Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Čím budeme jezdit za 20 let: hybridy, diesely, elektromobily i vodík

Alternativní paliva provází automobilismus po celou dobu jeho existence. Ale snad nikdy v jeho historii neměli zákazníci možnost vybírat z takového množství dostupných druhů pohonných jednotek. A možnosti výběru budou ještě větší.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
F

foffcenzore

15. 6. 2012 14:21
za 20 let bude stale prevazna vetsina aut na benzin

nove technologie jsou drahe, ...v padesatich letech si mysleli ze uz budem letat v roce 1990 a dalsich 20 let pozdeji neni ani ten poradny elektromobil...tak ruzove bych to nevidel....:-/

0 0
možnosti
JU

m.bizon

7. 6. 2012 16:21
Mám problém

Už dlouho uvažuji o dřevoplynu,ale pořád nevím zda by to úřady povolily,ono kolem silnic je petlahví a ostatních spalitelných věcí,to by se to jezdilo.

0 0
možnosti
AT

Antonín, topič

14. 6. 2012 22:41
Re: Mám problém

obávám se, že z petlahví dřevoplyn neuděláš.

0 0
možnosti
H_

Homer _14

5. 6. 2012 13:01
Dočetl jsem to až k obrázku.

small-block od Chevroletu - je prý fosilie.

Dál jsem to nečetl. Předpokládám, že jsem vůbec o nic nepřišel. ;-)

0 0
možnosti
MP

Yazaman

4. 6. 2012 12:33
CNG do USA

Díky těžbě plynu z břidlic mají USA převis nabídky a tím pádem i nízké ceny. To je ideální stav pro rozvoj plynových aut. Fiat má tedy v oblasti CNG v Americe velkou příležitost. Na druhou stranu ale v Americe nebudou s hustotou čerpacích stanic CNG nejspíše o nic lépe než my. A taky by tam Fiat musel nabízet na plyn i jiná auta než Pandy.

0 0
možnosti
F

foffcenzore

15. 6. 2012 14:59
Re: CNG do USA

tak to mate pane pravdu... u nas jsou pouze tri stanice na cerpani CNG do aut v celem state:-/

0 0
možnosti
C

cenzore_zdar

3. 6. 2012 14:59
PR clanek na skodu?

To by nebyl idnes aby v clanku nebyla automobilka Skoda popripade rovnou Skoda Citigo a jeste zvyraznit a podtrhnout ;-D

0 0
možnosti
DR

petrolhead

3. 6. 2012 12:54
Klasický motor je na vyhynutí

Prosím autora aby místo chození na Matějskou spíš nahlédl do prodejních statistik. Za 20 let bude jeho článek v rubrice kuriozit.

0 0
možnosti
PM

nonick

3. 6. 2012 11:18
My zase na koních,

oni zase na velbloudech. :-/

1 0
možnosti
P

pospisit

2. 6. 2012 23:15
Vodík

se v ČR vyrábí parním reformingem z vodního plynu (ten se vyrábí z uhlí nebo zemního plynu). Aby se dal vyrábět elektrolýzou vody, musel by se v ČR postavit ještě jeden Temelín, takže vodík moc alternativním palivem není. Palivový článek se začal konstruovat v 60. letech a pořád se z něj nestalo běžné zboží, čili tudy cesta pravděpodobně taky nepovede. Poměrně slibný je vývoj kapacitorů, které pracují podobně jako kondenzátor a nabíjí se v mžiku. Já osobně vidím velký potenciál CNG, kterého jsou velké zásoby pod zemí a navíc se dá dosti jednoduše biotechnologicky produkovat z veškerého biologického odpadu. Navíc je tu spoustu dalších fičur organické technologie, takže klasický spalovací motor pravděpodobně zůstane nejpoužívanějším, pokud ho zelení mozci byrokraticky nezahluší.

0 0
možnosti
P

prying

2. 6. 2012 23:20
Re: Vodík

Bohužel ti zelení mozci mi nahánějí největší strach. Navíc, když se dostane do Bruselu, tak získává i velkou moc prosadit jakýkoliv nesmysl.;-O

0 0
možnosti
JK

frahta

2. 6. 2012 21:40
Kupuju Fiat-hybridy naprosto nesnáším.

Hybridní pohon je nesmysl,Italové vždycky uměli dělat úžasná auta,jednak jedou a pak taky vypadaj skvěle.Stačí se jenom troch zajímat o historii a okamžítě člověk zjistí ,že italové byli a jsou vždy napřed.

1 0
možnosti
PZ

0xf

2. 6. 2012 21:08
za 20 let

to vim naprosto presne... porad svoji 6.1 atmosferou... jen mozna bude na plyn...

0 0
možnosti
J

JeFFik

2. 6. 2012 22:53
Re: za 20 let

pokud se za cca 10 let nerozpadne ;-)

pokud tě s tím vůbec někam pustí ;-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...