- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
1. je potřeba si všímat že je zima a že mám mít zimní naftu, asi dneska pozor u které pumpy tankuju
2. pokud se blíží mrazy pod 20 je nutná arktická a pořádně se informovat
3. garáž je vždy lepší než nechráněný mrazivý vítr
4. pokud nafta zparafínuje je potřeba zatlačit auto do garáže a nechat drobet ohřát
5. někdy se přidával do nafty petrolej, aditiva - informovat se co to je
Tohle šlo nějak mimo mě - kdo se o auto jakštakš stará, neměl by mít problémy. Stačí myslet na pravidelné výměny palivového filtru (u nás vlivem méně kvalitního paliva častěji, než předepisuje výrobce), přidávat aditiva a udržovat dostatečnou úroveň nabití baterie. Taky tankuju chrochtadlo venku a neměl jsem problémy, ani když teploměr klesal skoro k -20 °.
já si myslím, že ten jeden panák by tomu vadit neměl:-) koukněte taky na http://www.kvalitnibenzinky.cz
Všemocného panáka je třeba ho nalít do svého hrdla.
Já jezdím na letních gumách a na letní naftu + VIF SDA a nemám problém. Filtr měním až když se ucpe, u posledního auta to bylo po 12 letech, byl tam ještě originál z výroby...
S těmi letními gumami bych se tedy moc nechlubil. Doufám, že neopouštíš Kutnou Horu. Nerad bych tě potkal někde v zasněžených serpentinách....
jEDNOU ZA ROK VYMĚNÍM NAFTOVÝ FILTR, tankuju zásadně do plné, aby se v nádrži nesrážela voda, a pán němá problema. ANI LETOS
Souhlas. Mám Škodu TDi. Jednou za rok servisní výměna ve značkovém servisu. Nemám garáž a při -22 °C žádný problém. Žádná speciální aditiva, jenom nafta z kvalitní čerpačky.
Vzpomínám jak má Š120 nastartovala (jako jediná) tu noc co bylo -28°C. Pomohla silnější baterie a vytrvalost ve startování... bohužel ani my z Protivína tenkrát neodjeli, neb ledová směs chladicí kapaliny ucpala vedení k chladiči a my uvařili :-) jinak 13letý pašík leto obstál i v -19 což mě mile překvapilo. Vloni to chtělo nové žhavičky a akumulátor a letos jsem sklízel ovoce. Všem stejně pozitivní zážitky .
120ca s mechanickym benzinovym cerpadlem neni zrovna idealni stroj na zimni starty.
Po celou dobu mrazu jsem rano v pet vzdycky bez problemu nastartoval .... ja aha, ja mam benzinovy auto
to s tou V3Skou je pravda pul, protoze zapalene noviny sice zvysi teplotu nasavaneho vzduchu, ale toho ohrateho vzduchu se zas dostane min do valcu a problem starych vykloktanych dieselu byvala mala komprese .. takze si az zas tak nepomuzete.
Byly ale specialne vysoce zapalne startovaci smesi a to fungovalo good i v nejtezsich mrazech, pokud komprese byla tak mala, ze valce nechtely naskocit.
Jinak pro zimni start stareho dieselu potrebujete vic veci, nez jen neztuhlou naftu, tzn dobry starter, dobra baterka , dostatecna komprese v motoru a spravne fungujici zhavky.
U modernich dieselu odpada problem s kompresemi, zustava problem s baterkou a starterem , problem s palivem a zejmena vlhkosti v palivu se mnohonasobne zvysuje (mensi injektory) a k tomu vsemu se pridava nevyzpytatelna elektronika
a pak ti zamrzne palivovej filtr , jak nám v tanku , a můžeš po Libavé chodit pěšky
nebo starej vyjetej mogul z kámošovy 100vky, maznost super, nezamrzá startuju hned.
Vono se taky o tédéíčko musíte starat hošani !!
hezká nadsázka, chtěl bych ho v těch -20 vidět :-)
Na těch aditivech bývá napsáno, že ve velkých mrazech je třeba doporučenou dávku zdvoj- až ztrojnásobit. Takže přesnost ředění jak bejk.