- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ale jen připomenu, že modelářské detonační motorky měnitelný kompresní poměr mají už moooc dlouho. A jednodušeji.
to vypadá když nastoupí agresivní a parazitická automobilka, v dnešní době korejské. žádný vývoj a výzkum, jen skládání něčeho zvaného automobily. jenže za chvíli se může stát, že tyto levné "genrika" už nebudou mít kde kopírovat.
hele ty chytráku, tak mi napiš, kde například KIA okopírovala svůj diesel 1,7 l. Když jsem do firmy koupili první CEED s tímto motorem, tak jsem bylo hodně překvapený. Diesel s "benzinovou" charakteristikou chodu jsem v jiném autě do té doby nezažil (při vší úctě k TDI-čkům z koncernu VW). A jezdil jsem s opravdu hodně různými auty.
Pane redaktore, je to trochu jinak, než píšete. Pokud by se nakláněla hlava válců sama, tak nelze spalovací prostor utěsnit. Blok válců je v části nad osou klikového hřídele rozdělený a ten mechanismus naklápí tu jeho horní část (s válci), ke které je standardním způsobem připevněna hlava válců. Tím dojde k mírnému nadzvednutí a oddálení celé této části od osy klikového hřídele. Protože se však při tom "naklopení" nezmění vzdálenost dna pístu v horní úvrati od osy klikového hřídele, dochází tím ke zvětšení spalovacího prostoru a tím ke změně kompresního poměru. V jednoduchosti je krása
no ta jednoduchost je relativni.... docela by bylo zajimavy videt jak si ten motor pocina v praxi (spolehlivost)
takže GM je koupilo v podstatě aby shráblo patenty, a sáábe nazdar .....
To bude platit, az nekdo prijde s necim lepsim, k cemuz zatim nedoslo a v dohledne dobe to nevypada.
a přitom je tu jedno osvědčené, od kterýho se bohužel (nechápu proč) ustupuje:
Nasát jen vzduch, stlačit poměrem 19:1 a řadovým mechanickým čerpadlem tam vstříknout potřebný množství paliva. Nic víc, nic míň, jednoduchý jak facka a motor ujede 500000km+
Nechápeš, protože o tom nic nevíš. Kdybys věděl, něco takovýho bys nevypustil z huby.
Přátelé asi jste nepochopili že není důležité vymyslet, či umět vyrobit ale to NEJDŮLEŽITĚJŠÍ je umět prodat (tím nemyslím výrobek jako takový ale hlavně technologické novinky či inovace) a to žel SAAB neuměl tak skončil ... můžete s tím nesouhlasit, můžete se bouřit, ale to je asi tak vše ....
Hmm, i bych SAAB koupil, ale byly hrozně drahý. Teď když už bych na něj měl, tak zase není SAAB.
O motoru s promněnou kompresí se může koncernu VW, pouze ZDÁT.
PS : to je - REALITA
bohužel bych se vůbec nedivil, kdyby VW bylo prvním výrobcem, co to dotáhne do seriové výroby. VW moc konstruktérských zářezů "my byli první" nemá. Raději čeká na to co vymyslí slabší konkurence, od které ten nápad obšlehne, konstrukčně upraví tak, aby to neporušovalo patenty a hurá do seriové výroby. Sice to kolikrát stojí zaprd, ale časem to dotáhnou do použitelné formy (viz TSIčka).