Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mráz je přece jen k něčemu dobrý. Odhalí nemocný nafťák

Ledové dny a mrazivé noci trápí řidiče už přes týden. Nejvíc dávají zabrat nervům majitelů naftových aut. Mráz však může mít i nějaké pozitivum. Pokud zvažujete koupi auta na naftu, jděte pro něj teď. A předem zavolejte prodejci, že chcete vidět auto zmrzlé na kost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

certik_bertik

čeští

autohandlíři si poradí vždycky

0/0
10.2.2012 22:32

KOMON

fungl nová oktávka 1.6 tdi a po startu nepravidelně rachtá..

máme jich ve firmě(autopůjčovna) asi 30,všechny do kterých sem vlezl(cca 10) pokud je pod 10 stupnů pod nulou mají rachotivý a nepravidelný chod prvních 5 minut,tak nevím co to odhaluje?asi že je to studené ;-D

0/0
10.2.2012 11:36

nepetr

Stačí

údržba a pravidelné preventivní prohlídky v servisu. A nastertuje všechno i v mínus 30°

0/0
10.2.2012 8:09

zep

Jeste ze mame ty dehtovy motory

jinak by nemel iBlesk o cem psat...

Poznamka redakce:.....dekujeme vsem ctenarum, ze si kupuji smradlavy diesel, ulehcuje nam to praci....;-)

0/0
9.2.2012 20:37

Don_Alex

Re: Jeste ze mame ty dehtovy motory

neni zac, jsem rad ze sem se svym dieselem prispel k tvemu poteseni ;-D

0/0
9.2.2012 21:04

Hroznej puberťák

Jsem si tak uvědomil,

... že v tomhle autě jsou vlastně žhavky původní, ještě je nikdo neměnil...

0/0
9.2.2012 19:02

Big-Dog

když otevřeš dveře řidiče tak se žhavičky jednou zapnou a při startu taky žhaví a pokud auto nechytne tak je někde chyba.

0/0
9.2.2012 18:32

Quasi

Re: už

co je toto za kravinu. nemas link na tve tvrzeni?

0/0
9.2.2012 22:39

Hroznej puberťák

Re: už

Předžhavení po otevření dveří řidiče je celkem běžnou věcí už od dob naftové Felicie, která touto fíčurou také disponovala.

0/0
9.2.2012 22:56

f0rr35t

Re: už

A u benzínů se po otevření řidičových dveří zapne na chvíli palivová pumpa... jestli si toho ještě někdo nevšimnul.

0/0
10.2.2012 13:03

vítr_v_zádech

Re: už

Platí pro koncernové vozy, nutno podotknout.

0/0
13.2.2012 16:09

net.Xtreme proti diskriminaci

Já nevím ,ale mám za to, že při prodeji prodejce nesmí

zatajit žádnou vadu, ani skrytou, a pokud auto druhý den špatně startuje, tak pokud to výslovně neuvedl, padá to na jeho hlavu...

0/0
9.2.2012 17:06

alis

Srandovní rada

A předem zavolejte prodejci, že chcete vidět auto zmrzlé na kost. Zdroj: http://auto.idnes.cz/mraz-je-prece-jen-k-necemu-dobry-odhali-nemocny-naftak-p0b-/auto_ojetiny.aspx?c=A120208_115752_auto_ojetiny_fdv

A předem zavolejte prodejci, že chcete vidět auto zmrzlé na kost. Zdroj: http://auto.idnes.cz/mraz-je-prece-jen-k-necemu-dobry-odhali-nemocny-naftak-p0b-/auto_ojetiny.aspx?c=A120208_115752_auto_ojetiny_fdv

"Předem zavolejte prodejci, že chcete vidět auto zmrzlé na kost." - prodejce vám to určitě splní, jen proto, že si to přejete. A ještě mu řekněte, že chcete auto s nestočeným tacháčem a bez skrytých vad. Taky to rád udělá. Holt bez tý starý nepotřebný veteše, co si říká morálk,a to jaksi nejde...

0/0
9.2.2012 14:52

Jerry Fletcher

Re: Srandovní rada

A kdo vás nutí koupit, když to ten prodejce nesplní? Natočil jste motor, je ohřátý výfuk? Na shledanou.

0/0
9.2.2012 18:21

ObcanKane

A6 v dehtu

...já měl asi štěstí.... mám 8 let starou A6 v dehtu ( 2,5 l tdi ), na tachu 187000 a v - 20 naskočila na druhou až třetí otáčku ....

takže i hodně záleží v jakém celkovém stavu auto je.... pakliže s ním jezdilo nějaké prasátko....i v 80000 km může být auto hin ... já měl štěstí na dobrýho majitele .....:-)

0/0
9.2.2012 12:46

martikp

Re: A6 v dehtu

Taky spokojenost 7 let stara OII 2.0TDi, nalitano 198tkm a -18 zadny problem. Akorat jsem musel vymenit palivovy filtr a 7 let starou baterii. Nizkym teplotam vdecim za to, ze jsem se konecne rozhoupal koupit novou baterku :-)

0/0
9.2.2012 13:34

ah1888

Re: A6 v dehtu

A 6  3 TDI quattro tipronic pri 265 000 km po tydnu stani v mrazu-minuly tyden  ihned naskocila...

0/0
9.2.2012 14:12

Andee in Red Book

Re: A6 v dehtu

Naskočí všechno. Chce to kvalitní naftu (případně nějaké aditivum), pravidelně měnit palivový filtr (aspoň jednou za dva roky) a mít v pohodě baterku. Já musel po týdnu na horách a čtvrtečním mrazu -28 °C otočit klíčkem asi čtyřikrát, ale byl jsem z přítomných dieslů jedinej, kdo v pátek dopoledne nastartoval.

0/0
9.2.2012 14:41

habr

Re: A6 v dehtu

Soused má starýho Svobodu a chytá na první doutnák. Tak tu nemachruj. Až ta tvoje plečka bude stejně startovat za 70 let, tak něco říkej.

0/0
9.2.2012 21:50

Mamho Jakotyc

Jasně..

Je to blbost....Pokud nafťák dlouho stojí navíc v mraze, je logické, že steče celý  olej do vany a navíc je tužší. Tedy než dojde vůbec k rozstřiku oleje do všech částí a jeho dokonalému mazání, jede motor v prvních cyklech opravdu nepravidelně. Své vykonají i přirozené vůle které díky mrazu v motoru vznikají....  Proto také v takových situacích dochází k většímu opotřebení studenými starty.... Tyhle odbornické řeči si snad někdo objednal. Přijde mě to účelové. ;-€

0/0
9.2.2012 11:28

warekkonecnesmazan

klasika

zase si tu benzinaci honi trika ;-D lepsi mit oboji, ja nemam starosti ani s po 300000 naftackem ani benalkem ;-)

0/0
9.2.2012 10:54

akleen

Re: klasika

Presne, ale bacha, za to se tu maze :)

0/0
9.2.2012 11:00

f0rr35t

Re: klasika

No já mám spíš pocit, že si tu honí trika hlavně nafťáci ;-) Každej druhej nafťák by neměl problém nastartovat i v -50, páč se v tom strašně vyzná.

+1/0
9.2.2012 12:31

f0rr35t

Re: klasika

(to byla samozřejmě ironie)

0/0
9.2.2012 12:32

sdraven

Benál

Jednoduchá rada - nafta patří do traktoru, kupte si benzín! ;) http://goo.gl/kPlBL

+3/0
9.2.2012 10:37

Mražená spermie

Re: Benál

benzín patří do lékárny, kupte si plyn !

0/0
9.2.2012 12:04

DanGuz

Re: Benál

plyn patří do sporáku, kupte si koně ;-)

0/0
9.2.2012 12:07

Ajvn

Re: Benál

Kůn patří do salámu, kupte si kolo ;-D

0/0
9.2.2012 12:18

karamba64

Re: Benál

kolo patri do mlejna ;-D

0/0
9.2.2012 12:43

Monastus

Re: Benál

;-D;-D;-D

Tady se člověk dozví věcí !;-D

0/0
9.2.2012 21:46

Mražená spermie

Re: Benál

kůň patří na pole choďte pěšky.

0/0
9.2.2012 12:18

I Shot the Devil

Re: Benál

pole patří církvi,nika, nechoďte amen...

0/0
11.2.2012 12:34

Highdriver

S tím opakovaným žhavením opatrně...

... pokud je hodně -°C nebo není autobaterie dost nabitá, tak bych to neriskoval. Připomíná mi to radu před nastartováním zapnout na pár vteřin světla, "aby se oživila baterka" :-)

+4/0
9.2.2012 9:14

Mražená spermie

Re: S tím opakovaným žhavením opatrně...

no a to je právě úplně něco jiného, opakované žhavení má smysl. Lepší než dlouhé točení studeného motoru startérem.

0/0
9.2.2012 9:30

libedejroznec

Re: S tím opakovaným žhavením opatrně...

pravda.. startér si vezme o trochu víc.. ;-D

0/0
9.2.2012 9:50

jankobian

Re: S tím opakovaným žhavením opatrně...

...asi o řád víc

0/0
9.2.2012 13:20

mogul666

Re: S tím opakovaným žhavením opatrně...

Máš pravdu předsedo! Já mám na nafťáku 300000km a 7 let mladou baterii a výsledek? -20 a chytne na první otočení :-) opakované žhavení bych také neriskoval! ;-)

0/0
9.2.2012 11:36

nejchytrejsi

Re: S tím opakovaným žhavením opatrně...

opel astra 96 rok to funguje, bez toho jen skyta

0/0
9.2.2012 13:41

Hra11

Re: S tím opakovaným žhavením opatrně...

Máte-li vadné, nebo staré žhavící svíčky, tak vám nepomůže žádné žhavení, byť i 5x. Kontrolka sice svítí a zhasne, to řídí časové relé, ale motor není nažhavený. Stačí jedna vadná žhavící svíčka a ty ostatní staré a máte vystaráno. Žhavící svíčky totiž stářím t.zv. uhořívají zevnitř. To znamená, že jim žhaví pouze třeba 1 cm na konci, místo 2,5 cm po celé délce. Největší problém u řady motorů je, ty svíčky zapeklitě utopené vyndat. Josu spojeny můstkem, proto bez demontáže to nejde ani vyzkoušet. A dělat to v -15 st. zrovna příjemné není. Píši z osobních zkušeností. 580 t. km s ropáky.

0/0
9.2.2012 18:59

KateMarx

já mám benzinový motor

a bliká mně takhle kontrolka a motor se jakoby dusí, auto se při jízdě klepe jakoby a neudrží to otáčky, startuje auto normálně, nevíte čím to je? jestli třeba zamrzlý palivový filtr nebo něco jinýho? díky

0/0
9.2.2012 8:58

KarelV

Re: já mám benzinový motor

Až se Vám to bude dusit a klepat SKUTEČNĚ, a nejen JAKOBY (tedy zdánlivě), tak to řešte. - Do té doby bych se tím neznepokojoval ! ;-)

0/0
9.2.2012 9:15

Highdriver

Re: já mám benzinový motor

Na diskuzi ti asi někdo poradí těžko, zvlášť když nenapíšeš rok výroby, typ auta, motoru, kolik je najeto... Chce to do servisu.

0/0
9.2.2012 9:16

KateMarx

Re: já mám benzinový motor

je to fabia rok 2003,  motor 1.2..... do servisu do tam kazdopadne, jen jsem chtela tip pokud by nekdo vedel, bojim se aby to treba nebyl katalyzator, kde bych se pak pekne financne prohla

0/0
9.2.2012 9:28

libedejroznec

Re: já mám benzinový motor

no jestli je to HTP, tak to je jasný ..(http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf) ;-D .. pak doporučuji navštívit servis a bude to drahý ..  pokud je to normál fóbie, tak bych zkusil kouknout na stav svíček ..

0/0
9.2.2012 9:49

mogul666

Re: já mám benzinový motor

Zdar! Mě se tato kontrolka už také 2x ukázala! Jednou odešel katalyzátor a podruhé zapalovací cívka na válci! A jestli Ti bliká-pak to může být vadná lambda sonda! Každopádně zajeď do servisu na diagnostiku a tam na to přijdou! R^ :-)

0/0
9.2.2012 11:04

Don_Alex

Re: já mám benzinový motor

no tenhle motor je uz skoro na konci zivotnosti. Mela sislepe rozmyslet, nez jsi koupila takovy slaby sunt. Bohuzel 1.2 HTP jsou dobry tak akorat na to aby drzela kastli pohromade v salonu....Pocitej ze do toho budes investovat porad, protoze se to zacne postupne sypat. Radsi se toho zbav a to co nejdriv...

0/0
9.2.2012 20:25

orangexx

Re: já mám benzinový motor

Pokud ti blika tahle kontrolka a auto sebou jakoby skube, tak to bude nejspis v coudu nektera startovaci civka ( muze bytpripadne jen vlhka a tim nefunkcni ).  A doporucuji vymenit svicky, pokud jsou stare...

0/0
9.2.2012 10:42

jávászdravím

Re: já mám benzinový motor

už se tu někdo zmínil - vypadá to na žhavící cívku,motor jede jen na dva válce, doporučuje se i výměna svíčky(svíček), v autor. servisu vše do cca 1500Kč. Přeji hodně štěstí a žádné nervy []

0/0
9.2.2012 13:26

pawouk

Re: já mám benzinový motor

Ani žhavící a ani startovací cívka tam není. Správný název je zapalovací cívka. U tohoto motoru odchází běžně.

0/0
9.2.2012 16:51

jávászdravím

Re: já mám benzinový motor

omlouvám se za chybu, máte pravdu...už jsem z toho čtení o žhavení a startování dočista zbl...l, je to zapalovací cívka

0/0
9.2.2012 20:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.