Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta nestartují. Nafta tuhne, i když je v normě

Startéry chrčí naprázdno. Do servisů volají denně řidiči zmrzlých aut. Majitelé dieselů se dělí na dva tábory: ty, kterým nafta zamrzla, a ty, kterým zamrzne. Ztuhnout totiž může podle experta i palivo, které odpovídá normě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

unikátní přezdívka

dobre zpravy

doufam ze uz pristi tyden nam Idnes nadeli konecne nejake dobre zpravy :nafta netuhne auta zacinaji startovat: ochladit by se melo az pristi rok prectete si ZDE jak na to pripravit sveho diesloveho milacka!!!!

0/0
11.2.2012 1:41

superkutil

Čím novější motor, tím méně odolný.

U starých dieselů stačilo nalít do nafty trochu benzínu a startovaly i v -28°C. A jezdily i na fritovací olej. :-)

Dneska nové C-R jsou extrémně citlivé, díky vysokým tlakům a stále menším otvorům v tryskách, je nutné naftu stále kvalitnější a musí se stále lépe filtrovat. Také elektronika už to nezvládá. Navíc je nepochopitelné, že dnešní diesely nemají ohřívaný palivový filtr, tak jako to bylo u starých dieselů. Ty měli buď elektrické nebo teplovodní ohřevy palivových filtrů.

0/0
10.2.2012 22:56

Kazeasch

Re: Čím novější motor, tím méně odolný.

Teď nejsou vyhřívaný filtry protože se nafta předehřívá ještě před filtrem ;-)

0/0
11.2.2012 14:44

zrušený3x

mluvčí Benziny vysvětluje

že nafta může ztuhnout i když je v normě. Buď je špatná norma, nebo nafta. Vše ostatní jsou prázné žvásty

+2/0
9.2.2012 15:47

modern725

nauťa

Je to v 90% o prodejcích nafty. Barel zimního aditiva do nafty stojí přes dvacet tisíc a prodejce ho do zásobníku fakt nenaleje v tom správném poměru - přišel by totiž o peníze. Nic víc, nic míň. Aditivum kupujte sami a dávkujte ho před doplněním paliva. Tak se to dá zvládnout i do minus 20*C. Starší koncepce motoru je proti parafinu o trochu odolnější - nová naftová auta jsou na tom hůř. Táta má deset let staré naftové Volvo, parkuje venku a s novou baterkou chytá na první škrtnutí ... :-)

+1/0
9.2.2012 11:38

akro

Re: nauťa

Jojo, jsme přeci v CZ... Proč když natankuji plnou nádrž obyčejné nafty (nikoliv prémiové) u SHELL/OMV/BP/AGIP v Rakousku, ujedu na nádrž o 15-20% víc km než na stejnou nádrž od české Shell/OMV/Agip/... pumpy.

Mám na základě rozsáhlých zkušeností s častým tankováním v zahraničí jednoznačnou zkušenost, že naše nafta je méně kvalitní, než totéž mimo CZ. Asi stejně jako když se podíváte na kvalitu ovovce, zeleniny, masa, mouky, bot, oblečení,.....................na českých pultech a na zahraničních (bohužel vycházíme bídně i protu obchodům SK, H, PL....). Česko je prostě místem, kde se prodává šmejd.

+1/0
9.2.2012 12:52

aluminiový alobal

Re: nauťa

to je ale blbost

+1/0
9.2.2012 17:28

kvedlal

Mám divného diesla??

Dle článku mám asi nějakého divného diesla, neboť se startováním nemám a nebudu mít problémy. Přesto článek nepředpokládá existenci takového dieslu... ;-D Mercedes navždy V

0/0
8.2.2012 18:46

panna z medvěda

Re: Mám divného diesla??

jo, dajmler jezdí i na naftový brikety

0/0
9.2.2012 0:58

modern725

Re: Mám divného diesla??

o úroveň víš - starší Volvo s pětiválcem od VW. V topgearu jim to jezdilo na fritovací olej a motor byl skoro bez úprav ... :-) Jen ta ekologie ...

0/0
9.2.2012 11:42

Matak 1

Proč?

Proč, kdyz natankuju v Německu, nafta neztuhne? A ještě, moderní turbodiesly, jsou daleko tišší, nez spousta benzináků, kdo tvrdí něco o traktorech v souvislosti s TD, nemá o autech ani páru, spíš má doma auto na páru.

0/0
8.2.2012 18:40

Don_Alex

Re: Proč?

takhle, taky mam diesel a jsem velmi spokojeny, ale ze jsou hlucnejsi je pravda. Samozrejme je treba srovnavat srovnatelne, takze alespon vesmes stejne rocniky. Nicmene me treb extremne tiche auto spis vadi, protoze sem zvykly poslouchat motor

0/0
8.2.2012 20:38

panna z medvěda

Re: Proč?

to s tou německou naftou můžu potvrdit. takže jsem teď dotankoval v cz pro jistotu u značkové OMV.

zbytečný! jako z jedný cisterny pro celou republiku.

ještě že jsem si tam nechal místo a dotankoval pak tou dražší do -35.

a to je ta česká teď už dražší než německá.

kalousku, kalousku, po týhle zimě už asi málokterý projíždějící kamion tady natankuje!

0/0
9.2.2012 0:45

Fido

Re: Proč?

Mám stejnou zkušenost.

A bohužel jsem taky viděl statistiku BMW o bezporuchovosti naftového motoru při provozu na naši a německou naftu. Zahrnují do toho jakoukoliv opravu, tedy i třeba ucpaný filtr. Na naši naftu to bylo 90000 km a na německou 190000 km. Tedy rozdíl víc než ohromný.

0/0
9.2.2012 16:37

mak1_re

Re: Proč?

zřejmě proto, že kdyby německý pumpař prodával ředěnou naftu, tak by mu brzy ztuhnul úsměv....[]

0/0
10.2.2012 8:40

Lukke-Luk

Nafta patří do kamen

...a ne do auta. Pak mám pocit, že mi pod okny parkují traktory.

+1/0
8.2.2012 17:25

dobredo

Co je větší průser

nalít benzin do diesela nebo naftu do benziňáku...hádáme se o tom s jkamarády...já tvrdím, že nafta do benziˇˇnáku je horší, protože disel na benzin nastartuje...někdy...

0/0
8.2.2012 11:12

Hroznej puberťák

Re: Co je větší průser

Naftová pistole je tlustší a do benzíňáku nejde strčit, takže ta debata je tak trochu mimo.

+1/0
8.2.2012 11:18

dolch

Re: Co je větší průser

V USA to mají ještě vymáknutější - tam nejde ani jedna pistole do druhý díry.

0/0
8.2.2012 14:12

Kazeasch

Re: Co je větší průser

Ale obě jsou pořád do stejnýho kanistru ;-D

0/0
8.2.2012 14:20

S.O.B je zpátky!

Re: Co je větší průser

protože amíci jsou IQ tykve

0/0
8.2.2012 14:24

maxxim

Re: Co je větší průser

Když oni musejí mít všechno blbuvzdorný.

0/0
8.2.2012 18:24

dolch

Re: Co je větší průser

V případě jako tento mi to přijde celkem užitečné. I když na druhou stranu, u nich osobní diesly prakticky neexistují.

0/0
8.2.2012 23:27

modern725

Re: Co je větší průser

Taky v USA jen tak mimochodem koupíš jen benzín - naftu má málokretá čerpací stanice a většinou pouze u dálnic. Alespoň co se Kalifornie týče ...

0/0
9.2.2012 11:49

Kazeasch

Re: Co je větší průser

Dnes je to jedno. Pro benzínový motory je nafta moc hustá, a benzín je pro nafťáky moc "suchej". Takže v obou případech bude chtít vstřikování přinejmenším údržbu aby se palivo vůbec dostalo do motoru.

0/0
8.2.2012 13:18

S.O.B je zpátky!

Re: Co je větší průser

Jednoduchej pokus:

Kup v bazaru 2 auta, jedno benzínový jedno naftový, natankuj do nich obráceně, vynuluj počítadlo denních km a jezdi.

Pak nám sem přijď napsat, co dojelo dál

0/0
8.2.2012 14:27

v.vilik

Re: Co je větší průser

To je jednoduchý. S naf´tákem nějaký ten kilometr ujede, možná, to záleží na tom, co je to za motor, v klidu vyjede nádrž a motor to přežije. Benzińák to přežije určitě, protože ten ani nenastartuješ. ;-D

0/0
9.2.2012 15:37

Lukke-Luk

Re: Co je větší průser

Tak leda do Favoritu... novější auta mají v nádrži úzké hrdlo a naftová pistole tam neproleze.

0/0
8.2.2012 17:17

S-Tony

Benzín

Proč nás taky nepostraší při kolika nám zamrzne benzín. ;-D

+1/0
8.2.2012 10:47

jtr

Re: Benzín

nebo baterka ;-)

0/0
8.2.2012 10:53

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: Benzín

jde o to jestli by ses strašit nechal ;-)

mě se s nafťákem nestalo že bych nenastartoval kvuli naftě (je to už 12letej dědeček)

ale spolehlivej jak švýcarský hodinky :-)

0/0
8.2.2012 11:00

panna z medvěda

Re: Benzín

naftě ztuhlý mrazem je jedno, v kterým autě se zrovna nachází. protýct - neproteče!

leda bys měl v nádrži ponorný vařič.

0/0
9.2.2012 0:54

File not found

Co furt ...

... mrmlate? Je sednu, nastartuju a jedu. Jediny co mi ted v mrazech chybi je vyhrivani sedadel. Vozidlo slouzi 17ctej rok a trochou udrzby bude slouzit dal :-P

0/0
8.2.2012 10:39

jtr

Re: Co furt ...

R^

0/0
8.2.2012 10:47

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: Co furt ...

R^

0/0
8.2.2012 11:00

Ardan

Re: Co furt ...

Já jezdím taky na benzín, a ty vyhřívané sedačky by byla paráda. Ráno si sednout na vymrzlé sedačky no co si budem povídat.:-)

0/0
8.2.2012 12:08

205

Re: Co furt ...

Vyhřívání sedaček jsem zapnul jednou, abych si je vyzkoušel, jinak je nepotřebuju a nezapínám ani v největších mrazech. A vlastně ani nechápu, proč si lidi na studené sedačky stěžujou, mě to nikdy nepřijde.

0/0
8.2.2012 14:01

f0rr35t

Re: Co furt ...

Jak který vyhřívání. Míval jsem dva stupně vyhřívání (horký a ještě víc horký) a to bylo fakt k ničemu. Ale teď mám rozumněji odstupňovaný vyhřívání a teď v zimě to dost často zapínám. Na nejnižší stupeň to víceméně simuluje sedačku zahřátou lidským tělem, takže to vyhřívání prakticky nevnímáš, jen nesedáš na studený ;-)

0/0
8.2.2012 21:41

Lukke-Luk

Re: Co furt ...

17ctej? To je arabsky nebo jak? 8-o

0/0
8.2.2012 17:14

kvedlal

Re: Co furt ...

MB? Jen se ptám :-)

0/0
8.2.2012 18:48

jtr

Hmmm ono asi nejdůležitější bude údržba vozidla

Jezdím už hóóooodně dlouho (mnoho značek - žádná oblíbená), posledních 20 let prakticky jenom nafta a problém žádný a to i na horách -25 C. Chce to mít baterku OK, žhavení a pokud možno plnou nádrž. Je to stejné jako když se píše že vozy Š105 -120 vařily! Ano vařily pokud byl zkorodovaný spínač větráku nebo zavzdušněná soustava chlazení (odvzdušňovací kohout vepředu u stěračů ;-)). Prostě minimální údržba je nutnost. A samozřejmě nenatankovat nějaký sajrajt u pumpy.

+1/0
8.2.2012 10:15

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: Hmmm ono asi nejdůležitější bude údržba vozidla

R^R^R^ ale raď to chytrákům kteří vědí akorát kde se do toho leje palivo a občas je nutno najít nádržku na ostřikovací kapalinu ;-D

0/0
8.2.2012 11:01

dobredo

Re: Hmmm ono asi nejdůležitější bude údržba vozidla

"Minimální údržba" je dost zvláštní pojem. U nových aut můžete krom dolívání paliva, vody do ostřikovačů a chladiče tak max.vyměnit žárovky...vše ostatní ...vyhledejte autorizovaný servis (divím se že i baterie, nevím jak je to s dolíváním oleje)...toť vše, navíc u nového vozu toto musíte striktně dodržet kvůli zárukám při reklamaci...

0/0
8.2.2012 12:02

jtr

Re: Hmmm ono asi nejdůležitější bude údržba vozidla

ono se tím třeba myslí, že poznáš když ti svítí žhavení déle resp. hůře to startuje v "teple", že třeba při krátkých trasách se svícením se ti naplno nedobije aku apod...... Všechny drobnosti se pak sečtou v mrazech jako dnes!!! ;-)

0/0
8.2.2012 12:35

Lukke-Luk

Re: Hmmm ono asi nejdůležitější bude údržba vozidla

Ono to s tím striktním dodržováním není tak žhavé. Výrobce tě nemůže nutit, aby sis měnil v záruce u nich baterku. Je to zkrátka nesmysl a jen straší podobné lidi jako ty, aby jezdili k nim.

0/0
8.2.2012 17:19

Krištof

Re: Hmmm ono asi nejdůležitější bude údržba vozidla

Když se ti ucpe palivový filtr parafinem, můžeš mít baterku a žhavení jaké chceš. Stejně nenastartuješ. Jestli to spíš nebude tím, že se před dvaceti lety nepřidávaly do nafty sračky jako dnes.

+1/0
8.2.2012 11:59

jtr

Re: Hmmm ono asi nejdůležitější bude údržba vozidla

psal jsem že jezdím posledních 20 let s nafťáky ;-)

0/0
8.2.2012 12:33

jtr

Re: Hmmm ono asi nejdůležitější bude údržba vozidla

a už se ti někdy ten filtr ucpal ;-)

0/0
8.2.2012 12:36

S.O.B je zpátky!

Re: Hmmm ono asi nejdůležitější bude údržba vozidla

Mě každou chvíli. A to je v prosinci měněnej, nafta z Eurooilu + VIF

0/0
8.2.2012 16:14

Beles

Nafta a Š Octávia

v sobotu mě překvapila moje Octávečka: na Dolní Moravě nafťáček naskočil na 1. brnknutí při –26 °C.

Jinak s palivy od Čepra je to tak, všechny benzinky mají stejné palivo, do standardů 95 a Nafty normal se nepřilévá vůbec nic, jen speciály jako Shell super-hyper (myslím, že tomu říkají Rapid) ten vozí z Rakous, ale bude to podobné u všech, po testech to zase tak rozdíl není, spotřeba stejná a opotřebení motoru nejsem schopen zhodnotit. Troufám si říct, že nejvíce záleží na kondici auta a jeho ošetřování.

+1/0
8.2.2012 10:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.