Diskuze

Fígly pro dieselaře: všemocný panák na ztuhlou naftu

Z řidičů Prag V3S – nesmrtelných "vejtřasek" – se v tuhých mrazech stávali zarytí čtenáři novin, aspoň to tak vypadalo u trafik. Zapálené noviny totž cpali do sání, aby lépe nastartovali. Fígly zkušených dieselařů ale na nové nafťáky použít nejde.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Cechland

25. 2. 2012 22:27
Auto na naftu v zimě

1. je potřeba si všímat že je zima a že mám mít zimní naftu, asi dneska pozor u které pumpy tankuju

2. pokud se blíží mrazy pod 20 je nutná arktická a pořádně se informovat

3. garáž je vždy lepší než nechráněný mrazivý vítr

4. pokud nafta zparafínuje je potřeba zatlačit auto do garáže a nechat drobet ohřát

5. někdy se přidával do nafty petrolej, aditiva - informovat se co to je

0 0
možnosti

sherwin

25. 2. 2012 18:36
Zbytečná hysterie

Tohle šlo nějak mimo mě - kdo se o auto jakštakš stará, neměl by mít problémy. Stačí myslet na pravidelné výměny palivového filtru (u nás vlivem méně kvalitního paliva častěji, než předepisuje výrobce), přidávat aditiva a udržovat dostatečnou úroveň nabití baterie. Taky tankuju chrochtadlo venku a neměl jsem problémy, ani když teploměr klesal skoro k -20 °.

0 0
možnosti

ShonaMoh

20. 2. 2012 16:51
přidání benzínu

já si myslím, že ten jeden panák by tomu vadit neměl:-) koukněte taky na http://www.kvalitnibenzinky.cz

0 0
možnosti

kutnohorak

17. 2. 2012 21:33
Fígly pro dieselaře: všemocný panák na ztuhlou naftu

Všemocného panáka je třeba ho nalít do svého hrdla.

Já jezdím na letních gumách a na letní naftu + VIF SDA a nemám problém. Filtr měním až když se ucpe, u posledního auta to bylo po 12 letech, byl tam ještě originál z výroby...

0 0
možnosti

kdozvástomá

23. 2. 2012 14:44
Re: Fígly pro dieselaře: všemocný panák na ztuhlou naftu

S těmi letními gumami bych se tedy moc nechlubil. Doufám, že neopouštíš Kutnou Horu. Nerad bych tě potkal někde v zasněžených serpentinách....Rv

0 0
možnosti

Kirů

17. 2. 2012 13:52
Mám mazdu 323 F TDi

jEDNOU ZA ROK VYMĚNÍM NAFTOVÝ FILTR, tankuju zásadně do plné, aby se v nádrži nesrážela voda, a pán němá problema.  ANI LETOS !! !! ;-D!!

0 0
možnosti

kdozvástomá

23. 2. 2012 14:47
Re: Mám mazdu 323 F TDi

Souhlas. Mám Škodu TDi. Jednou za rok servisní výměna ve značkovém servisu. Nemám garáž a při -22 °C žádný problém. Žádná speciální aditiva, jenom nafta z kvalitní čerpačky.

0 0
možnosti

Mystic_CZ

14. 2. 2012 14:58
Š120

Vzpomínám jak má Š120 nastartovala (jako jediná) tu noc co bylo -28°C. Pomohla silnější baterie a vytrvalost ve startování... bohužel ani my z Protivína tenkrát neodjeli, neb ledová směs chladicí kapaliny ucpala vedení k chladiči a my uvařili :-) jinak 13letý pašík leto obstál i v -19 což mě mile překvapilo. Vloni to chtělo nové žhavičky a akumulátor a letos jsem sklízel ovoce.  Všem stejně pozitivní zážitky .

0 0
možnosti

JavorMagor

15. 2. 2012 9:42
Re: Š120

120ca s mechanickym benzinovym cerpadlem neni  zrovna idealni stroj na zimni starty.

0 0
možnosti

rencar002

14. 2. 2012 11:26
argh

Po celou dobu mrazu jsem rano v pet vzdycky bez problemu nastartoval .... ja aha, ja mam benzinovy auto

0 0
možnosti

JavorMagor

13. 2. 2012 16:36
kecy v kleci

to s tou V3Skou je pravda pul, protoze zapalene noviny sice zvysi teplotu nasavaneho vzduchu, ale toho ohrateho vzduchu se zas dostane min do valcu a problem starych vykloktanych dieselu byvala mala komprese .. takze si az zas tak nepomuzete.

Byly ale specialne vysoce zapalne startovaci smesi a to fungovalo good i v nejtezsich mrazech, pokud komprese byla tak mala, ze valce nechtely naskocit.

Jinak pro zimni start stareho dieselu potrebujete vic veci, nez jen neztuhlou naftu, tzn dobry starter, dobra baterka , dostatecna komprese v motoru a spravne fungujici zhavky.

U modernich dieselu odpada problem s kompresemi, zustava problem s baterkou a starterem , problem s palivem a zejmena vlhkosti v palivu se mnohonasobne zvysuje (mensi injektory) a k tomu vsemu se pridava nevyzpytatelna elektronika ;-)

0 0
možnosti

T-72 M4CZ

15. 2. 2012 0:10
Re: kecy v kleci

a pak ti zamrzne palivovej filtr , jak nám v tanku , a můžeš po Libavé chodit pěšky 8-o

0 0
možnosti

RBrider

13. 2. 2012 14:17
Já tam liju fritol

nebo starej vyjetej mogul z kámošovy 100vky, maznost super, nezamrzá startuju hned.

Vono se taky o tédéíčko musíte starat hošani !! ;-€

0 0
možnosti

Mystic_CZ

14. 2. 2012 15:00
Re: Já tam liju fritol

hezká nadsázka, chtěl bych ho v těch -20 vidět :-):-):-):-)

0 0
možnosti

Si0 po 4. zákazu

13. 2. 2012 13:19
Co to je, "správný poměr ředění"?

Na těch aditivech bývá napsáno, že ve velkých mrazech je třeba doporučenou dávku zdvoj- až ztrojnásobit. Takže přesnost ředění jak bejk.

1 0
možnosti