Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Záruky na auta se prodlužují. Dejte ale pozor na podmínky, kdy platí

Už víc než polovina automobilek v Česku nabízí delší než běžnou dvouletou garanci na nové auto. Nejvíce nyní dávají Korejci, evropští výrobci za totéž žádají příplatky nebo koupi na úvěr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fero246

Nový Ford Focus 2012 & Opel Astra J (nová)

Rozhoduji se mezi:Opel Astra J, 1,6, 85kW, benzín, kotouč. brzdy 4x, počítač, 6x airbag

Ford Focus (nový 2012), 1,6, 77kW, benzín kot. brzdy 4x, počítač, 6x airbag. 

Obě mají klimatizaci, tempomat, ESP, v el. přední, ovl. audio na volantu atd. Nabízené příslušenství je zhruba srovnatelné. A za stejné peníze! Asta má navíc oproti Focusu: Al. disky 17", metalízu, přední mlh. světla, dešťový senzor Focus má navíc oproti Astře:  TVC,  protiskl. sys. TA, brz. as. EBA, bezzát. dopl. paliva, USB u audia, ABS s EBD. Co je lepší volbou? Děkuji!

0/0
26.2.2012 11:25

nepetr

Miluju

bláhové řeči o zárukách;-D já mám 7 let a ty jen 2 blééé v konečném důsledku je to úplně jedno;-D

0/0
2.2.2012 19:56

zep

To ze je dva roky na sunku jako Skodovka...

ale i na MB, Volvo ci Audi? Zlata AmerikaR^

0/0
1.2.2012 15:03

Inkvizitor Johny

Och jéééé

To zas autor smíchal x věcí dohromady. Naprosto matoucí článek.8-o

0/0
31.1.2012 0:44

Dukátštan

kecy,prdy ,bedáry......

Při mém nájezdu asi 7tis. ročně jsem se jim na tu sedmiletou záruku vyprd. Olej si umím vyměnit sám a par drobností taky svedu.Pokud by se něco mělo za 50 tis. km. vykváknout,myslím něco většího -tož to bych pak ten zázrak z Žiliny musel prohlásit za nějvětší šunt .Na garančkách se mastí servisy .Ode mě dostanete prd!R^

0/0
30.1.2012 16:03

kvedlal

Re: kecy,prdy ,bedáry......

Jen počítej s tím, že až to budeš prodávat, tak bez servisky budeš muset s cenou dolů. A těch 7 tisíc ročně na tachometru ti nikdo neuvěří, i kdyby to pravda byla. :-/

0/0
30.1.2012 17:22

Crocodylus anthropophagus

Re: kecy,prdy ,bedáry......

Člověk co najede tyhle kilometry auto obvykle po čtyřech letech neprodává. A jako dvanáctiletou hromadu šrotu už to stejně prodá jen na váhu železa, takže investice do servisních prohlídek kvůli prodejní ceně je jaksi dosti mimo...

0/0
30.1.2012 17:35

computer

Re: kecy,prdy ,bedáry......

Ale, ale. Pokud je garážované a udržované, proč nekoupit. Jaká auta si myslíte, že se dříve vozila z Německa?

0/0
30.1.2012 23:13

Crocodylus anthropophagus

Re: kecy,prdy ,bedáry......

Když tě bere ježdění a údržba dvanáctiletého střepu, budiž ti to přáno. To ovšem na tom co jsem psal nic nemění. Dáš mu za to třicet litrů a když bude jezdit každý rok na prohlídku místo toho aby si tam ten olej nalil sám, tak ho to bude stát minimálně dvojnásobek. Navíc snad u dvanáctiletého auta tu servisní knihu ani nikdo nečeká..

0/0
30.1.2012 23:52

Dukátštan

Re: kecy,prdy ,bedáry......

Počítám ,že je to mé= poslední auto . Takže dojedu ho do poslední mrtě.R^

0/0
30.1.2012 17:35

Ziegfried

Jenom marketink

Stejně všechno svedou na běžné opotřebení. Skryté závady se projeví dosti spolehlivě do dvou let a na to standardní dvouletá záruka stačí.

0/0
30.1.2012 13:48

maruširi.vr.12

Už jednou jsem psal o tom,

jak funguje asistenční služba Hyundai. Ve Francii jim trvalo 12 hodin, než sehnali pneumatiku, ale třeba to bylo jenom tím, že to tam mají na starosti místní žabožrouti.

0/0
30.1.2012 12:28

l.g

Ono se trochu zapomíná

Že všechny automobilky vážou záruku i na maximální počet ujetých kilometrů. A to od 100 000 do 150 000. Tady víceméně všechny STEJNĚ. Výjimkou jsou snad jen záruky na 2 roky, kde se dá předpokládat, že 150 000 za tak krátkou dobu najede opravdu málokdo.

Čili záruka typu "Kia" na 7 let je tak trochu podvod, protože o ní většina řidičů přijde stejně po 4 letech.

Záruka je stejně jen marketingový nástroj. Nic víc. O kvalitě výrobku to nic nevypovídá.

0/0
30.1.2012 11:51

PiPiiiiiK

Re: Ono se trochu zapomíná

To máte pravdu. Také mě to dříve zaráželo jak mohou dávat tak dlouhou záruku, ale vzhledem k tomu, že bych to já do těch 4 letech projel na 100%, nemluvě o těch pravidelných servisech po 20 tisících ;-D Cena automobilu by nakonec byla stejná jak u japonce, tak u evropana....ale s tím rozdílem, že ojetýho japonce nikdo nechce. Takhle to mám pěkně 2-3 roky v servisu a pak prodat, auto má papíry a dostane za to člověk slušnou sumu.

0/0
30.1.2012 12:56

kvedlal

Re: Ono se trochu zapomíná

Jinými slovy jsou auta na 100 000 kilometrů. A pak je Mercedes :-) V

0/0
30.1.2012 17:23

ryccardo

Re: Ono se trochu zapomíná

Nedělej si srandu, že jsou Mercedesy už tak špatný. Sice to jde s Mercedesem z kopce, ale že by ani 100000 bez poruchy nenajel????

0/0
31.1.2012 8:40

Malýřezanýlimonáda

Subaru...

Já to vidim na Subaru V ...

0/0
30.1.2012 10:50

Ziegfried

Re: Subaru...

Nevím co máte s tím Subaru. Pravidelná servisní prohlídka v autorizovaném servisu vždy přes 10 tis. Kč, servis po 15 tis. km, spotřeba 12,5 l benzínu a více, na 80 tis. km 2x výměna spojky (z toho jednou na záruku a na díl jsem čekal cca měsíc). Děkuji už nikdy více.

0/0
30.1.2012 13:55

ryccardo

Re: Subaru...

Jak to že ti jen jednou vyměnili spojku na záruku? Je to přeci v záruce tak by ji měli měnit do tý doby než skončí záruka a ne jen jednou.

0/0
31.1.2012 8:42

atvar

ohledně těch cen na dně

psal asi před měsícem Svět Motorů trochu jinak, a sice ve smyslu, že na letošek čekají u evropských výrobců velkou výrobu na sklad (kvůli tlaku odborů, aby se nesnižovaly kapacity), což má na ceny dopad celkem jasný...

0/0
30.1.2012 9:52

Hroznej puberťák

Připomíná mi to scénku z Š+G

"Nechci slevu zadarmo" Princip je podobný...

0/0
30.1.2012 9:50

Patrik Šebesta

K smíchu...

cit: Ceny už níž klesat nemohou – jsou na dně...

.

Prodejní cena Š Octavia kolem 600tis. a výrobní cena kolem 100tis... takže tak...

0/0
30.1.2012 9:23

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: K smíchu...

;-DR^

Ale to není všechno - výrobní cena Fabie  30.000, výrobní cena Citigo 15.000 a co hůř, výrobní cena toho horala, co sis tuhle koupil v akci v Tescu za 1.999 je pouhopouhých 238 Kč  8-o8-o8-o

0/0
30.1.2012 9:30

maruširi.vr.12

Re: K smíchu...

Přeháníte, člověče. Výrobní cena Fabie je 80 tisíc.

0/0
30.1.2012 12:29

pesstary

Re: K smíchu...

Takové kydy mám nejraději. Tak si ho vyrob sám. Výrobní cena chleba je 5 kč a kupuješ ho za 30

0/0
30.1.2012 10:00

RBrider

Re: K smíchu...

Ta výrobní cena sedí naprosto přesně a pokud si někdo myslí že ne, tak je blázen ....

Příklad z jiného odvětví (cyklistika) Odpružená vidlice Fox Float F100 32 fit  prodejní cena oficiálně kolem 18 000K

Kamarád co dělá ve výrobě kol ji nakupuje kolem 3000K přímo z výroby ......... No a tohoto produktu se udělá cca 100 000x měně, než každé součástky co je ve vozidle ...... Takže pokud by to s tou cenou tak nebylo, nikdo by na sklad nevyráběl, protože by to zavánělo krachem .....A co se těch cen týče(jako že sou na dně), tak to samé se tvrdilo před krizí, kdy fabia vyšla na 300k

Všichni víme jak se ceny vyvíjely dál ........

No a vzhledem ke globalizaci , tzn že třeba 30 modelů aut používá stejné brzdy atd ..... tak se ty díly dělají v miliónových sériích ......... Výrobní cena 00nic, takže pro mne je zrovna Oktávka jedno z nejpředraženějších aut na trhu

0/0
30.1.2012 12:19

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: K smíchu...

Ta částka, kterou chytrák nahoře píše, je sama o sobě nižší, než jsou MATERIÁLOVÉ náklady na auto typu Fabie. A kde máte investice do vývoje (řádově několik miliard Kč na jeden model), do výroby, administrativa, reklama, distribuce....

Chytrolínů jsou plné diskuse ;-D;-D;-D

0/0
30.1.2012 12:30

jan.banos

Re: K smíchu...

Do výrobních nákladů dle mě patří i ten vývoj, náklady na mzdy, nákup/provoz/opravy strojů a výrobní haly, skladování, ...

Aby mohly investovat miliardy do vývoje, musí mít propočítané, kolik musí prodat, aby se jim to vrátilo. Zbytek je zisk.

0/0
30.1.2012 12:38

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: K smíchu...

Do výrobních nákladů rozhodně nepatří vývoj, ten je kalkulovaný zvlášť.

Výrobní náklady představují investice do výrobních zařízení, strojů, nářadí atd. atd., hal, skladů - a samozřejmě i nějaké ty mzdy

A pokud jde o tu poslední větu, to se mi zdá logické, že se všechno kalkuluje přes předpokládaný objem prodeje ;-)

0/0
30.1.2012 12:45

RBrider

Re: K smíchu...

Sory ale tomu nevěřím ........ už sem se viděl rozdíly mezi cenou pro výrobce tedy oem ... neboli to se týká automiobilek, půl dílů si dělá sama a zbytek subdodavatelé, a mezi cenou MOC pro normálního člověka.

Jestli si myslíte že zaměstnanci škodovky nebo dealeři znají výrobní cenu, tak se šeredně mýlíte ......

Já sem k tomu načich (v jiném odvětví, ale taky drahé a technicky založené věci) většiou přes faktury subdodavatelů, které mněly zůstat skryty před očima nepovolaným .....

Hlavně že vy mí¨áte ty vaše materiálové náklady máte ověřené z důvěryhodných zdrojů 8-o;-D

0/0
30.1.2012 15:36

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: K smíchu...

Jestliže tedy zaměstnanci škodovky neznají výrobní cenu, jak můžou zkalkulovat prodejní cenu, aby firma neprodělala???

TO JE SNAD NĚJAKÁ KONSPIRACE VÝROBCOVSKO-DODAVATELSKÉ LOBBY 8-o8-o8-o

0/0
30.1.2012 16:34

RBrider

Re: K smíchu...

tím myslím ty u linky ..... to znají jenom někteří, neslovíčkařte ... chtěl sem tím říct že ti kmenoví zamněstnanci co pak jdou kvákat do hospody to ani vědět nemůžou

Nebo řeknu li to jinak, výrobní cena není obecně známá věc .....

0/0
30.1.2012 16:51

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: K smíchu...

Samozřejmě, že výrobní cena není obecně známá věc, není taky důvod, aby byla.

Ovšem to co ty tady prezentuješ zní, jako kdybys ji znal.

Proto jsem ti níže uvedl hrubý výpočet průměrného zisku automobilky na jedno průměrné auto, abys pochopil, jak jsou tvrzení o statisícových ziscích nesmyslná. Jinými slovy si to číslo můžeš přebrat třeba tak, že kdyby měla automobilka na Fabii zisk = 0, pak by oktáva a superb přinesla cca 42.000 - ale to pořád nejsou statisíce.

A nebo ještě jinak - nesrovnávej tak komplexní výrobcek a jeho cenotvorbu s vidlicí na kolo, to seš fakt hodně vedle ;-)

0/0
30.1.2012 17:03

RBrider

Re: K smíchu...

Níže sem ti v reakci na to co si napsal taky něco napsal ...... co si napsal je nepřesné a zavádějící, nic víc. Tvůj výpočet je ekonomický nesmysl :-P

0/0
30.1.2012 17:09

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: K smíchu...

Samozřejmě, že to je nepřesné, na přesnější kalkulaci bys musel trochu do čísel, ale to bys nedal.

Proto ti to uvádím jako HRUBÝ výpočet pro představu, abys to pobral i ty. Ale když vidím, co dokážeš blábolit o tom, jak při kalkulaci ceny naložit s investicemi, náklady na patenty a podobně, o tom, co motáš o hrubém zisku apod., tak chápu, že je to marná snaha.

Takže to uděláme jinak, já přiznám barvu: ANO, ŠKODOVKA MÁ ZISK 500 TISÍC NA JEDNOM AUTĚ. A teď utíkej a řekni to chlapům v hospodě R^V

0/0
30.1.2012 17:30

RBrider

Re: K smíchu...

Ta vidlice na kolo je to samé jako vidlice na motorku (stejná technologie, firma vyrábí i vidlice na motokross a tlumiče na 4kolky) .... a ještě to patří k nadstandartu ..... to je jako by sme řešily brzdy brembo .... škoda samo dává horší

Srovnání tedy na místě je

0/0
30.1.2012 17:13

stix.99

Re: K smíchu...

sežeň mi toho foxe za trojku :-)

0/0
30.1.2012 12:39

Hroznej puberťák

Re: K smíchu...

Zkus si napsat o nabídky, akorát mám obavu, že s jedním kusem nijak zázračnou cenu nedostaneš :-P

http://www.alibaba.com/products/Fox_Float/--122202.html

0/0
30.1.2012 14:01

RBrider

Re: K smíchu...

To že znám nákupní cenu neznamená že k tomu mám přístup ..... Majitel firmy(cizinec) většinu věcí co nepotřebuje už na výrobu nechá odvést do sběrny, karbonové rámy, třeba když mají špatnou nálepku než je objednáno, tak se ničí a vyhazují

0/0
30.1.2012 15:39

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: K smíchu...

Kdyby voni v hospodě u píva měli internet a kalkulačku, jistě by sis dokázal spočítat, že při tvé kalkulaci by škodovka na výrobě a prodeji jen samotného modelu Octavia vydělala asi 75 miliard ročně.  ;-D;-D;-D

Neboli obráceně, vezmi si počet vyrobených aut, roční výsledek firmy a pak si můžeš přes palec spočítat, kolik v průměru vydělá na jednom autě - samozřejmě na Fabce to bude míň, na Superbu víc...

0/0
30.1.2012 12:56

RBrider

Re: K smíchu...

No co ti na to říct ....... výrobní cena vozu, a náklady na výrobu a distribuci a marketing a kdoví čeho ještě sou dvě různé věci - samozřejmně se pak ale tyto náklady sečtou

Jenže to neznamená že za oktávku je 600k adekvátní, není,

390K max za slušně vybavenou 2.0tdi ..... jinak je to výsměch, a i tak by automobilka vydělala slušné peníze

Jenže to je tak, když každý chytrák se rozčílí, když někdo napíše že výrobní cena max 100k ...... pokud vezmu v potaz matroš a energii na výrobu, tak je to prostě tak ........ to že se na to nalepí další náklady , to je potom druhá věc ... třeba takový regulátor alternátoru-tranzistor výkonový, dvě diody a cena 1500-10 000 podle typu auta, ale výrobní cena tohoto dílu m,ax 150kč

A tak to máš se vším

0/0
30.1.2012 15:20

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: K smíchu...

Tak počítej se mnou, mudrlante:

Loni zisk před zdaněním 14,6 mld., necelých 700.000 prodaných aut. A trojčlenka nám řekne, že průměrný zisk na jeden prodaný vůz cca 21.000 Kč. V uváděném výsledku se samozřejmě nerozlišují další činnosti, jako je např. prodej a výroba náhradních dílů apod. - ale pro rámcovou představu, kolik má zhruba automobilka z jednoho auta, by to mohlo stačit. Pozor - prodejci aut nejsou automobilka, čili nějaký drobek z koncové ceny patří i jim. Ale rozhodně to nejsou v celkovém součtu statisíce, jak se tu někdo snaží prezentovat ;-D;-D;-D

+2/0
30.1.2012 16:02

RBrider

Re: K smíchu...

Jenomže než se tento zisk před zdaněním přizná, tak se zněj spoustu věcí odepíše například v podobě investic .... třeba stavba nové haly nebo zaplacení patentových poplatků, Je toho strašně moc .....

Tudíž jestli chcete počítat zisk z přiznané částky před zdaněním, tak si nechte prověřit vaše duševní zdraví ;-D , nehledně na to že spousta vozů ještě není ani zaplaceno, protože sou dané na ňákou splatnost atd ...

A pamatujte: Pletete si částku před zdaněním s takzvaným Hrubým příjmem

s toho byste se dopočítal, kdyby ste mněl před sebou vyfakturovanou výrobu a subdodávku a vydělil to vyrobenými kusy .... To je výrobní cena ..... to ostatní co se na to nabaluje sou už mandatorní výdaje, které taky tvoří část VOC

Nicméně diskuze s člověkem co se v tomto nepohybje a je v podstatě ekonomicky negramotný nemá smysl

0/0
30.1.2012 17:08

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: K smíchu...

A jak bys chtěl mudrlante jinak kalkulovat, než včetně všech nákladů - i těch fixních (to, co ty nazýváš "mandatorní výdaje" (checht)), nákladů na patenty a pod.???

Víš co, představ si, že máš truhlárnu. A já si u tebe objednám stůl za cenu kusu mokrého dřeva + pár hodin práce. To, že musíš dřevo usušit v sušárně, která tě stála statisíce, že budeš hoblovat, frézovat a brousit na strojích za další statisíce a to celé budeš provědět v budově truhlárny za několik milionů, to mne jako nebude zajímat, ju? Plácneme si? Protože já bych to bral, ten stůl by takhle stál maximálně pár stovek ;-D

Btw., ten ekonomický negramota, se kterým se tu bavíš, má vystudovanou VŠE ;-)

Pokud jde o to duševní zdraví, doporučil bych ti intenzivní terapii

0/0
30.1.2012 17:22

RBrider

Re: K smíchu...

Mandatorní výdaje sou náklady jako mzdy a energie .... to nakonec přičteš k výrobní ceně (Materiálové) + plánovaný zisk a máš VOC.

Patenty a investice nejsou mandatorní výdaje, to sou v podstatě odpisové položky, no nic ..... nepochopil si v podstatě vůbec nic a opořád si meleš tu dvou

A ty tvoje příklady, to že lakuješ dveře atd .. to je výrobní cena dílu .... no nemůžu s tebe, a právě ty nakoupené stroje, úvěry a další věci si odečteš z hrubého zisku a pak ti vyjde zisk před zdaněním, s toho očividně nemůžeš počítat zisk na vozidle ...... protože ti vyjde to tvoje uhozené hauznumero 21 tisíc což je nesmysl.

Příklad, vyrobím 50 aut, výrobní náklady na jedno 100 000, ale koupil sem stroj za 700 000 a zaplatil mzdy 980 000, reklama na mé auta v tv ... 1 000 000 ... Kolik tedy přiznám zisk před zdaněním?? Auta prodám dealerovi za 200 000

(50x100 000 x 2)  - 700 000 -980 000 - 1000 000 = 7320000 Tedy když vydělím 732000  / 100 000 = 73,2 tedy skutečný zisk škody je pro tebe velká neznámá

0/0
30.1.2012 18:12

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: K smíchu...

Jak říkám, terapii - HODNĚ INTENZIVNÍ ;-D

Začneme malou špetkou ekonomické teorie - rozlišujeme náklady variabilní a fixní.

Variabilní jsou např. právě ty mzdy a energie, patří mezi ně i náklady na materiál, atd. atd. Vyrábíš málo = malé variabilní náklady, vyrábíš hodně = variabilní rostou.

Fixní náklady jsou to, co ty děláš že neexistuje - to jsou investice, baráky, patenty atd. atd., který ti vzniknou a mají stejnou výši bez ohledu na to, jestli ti z pásu sjede jedno auto nebo milion.

A ty fixní musíme v konečném důsledku rozpustit do ceny všech předpokládaných výrobků. - nejde prodat první auto za 10 miliard a druhý za 150.000. Zatím to pobíráš? ;-D

0/0
30.1.2012 18:28

RBrider

Re: K smíchu...

Jde prostě jen o to, že nemůžeš udaný příjem automobilkou vydělit počtem vyrobených aut a říkat že máš z toho průmněrný výdělek ..... to je holý nesmysl.Sice máš pravdu v určitých věcech, ale ta výrobní cena je prostě malá, s tím hold neuděláš nic. Ukaž mi jediného podnikatele, který nemá snahu příjmy snížit aby nemusel platit velké daně .....I ta škodovka v důsledku nakonec přizná co nejnižší zisk .... a z toho se prostě zisku na jednom autě nedopočítáš.

A ty fixní náklady jsou pokaždé jiné, ale vždycky tam sou, a půlka těchto nákladů je tam jenom kuli tomu aby firma v podstatě umořila daně !!!!!

 Vysvětli mi, jakto že je toyota avensis v podstatě levnější auto než oktávka když je porovnáš ve stejné výbavě skoro o 100K, i když je o třídu výš i když nabízí dražší výrobce doplňků jako je třeba bosse audio atd ....????

Protože našinec je ochoten za tu škodovku ty peníze dát, i když má poloviční hodnotu!!!!

Takže kecy o tom že sou ceny na dně jsou utopie ..... to už tu bylo mockrát .....

0/0
31.1.2012 10:26

RBrider

Re: K smíchu...

Hlavně že máš na konci 3 smajlíky, to tvoji neznalost boužel neomlouvá

0/0
30.1.2012 17:16

cenzore_zdar

Ford prodlouzena zaruka - zbytecnost

Koupil jsem prodlouzenou zaruku na 4 roky a po 2.5 letech se zacly odlepovat ochrane listy na karoserii. Podle Charouze se tato zavada nevstahuje do prodlouzene zaruky. WTF?!

0/0
30.1.2012 9:20

quagaar

Re: Ford prodlouzena zaruka - zbytecnost

fusion? ;-D

0/0
30.1.2012 9:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.