- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Auto za 900 000, po 200 000km do šrotu, páč mu odejdou baterie ... 4,5Kč/km jen za baterie.
Další 1Kč/km (sem realista ) ... elektřina.
Když to srovnáme s nějakou podobnou benzínovou zrůdností, tak bude jezdit za max. 5l/100km, pokud od benzínu odečteme spotřební daň, ze které se platí silnice a elektroauto by ji mělo platit taky, zjistíme, že jezdíme za 1,1Kč/km benzínu, a vehikl nás stál tak max. 250 000, a životnost bude mít řekněme taky 250 000.
Takže mi to vychází, že když odečtu dať, je elektroauto 2x dražší než benzín. když ne, je dražší o víc než polovinu. A to nemluvím o tom, že jedna sranda stojí na začátku 900 000 a druhá 250 000, a tedy o úrocích
Nejste realista, co jste, vám psát nebudu, když vám to dojde, tak to vědět budete, když ne, tak je zbytečné vás tím zatěžovat.
Elektromobil lze vystavět tak, že amortizace aku je 2kč na kWh, cena energie taktéž 2 kč na kWh, spotřeba 17KWh/100km, to mi vychází na pohon 68 Kč na 100 km, což odpovídá spotřebě 2 litry na 100 km.
... revmatický a nemohoucí homocyklista se může instantně transformovat v homotoristu.
.
... což se samozřejmě vyplatí
A v co se budou transformovat mudrci vašeho typu? Brouka Pytlíka už jste obsadili.
ale když je to tak moderní a zelený ... určitě je jen otázka času, kdy se složíme na nějaké ty dotace a zahájíme stavbu trolejí
CATASTROFO ELETTRICO žere kolem 17kWh/100km ve městě (jinde se s nima stejně jezdit nedá). 17 / 0,9 (účinnost motoru) / 0,9 (akumulace el. en) / 0,9 (přenos el. en.) / 0,4 (výroba el en) = 58kWh
diesel žere 6 litrů ve městě.Což je 5 kg. Což je 60kWh
Výhoda elektroauta je tedy akorát v tom, že nesmrdí, nedělá kravál a teplo uvolněné při výrobě elektriky pro něj (těch 60% z paliva) lze využít. Odpadní teplo z dieselu lze využít pouze na vytápění auta.
Jedinou výhodou je, že ta výroba energie dělá bordel kdesi v cizině. Což potvrdí devět z deseti asiatských dětí, které vyrábějí komponenty pro zelené, "obnovitelné", fotovoltaické a vrtuloidní zdroje. Dotované. Mnou. Vámi. Námi. Všemi...
.
Ale je to zelené a chic. A Pavka Korčagin Eichler si bude moci zase zalézt do squattu...
na urovni jizdy trabantem v zime, jsem si uzil uz dost a nemam a nebudu to mit zapotrebi kdy opakovat.mylny pavyvoj smerem k autum na baterky je jasny kazdemu, kdo si koupi rc model a da do nej dobijeci baterky (moc si proste nezajezdi) nechapu,ze se porad dava prostor teto technologii a jeste se ji rika zelena, kdyz se v technologii baterii za poslednich 100let nic nezmenilo a tezke, dlouhou dobu nabijene single use baterky se kterymi nejdele po 5letech vyhodite na smetak cele auto (nedate pul ceny celeho auta, abyste je vymenil).ale ted je to proste strasne kuuul, tahat z lidi jejich penize za preludem, jak zachranuji planetu nakupem zbytecneho vyrobku:-(
Ovšem traboš za mega, to jste nezažil
Chybně! Nikoliv diagnosa, ale diagnostika. Spolehlivě se na něm odkopou diletanti, kteří tomu sice absolutně nerozumí, nikdo jim to nevnucuje a přesto cítí potřebu zahýkat si v diskusi pod článkem se stejně postiženými jedinci.
ženo, tvé jmeno je faleš a elektromobile .. tvé jméno je zoufalost
se vždycky pod článkem o elektroautu musí vyrojit desítky lidí, kteří náhle pocítili svou obsesi sdělit světu, že pro ně to teda není nic zajímavýho.
Přitom pod článkem o Ferrari jich tolik není, přestože pro většinu lidí není o nic zajímavější, než elektroauto - taky si ho nikdy v životě nezkusí.
Elektroauto si chci zkusit asi tak, jako lobotomii...