- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
doufam ze uz pristi tyden nam Idnes nadeli konecne nejake dobre zpravy :nafta netuhne auta zacinaji startovat: ochladit by se melo az pristi rok prectete si ZDE jak na to pripravit sveho diesloveho milacka
U starých dieselů stačilo nalít do nafty trochu benzínu a startovaly i v -28°C. A jezdily i na fritovací olej.
Dneska nové C-R jsou extrémně citlivé, díky vysokým tlakům a stále menším otvorům v tryskách, je nutné naftu stále kvalitnější a musí se stále lépe filtrovat. Také elektronika už to nezvládá. Navíc je nepochopitelné, že dnešní diesely nemají ohřívaný palivový filtr, tak jako to bylo u starých dieselů. Ty měli buď elektrické nebo teplovodní ohřevy palivových filtrů.
Teď nejsou vyhřívaný filtry protože se nafta předehřívá ještě před filtrem
že nafta může ztuhnout i když je v normě. Buď je špatná norma, nebo nafta. Vše ostatní jsou prázné žvásty
Je to v 90% o prodejcích nafty. Barel zimního aditiva do nafty stojí přes dvacet tisíc a prodejce ho do zásobníku fakt nenaleje v tom správném poměru - přišel by totiž o peníze. Nic víc, nic míň. Aditivum kupujte sami a dávkujte ho před doplněním paliva. Tak se to dá zvládnout i do minus 20*C. Starší koncepce motoru je proti parafinu o trochu odolnější - nová naftová auta jsou na tom hůř. Táta má deset let staré naftové Volvo, parkuje venku a s novou baterkou chytá na první škrtnutí ... :-)
Jojo, jsme přeci v CZ... Proč když natankuji plnou nádrž obyčejné nafty (nikoliv prémiové) u SHELL/OMV/BP/AGIP v Rakousku, ujedu na nádrž o 15-20% víc km než na stejnou nádrž od české Shell/OMV/Agip/... pumpy.
Mám na základě rozsáhlých zkušeností s častým tankováním v zahraničí jednoznačnou zkušenost, že naše nafta je méně kvalitní, než totéž mimo CZ. Asi stejně jako když se podíváte na kvalitu ovovce, zeleniny, masa, mouky, bot, oblečení,.....................na českých pultech a na zahraničních (bohužel vycházíme bídně i protu obchodům SK, H, PL....). Česko je prostě místem, kde se prodává šmejd.
Dle článku mám asi nějakého divného diesla, neboť se startováním nemám a nebudu mít problémy. Přesto článek nepředpokládá existenci takového dieslu... Mercedes navždy
jo, dajmler jezdí i na naftový brikety
Proč, kdyz natankuju v Německu, nafta neztuhne? A ještě, moderní turbodiesly, jsou daleko tišší, nez spousta benzináků, kdo tvrdí něco o traktorech v souvislosti s TD, nemá o autech ani páru, spíš má doma auto na páru.
takhle, taky mam diesel a jsem velmi spokojeny, ale ze jsou hlucnejsi je pravda. Samozrejme je treba srovnavat srovnatelne, takze alespon vesmes stejne rocniky. Nicmene me treb extremne tiche auto spis vadi, protoze sem zvykly poslouchat motor
...a ne do auta. Pak mám pocit, že mi pod okny parkují traktory.
nalít benzin do diesela nebo naftu do benziňáku...hádáme se o tom s jkamarády...já tvrdím, že nafta do benziˇˇnáku je horší, protože disel na benzin nastartuje...někdy...
Naftová pistole je tlustší a do benzíňáku nejde strčit, takže ta debata je tak trochu mimo.
... mrmlate? Je sednu, nastartuju a jedu. Jediny co mi ted v mrazech chybi je vyhrivani sedadel. Vozidlo slouzi 17ctej rok a trochou udrzby bude slouzit dal