Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dveře, po kterých všichni touží, vyvíjel Ford tři roky

Dvoje boční dveře, mezi nimiž nepřekáží středový sloupek, jsou uskutečněným designérským snem. Na autosalonech obdivujeme koncepty aut, které otevřou dveře na boku a odkryjí celý interiér. Na silnicích je už ale nepotkáme. Ještě letos dorazí rodinný ford, který si tuhle parádičku dovezl do výroby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tod Howado

/

nejsem technik ale jak je možné nahradit bocny sloupek sloupkem ve dverich aby to melo stejnou pevnost. co zajistí ze dvere pri narazu zustanou spojeny s kapotou a neprelici se dovnitr kde sedi cestujici

0/0
27.2.2012 10:34

cckk

Peugeot HX1 Metamorphosis

Jo to je interier hodny roku 2011R^ a ne ty nudy v autosalonech dneska co se zapomeli v minulem tisiciletiRv

+1/0
27.2.2012 9:15

briza

Opel Meriva

Tohle auto jsem meli pujcene na dovolene. Jak bylo cele auto docela fajn tak s temi dvermi oteviranymi proti sobe me nijak nenadchli. Clovek zajede mezi auta na parkovisti a chce vystoupit. Soucasne chce vystoupit clovek sedici vzadu. Oba otevrou dvere, oba vystoupi a zjisti, ze nemaji kudy odejit. Zkusi se k sobe "pritulit" a zavrit alespon jedny dvere. Nejde to. Tak jeden vleze zpet do auta a zavre sve dvere, druhy zavre sve dvere a odejde. Prvni znovu otevre dvere, vystoupi a zavre je a odchazi.

Brali jsme to s humorem. Trochu jsem si pripadal jak Bolek Polivka a Jiri Pecha ve hre Posledni lec ... "Az  po Vas. Ne, az po Vas. Ne, az po Vas, ja jsem tady doma ..." :-)

0/0
23.2.2012 10:42

zab

Jenom Jste si vážený nevšimnul,

že u tohoto Fordu jsou zadní dveře šoupací, takže je to jné kafe!

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
25.2.2012 21:26

cckk

Re: Jenom Jste si vážený nevšimnul,

on ale pise o Oplu....;-D

0/0
27.2.2012 9:16

dishsoap

Jankuuu

Cele roky ?Pre pana Jana!Predsa auta vacsinou jazdia so zatvorenymi dverami.Alebo - mozno sa mylim.....

Mohli prist pred tymi dlhymi rokmi rovno ku mne.Mali by to hned a zadarmo.Ak mate problem,vazeni konstrukteri,prosim nechajte mi odkaz s cim,a ja sa vam urcite s navrhom ozvem.Noze nerobte z toho nasho zivota utrpenie,ked nic na nom tak tazke nie je.Este s tymi peniazmi treba urobit poriadok a uvidite,ako rastie trava.Napriklad.

0/0
22.2.2012 5:16

JavorMagor

Re: Jankuuu

http://www.auto.cz/crash-test-suv-proti-osobnimu-co-vas-ceka-62067

0/0
22.2.2012 12:32

hinja

mpv

kdyz koukam na ty fotky, tak jsou ty dvere dost blbe umisteny, pokud by byly primo v miste zadni sedacky, tak mi tam nevadi ani ten b-sloupek... treba v previi (toyota) to tak je, dvere siroky, detem se nastupuje perfektne... tak hlavne meli ing. z forda 3 roky co na praci :-)

0/0
21.2.2012 20:35

ztrewq

a kde je embéčka

dvojdverová (MBX?) a BEZ STĹPIKA, iba s náznakom na sťahovacích oknách???

0/0
21.2.2012 19:46

Hynek Vilém Jarmila reloaded

má to jednu vadu - je to Ford

Měl jsem dvě Mondea a u obou jsem měl takovou závadu, že auto bylo ve vysoké rychlosti víceméně neovladatelné. V jednom vytekly brzdy a ve druhém odešly vstřiky, což mělo v podstatě stejný efekt jako ty brzdy. Ford never more.

0/0
21.2.2012 15:32

ztrewq

Re: mondeo

v6 nemalo chybu, teda okrem víru v nádrži pri zošľapnuté pedálu ... až v ňom som si uvedomil ako vraveli politici pravdu "nevšimol som si" pri prerokovávaní vysokej rýchlosti.

0/0
21.2.2012 19:49

John.Major

Re: má to jednu vadu - je to Ford

A mohlo za to opravdu auto, nebo "kvalitní" české palivo?

0/0
25.2.2012 4:03

Ajvn

posuvne dvere

Posuvne dvere jsou vazne "vyhoda". Kdyz zaparkujete mezi auty, kde neni tolik mista. Stale muzete vylezt. Pak prijdou lide od tech aut vedle, budou chtit nalezt, bum, bum, se tam kurna musim narvat, bum .. a posuvne dvere budou samy sram, samy dulek. Fakt vyhoda. To, ze je mezi auty pri parkovani potreba u klasickych dveri nejaky prostor, ma smysl nejen pro dvere samotne, ale i pro fakt, aby se do takoveho "kotce" nechalo bezpecne vjet a bezpecne z nej vyjet, pokud tocite hned leva nebo prava. Tzn. vyhoda posuvnych dveri je leda tak pro toho, kdo si nechal postavit omylem uzkou garaz a pak nasledne resi, s cim se tam vlastne vejde.

+1/0
21.2.2012 10:53

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: posuvne dvere

No do posuvných dveří se fakt líp leze, nepřekáží křídlo dovřené tak na 80°. A vítr vám je třeba nepřibouchne. Např. při obouvání přeskáčů nebo jen k sezení a lelkování jsou fajn. Taky se hůř přiskřípne dítěti ruka... atd.

Ale při parkování se musí myslet, to je jasný.

0/0
21.2.2012 15:35

Sir Humphrey Appleby

Re: posuvne dvere

teď jsi mě fakt pobavil - já mám třeba třídvéřáka, takže dveře které otevírám jsou o dost větší nežli u klasického 5ti dvéřového auta (ačkoli to samotné může být o dost větší nežli můj prcek). Zároveň u třídvéřáku se musín ty dveře otevírat více protože zasahují až dozadu - a teď kontrolní otázka - myslíš že když někdo vedle mne parkuje natěsno a ze svého 5ti dvéřáku pak sotva vyleze, myslí i na to že já potřebuji na otevření místa více nežli on? no samozřejmě že nemyslí....  já tam pak lezu 10cm škvírou a ještě se během toho snažím mu to neomlátit.

+1/0
22.2.2012 17:31

Dragunov vz.63

B sloupek, ach jo...

Redakce by si měla ten článek opravit.

 

Mazda BT-50 RAP CAB se již několik let vyrábí bez B sloupku.

0/0
21.2.2012 7:40

Rubik1

Zrušit B-sloupek i boční dvěře.

Navrhuji zrušit jak B-sloupek tak i boční dveře a nechat jen ty u řidiče. Auto zvýšit a pasažéři budou nastupovat a vystupovat zadními dveřmi. To umožní vyztužit boky aut proti nárazu tolik, že auto bude mít v crash testu 6 hvězdiček a ještě to auto bude mít menší váhu..

0/0
20.2.2012 22:04

znám 011 dívku, nemá dukáty

Re: Zrušit B-sloupek i boční dvěře.

Váš návrh byl schválen. Dovolte, abych Vám srdečně poděkoval za celou továrnu Ikarus.

+2/0
20.2.2012 22:50

JavorMagor

Re: Zrušit B-sloupek i boční dvěře.

takhle jsou vymyslene NASCARY .. akorat se tam leze celnim sklem ;-);-);-);-);-);-);-)

0/0
21.2.2012 9:35

JavorMagor

Re: Zrušit B-sloupek i boční dvěře.

nebo bocnim ne/sklem :)

0/0
21.2.2012 9:51

IRACZ

Re: Zrušit B-sloupek i boční dvěře.

Luigi Colani někdy v 80.letech vymyslel studii auta,do kterého se lezlo pouze zadem

I když to byla futuristická vize 2 - 4 místného sporťáku,tak je možné,že to někdo znovuobjeví a vypustí do světa alespoň pár kousků

No , nejspíš nějaký nadšený číňan :-):-):-)

0/0
22.2.2012 20:33

protos34

Re: Zrušit B-sloupek i boční dvěře.

Je to tak, do baráku máme taky jen jedny vstupní dveře

0/0
25.2.2012 7:18

Rubik1

Jaká výhoda?

U toho Forda to má být nějaká výhoda? Vždyť teď kdo bude potřebovat na zadní sedadlo položit větší krabici, tak musí otevřít přední dveře, odsunout zadní dveře, vyhnat pasažéra z předního sedadla a sklopit přední sedadlo, pak zase všechno pozavírat, jinak ty neúplně odsunuté zadní dveře přístup neumožní.

Je to jen marketingový tah.

0/0
20.2.2012 21:53

l.g

Re: Jaká výhoda?

Taky mi přijde, že ta asiatka na fotce by měla správně být spíš blondýna. Rvát takovou bednu do auta dveřma, když to jde daleko pohodlněji kufrem? ;-D

0/0
21.2.2012 1:46

IRACZ

Re: Jaká výhoda?

V kufru už má psa

;-D

0/0
22.2.2012 20:34

lu2222

no nevim

mě nikdy nepřišlo, že by sloupek nějak bránil v nastupování. jestli ho tady něco usnadňuje, tak jsou to spíš posuvný dveře a to, že je to vzadu docela vysoký. ale vypadá to zajímavě, to zase jo no.

0/0
20.2.2012 17:20

JavorMagor

Re: no nevim

heh.. uz to leze na povrch, u toho B maxu to je sprosta znouzecnost a marketingove kecy , protoze i po odsunuti zadnich dveri je ten pristupovy prostor docela maly..

Tu modelku na fotce asi hodne dlouho vybirali, to bude nejaka zenska metr padesat...presne tolik je ta totiz oficialne ta "neuveritelna sirka" pristupoveho prostoru. Kdyby tam dali jeste sloupek, tak myslim polovina vyzranych obcanu EU neprolezla ;-D

pro srovnani, mazda rx8 coz je "jedenapuldverak" mela zhruba metr ctyricet...

0/0
20.2.2012 17:37

Rhino

B-max

výroba B-maxu v podstatě nahrazuje Fusion, ten se již vyrábět nebude, B-max se bude vyrábět v Rumunsku.

0/0
20.2.2012 17:16

_Xeon_

Re: B-max

V Rumunsku?

0/0
20.2.2012 17:36

John.Major

Re: B-max

No a co? Hundé se taky vyrabí v Česku...

0/0
25.2.2012 4:04

male_zvire

Asi jsem divnej

Ale s žádným z "problémů" které způsobuje B sloupek jsem se ještě nesetkal. Když potřebuji do auta naložit něco delšího, tak sklopím zadní sedačky, otevřu kufr a prostě tam tu dlouhou věc dám. Když vytahuji dítě v sedačce tak sedačku vyprostím z pásů, otočím jí o 90st a normálně vytáhnu...

... ale musím uznat že moje auto s B sloupkem vypadá strašně obyčejně a tuctově (a vůbec mi to žíly netrhá)

0/0
20.2.2012 17:07

Dewils1

za pár let to auto bude pěkně skřípak

Rv

0/0
20.2.2012 16:39

BOP B 3AKOHE

Re: za pár let to auto bude pěkně skřípak

a vrzak...

0/0
20.2.2012 17:35

aluminiový alobal

co tady rozumbradové řešíte pevnost

skleněné střechy a chybějící B sloupek. Kabria nemají ani jedno(jsou i 4 dveřová) a nikomu to nevadí;-D

0/0
20.2.2012 16:28

JavorMagor

Re: co tady rozumbradové řešíte pevnost

;-D ukaz mi to 4 dverove kabrio ... pokud mozno se samonosnou karoserii 8-o

0/0
20.2.2012 16:36

JavorMagor

Re: co tady rozumbradové řešíte pevnost

posledni "seriovku" kterou jsem kdy videl v tomhle provedeni pouzival jeden prosluly pan s knirkem a hakovym krizem ;-D

0/0
20.2.2012 16:41

aluminiový alobal

Re: co tady rozumbradové řešíte pevnost

Peugeot 407CC, Jaguar XJ, brzy Porsche Panamera

0/0
20.2.2012 16:57

JavorMagor

Re: co tady rozumbradové řešíte pevnost

no tak zrovna ta 407CC ma nadherne B sloupky spojene torzni prickou za sedadly ridice....

0/0
20.2.2012 17:07

JavorMagor

Re: co tady rozumbradové řešíte pevnost

a neni to serie, ale uprava..

0/0
20.2.2012 17:08

JavorMagor

Re: co tady rozumbradové řešíte pevnost

a to XJ to samy ... mluvime o kabrioletech z vyroby, se vsemi homologacemi, ne nejaky upravcovsky tuning... kde penize a vysledna bezpecnost nehraje zadnou roli

0/0
20.2.2012 17:10

prick

Re: co tady rozumbradové řešíte pevnost

Lincoln Towncar Convertible

0/0
20.2.2012 17:26

JavorMagor

Re: co tady rozumbradové řešíte pevnost

to bude na ramu..takze nic.

popravde jsem zvedavy na tu panameru, mela by byt fakt bez b sloupku , se 4 dvermi a bez strechy, jestli tohle daji dokupy... ohlasene uz to je pres 2 roky a je ticho po pesine...

0/0
20.2.2012 17:43

HrubesaMares

Re: co tady rozumbradové řešíte pevnost

Skoda 120 s uriznutou strechou ;-D

akorat nesmis otevrit dvere ;-)

0/0
20.2.2012 17:45

pk203@klikni.cz

Mnohem účelnější by byly posuvné dveře vepředu i vzadu.

vím o čm mluvím, mím Berlingo a zadní posuvné dveře jsou pro nastupování perfektní a ve městě vždy lituji, že je nemám i vepředu.

0/0
20.2.2012 16:27

Hrochomut

Re: Mnohem účelnější by byly posuvné dveře vepředu i vzadu.

a kam by se asi odsouvaly? 8-o

+1/0
20.2.2012 17:01

koldovam

Re: Mnohem účelnější by byly posuvné dveře vepředu i vzadu.

byly by tam takový roletky, který by se vysouvaly nahoru do střechy a nebo dolů pod sedadla :-)

0/0
20.2.2012 17:29

IRACZ

Re: Mnohem účelnější by byly posuvné dveře vepředu i vzadu.

jako u autobusu

dopředu

:-P

0/0
22.2.2012 20:38

comm

Re: Mnohem účelnější by byly posuvné dveře vepředu i vzadu.

Dopředu

0/0
27.2.2012 10:50

karel

Re: Mnohem účelnější by byly posuvné dveře vepředu i vzadu.

je dobrý,když někdo ví o čm mluví

0/0
20.2.2012 17:02

aluminiový alobal

sice se mi dodávky nelíbí

ale tohle vypadá super

0/0
20.2.2012 16:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.