježdění mělo už usadit a hvízdá to pořád. Dost mě to štve. Naškůdce jsme do destiček udělali trojuhelníkovým pilníkem pár zářezů a bylo po problému, ale na Pé třista sedmičce se takové akce docela bojím. Any Idea?

0/0
26.1.2012 10:53

alčawirth

Re: tak mě to teda prudí!

Vyhodit ! Neřešit nesmyslem jako je měděná vazelína na dosedací ploše, různé drážky nebo náběhové hrany. Koupit levný shit typu Starline nebo Lpr a pokud nezávodíš máš po problému . Nájezd sice max. 20k ale bez písknutí ;-)

0/0
26.1.2012 11:08

pingu1

Re: tak mě to teda prudí!

..genialni myslenka pro nove auto a s  inspekcema po 40 000 km...;-D

0/0
26.1.2012 12:33

radik

Re: tak mě to teda prudí!

a co? Za desticky z druhovyroby na stejny auto ti nemuzou nic ;-D

0/0
26.1.2012 13:23

Andee

Re: tak mě to teda prudí!

Tak tam holt zajedeš jednou navíc při 20k ;-)

0/0
26.1.2012 15:09

Agent-přisluhovač

Re: tak mě to teda prudí!

Jo, koupit měkčí destičky, správně je osadit (s vymezovacími pružinami a podložkami) a je klid.

Vyčištění a drážka navíc může také na nějakou dobu pomoct (vyzkoušeno na zadku C5)

0/0
26.1.2012 11:16

broskvovyPRD

Re: tak mě to teda prudí!

děkuju kluci, nechám je tedy raději vymněnit za měkčí...

0/0
26.1.2012 11:23

mida01

Re: tak mě to teda prudí!

Kvalitní prvovýroba nepíská, toto je projev nekvalitní druhovýroby. Rada je velice prostá a jednoduchá - vezmi pilník, a na každé destičce sjeď hrany. Prověřeno mnoholetou zkušeností, úspěch zaručen. ;-)

0/0
26.1.2012 12:52

koza

Re: tak mě to teda prudí!

tak to nevim, mam uplně nový transporter GP a brzdy pískají už po 5tis km

0/0
29.1.2012 11:05

Andee in Red Book

No...

Není mi jasný, o čem se tu mluví. Posledních 15 let mi žádný brzdy nepískaly... to je zase vynález Rv

0/0
26.1.2012 10:32

JavorMagor

Re: No...

:) Neexistujici problem se marketingove zvelici, fyzikalne vysvetli tak, aby to nikdo nepochopil a za hodne penez se to pak s velkou pompou proda nic netusicim spotrebitelum. Ono vyrobit kvalitni odvetravany kotouc totiz neco stoji. Vyrobit tenhle hnus bude docela levne, ze to bude tezke a nebude to brzdit tak jak odvetravane disky se taktne zanedba.

Jinak fyzikalne se jedna  o proces suchého tření s mikroposuvy při velmi nízkých rychlostech, kde se kineticka energie premenuje na teplo.

0/0
26.1.2012 10:41

Agent-přisluhovač

Re: No...

Důležitá je vhodná kombinace destička-kotouč.

Některé kombinace si prostě nesednou a pískají.

0/0
26.1.2012 11:17

yast

Re: No...

Me naposledy pred pul rokem ...... kdyz jsem byl v USA a mel jsem pucenou Hyundai Santa Fe:) Zanovni auto a piskaly brzdy, jinak u nas se to fakt nevidi, mozna u starych autobusu a samozrejme starych vlaku:) V USA je trochu jiny svet, clovek tam pochopi, proc se stejne (nebo teda spis stejny model) auto v USA prodava za polovinu co u nas a proc nema smysl dovazet. U nas se prodava taky H Santa Fe, ale tu by pletku slozenou vyhradne z druhoradych cinskych dilu, nikdo nekoupil. Tam maji auta levne, protoze je to spotrebni zbozi a tak to i vypada s jejich kvalitou. Vetsina americanu neopustilo rodne mesto, tak nevi, ze jinde ve svete jsou kvalitni auta, takze jim tohle prijde jako super vynalez ..... asi neco jak kdyz domorodcum do tanzanie dovezli sirky, kdyz tady davno existovaly zapalovace:)

0/0
26.1.2012 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.