Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čím budeme jezdit za 20 let: hybridy, diesely, elektromobily i vodík

Alternativní paliva provází automobilismus po celou dobu jeho existence. Ale snad nikdy v jeho historii neměli zákazníci možnost vybírat z takového množství dostupných druhů pohonných jednotek. A možnosti výběru budou ještě větší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

foffcenzore

za 20 let bude stale prevazna vetsina aut na benzin

nove technologie jsou drahe, ...v padesatich letech si mysleli ze uz budem letat v roce 1990 a dalsich 20 let pozdeji neni ani ten poradny elektromobil...tak ruzove bych to nevidel....:-/

0/0
15.6.2012 14:21

m.bizon

Mám problém

Už dlouho uvažuji o dřevoplynu,ale pořád nevím zda by to úřady povolily,ono kolem silnic je petlahví a ostatních spalitelných věcí,to by se to jezdilo.

0/0
7.6.2012 16:21

Antonín, topič

Re: Mám problém

obávám se, že z petlahví dřevoplyn neuděláš.

0/0
14.6.2012 22:41

Homer _14

Dočetl jsem to až k obrázku.

small-block od Chevroletu - je prý fosilie.

Dál jsem to nečetl. Předpokládám, že jsem vůbec o nic nepřišel. ;-)

0/0
5.6.2012 13:01

Yazaman

CNG do USA

Díky těžbě plynu z břidlic mají USA převis nabídky a tím pádem i nízké ceny. To je ideální stav pro rozvoj plynových aut. Fiat má tedy v oblasti CNG v Americe velkou příležitost. Na druhou stranu ale v Americe nebudou s hustotou čerpacích stanic CNG nejspíše o nic lépe než my. A taky by tam Fiat musel nabízet na plyn i jiná auta než Pandy.

0/0
4.6.2012 12:33

foffcenzore

Re: CNG do USA

tak to mate pane pravdu... u nas jsou pouze tri stanice na cerpani CNG do aut v celem state:-/

0/0
15.6.2012 14:59

cenzore_zdar

PR clanek na skodu?

To by nebyl idnes aby v clanku nebyla automobilka Skoda popripade rovnou Skoda Citigo a jeste zvyraznit a podtrhnout ;-D

0/0
3.6.2012 14:59

petrolhead

Klasický motor je na vyhynutí

Prosím autora aby místo chození na Matějskou spíš nahlédl do prodejních statistik. Za 20 let bude jeho článek v rubrice kuriozit.

0/0
3.6.2012 12:54

nonick

My zase na koních,

oni zase na velbloudech. :-/

+1/0
3.6.2012 11:18

pospisit

Vodík

se v ČR vyrábí parním reformingem z vodního plynu (ten se vyrábí z uhlí nebo zemního plynu). Aby se dal vyrábět elektrolýzou vody, musel by se v ČR postavit ještě jeden Temelín, takže vodík moc alternativním palivem není. Palivový článek se začal konstruovat v 60. letech a pořád se z něj nestalo běžné zboží, čili tudy cesta pravděpodobně taky nepovede. Poměrně slibný je vývoj kapacitorů, které pracují podobně jako kondenzátor a nabíjí se v mžiku. Já osobně vidím velký potenciál CNG, kterého jsou velké zásoby pod zemí a navíc se dá dosti jednoduše biotechnologicky produkovat z veškerého biologického odpadu. Navíc je tu spoustu dalších fičur organické technologie, takže klasický spalovací motor pravděpodobně zůstane nejpoužívanějším, pokud ho zelení mozci byrokraticky nezahluší.

0/0
2.6.2012 23:15

prying

Re: Vodík

Bohužel ti zelení mozci mi nahánějí největší strach. Navíc, když se dostane do Bruselu, tak získává i velkou moc prosadit jakýkoliv nesmysl.;-O

0/0
2.6.2012 23:20

pospisit

Re: Vodík

Naštěstí je v tomhle ohledu už ustupující trend, protože jim to už lidi tak nežerou - kopou teda kolem sebe jako kohouti 

viz: http://www.reformy.cz/zpravy/australani-celi-obrovskym-pokutam-za-zlocin-nelichotiveho-projevu-o-uhlikovych-danich/

0/0
2.6.2012 23:27

prying

Re: Vodík

Jj, je to tak. V Drážďanech měla být umweltzona už několik let a dosud je odložena na neurčito.

0/0
2.6.2012 23:43

Ubaram

Re: Vodík

Superkondenzátory se "slibně" vyvíjí už přes 50 let. V zásadě je tam posledních cca 20 let pořád stejný problém - je to sakra drahé. Spousta lidí doufala že až skončí patent tak se to zlevní, zbytek si ovšem uvědomoval že ta cena je vysoká především kvůli dost šíleným nárokům na čistotu porézních elektrod který jaksi zůstane patent nepatent, takže nějaké radikální zlevnění nepřijde. A ono nepřišlo.

Navíc je zde fakt, že akumulátory jsou docela těžké a superkondenzátor má cca 10krát kapacitu na 1 kg než akumulátor. To vám potom fakt že se nabíjí řádově za sekundu docela k ničemu, když byste potřeboval nějaké 2 tuny superkondenzátorů na 200 km dojezd ;)

0/0
3.6.2012 18:59

frahta

Kupuju Fiat-hybridy naprosto nesnáším.

Hybridní pohon je nesmysl,Italové vždycky uměli dělat úžasná auta,jednak jedou a pak taky vypadaj skvěle.Stačí se jenom troch zajímat o historii a okamžítě člověk zjistí ,že italové byli a jsou vždy napřed.

+1/0
2.6.2012 21:40

0xf

za 20 let

to vim naprosto presne... porad svoji 6.1 atmosferou... jen mozna bude na plyn...

0/0
2.6.2012 21:08

JeFFik

Re: za 20 let

pokud se za cca 10 let nerozpadne ;-)

pokud tě s tím vůbec někam pustí ;-)

0/0
2.6.2012 22:53

prying

Re: za 20 let

Nebál bych se o něj.

0/0
2.6.2012 23:04

JeFFik

Re: za 20 let

Neměl jsem na mysli vlastní motor, ale spíše to ostatní okolo něj....

0/0
2.6.2012 23:14

prying

Re: za 20 let

Jo, já vím. Podle obsahu tipuju, že amerika. Takže rám z traverzy a 4mm plech a jednoduchá technika.:-) Docela bych takovýmu autu věřil víc než ultramodernímu passátu.

0/0
2.6.2012 23:18

JeFFik

Re: za 20 let

mno s tím 4mm plechem jsi to trochu přehnal ;-)

to bys bez jeřábu nezvedl ani kapotu od motoru

0/0
2.6.2012 23:35

prying

Re: za 20 let

Jasně, mám rád nadsázku. Ale když zvedáš kapotu např. u ramky, tak si mákneš.

0/0
2.6.2012 23:44

Antonín, topič

Re: za 20 let

Zajímavý, já mám na (evropském) autě kapotu na plynovejch vzpěrách.

0/0
2.6.2012 23:58

prying

Re: za 20 let

Tak to je super.Jak je starý a jakou životnost předpokládáš?:-P

0/0
3.6.2012 0:11

Antonín, topič

Re: za 20 let

Pokud máte na mysli životnost těch vzpěr, tak u starýho auta téže značky (22let) fungovaly pořád dobře.

0/0
3.6.2012 17:25

prying

Re: za 20 let

Jj, přesně tak. Mně totiž u evropského auta plynové vzpěry v zimě zásadně nefungovaly. O zadních ani nemluvím.

0/0
3.6.2012 18:02

Antonín, topič

Re: za 20 let

Jo no mně fungovaly zadní, teď fungujou přední, bo vzádu je to asi nějak jinak, žádný vzpěry tam nevidím ani tam nevydávaj žádný zvuky, tak tam asi bude pružina.

0/0
4.6.2012 15:55

já George XVII

Re: za 20 let

já mám kapotu bez vzpěr, ale je uložená na přepákování s pružinou. Zvedá se prakticky sama, drží v kterékoliv pozici, nemusím měnit plynový vzpěry ;-)

0/0
3.6.2012 17:46

Antonín, topič

Re: za 20 let

To stejný platí o té mé.:-)

0/0
4.6.2012 15:55

ufoun

Čím budeme jezdit za 20 let?

já myslím, že v kolečkovem křesle :-P

+1/0
2.6.2012 20:03

pavelthelong

autor zaspal domu

1. elektromobily jsou v soucasnosti nejmene ekologickou formou premistovani, i bezny diesel ma vyssi ucinnost nez elektromobil (pokud se elektrina vyrovi v elektrarne na fosilni paliva, kterych je 90% a podil bude odstavenim jadra jeste narustat) 2. s vodikem se sice experimentuje, ale nikam to nevede, bezpecnosti a ekonomicka hlediska se nedaji obejit 3. zajimave reseni je v soucasne dobe ve stadiu poloprovozu-jde o vyrobu E-plynu neboli metanu pomoci elektriny z "vetrnych" elektraren. Tam se experimentuje se zalohovanim energie do metanu. Pokud by byl metan pouzitelny i v provozu spalovaciho motoru, mozna ze by slo opravdu o "ciste" reseni

0/0
2.6.2012 19:52

prying

Re: autor zaspal domu

To nevadí, že účinnost je špatná. Důležité bude, jak tvrdě to některý jouda z Bruselu bude prosazovat.:-/

0/0
2.6.2012 23:01

VEGR

Re: autor zaspal domu

Uvědomíme-li si, co to je účinost a dále jednoduchost, kterou nabízejí elektromobily, není o čem přemýšlet. Jen je potřeba chtít. My ukazujeme jak to jde, když se  chce. Ujedeme stovky km na jedno nabití, zy dva roky jsme vybudovali stovku nabíjecích míst a jezdíme již 30 let,

Spalovací motor je opravdu věc, která zde měla místo v minulém tisíciletí a napáchala jen spoustu škody. Bez ohledu , co se v něm spaluje.

Vodík např. musí být extrémně čistý, vzduch je jedno z nejméně vhodných médií atd. Nám to vychází na čistou elektřinu z vlastní elektrárny na vlastní střeše.

Dejte se k nám a dozvíte se  více. www.elektromobily-os.cz

0/0
4.6.2012 7:56

lojzicekodvedle

premiove vozy

snad se dockam jednou az budou premiovky jezdit treba na CNG a dojezd aspon 700km na CNG.To by se mi libili,doma si pekna natankovat plyn od sporaku do auta-)

0/0
2.6.2012 19:32

pavelthelong

Re: premiove vozy

v te dobe bude uz na CNG taky spotrebni dan a vyjde uplne nastejno jako jina fosilni paliva nebo i drazsi. Plyn totiz neni levnejsi, je jenom mene zdaneny

0/0
2.6.2012 19:44

lojzicekodvedle

Re: premiove vozy

mozny je vsechno,je ale vysoce nepravdepodobne, ze by stat uvalil spotrebni dan na zemni plyn,ktery vyuziva pomerne dost nemovitosti napr. l topeni

0/0
3.6.2012 23:02

tobino

xxxxxx

hlavně když se OPEL vytasí s elekrosystémem , který GESTAPO ukradlo za války

Josefu Sousedíkovy

0/0
2.6.2012 16:40

_Xeon_

Re: xxxxxx

nešlo by to šířeji?

+2/0
2.6.2012 16:50

JeFFik

Re: xxxxxx

Brrrr, Sousedíkovy jako "pánovy"? ;-(:-(

0/0
2.6.2012 23:03

Dinkel

Čím budem jezdit za 20 let?

na povozech taženými lidmi, v lepším případě koňmi či dobytkem. Proč? Protože to spěje všechno do kytek

0/0
2.6.2012 16:15

_Xeon_

Re: Čím budem jezdit za 20 let?

Vládnuca väčšina sa bude voziť na vozoch ťahaných belochmi. ;-D

0/0
2.6.2012 16:55

Hrabě Monte Cristo 2011

Re: Čím budem jezdit za 20 let?

Vidíte to moc černě. A vaše hrůzostrašné scénáře jsou absolutně neopodstatněné....Rv

0/0
2.6.2012 17:29

antif

Blbosti

Když jsem byl v roce 1978 na vojně, tak jsem četl velmi seriozní článek od seriozních autorů, že v roce 2015 dojde ropa, ale již v té době bude většina aut na elektřinu, takže auta na benzín a naftu už budou jenom v muzeu....ha ha ha.

+1/0
2.6.2012 15:52

prying

Re: Blbosti

Naštěstí.:-)

0/0
2.6.2012 23:01

11galuus12

Je třeba se zamyslet, zda explozní koncepce motorů je

jediné a ideální řešení. Protože když existuje exploze, musí existovat i imploze. Když jde využít jedno, musí být cesta k využití druhého.

Už dávno prezident Clinton prohlásil, že od r. (?) nepamatuji si od jterého, se ve Státech budou moci vyrábět jen automobily se spotřebou do 2,5 l/100 km! A že pro tento účel uvolní armádní vynálezy. Později však toto prohlášení zaniklo. Petrolejářská lobby byla zřejmě mocnější... Podobně, snad před 30 lety testovali v někdejší NSR Mercedes (čtyřtakt), který nepotřebodval motorový olej! Dokonce uváděli ty tisíce naježděných km. Ale i tohle záhadně utichlo. "Někomu" by to určitě moc vadilo.

0/0
2.6.2012 15:37

Lunruj

Re: Je třeba se zamyslet, zda explozní koncepce motorů je

"Když jde využít jedno, musí být cesta k využití druhého."

Nemusí.

+2/0
2.6.2012 16:16

Inkvizitor Johny

Re: Je třeba se zamyslet, zda explozní koncepce motorů je

Imploze... hmmm8-o

0/0
2.6.2012 17:32

Jardajar

Re: Je třeba se zamyslet, zda explozní koncepce motorů je

Furt se jedná o tepelný stroj, který má omezený strop účinnosti.

0/0
2.6.2012 17:36

prying

Re: Je třeba se zamyslet, zda explozní koncepce motorů je

Jj, Obama se tu nesmyslnou spotřebu snaží taky prosadit. Jinak armádní vynálezy jsou jedna věc a jejich praktické využití věc druhá.

0/0
2.6.2012 23:04

Hrabě Monte Cristo 2011

Jednoznačně vodíková ekonomika!!!

V jaderných elektrárnách vyrobíme dostatek elektřiny a díky ní vyrobíme dostatek vodíku.:-)R^R^R^

+1/0
2.6.2012 15:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.