Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fígly pro dieselaře: všemocný panák na ztuhlou naftu

Z řidičů Prag V3S – nesmrtelných "vejtřasek" – se v tuhých mrazech stávali zarytí čtenáři novin, aspoň to tak vypadalo u trafik. Zapálené noviny totž cpali do sání, aby lépe nastartovali. Fígly zkušených dieselařů ale na nové nafťáky použít nejde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Cechland

Auto na naftu v zimě

1. je potřeba si všímat že je zima a že mám mít zimní naftu, asi dneska pozor u které pumpy tankuju

2. pokud se blíží mrazy pod 20 je nutná arktická a pořádně se informovat

3. garáž je vždy lepší než nechráněný mrazivý vítr

4. pokud nafta zparafínuje je potřeba zatlačit auto do garáže a nechat drobet ohřát

5. někdy se přidával do nafty petrolej, aditiva - informovat se co to je

0/0
25.2.2012 22:27

sherwin

Zbytečná hysterie

Tohle šlo nějak mimo mě - kdo se o auto jakštakš stará, neměl by mít problémy. Stačí myslet na pravidelné výměny palivového filtru (u nás vlivem méně kvalitního paliva častěji, než předepisuje výrobce), přidávat aditiva a udržovat dostatečnou úroveň nabití baterie. Taky tankuju chrochtadlo venku a neměl jsem problémy, ani když teploměr klesal skoro k -20 °.

0/0
25.2.2012 18:36

ShonaMoh

přidání benzínu

já si myslím, že ten jeden panák by tomu vadit neměl:-) koukněte taky na www.kvalitnibenzinky.cz

0/0
20.2.2012 16:51

kutnohorak

Fígly pro dieselaře: všemocný panák na ztuhlou naftu

Všemocného panáka je třeba ho nalít do svého hrdla.

Já jezdím na letních gumách a na letní naftu + VIF SDA a nemám problém. Filtr měním až když se ucpe, u posledního auta to bylo po 12 letech, byl tam ještě originál z výroby...

0/0
17.2.2012 21:33

kdozvástomá

Re: Fígly pro dieselaře: všemocný panák na ztuhlou naftu

S těmi letními gumami bych se tedy moc nechlubil. Doufám, že neopouštíš Kutnou Horu. Nerad bych tě potkal někde v zasněžených serpentinách....Rv

0/0
23.2.2012 14:44

Kirů

Mám mazdu 323 F TDi

jEDNOU ZA ROK VYMĚNÍM NAFTOVÝ FILTR, tankuju zásadně do plné, aby se v nádrži nesrážela voda, a pán němá problema.  ANI LETOS !! !! ;-D!!

0/0
17.2.2012 13:52

kdozvástomá

Re: Mám mazdu 323 F TDi

Souhlas. Mám Škodu TDi. Jednou za rok servisní výměna ve značkovém servisu. Nemám garáž a při -22 °C žádný problém. Žádná speciální aditiva, jenom nafta z kvalitní čerpačky.

0/0
23.2.2012 14:47

Mystic_CZ

Š120

Vzpomínám jak má Š120 nastartovala (jako jediná) tu noc co bylo -28°C. Pomohla silnější baterie a vytrvalost ve startování... bohužel ani my z Protivína tenkrát neodjeli, neb ledová směs chladicí kapaliny ucpala vedení k chladiči a my uvařili :-) jinak 13letý pašík leto obstál i v -19 což mě mile překvapilo. Vloni to chtělo nové žhavičky a akumulátor a letos jsem sklízel ovoce.  Všem stejně pozitivní zážitky .

0/0
14.2.2012 14:58

JavorMagor

Re: Š120

120ca s mechanickym benzinovym cerpadlem neni  zrovna idealni stroj na zimni starty.

0/0
15.2.2012 9:42

von Kleist

Re: Š120

No, alespon ma packu pro manualni cerpani, coz treba favorit, ktery z pocatku mel rovnez palivovou pumpu pohanenou vackou, nemel  (pokud ji tam nekdo neprehodil z modelu S1xx) ...

+1/0
15.2.2012 15:00

rencar002

argh

Po celou dobu mrazu jsem rano v pet vzdycky bez problemu nastartoval .... ja aha, ja mam benzinovy auto

0/0
14.2.2012 11:26

JavorMagor

kecy v kleci

to s tou V3Skou je pravda pul, protoze zapalene noviny sice zvysi teplotu nasavaneho vzduchu, ale toho ohrateho vzduchu se zas dostane min do valcu a problem starych vykloktanych dieselu byvala mala komprese .. takze si az zas tak nepomuzete.

Byly ale specialne vysoce zapalne startovaci smesi a to fungovalo good i v nejtezsich mrazech, pokud komprese byla tak mala, ze valce nechtely naskocit.

Jinak pro zimni start stareho dieselu potrebujete vic veci, nez jen neztuhlou naftu, tzn dobry starter, dobra baterka , dostatecna komprese v motoru a spravne fungujici zhavky.

U modernich dieselu odpada problem s kompresemi, zustava problem s baterkou a starterem , problem s palivem a zejmena vlhkosti v palivu se mnohonasobne zvysuje (mensi injektory) a k tomu vsemu se pridava nevyzpytatelna elektronika ;-)

0/0
13.2.2012 16:36

T-72 M4CZ

Re: kecy v kleci

a pak ti zamrzne palivovej filtr , jak nám v tanku , a můžeš po Libavé chodit pěšky 8-o

0/0
15.2.2012 0:10

JavorMagor

Re: kecy v kleci

:)  pod tankem na Libave se da v pripade zamrznuteho filtru rozdelat mensi ohynek :)

0/0
15.2.2012 9:41

RBrider

Já tam liju fritol

nebo starej vyjetej mogul z kámošovy 100vky, maznost super, nezamrzá startuju hned.

Vono se taky o tédéíčko musíte starat hošani !! ;-€

0/0
13.2.2012 14:17

Mystic_CZ

Re: Já tam liju fritol

hezká nadsázka, chtěl bych ho v těch -20 vidět :-):-):-):-)

0/0
14.2.2012 15:00

JavorMagor

Re: Já tam liju fritol

treba tam lije 0W40 plnou syntetiku :)

0/0
15.2.2012 9:44

Si0 po 4. zákazu

Co to je, "správný poměr ředění"?

Na těch aditivech bývá napsáno, že ve velkých mrazech je třeba doporučenou dávku zdvoj- až ztrojnásobit. Takže přesnost ředění jak bejk.

+1/0
13.2.2012 13:19

Caretaker

Mám diesel a také jsem nenastartoval

Ale možná to bylo tím, že jsem nikam nepotřeboval jet autem, tak nevím.

+1/0
13.2.2012 9:57

dobredo

Vysvětlete

mi někdo pojem "nový diesel" vs "starý diesel"...je to jen v turbu nebo přímým vstřikem (common rail) nebo ještě něco jiného? Já mám renalt 1,9 dci 7,5 roku starý, zatím bez problém nastartoval na 1 otočení i po 2-3 dnech stání v mrazu (aditiva ani zimní naftu nepoužívám a nádrž mám skoro prázdnou...cca 5-10 litrů)...mám tedy spíš "starý diesel"?? Nejvíc nadávají řidiči nových dieslových aut...tedy tipuju tak r.v.2010, 2011...:-/

0/0
13.2.2012 9:16

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: Vysvětlete

Nejvíce choulostivá na kvalitu nafty jsou údajně HDi-čka, v pohodě mají být TDi a "úplně vysmátá" jsou klasická D-éčka - ta prý v klidu sežerou i olej z pánve po nedělních řízcích. Ale proč, to taky nevím.

0/0
13.2.2012 9:27

dobredo

Re: Vysvětlete

klasická déčka tedy jen "D" to budou asi tzv. "staré diesely", ale jaký je rozdíl mezi Dci TDci TDi HDi...tak to je pro mě španělsko...

0/0
13.2.2012 9:44

Monastus

Re: Vysvětlete

Francie, Německo, Německo, Francie. Španělsko v tom nefiguruje ...

0/0
13.2.2012 13:13

Hroznej puberťák

Re: Vysvětlete

"Starý" diesel se zpravidla říká komůrkovému, "nový diesel" přímovstřikovému, resp. spíš commonrailům a PD, neb staré TDI s rotačním čerpadlem nijak choulostivé nebyly.

0/0
13.2.2012 14:16

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Mám Peugeota 306

1,9 "chrchlačka" a za celou zimu žádný problém ( jezdím každý den), stačí totiž opravdu málo. Při přezouvání gum zároveň dolití AKB, výměna palivového filtru a kontrola (případně výměna) žhavících svíček. Pak už jen při tankování zároveň aditivum. Budete se divit, ale já tahal (nejednou) benziňáky. Nedám na nafťáka od "Pežota" dopustit.

0/0
13.2.2012 7:22

kvedlal

OPRAVTE SI: PRAGA

PRAG + A A A A A A A

0/0
12.2.2012 21:47

ripe219

můj starej ford

2 týdny bez jízdy na ulici stál můj ford mondeo, 2.0 diesel rv 2002

vcera jsem ho oprasil od snehu, a normalne hned napoprve nastartoval. stal na ulici pres dva tydny bez jizdy, v te dobe byla teplota venku -16.  naftu jsem tankoval v Globusu, zadny aditiva.

tak nevim, je to autem nebo jen stesti?

0/0
12.2.2012 14:09

entony13

Re: můj starej ford

šťastné auto :-), dnes jsem viděl nešťastné auto a bylo moderní - rok staré

0/0
12.2.2012 14:55

superkutil

Re: můj starej ford

A máte motor TDDI nebo TDCI?

0/0
12.2.2012 15:15

kvedlal

Re: můj starej ford

On ten sníh na autě má něco do sebe, je to slušná peřina :-) Tedy teplota venku -16°C ano, ale u motoru nee. Jinak držím palce na starty bez sněhu, z vlastní zkušenosti mohu říct, že je to horší.

0/0
12.2.2012 21:51

Caretaker

Re: můj starej ford

Jaký vliv má sníh na kapotě, když od země je studený vzduch? Nebo jste nahrnul sníh i pod auto, případně máte spodek motorového lože odizolovaný?

0/0
13.2.2012 10:00

Monastus

Re: můj starej ford

Ač k neuvěření, má to vliv ...

0/0
13.2.2012 13:15

diskuter99

Re: můj starej ford

to samé moje staré SantaFé první generace ..... úplně bez problémů to nebylo, ale chytlo to dokonce na poprvé .... po chvilce převalování ....

0/0
13.2.2012 9:10

entony13

Dnešek byla krize

Soused musel dotlačit diesel k druhému do garáže, neděle prověřila auta dost. Má rok staré auto a tankuje v ČR, to bude ten problém, nekvalitní nafta pro východní Evropu....... proto mám LPG a benzín, nafta z Rakouska jezdí lépe a německý Shell tankuje také jinou kvalitu než český Shell.............. jsme popelnice Evropy

+3/0
12.2.2012 13:44

warekkonecnesmazan

ehm

videl jsem panaky benzinu i do nejmodernejsich motoru, ono je to porad lepsi nez slunecnicovej :-P

0/0
12.2.2012 12:35

RBrider

Hlavně že se nezapomnělo dát do ilustračního snímku

FAUVÉ

šáde šáde zuřivá šáde ;-D

0/0
12.2.2012 11:19

akro

Re: Hlavně že se nezapomnělo dát do ilustračního snímku

Jojo, notně vylepšený slaboduchou poznámkou autora o ciltivosti moderních dieselů a jediném řešení v podobě garáže. Pan autor zřejmě nikdy moderní diesel neviděl, natož aby s ním jezdil..

+1/0
12.2.2012 12:48

entony13

Re: Hlavně že se nezapomnělo dát do ilustračního snímku

Já dnes viděl nejmodernější diesel v akci, šest rukou ho tlačilo do garáže.......bylo to HDi staré necelý rok....

0/0
12.2.2012 13:49

maruširi.vr.12

Aditiva a přesné dávkování

asi to nebude tak horké. Na obalu aditiva, které jsem naposledy držel v ruce se psala jedna odměrka na 20 litrů nafty, v případě velkých mrazů dvě nebo tři odměrky a pak tam bylo napsáno, že předávkování není na závadu ;-D

+1/0
12.2.2012 11:01

catab

Švédsko

Tady ve Švédsku se přidává do nafty petrolej a ne benzín. U starých dieslů až 30% prtroleje. Přísady je třeba dát včas aby se promíchaly v nádrži a dostaly do vedení a celého systému. Většina "zaručených" přísad je marketing a efekt je pochybný. Topné tělísko v motoru předehřeje blok motoru ale ne příslušenství a vůbec ne naftu ve vedení a nádrži. Druhý problém je nízká teplota ve válcích, ale to by mělo vyřešit žhavení a nutná kontrola žhavících svíček.

0/0
12.2.2012 9:33

akro

Re: Švédsko

Autor ve své lásce k benzínovým motorům tak trochu zapomněl, že hlavní problém dnes nejsou ani tak vločky(nikoliv krystalky, parafín nekrystalizuje)  parafínu v naftě, ale povinná přísada biopaliv, tedy řepkový olej. Právě ten v naftě tuhne, sepatuje se ze směsi ropných uhlovodíků a způsobuje problémy. Řešení je několik: velmi pravděpodobně pomůže ohřátí palivového filtru, proboha jen ne teplou vodou, lepší je ohřevný sáček s "cvakacím plíškem" uvnitř. Solanka vydá spoustu tepla nastartujete bez problémů. Pomáhá i petrolej do nafty - max. 20% v opravdu krutých mrazech. Neublíží ani moderním  naftovým motorům. NE benzín, NE líh a NE kapalina do ostřikovače!!!! Vše výše uvedené samozřejmě za předpokladu, že je motor i akumulátor v kondici.

A mimochodem: tento týden jsem 2x ráno startoval své auto (2,0TDI 125kW) bez jakékoli přísady s obyč Benzina TopQ naftou při teplotách -27°C po celonočním stání venku a motor naskočil okamžitě a bez protestů.

0/0
12.2.2012 10:42

habr

Re: Švédsko

Tak - zásadní otázka - proč ne teplou vodou, pokud je na filtr nalévá na pomalu,  plošně, ale mimo kontakty. napadá mne možnost prasknutí kovového tělesa filtru. a nebo možnost, že voda pod filtrem zateče kam nemá. Jinak nevím v čem by byl zásadnější problém.

Ale s tím sáčkem je to dobrá finta, může být i v autě a použít třeba i v případě, že parafín zatuhne ve filtru ještě jednou během jízdy než se motorový prostor vyhřeje.

0/0
12.2.2012 11:19

akro

Re: Švédsko

Parafín ani řepka ve filtru za jízdy nezatuhnou, pokud je filtr vyhřívaný zpětným vedením paliva. A to je u naprosté většiny motorů.

A vodu bych do motorového prostoru za mrazu opravdu nelil.... ne že by filtr praskl, to jistě ne, ale led tam může nadělat jinou paseku.

0/0
12.2.2012 12:51

entony13

Re: Švédsko

BMW má elektrické přihřívání paliva před filtrem, tedy novější modely

0/0
12.2.2012 13:56

habr

Re: Švédsko

Tak to beru - mne voda teče rovnou na zem. Pod filtrem prakticky mimo šust plechu není.

 Maximálně po ní, když zmrzne, uklouznu.

0/0
12.2.2012 18:42

diskuter99

Re: Švédsko

bio-sajrajty, které si prosadil bakala v nejvyšším povinném množství v EU (a samozřejmě řádně zadotované) - jsou ...., ale někde psali, že do zimní a arktické nafty se nepřidávají ...

0/0
13.2.2012 9:08

Monastus

Re: Švédsko

To psali blbě. Nebo jsi blbě četl. ;-)

0/0
13.2.2012 13:35

medved_cz

Re: Švédsko

Ne Bakala, ale BABIŠ. Ten, co teď plácá o boji proti korupci a nanávidí Klause.

Klaus mu vetoval "Lex Babiš" a náš řepkobaron musel nasypat předchozí sněmovně aby se den před volbama sešla na mimořádné schůzi a schválila zákon o biopalivech.

0/0
15.2.2012 12:56

Monastus

Re: Švédsko

Povinná přísada biopaliv není řepkový olej. Problém není způsoben řepkovým olejem, ani povinnou přísadou biopaliv. ;-)

0/0
13.2.2012 13:33

habr

Re: Švédsko

Ty přísady něco do sebe mají. Dost často je používají řidiči Avii když jedou na měření emisí. AZejména, když tam jedou podruhé na opakované měření.

0/0
12.2.2012 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.