Diskuze

Unikátní motor s proměnnou kompresí. Promarněná šance Saabu

Muzeum Saabu je zachráněno. Celou sbírku koupí za v přepočtu 80 milionů korun město Trollhättan díky podpoře regionální vlády a mecenášů. Všichni se do muzea chodí klanět prasaabu Ursaabu. Znalci ale uznale pokývnou u nenápadného černého sedanu, který vůbec nevypadá, že ukrývá jeden z nejzajímavějších počinů světové motorařiny posledních let.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ivoš

6. 2. 2012 16:47
Já vím, že se to nedá pro automobilový motor použít,

ale jen připomenu, že modelářské detonační motorky měnitelný kompresní poměr mají už moooc dlouho. A jednodušeji.

0 0
možnosti

niccots

6. 2. 2012 13:44
ESP

Ne DSP, ale ESP :-P

0 0
možnosti

B_B_Lobo

6. 2. 2012 11:56
takhle

to vypadá když nastoupí agresivní a parazitická automobilka, v dnešní době korejské. žádný vývoj a výzkum, jen skládání něčeho zvaného automobily. jenže za chvíli se může stát, že tyto levné "genrika" už nebudou mít kde kopírovat.

0 0
možnosti

Hele99

6. 2. 2012 18:17
Re: takhle

hele ty chytráku, tak mi napiš, kde například KIA okopírovala svůj diesel 1,7 l. Když jsem do firmy koupili první CEED s tímto motorem, tak jsem bylo hodně překvapený. Diesel s "benzinovou" charakteristikou chodu jsem v jiném autě do té doby nezažil (při vší úctě k TDI-čkům z koncernu VW). A jezdil jsem s opravdu hodně různými auty.

0 0
možnosti

mida01

6. 2. 2012 11:00
Je to trochu jinak

Pane redaktore, je to trochu jinak, než píšete. Pokud by se nakláněla hlava válců sama, tak nelze spalovací prostor utěsnit. Blok válců je v části nad osou klikového hřídele rozdělený a ten mechanismus naklápí tu jeho horní část (s válci), ke které je standardním způsobem připevněna hlava válců. Tím dojde k mírnému nadzvednutí a oddálení celé této části od osy klikového hřídele. Protože se však při tom "naklopení" nezmění vzdálenost dna pístu v horní úvrati od osy klikového hřídele, dochází tím ke zvětšení spalovacího prostoru a tím ke změně kompresního poměru. V jednoduchosti je krásaR^R^R^

1 0
možnosti

bitkar

6. 2. 2012 11:05
Re: Je to trochu jinak

no ta jednoduchost je relativni.... docela by bylo zajimavy videt jak si ten motor pocina v praxi (spolehlivost)

0 0
možnosti

kubas_86

6. 2. 2012 9:55
GM

takže GM je koupilo v podstatě aby shráblo patenty, a sáábe nazdar .....

0 0
možnosti

cernobila_televize

6. 2. 2012 10:06
Re: GM

koupili je pro jejich modre oci :-P

2 0
možnosti

Lev----z__Rožmitálu

6. 2. 2012 8:56
spalovací motor

patří do muzea

komprese nekomprese

0 0
možnosti

smolicek123

6. 2. 2012 10:06
Re: spalovací motor

To bude platit, az nekdo prijde s necim lepsim, k cemuz zatim nedoslo a v dohledne dobe to nevypada.

1 0
možnosti

Výstřik do tmy IX.

6. 2. 2012 7:27
Milion řešení, jak ušetřit kapku benzínu

a přitom je tu jedno osvědčené, od kterýho se bohužel (nechápu proč) ustupuje:

Nasát jen vzduch, stlačit poměrem 19:1 a řadovým mechanickým čerpadlem tam vstříknout potřebný množství paliva. Nic víc, nic míň, jednoduchý jak facka a motor ujede 500000km+

0 0
možnosti

baloun

6. 2. 2012 8:25
Re: Milion řešení, jak ušetřit kapku benzínu

Nechápeš, protože o tom nic nevíš. Kdybys věděl, něco takovýho bys nevypustil z huby.

0 0
možnosti

orca1

6. 2. 2012 7:11
názor

Přátelé asi jste nepochopili že není důležité vymyslet, či umět vyrobit ale to NEJDŮLEŽITĚJŠÍ je umět prodat (tím nemyslím výrobek jako takový ale hlavně technologické novinky či inovace) a to žel SAAB neuměl tak skončil ... můžete s tím nesouhlasit, můžete se bouřit, ale to je asi tak vše ....

0 0
možnosti

Nedos

6. 2. 2012 10:11
Re: názor

Hmm, i bych SAAB koupil, ale byly hrozně drahý. Teď když už bych na něj měl, tak zase není SAAB.

0 0
možnosti

venecek.nebo.rakvicku2

6. 2. 2012 4:03
kam GM šlápne...

100 let tráva neroste.....

3 0
možnosti

nomádius

6. 2. 2012 7:16
Re: kam GM šlápne...

Rozšířil bych na američan kam šlápne ...

2 0
možnosti

katano

6. 2. 2012 0:20
Saab je ŠPIČKA ! ! !

O motoru s promněnou kompresí se může koncernu VW, pouze ZDÁT.

          PS : to je - REALITA :-P

0 0
možnosti

já George XVII

6. 2. 2012 1:12
Re: Saab je ŠPIČKA ! ! !

bohužel bych se vůbec nedivil, kdyby VW bylo prvním výrobcem, co to dotáhne do seriové výroby. VW moc konstruktérských zářezů "my byli první" nemá. Raději čeká na to co vymyslí slabší konkurence, od které ten nápad obšlehne, konstrukčně upraví tak, aby to neporušovalo patenty a hurá do seriové výroby. Sice to kolikrát stojí zaprd, ale časem to dotáhnou do použitelné formy (viz TSIčka).

1 0
možnosti