Diskuze
Autobaterii jste „na smrt“ zadělali v létě. Mráz za to nemůže
Děkujeme za pochopení.
ShonaMoh
péče o auto
doporucuji si i přečíst nějaké info na http://www.kvalitnibenzinky.cz
ende1
To jsou zase rady
Mám baterii 8 let a bez nabíjení a údržby žádný problém!
dr.obeck
Re: To jsou zase rady
ja mel 6let bezudrzbove auto...ted jezdim vlakem;)
Tomcaj
Zkušenosti s autobateriemi 1.
Plně nabitá autobaterie má (po ustálení min. několik desítek minut po odpojení od nabíječky) asi12,8-12,9 V. I po několika dnech by měla mít okolo 12,5 V. Prakticky zcela je vybitá je, když má bez zátěže asi 11,0 V.
Baterie, které bezvadně startují i po 5-ti letech opravdu běžně existují, ale jsou hodně opotřebené, mají mnohem nižší kapacitu, než když byly nové. Např. bat. 44 Ah měla po 5-ti letech asi 5 Ah a stále dobře startovala, až dokud nebylo potřeba několik dalších startů krátce po sobě :-). Baterie 65 AH měla po 7 letech asi 12 Ah... Běžný "zátěžák" byl někde ve žlutém poli, čili sice již nic moc, ale vyloženě vadná také ne...
Na 100%-ní nabití autobaterie při nízké okolní teplotě byste potřebovali nabíječku s vyšším dobíjecím napětím, při teplotě kolo 0 st. C min. o 0,5 V. Tento zdánlivě malý rozdíl je u "napěťových" nabíječek podstatný. Proto baterii raději nabíjejte při pokojové teplotě nebo ji v zimě zahřejte v teplé lázni (ponořovat max. jen pod horní víko!).
Tomcaj
Re: Zkušenosti s autobateriemi 2.
Před výměnou baterie je potřeba ověřit stav dobíjení. Často špatné - nedostatečné - dobíjení může za to , že vyměněnou baterii musíte brzy opět vyměnit (třeba po roce).
Jednoduchou kontrolu můžete provést sami. Při nastartovaném motoru na volnoběh (a nevybité baterii - např. zapomenutými zapnutými světly) a bez zapnutých spotřebičů by na baterii mělo být napětí 13,8-14,7 V (dle typu vozu a baterie). Po zapnutí světel a třeba vyhřívání zadního okna (nebo jiných spotřebičů, ale zase to nepřehánějte...) by napětí nemělo výrazně poklesnout, nemělo by poklesnout pod 13,2 - 14V (krajní meze k předchozímu rozmezí). Jinak je nutné dobíjení nechat opravit (u felicií typicky přesoustružit sběrací kroužky alternátoru, ne jen vyměnit opotřebené uhlíky) atd.
Přečtěte si pozorně návod a záruční list k baterii, je to nepříjemné čtení, výrobce si někdy i odporuje, ale nějakých konkrétních hodnot a pokynů k reklamaci se dopátráte :-)
Noirut
Reklama?
Reklama na Bosch? Líbí se mi, jak tam ta naleštěná, zřejmě nová baterie trůní a nový měřák od Bosche kontroluje stav A zrovna teď pro jistotu po těch mrazech nabíjím. Banner s nabíječkou z Lidlu Nevypadám hold tak Cool jako na té fotce...
sent_items
Mhm.
jednotlivé články jsou tvořené kladnými a zápornými olověnými deskami. (opsáno z článku). Sice vím, že by bylo složité (zřejmě) vypisovat princip, ale kraviny prosím nepište ;-)
AceBird
Re: Mhm.
Nesmíte se divit. Jednotlivé články na iDnesu jsou tvořeny kladnými a zápornými olověnými deskami.
Karboxyl
Cože?
Hmm, zajímavé. Doteď jsem vždycky četl, že v mrazu baterie trpí a její kapacita skoro exponenciálně klesá a s rostoucím mrazem.
Dále jsem vždy četl, že pro dobytí jednoho nastartování stačí ujet tak 20 km. Mimochodem, kolik lidí denně dojíždí víc než 50 km? Chce mi snad pán říct, že když mám dojíždění pod 50 km, tak se mám radši jezdit autobusem?
l.g
Re: Cože?
Ono je to dost blbě napsané. Když se sejde mizerný novinář bez sebemenší znalosti tématu, který se navíc neobtěžuje získané informace ověřovat s "odborníkem", který o problému ví akorát z "dílny od Franty", pak vznikne výtvor podobný tomuto článku.
fredydusi
Proč pořád olovo?
Může někdo prosím naprostýmu laikovi jednoduše vysvětlit proč v dnešní době miniaturizace, rozvoje mobilních technologií či aut na eletrický pohon, jsou autobaterie stále ty velké těžké olověné krávy?
Dragunov vz.63
Re: Proč pořád olovo?
Protože zatím nic jiného rozumně nezvládne to proudové zatížení při startování.
Antonín, topič
Kecy v kleci
Do práce jsem jezdil 11km, předchozí majitel občas 14 km o víkendu, baterku jsem dvakrát vybil do mrtě a vydržela taky 7 let.
Slušný auto nastartuje během 1 sekundy, při vybíjecím proudu 500A je to 500 A.s, což při dobíjení slaboučkými 4A dobijete i s padesátiprocentní účinností za 5 minut. 60 km je prostě BLBOST.
Karboxyl
Re: Kecy v kleci
Taky mi to přijde jako totální hovadina. O to víc mě zaráží, že to říká člověk od výrobce baterií.
martin2580
Otazka pro nekoho kdo tomu rozumi, nejsem vsevedouci....
Jak se chovaji baterie v autech, ktere maji start&stop system? Mam mondeo s timto systemem a zajimalo by me, co to baterii dela a jak dlouho vydrzi, kdyz ctuvten clanek, ze by se melo jet alespon 60km a me to vypne motormna kazdy druhy krizovatce v Praze.
McMatej
Re: Otazka pro nekoho kdo tomu rozumi, nejsem vsevedouci....
Spotřeba a zatížení baterie na nastartování zahřátého motoru je výrazně menší než první startování. Těch 60 km je nějak moc, už to tady zpochybňoval kde kdo.
calypsol
matematika
Tohle je matematicky nejaky nesmysl, ne?
"Když akumulátor kupujete, nechte si od prodejce změřit jeho
nabití. Když je nabitý pod 70 procent (u dvanáctivoltových baterií pod
12,4 V), zvažte jeho nákup"
Takze 12,4 je 70 procent ze dvanacti ??
martin1234
Re: matematika
ježíšmarjá, ty jseš možná sice matematik, ale o elektrice nemáš páru. Znáš to: když tomu nerozumím, tak se slušně zeptám nebo držím hubu
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.