Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aby dieselu netuhla nafta v žilách, shánějte arktickou

Mezi motoristy výrazně vzrostl v posledních dnech kvůli mrazivému počasí zájem o takzvanou arktickou naftu, která zajišťuje bezpečný provoz dieselových motorů i při teplotách pod minus 20 stupňů Celsia. "Denně se této nafty spotřebuje 300 000 až 500 000 litrů," říká Václav Loula z České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PLeon

Re

Nevim, jak to je s Verva Diesel od Benziny, ja ji cerpan celorocne, bohuzel od patku mam problemy, pri styudenem motoru nastartuju v pohode, ujedu pal kilmetru a pak uz jen popojizdim od jednoho zdechnuti ke druhemu. Takze ze by tahle nafta byla arkticka, to bych vazne pochyboval. Naviz mela taky oznaceni snehovou vlockou a presto tuhne. Tak nevim nevim.

0/0
7.2.2012 9:23

JeFFik

Re: Re

já bych to co popisuješ viděl na jiný problém, než problém s tuhnoucí naftou, to bys asi nenastartoval.

0/0
7.2.2012 9:29

PLeon

Re: Re

Jaky problem mas na mysli? Podle mne je ta nafta ztuhla, resp zasrala filtr, prtes ktery se palivo nechce dostat. Cili palivo se dostava ale v nedostatecnem mnozstvi. Proto jde v pohode nastartovat a na volnobeh nebo lehkou nohou to jede bez problemu. Problem je, kdyz clovek slapne vice na plyn, nebo kopec, to pak zacne kuckat a smula. Auto je cerstve po garancce, 3 roky stare, filtry nove vsechno v poradku. Budu to muset zkusit asi odstavit nekam do teplka a pak uvidim, vic s tim clovek asi neudela

0/0
7.2.2012 9:35

JeFFik

Re: Re

filtr může být ucpán i něčím jiným. To umístění do tepla bude nejlepší 1.krok, pomůže to identifikovat problém s naftou nebo s nějakou jinou příčinu.

0/0
7.2.2012 10:00

Kazeasch

Re: Re

3 roky starý auto by tímhle rozhodně trpět nemělo. Skoro určitě má předehřev nafty takže filtr by se zanášet neměl. Nech si to sjet na diagnostice jestli s tím předehřevem není problém. Mohla by to dělat i voda, ale to už dnes většina dieselů vyhazuje jako chybu přímo na palubku. Může to dělat spousta věcí ale na naftu bych to neviděl, obzvlášť ne na vervu. Taky na ni jezdím a nemám sebemenší problém.

0/0
8.2.2012 14:28

mi_golem

Re: Re

Já jezdím na Vervu taky. A v Přibrami jsem ji přestal tankovat úplně. V Praze byla lepší. Jezdím z garáže do garáže. A při -20  po 1/2 hodině jízdy je cítit , že výkon i odezva na pedál s patřičnými projevy jsou horší. Co jsem naposledy tankoval jsem tam dával i VIF.  Teď budu tankovat , ale nacpu tam 2x tolik VIFu.  Zkoušel jsem jezdit na naftu od Agipu s VIFem , sice zvuk byl takový traktorovější (VERVA se chová jak benziňák), ale jinak mě připadala ta nafta od Agipu jakoby skoro vhodnější.

0/0
8.2.2012 16:30

Kazeasch

Re: Re

S tím VIFem opatrn. Verva už je aditivovaná docela dost, a u aditiv někdy víc znamená víc. To by klidně mohl být celej problém.

0/0
8.2.2012 19:00

mi_golem

Re: Re

Četl jsem kdysi testy aditiv, nejen že vyhrál VIF ze všech, ale zkoušeli dávat i 2x tolik . Zlepšila se především mazivost , žádné jiné negativní vlivy to nemá, alespoň u VIFu. VERVA ho má už v sobě, ale v těchto zimách to nestačí. Navíc se obávám, že při ceně VERVY její odběr oproti jiným naftám je malý .  Pak je otázka , jak  se kvalita projeví, nebo kolik biosložek VERVA obsahuje. Obávám se , že pak výsledná kvalita VERVY může být horší než u běžné nafty, která v tancích vydrží jen krátkou dobu.

0/0
9.2.2012 7:55

Lucke

Shell

Vaše několika měsíční sbírání bodů za TANKOVÁNÍ dieselu u Shellu, (který je všude o 2 Kč dražší) (600L = 600 bodů) nebo za 6 vod do odstřikovačů (6x239Kč) bude odměněno slevou 100Kč z 50L.. Jo ale musíte si koupit Aditivum za 239,-

0/0
6.2.2012 20:22

sincos

Dnešní zkušenost

Musím tankovat u Shell - firemní Shell karta, dneska auto nejelo, bylo minus 20, svítila kontrolka poruchy motoru, auto skončilo na rozmrazení v servisu. Neobstojí argument o neúdržbě - auto je staré 3 měsíce, ani o tankování jinde - máme GPS a každá minuta je zdokumentovaná. Shell je šmejdská pumpa, Ješte jsem se při tankování ptal, jestli tam mám raději dát aditivum po stejně špatné, předloňské zkušenosti a prý ne, že to teď bude v pořádku. A není. Zkusím těm lumpům poslat fakturu, zadarmo to rozmrazení nebude. Co se domluvit všichni postižení? Ať jde Shell do háje a třeba zmizí z ČR, dělá jen potíže, dobrá zkušenost je s Benzinou - Verva nafta a OMV.

+1/0
4.2.2012 20:17

Alois Jirásek

Re: Dnešní zkušenost

Tak to já mám zase negativní zkušenost se zimní naftou Verva diesel, tankovanou na Benzina Plus v Kolíně. Pominu-li fakt, že do 50l nádrže, kde bylo ještě nejméně 5l, jsem natankoval 52l tohoto o více než 3 Kč/l dražšího zázraku, tak už při teplotách lehce pod bodem mrazu to hůře startovalo. V pátek v 15hod, kdy teploměr v autě ukazoval -9, už jsem auto nenastartoval. Po hodinovém rozmrazování v garáži, kam jsem se nechal odtáhnout, motor naskočil "jak za mlada". Potom, co jsem do zbylých 10 litrů této užasné nafty, která i vykazovala o 0,3l větší spotřebu, nalil na Čepru naftu mírné klima, nemám problém. Tudíž asi lze i vyloučit vodu, či jiné nečistoty v nádrži.

0/0
6.2.2012 19:03

Chleba a brambory

Re: Dnešní zkušenost

To, co popisujete, nasvědčuje, že chyba je v čerpačce nebo nádrži, ne v naftě.

0/0
7.2.2012 12:10

ender

Zrušit sporřební danˇ

Z toho mála co vydělám,asi 25000 mám živit armády státních zaměstnanců a tuneláře,zloděje a největší darmožrouty-armádu;-€

0/0
4.2.2012 17:31

Iridium

"Kvalita za rozumnou cenu"

No a co pořád čekáte? Kolikrát se psalo, že třeba Shell prodává obyček¨jná paliva jako "prémiová" a co na to zákazníci? Nic, jezdí tam jako dřív. Tak proč by šli do sebe? V ČR se jen jižní Morava zaváží palivem ze Schwechatu (OMV), jinak je to všecko stejný, tuzemský zdroje.

0/0
3.2.2012 14:17

Iridium

Re:

a to ani ten Schwechat na OMV na JM nemám ověřenej...

0/0
3.2.2012 14:19

NovoCZ

Shell fakt super ...

Tak mi Mondeo TDCI stálo v noci před barákem, teď (13:25) jsem ho už nenahodil. Venku je podle teploměru 11 stupnů. Je tam nafta od Shellu z Vyškova, tankováno minulý týden ...

0/0
3.2.2012 13:33

NovoCZ

Re: Shell fakt super ...

samozřejmě -11 stupňů ...

0/0
3.2.2012 13:34

hurkadavid

Re: Shell fakt super ...

a kolik jsi dostal bodů na smart kartu? Lidi jezdí firemníma autama na Shll a pak mají dárky a tankují levněji o 2 koruny. Já jezdím na Vervu a opravdu mám spotřebu menší, než když beru běžnou naftu.

0/0
3.2.2012 15:35

Andee

Re: Shell fakt super ...

můžu potvrdit, ta koruna za litr navíc se na spotřebě vrátí několikrát R^

0/0
3.2.2012 22:26

-berushka-

Re: Shell fakt super ...

A já můžu potvrdit, že jediná změna k lepšímu (ale max. o 1/2 litru) nastala při tankování v Německu a Itálii. Jinak mi Benzina, Verva, Shell i Tesco dává stejné výsledky (9-10 litrů podle ročního období).

0/0
7.2.2012 14:22

vaclavzeman

Když sem včera....

tankoval,tak sem se extra ptal...Je tahle nafta řádně aditivovaná?Samozřejmě,jinou tady neprodáváme...No dneska ráno než to ten motor přelouskal,tak mu trvalo asi deset vteřin než chytil volnoběh,takže shánět naftu s příměsí aditiv je na nic a aditiva jsou většinou vyprodaný...

0/0
3.2.2012 12:32

Highdriver

Teď je dobře vidět, jaká se v ČR prodává kvalitka

Jak se píše v článku, se zimní naftou by neměl být problém do -20°C. Včera tu přes noc bylo -18°C a kvůli naftě se odtahovalo 5 aut, dnes "jen" -15°C a jenom teď za dopoledne 2 auta.

0/0
3.2.2012 10:08

Kazeasch

Re: Teď je dobře vidět, jaká se v ČR prodává kvalitka

A ani nenastartovali nebo se zastavili po kusu jízdy. Některý auta mají ne zrovna vhodně vedený trubky a když se rozjedeš v -18, tak na trubkách se bez větších obtížích udělá díky proudění vzduchu i -30.

0/0
3.2.2012 10:32

Highdriver

Re: Teď je dobře vidět, jaká se v ČR prodává kvalitka

Nenastartovali :-)

0/0
3.2.2012 10:42

Kazeasch

Re: Teď je dobře vidět, jaká se v ČR prodává kvalitka

No tak to je docela síla, ale i tak to mohl zavinit třeba i vítr. Nicméně nevíš kde tankovali ať víme čemu se vyhnout?

0/0
3.2.2012 10:48

GenEtt

Re: Teď je dobře vidět, jaká se v ČR prodává kvalitka

to je ale blbost ;-D

+1/0
3.2.2012 13:58

BlackMax

Re: Teď je dobře vidět, jaká se v ČR prodává kvalitka

Aha, takže když budu mávat trubkou ve vzduchu, tak v ní budu mít takovou malou ledničku? Ach Bože, jak hluboko jsem klesla...

+2/0
3.2.2012 16:57

Kazeasch

Re: Teď je dobře vidět, jaká se v ČR prodává kvalitka

Tak lidičky. Zpátky na základní školu a v 6. třídě dávat pozor ve fyzice. ;-) On totiž pohyb vzduchu pomáhá odvádět teplo. Proto je v autě u chladiče větrák, proto si pustíte větrák když je vám v létě horko, foukáte na polívku aby vychladla, proto se může stát že most namrzne za větru i když je nad nulou (proto jsou na něm modrý odrazky, aby s tím řidiči počítali), ... Vzdělávací instituce by se nad sebou měly vážně zamyslet když lidi neznají opravdu ani základy fyziky.

0/0
8.2.2012 13:26

bopucpuc

arktická nafta

Dnes v noci jsem sháněl po Praze ARKTICKOU naftu a všude se mi vysmáli ať natankuji normální a naleju tam aditiva!!! To je služba za luxusní ceny...;-€

0/0
3.2.2012 10:01

george_wtf

U shell netankujte

po poslednej skusenosti nebudem ani ja. Podla vyjadrenia servisu, kam som musel vziat auto na kontrolu po tankovani u Shell, momentalne na Shell-kach nemaju dobru naftu a su nespolahlivi. Som rad, ze sa aspon ziadna zavada neprejavila.

0/0
3.2.2012 8:27

Highdriver

Re: U shell netankujte

Mám stejnou zkušenost, V-power diesel zatuhnul už při -11°C.

0/0
3.2.2012 10:02

Kazeasch

Re: U shell netankujte

S mrznutím jejich nafty zkušenost nemám, ale s mizerností musím souhlasit. Jezdil jsem douho jak na V-power, tak na jejich "diesel extra" a všechno bylo ok. Ovšem od doby co začali prodávat Fuel save tak je to tragický. Motor řve uplně srašně, vůbec to nejede, to co se mi linulo z výfuku byl děs, a vzhledem k tomu že oproti přednozí naftě mi stoupla i spotřeba nevím co si o tom mám myslet. Mám pocit že to co měli jako extra mají teď jako V-Power, protože už ani ten není to co byl. Shell nebrat. Teďka jezdím na Vervu a naprostá spokojenost.

0/0
3.2.2012 10:39

kterej

nejlépe je v zimě jezdit na čistý líh

0/0
3.2.2012 7:43

TarasBulba

Tohle dřív nebylo potřeba

Neexistovalo, abys u pumpy načepoval naftu, která by se nedala použít při mínus dvaceti. Pokud by se něco takovýho objevilo, tak to komouši řešili jako obecný ohrožení.

0/0
3.2.2012 7:17

ununun

to je článek

jak z nějakýho traktoristickýho časáku :-)

0/0
2.2.2012 23:58

Krokodyl1

Zlepšovák!

Měly by se vyrábět i arktický piva! To když zmrzne, tak se to pak nedá pít :-P

0/0
2.2.2012 22:59

Kazeasch

Re: Zlepšovák!

STo už udělali rusi a fini. Říkají tomu vodka ;-D

0/0
3.2.2012 10:40

723novy723

zajimavy clanek

Trochu paradoxem toho clanku je,ze v zime je logicky v udolich vetsi zima nez na horach. Zde plati fyzika,kterou mozna nektery mluvci manazeri neznaji a nezohledni... Co se tyce ucpaneho filtru,tak pokud vim,poradny auta ho maji predehrivanej. Navic,ani neni nutny sypat do nafty naky aditivum,stejne to tam sypou na cerpackach aby okradli koncovy spotrebitele. Staci tam dat sklenku benzinu s olejem a je taky vystarano... Co jsem jezdil na vychod,tak tam melo auto na jejich naftu daleko lepsi parametry zrychleni i vykon. Tady je odpad.Mozna v Nemecku nebo vic na zapad je to lepsi. Tady je to jako s tema potravinama v supermarketu. Zapadni ceny za horsi nez vychodni kvalitu..

0/0
2.2.2012 22:43

154296

Re: zajimavy clanek

Vy jste trouba, to se musí nechat tedy...;-D;-D;-D

+1/0
3.2.2012 6:27

ulkik

Re: zajimavy clanek

a proc je trouba?

0/0
7.2.2012 16:59

Homer _7

VIF. Zimní i letní.

A to beru skoro vždy nafru z Makra (na kterou kde kdo nadává). Panák toho sajrajtu a VŽDYCKY jsem nastartoval. I na horách při -28C kdy auťák stál a nehnul se celý týden. Skoro 400.000km najeto, s první turbem (nepíská) a s prvními vstřiky (výkon pořád v pohodě). Kouřivost neznám - ani obláček, spotřeba pořád pohádková. Motor jako nový. A to jezdím docela rychle a motor se u mě nefláká. Studený ho nehoním a po rychlém "letu" po dálnici ho nechám min.2-3 minutky vydechnout. Na oleji nešetřím a měním po 15.000km, tzn. několikrát ročně. Dieselů jsem měl mraky a žádný mě nenechal v zimě ve štychu. S tím aditivem nikdy nezmrzl, vodu v nádrži jsem nikdy neměl. Kanystr toho sajrajtu stojí cca 1200Kč/5litrů. A hlavně mám 100% jistotu že tam to aditivum v nádrži mám. A neplatím zbytečně +2-3Kč na litr jako u Shellky abych nakonec zjistil, že to draze zaplacené aditivum tam jaksi "zapomněli" pro Ostblock dát...

0/0
2.2.2012 21:24

Homer _7

Re: VIF. Zimní i letní.

Každopádně - když dám motoru co potřebuje, odmění se spolehlivou

službou. Cnce to nebýt líný a držgrešle a trochu do toho investovat. Pak

je vše v pohodě.

Jo, když je náhodou -30, tak ty panáky neleju dva... a hotovo, na co se honit po pumpách a shánět "akrtiku"...;-)

0/0
2.2.2012 21:25

libedejroznec

Re: VIF. Zimní i letní.

a já mám benziňáky a neřešil jsem nikdy nic ..:-P

+2/0
2.2.2012 21:33

Homer _7

Re: VIF. Zimní i letní.

No vidíš to, já v podstatě taky ne...

A co až si to přečte roznec pozpátku?

0/0
2.2.2012 22:06

Homer _7

Re: VIF. Zimní i letní.

No, a když se mi vyplatily benzíňáky, lil jsem VIF do nádrže taky... Hezky to táhlo, ztichlo to...

0/0
2.2.2012 22:17

libedejroznec

Re: VIF. Zimní i letní.

lepší je mechanická údržba, než se spoléhat na chemické zázraky..ale tak neberu ti to :-)

0/0
2.2.2012 22:39

Homer _7

Re: VIF. Zimní i letní.

O tom žádná... mé motory mechanickou údržbu měly - i když ji zpravidla vůbec nepotřebovaly... ;-)

0/0
2.2.2012 23:55

Highdriver

Re: VIF. Zimní i letní.

U zážehového motoru nemá 90% aditiv na nic vliv, stačí brát kvalitní benzín, nebo jednou za čas něco jako Carrera 100, Verva 100...  V nějakém časopise vydávaném v UK jsem kdysi četl nějaký test těchto věcí a většinou to zvýšilo spotřebu a snížilo výkon. Nárůst parametrů v jednotkách % byl prokazatelný jen u jednoho výrobku.

0/0
3.2.2012 10:16

Výstřik do tmy IX.

A ti, kdo maji uz natankovanu jinou, tak shanejte letlampu

:-)

0/0
2.2.2012 21:19

libedejroznec

Re: A ti, kdo maji uz natankovanu jinou, tak shanejte letlampu

a nebo garáž / saunu ;-D

0/0
2.2.2012 21:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.