Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jezdit, nebo topit. U elektrického auta si musíte vybrat

Jízda elektromobilem převrátí vaše řidičské návyky. Do mozku si musíte zabudovat navigaci neustále propočítávající, jak je daleko do cíle. Vyhrabete teplé oblečení a navštívíte známé na trase, které jste léta neviděli. Nakonec jsme s elektrickým mitsubishi jezdili v třeskutých mrazech 14 dní. Nikdo jiný ho nechtěl, nám se i-MIEV líbilo. Akorát děti kňouraly zimou...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LovecDuchů

Takže když to sčotnem

Auto za 900 000, po 200 000km do šrotu, páč mu odejdou baterie ... 4,5Kč/km jen za baterie.

Další 1Kč/km (sem realista ) ... elektřina.

Když to srovnáme s nějakou podobnou benzínovou zrůdností, tak bude jezdit za max. 5l/100km, pokud od benzínu odečteme spotřební daň, ze které se platí silnice a elektroauto by ji mělo platit taky, zjistíme, že jezdíme za 1,1Kč/km benzínu, a vehikl nás stál tak max. 250 000, a životnost bude mít řekněme taky 250 000.

Takže mi to vychází, že když odečtu dať, je elektroauto 2x dražší než benzín. když ne, je dražší o víc než polovinu. A to nemluvím o tom, že jedna sranda stojí na začátku 900 000 a druhá 250 000, a tedy o úrocíchR^

0/0
1.4.2012 11:27

Modrý a zelený blesk

Re: Takže když to sčotnem

Nejste realista, co jste, vám psát nebudu, když vám to dojde, tak to vědět budete, když ne, tak je zbytečné vás tím zatěžovat.

Elektromobil lze vystavět tak, že amortizace aku je 2kč na kWh, cena energie taktéž 2 kč na kWh, spotřeba 17KWh/100km, to mi vychází na pohon 68 Kč na 100 km, což odpovídá spotřebě 2 litry na 100 km.

;-D

0/0
1.4.2012 12:26

1000101111001111

Jinak řečeno...

... revmatický a nemohoucí homocyklista se může instantně transformovat v homotoristu.

.

... což se samozřejmě vyplatí :-/

0/0
3.3.2012 0:12

Modrý a zelený blesk

Re: Jinak řečeno...

A v co se budou transformovat mudrci vašeho typu? Brouka Pytlíka už jste obsadili.

0/0
1.4.2012 12:27

nakej_nick

má to ještě drobné mouchy,

ale když je to tak moderní a zelený ... určitě je jen otázka času, kdy se složíme na nějaké ty dotace a zahájíme stavbu trolejí

+1/0
1.3.2012 11:51

Kulhánková, dcera

Elektroauta

CATASTROFO ELETTRICO žere kolem 17kWh/100km ve městě (jinde se s nima stejně jezdit nedá). 17 / 0,9 (účinnost motoru) / 0,9 (akumulace el. en) / 0,9 (přenos el. en.) / 0,4 (výroba el en) = 58kWh

 diesel žere 6 litrů ve městě.Což je 5 kg. Což je 60kWh

Výhoda elektroauta je tedy akorát v tom, že nesmrdí, nedělá kravál a teplo uvolněné při výrobě elektriky pro něj (těch 60% z paliva) lze využít. Odpadní teplo z dieselu lze využít pouze na vytápění auta.

0/0
28.2.2012 9:45

1000101111001111

Re: Elektroauta

Jedinou výhodou je, že ta výroba energie dělá bordel kdesi v cizině. Což potvrdí devět z deseti asiatských dětí, které vyrábějí komponenty pro zelené, "obnovitelné", fotovoltaické a vrtuloidní zdroje. Dotované. Mnou. Vámi. Námi. Všemi...

.

Ale je to zelené a chic. A Pavka Korčagin Eichler si bude moci zase zalézt do squattu...

+1/0
3.3.2012 0:19

Kulhánková, dcera

Re: Elektroauta

Pardon, někdo tu mluvil o obnovitelných zdrojích?

0/0
3.3.2012 1:00

LovecDuchů

Re: Elektroauta

jenže těch 6 litrů nafty sežere auto 2x větší...

0/0
1.4.2012 11:29

Modrý a zelený blesk

Re: Elektroauta

Ve městě určitě ne.

0/0
1.4.2012 12:27

yyq

pohodlne cestovani

na urovni jizdy trabantem v zime, jsem si uzil uz dost a nemam a nebudu to mit zapotrebi kdy opakovat.mylny pavyvoj smerem k autum na baterky je jasny kazdemu, kdo si koupi rc model a da do nej dobijeci baterky (moc si proste nezajezdi) nechapu,ze se porad dava prostor teto technologii a jeste se ji rika zelena, kdyz se v technologii baterii za poslednich 100let nic nezmenilo a tezke, dlouhou dobu nabijene single use baterky se kterymi nejdele po 5letech vyhodite na smetak cele auto (nedate pul ceny  celeho auta, abyste je vymenil).ale ted je to proste strasne kuuul, tahat z lidi jejich penize za preludem, jak zachranuji planetu nakupem zbytecneho vyrobku:-(

+2/0
24.2.2012 23:29

Amoniak II

Re: pohodlne cestovani

Ovšem traboš za mega, to jste nezažil :-P

+1/0
26.2.2012 22:12

Kulhánková, dcera

Re: pohodlne cestovani

To je těžké, podle vašeho písemného projevu usuzuji, že vzdělání jste slavnostně ukončil převzetím výučního listu někde na Střední integrované škole textilní. Potom samozřejmě nemáte jinou možnost, než se domnívat, že v oblasti akumulátorů elektrické energie se za posledních sto let nic nezměnilo.

+1/0
27.2.2012 12:27

Axlboy

Re: pohodlne cestovani

No moc se toho nezmenilo. Stale je jejich vyroba nesmyslne draha...

+1/0
27.2.2012 23:54

Kulhánková, dcera

Re: pohodlne cestovani

Hm, jak jste na to přišel?

0/0
28.2.2012 9:35

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

pul milionu za m

0/0
22.2.2012 18:18

truthspeaker

elektromobil

je spíš diagnóza.

+5/0
22.2.2012 8:40

Kulhánková, dcera

Re: elektromobil

Chybně! Nikoliv diagnosa, ale diagnostika. Spolehlivě se na něm odkopou diletanti, kteří tomu sice absolutně nerozumí, nikdo jim to nevnucuje a přesto cítí potřebu zahýkat si v diskusi pod článkem se stejně postiženými jedinci.

0/0
23.2.2012 15:09

truthspeaker

Re: elektromobil

My se známe, že tvrdíte že jsem diletant a absolutně tomu nerozumím?

0/0
23.2.2012 16:50

Kulhánková, dcera

Re: elektromobil

A hele, potrefená hus!

No, ono si stačí přečíst váš příspěvek, počátkem tohoto vlákna počínaje.

0/0
23.2.2012 23:37

truthspeaker

Re: elektromobil

Vaše věcné komentáře skoro ke každému příspěvku níže jsou opravdu roztomilé, ty můj malý trolíku ;-D

+1/0
24.2.2012 7:23

Kulhánková, dcera

Re: elektromobil

Ano, umím používat hyperlink "reagovat." Závidíte?

0/0
24.2.2012 8:43

yyq

Re: elektromobil

nene - diagnosa je spravne.diagnostika, jekdyz se nevi, co vam je.dg dostanete, kdyz uz se to vi.a o elektromobilu se to uz vi,ze je to k nicemu, jen politici to porad osvobozuji od dane, misto aby to zavrhli prodavat ovcim.

+1/0
24.2.2012 23:40

Magiland

řečeno s klasikem -

ženo, tvé jmeno je faleš a elektromobile .. tvé jméno je zoufalost ;-D;-D

+1/0
22.2.2012 7:23

Labaro

A co povinná výbava?

0/0
22.2.2012 6:16

Labaro

Re: A co povinná výbava?

Já bych do ní zařadil diesekagregát.

0/0
22.2.2012 6:17

roedor

Re: A co povinná výbava?

lítačka na MHD moc neváží;-)

+1/0
22.2.2012 9:35

Antonín, topič

Čert ví proč,

se vždycky pod článkem o elektroautu musí vyrojit desítky lidí, kteří náhle pocítili svou obsesi sdělit světu, že pro ně to teda není nic zajímavýho.

Přitom pod článkem o Ferrari jich tolik není, přestože pro většinu lidí není o nic zajímavější, než elektroauto - taky si ho nikdy v životě nezkusí.;-D

0/0
21.2.2012 21:12

sucipej roznec druhy

Re: Čert ví proč,

Elektroauto si chci zkusit asi tak, jako lobotomii...

+4/0
21.2.2012 22:09

Kulhánková, dcera

Re: Čert ví proč,

Někdo vám to nudí?

0/0
23.2.2012 15:09

ErikM

Re: Čert ví proč,

to je podvědomá reakce strachu z neznámého :-)

0/0
21.2.2012 23:00

Kulhánková, dcera

Re: Čert ví proč,

Ano, nízké pudy.

0/0
23.2.2012 15:10

D.E.S.

Re: Čert ví proč,

jasně, dojezd 150 km, reálně tak počítej 100 km. Nabíjení každý den 8 hodin, cena 900 000 a servisní prohlídky drahé jako prase. Všichni jsou z toho nadšení a jdou to zítra koupit.

+5/0
22.2.2012 8:34

Kulhánková, dcera

Re: Čert ví proč,

O tom ale řeč nebyla, že, mysliteli.

0/0
23.2.2012 15:10

truthspeaker

Re: Čert ví proč,

Existující Ferrari by chtěl skoro každý, kdo na něj nemá tak alespoň zkusit. Existující elektromobil by nechtěl skoro nikdo, a jak píše autor tak ani zkusit. Tak tam nějaký rozdíl asi bude, ne? ;-)

+3/0
22.2.2012 8:34

Kulhánková, dcera

Re: Čert ví proč,

Naprosto netuším, k čemu je italskej vergl, se kterým nemůžete po polovině silnic ani projet.

0/0
23.2.2012 15:11

truthspeaker

Re: Čert ví proč,

Tenhle váš problém tady na motoristickém webu fakt nikoho zajímat nebude.

0/0
23.2.2012 21:05

Kulhánková, dcera

Re: Čert ví proč,

Ale tebe to nějak trápí, že, přitom jsi jasná oběť elektromobilofobie.

0/0
23.2.2012 23:38

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

Re: Čert ví proč,

tak co sem lezes?

0/0
22.2.2012 18:20

Kulhánková, dcera

Re: Čert ví proč,

Máte potíže se zapalováním?

0/0
23.2.2012 15:11

Antonín, topič

No,

rád bych viděl, kdo se peče v autě při plným topení 5kW. Jinak není nic jednoduššího, než si koupit bufík.R^

0/0
21.2.2012 21:04

Crocodylus anthropophagus

Tohle je kouzelná pasáž:

Chtějí si s mitsubishi zazávodit, předjet ho za každou cenu a dokázat, že jejich dvoulitrové turbo nemůže nějaký motůrek složený ze samých magnetů zahanbit. Jenže u semaforů při čekání na zelenou jim tenhle předpoklad nevyjde. Mitsubishi, které má maximum točivého momentu k dispozici v nejnižších otáčkách, vyráží kupředu jak centrifuga na Matějské pouti. Jeho převaha při rozjezdech nad konvenčními auty je zcela zřetelná, impozantní je ale i pružnost, s jakou dokáže vypálit při předjíždění z rychlostí kolem 80 km/h. ;-D  Pak se člověk v tabulce parametrů dozví, že tohle pidiautíčko má zrychlení z nuly na stovku za 15,9 sekundy. :-P I velká popelnice jako je A6 s tím dvojkovým turbodehtehem který je to nejslabší co se do ní dává, udělá stovku pod 9 a Octavia za 9,5. Přeji příjemné závodění...

+4/0
21.2.2012 20:50

truthspeaker

Re: Tohle je kouzelná pasáž:

;-DR^

0/0
22.2.2012 8:36

Krokodyl1

Aco kdyby ...

to za sebou tahalo kabel? Pak by ty baterie nebyly zapotřebí, ne? ;-D

0/0
21.2.2012 19:21

Rubik1

Re: Aco kdyby ...

Pořád jsou baterie lehčí než 10 km kabelu.

0/0
21.2.2012 22:58

wanad

Pak se nelze divit

že Francouzi zkoušejí své testovací série elektromobilů v Izraeli. A navíc má Izrael 4x menši rozlohu než ČR. Jojo: Izrael nejen pro elektromobilitu Země zaslíbená;-)

0/0
21.2.2012 17:46

Titan no.1

Re: Pak se nelze divit

A navíc - bude se blbě sklízet - v těch závějích...;-)

0/0
21.2.2012 23:28

vogele

v diskuzi se píše

o genialitě a to je právě ten spalovací motor na  nic nového nečekejte el.mobil už vůbec, energie v benzínu je asi v 1 litru 8-9 kw  ani v rozměru nic lepšího není kromě jádra ale to je jiná kapitola. Když přepočítám že v redakčním testu  el.auto s topením ujelo asi 50km za 20Kw  cena E-on 5,-Kč /Kw  tak vychází cena 2,-Kč / km  a za to jezdí většina malých vozidel

0/0
21.2.2012 17:02

JeFFik

Re: v diskuzi se píše

no vidíš a stačí pořádná péřová bunda a jezdíš za polovic, to se ti u spalovacího motoru nemůže stát ;-)

0/0
21.2.2012 17:06

Fair-Play

Re: v diskuzi se píše

Tak ty máš tedy dost 8-o

0/0
21.2.2012 17:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.