Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tisícikoňová motorka jede do Prahy, z nuly je na stovce za 0,8 sekundy

Dragsterová motorka Otty Knebla má přes tisíc koní. Závodní speciál se představí na pražské výstavě motorek začátkem března. Vyhrajte vstupenky na motopřehlídku nebo rovnou harleye na víkend, stačí poslat fotku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dávám tomuto nicku tak měsíc

Lepší jako L-159....

0/0
16.2.2012 19:42

JavorMagor

:)

mala (potouchla) poznamka

Kdy to bude jezdit na Li-Ion baterky, pripadne na downsizovane 3valce,

kolik to ma katalyzatoru,

kolik to produkuje gramu (kilogramu) CO2 na kilometr a

jakou to plni emisni normu ;-D

0/0
16.2.2012 15:25

chicocheco

Re: :)

To je dobré, právě mě napadlo, že bych svoje ojeté hranaté Volvo naučil jezdit po dvou a začal tvrdit, že je to motorka, abych se dostal i do center německých měst bez té blbé a zbytečné zelené nálepky.. :-) Nějak takhle: http://cache.jalopnik.com/assets/images/12/2011/12/a1b7bf9bc5aa7d10c27f731f1afc6ab8.jpg

0/0
16.2.2012 18:16

RaymondJachtaLuxusní

umí někdo spočítat přetížení při takovém zrychlení?

já jsem pouze humanisticky vzdělán, ale mám pocit, že to není slučitelné ze životem...

0/0
16.2.2012 12:13

radik

Re: umí někdo spočítat přetížení při takovém zrychlení?

až 7,5 G...

0/0
16.2.2012 12:26

JavorMagor

Re: umí někdo spočítat přetížení při takovém zrychlení?

Par obecnych faktu k temhle monstrum : zrychleni 0-100 za 1 sekundu znamena prumerne zrychleni 3g, tedy 3x vetsi zrychleni nez volnym padem, 80kg chlap "ma" 240 kilo ;-) spotreba smesi nitromethan/methanol je 10galonu na mili znamena 45l na 1.6km nebo chete li, 3000l na 100km

motor je osmivalec, sest litru oleje se meni po kazdem startu ...

ve vysledku celkem pekna raketa, a docela silna na to, aby rozsekala jezdce pri sebemensi chybicce

0/0
16.2.2012 15:13

JavorMagor

Re: umí někdo spočítat přetížení při takovém zrychlení?

tak sry, ctyrvalec, ale ma zdvojene zapalovani, 8 svicek, to me zmatlo, mimochodem, ty se taky meni po kazdem startu. ;-)

0/0
16.2.2012 15:32

radik

Re: umí někdo spočítat přetížení při takovém zrychlení?

tech 7,5 patri tem nejvykonejsim dragsterum, 0-160 pod sekundu (0,8xx) . Ano... staci jedna mala chybicka a konci to spatne.

0/0
16.2.2012 16:28

hilsner_urquell

Jak se na tý motorce udrží

při zrychlování z nuly na sto za 0.8 s? To se k ní člověk asi musí přikurtovat....

0/0
16.2.2012 9:46

radik

Re: Jak se na tý motorce udrží

Jsou aerodynamicky udělaný tak aby tě vítr "neodfouknul"... prostě na tebe nefouká... zadnicí je pěkně opřenej a jasně že v rukách musí mít sílu... rozhodně se k tomu "nekurtujou".  Neni to sport pro každýho (já bych na to taky nevlez a to mam motorky i rychlost rád).

0/0
16.2.2012 10:10

dolch

Re: Jak se na tý motorce udrží

Vítr při zrychlení jaksi nehraje moc roli. To, co tě rve ze sedačky, je tzv. setrvačná síla :-)

0/0
16.2.2012 23:02

radik

Re: Jak se na tý motorce udrží

;-D ne? Na konci dráhy při rychlostech 300 km/h a víc určitě nehraje roli... ty si vtipálek, aerodynamika u těchle strojů hraje větší roli než by sis vůbec myslel.

0/0
17.2.2012 8:05

dolch

Re: Jak se na tý motorce udrží

Já netvrdím, že aerodynamika nehraje žádnou roli. Tvrdím jen, že to není až tak důležité. Pokud budeš sedět na bedně, která dokáže akcelerovat 4g, tak je úplně jedno, jestli má nějakou aerodynamiku nebo ne. Okamžitě po startu půjdeš dolů a žádný, ani nepatrný větříček, neucítíš ;-D

0/0
17.2.2012 15:49

abraxas72

Jenom bych rád připomněl, že rychlost v km/h nemůžete změřit

pokud měříte s přesností menší jak desetitisícina vteřiny, pokud celý jev trvá pod vteřinu, neboť hodina těch vteřin má 3600. Takže pokud měříte s přesností na 1/1000 vteřiny, může se klidně stát, že jel v klidu o 10% pomaleji = 90 km/h

0/0
16.2.2012 9:35

radik

Re: Jenom bych rád připomněl, že rychlost v km/h nemůžete změřit

Prosimtě vysvětli mi jak si na ty počty přišel... 8-o

0/0
16.2.2012 10:06

panHO

Re: Jenom bych rád připomněl, že rychlost v km/h nemůžete změřit

coze ? samozrejme jev ktery trva min jak vterinu nemeris vterinovymi stopkami :D to by napadlo asi kazdeho .

0/0
16.2.2012 13:25

dolch

Re: Jenom bych rád připomněl, že rychlost v km/h nemůžete změřit

Jasně, potřebuješ stopky s destinkama :-)

0/0
16.2.2012 23:03

Johanes

Bože,

zrychlení z nuly na sto za 0,8 sekundy u jakéhokoliv vozidla, které přenáší výkon pomocí jednoho kola na jakýkoliv povrch, je nesmysl.

0/0
15.2.2012 23:10

Bubrak

Re: Bože,

a to jako proc?

0/0
15.2.2012 23:57

radik

Re: Bože,

Duvod? Nesmysl je to co píšeš ty... víš vůbec jak to kolo pracuje?... to neni obyčejná pneu.  ;-D koukám že si nikdy dragster v akci neviděl... takový TOPFUEL dragstery co maj šest až osm tisíc koní, tě klidně můžou zabít aniž bys naboural... 400 metrů za pět sekund s pevnym startem, přetížení 7G, z 0 na 160 km/h pod vteřinu... jen se projdi s metr od nastartovanýho TOPFUEL dragstru a garantuju ti že ti sklo v brejlích popraská a možná se i přidusíš... on ten nitrometan pro správné hoření potřebuje hodně kyslíku...

0/0
16.2.2012 8:31

Johanes

Re: Bože,

Tak, musím se přiznat, že jsem dragster v akci nikdy neviděl. Začalo mě to zajímat, to musím vidět ...

0/0
16.2.2012 22:59

radik

Re: Bože,

V dubnu jsou na Bechyňskym letišti v jižních čechách... stojí to za to :-)

0/0
17.2.2012 8:07

JavorMagor

Re: Bože,

pravda, v normalnich autech je 0-100 kolem 3s a o moc niz uz to nejde, i kdyz se prida vykon motoru.

Ale ty dragstery sebou neuveritelne cuknou prvnich par desetin sekund pri startu.. tocivy moment na zadnim kole doslova "prilepi" zadni pneumatiku k povrchu a to mnohem vetsi pritlacnou silou, nez je staticka cista vaha stroje, jedna se o dynamicky system... predek dragsteru jde nahoru, zadni kolo jde dolu.

Svoji roli sehrava i aerodynamika a proud vyfukovych plynu, ktere zvysuji pritlak.

A ze tech vyfukovych plynu je hodne ;-D

Stavet takovy dragster je strasna veda, cisty vykon motoru zdaleka nestaci.

0/0
16.2.2012 15:22

cbr1100

Re: Bože,

Pro ty, kteří opravdu netuší, o čem je řeč. Na videu je závodní speciál Oty Knebla s "pouze" polovičním výkonem

http://www.youtube.com/watch?v=VCJCYdMssH0

0/0
17.2.2012 15:21

Rambo-x

ájé

Holt jak zní heslo pořádných motoristů,objem ničím nenahradíš,ale na objem laickým odhadem čtyřpatrového paneláku má ten výkon trochu slabé ne;-D,na motor o objemu co by utáhl asi tak 10 záoceánských parníků je 1000kw docela málo,chtělo by to asi nějaké přeplňování,tak 150X turbo

Aneb,ideální motorka do města a jedna s neoriginálnějších perel na Idnes;-DR^

0/0
15.2.2012 21:58

Rambo-x

Re: ájé

Až teď jsem si všiml že už to opravili,bylo tam objem 1300 metrů krychlových

0/0
15.2.2012 22:00

telegraf

aha

babička na rohu umyva podlahu!!!!!!!!!!!!!!!!!![!

0/0
15.2.2012 21:39

Stork.

Re: aha

Aha. Ikdyž je váš názor docela zajímavý, tak s ním v zásadě nemohu souhlasit:-/...;-D

0/0
16.2.2012 8:43

IvanCZ

co to je?

V článku je uvedeno: "Dvoukolový dragster musí mít dokonale rovnou a vypreparovanou dráhu."

Můžete mi vysvětlit, co to znamená "vypreparovaná" dráha? Neměl autor na mysli třeba penetrovanou trať?

+1/0
15.2.2012 21:23

dolch

Re: co to je?

Vypreparovaná dráha znamená, že má krásně srovnaný nožičky, křidélka i tykadýlka :-)

+1/0
16.2.2012 23:05

xKikous

?

čtyřválec o objemu 1 313 m³ 8-o ;-D proč ne třeba rovnou km3

0/0
15.2.2012 21:04

Politicky neangažovaný straník

1000 koňských sil??

To asi nebude na ježdění po štatlu že??8-o

0/0
15.2.2012 20:42

Vit I.

tisíc koní???

...motorka Otty Knebla má přes tisíc koní...

Fakt? A kde je má ustájené?

Ještě bych odpustil koňské síly místo správných kw, i když nejsou podle SI, ale koní je blbost.

0/0
15.2.2012 20:36

Bubrak

Re: tisíc koní???

ale pjosimte ;-)

+1/0
15.2.2012 20:56

Koholik

Re: tisíc koní???

ani W není jednotkou SI. dle jednotek SI je 1W = 1m2.kg.s-3. Jinak pokud se vám nelíbí používání koně pro vyjádření výkonu, tak doma zajisté říkáte: podejmi chlorid sodný (protože sůl je příliš obecný pojem), místo cukr říkáte sacharóza, atd.

+4/0
15.2.2012 20:59

Bubrak

Re: tisíc koní???

R^R^

+1/0
15.2.2012 23:58

Gilth

Re: tisíc koní???

R^R^

0/0
16.2.2012 9:58

MiloshCZ

Re: tisíc koní???

Ale W je jednotka odvozená, takže je povoleno ji používat (viz. Vyhláška č. 264/2000 Sb., o základních měřicích jednotkách a ostatních jednotkách a o jejich označování)

0/0
16.2.2012 13:32

Jindřich Husička

Re: tisíc koní???

Nadpis Vas asi hodne vykolejil, co?

Takze reakce se pravdepodobne nedockam. Predpokladam totiz, ze jakmile jste v clanku dosel k milim a stopam, trefil Vas slak. :-P

0/0
16.2.2012 12:04

libedejroznec

co?

1313 metrů krychlových  woow .. a jak se s tím barákem jezdí ? ;-D

+2/0
15.2.2012 20:16

czechdaytrader

Re: co?

to vis, motor z panelaku...ten Dvorak to je jeliman...

0/0
15.2.2012 20:42

meshugeah

Re: co?

jo tenhle http://www.youtube.com/watch?v=-mL0c3V_XUU&feature=related

0/0
16.2.2012 7:43

pescatore

Cha,cha???????????????????

to zase napsal úplnej technickej pitomec ....m3 ???;-€

0/0
15.2.2012 20:15

Rudá Lůza vpřed, zpátky ni krok

Re: Cha,cha???????????????????

a kdo si čekal, že to bude psát?;-D

+1/0
15.2.2012 23:57

Stork.

Re: Cha,cha???????????????????

:-)R^

0/0
16.2.2012 8:43

ununun

nějaká slabá

motor o objemu 11 kubíků by měl mít spíš výkon kolem miliardy koní a ne tisíc ;-)

+1/0
15.2.2012 20:15

Bariq

Objem

Hmm... myslím, že takový objem motoru nemají ani záoceánské lodě

0/0
15.2.2012 19:24

Hekynen druhý

Re: Objem

Holt objem nenahradíš... ;-D

+1/0
15.2.2012 20:10

radik

Na dragstera kouknout na pražský výstaviště? dobrej joke

Sice se tam taky chystám, ale ne kvůli dragsteru... už se těšim 20 - 22.4 letiště Bechyně... to bude teprve stát za to. Naleštěný na podstavci na výstvišti to neni ono...

0/0
15.2.2012 19:15

žepré

Jojo,

těch 1313 m3 je nářez - hranol o straně bezmála 11 m, koule o poloměru 6,8 m... Kurňa, vona to nepsala buchta?! - To je teda vostuda. Akorát mně řeknite: co to za sebó na té pumě tahá? To só jakože postranní kolečka nebo co?

0/0
15.2.2012 18:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.