Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Krásná pohádka: Tesla možná bude mít elektrické SUV

Mediálně glorifikovaný americký výrobce elektrických aut Tesla rozšiřuje své portfolio. K velkému sedanu přidává pohledné SUV s výbornými technickými parametry. A ani cena není šílená, v základní verzi má novinka stát milion korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JavorMagor

Tak nejak to dopadne v praxi :)

http://www.youtube.com/watch?v=KBPFgnCgkuY

0/0
27.2.2012 17:21

islandan

Snažit se

můžeme nebo musíme, ale masové použití je zatím, bohužel v nedohlednu. Přitom se stále uvažuje jen o osobních autech a co takhle náklaďáky, které ničí prostředí daleko nejvíce? A co takhle využití ohromného množství pomerančových (a jiných) slupek zpracovávaných pomocí ultrakrátkých vln (mikrovlnná trouba)? O tom už je spousta zpráv. Možná, že to by mohla být rozumná alternativa.

0/0
22.2.2012 23:09

Rubik1

Re: Snažit se

Nejvíce spotřebují nafty kontejnerové lodě. Ani u nich se neosvědčily žádné plachty nebo jiný větrný pohon, který by snížil spotřebu nafty. Každý dopravce jde po nejmenších nákladech a plachta by zabírala místo kontejnerům.

0/0
22.2.2012 23:38

pavelthelong

Re: Snažit se

oprava: lodi jezdi na mazut - to je v hierarchii ropnych produktu ten uplne posledni, nejtuzsi a nejspinavejsi, Naftu maji lode pouze na pristavaci manevry nebo pro elektrogeneratory

0/0
23.2.2012 15:03

JavorMagor

Re: Snažit se

ty ses se mi zda zkourenej pomerancovyma slupkama, uz to radsi nehul.

0/0
23.2.2012 10:20

anguy

Hmm

Co sa tyka dlzky dobijania baterii - nebolo by mozne elektrolyt, resp.chem  latku produkujucu elektrinu cerpat do auta na pumpach? Na "pumpach" sa bude produkovat prostrednictvom z pouziteho prostrednictvom posobenia el. prudu, pride auto vymeni "pouzite" palivo za cerstve a cyklus sa opakuje... Nieco ako cyklus h2o -elektrolyza - h - h2o, len pokial mozno viac energeticky ucinne a nieco lepsie ako vodik (kvoli moznosti vybuchu, ci uniku vodika z nadrze).

0/0
22.2.2012 22:23

JavorMagor

Re: Hmm

ne nebylo....  vodik pro palivove clanky ja krasna a v praxi naprosto nepouzitelna teorie. A nic lepsiho zatim nemame a ani nikdy mit nebudeme, aspon pokud se alternativnim zdrojum nezacne naplno nekdo komercne venovat, zatim se tim zabyva par usmrkancu na univerzitach a par teroristicky organizovanych pubertaku, privazujicich se ke kolejim a ke kominum.

Komercni nasazeni alternativnich technologii neni mozne do doby, nez ropa opravdu dojde. A to bude trvat jeste hooooodne dlouho. R^

0/0
23.2.2012 11:21

Kulhánková, dcera

Re: Hmm

Ano, samozřejmě: tankoval by se fakticky zinek. Už to tu je desítky let.

http://en.wikipedia.org/wiki/Zinc%E2%80%93air_battery#Vehicle_propulsion

0/0
23.2.2012 14:58

pavel49

Krásná pohádka?

A proč jako, já opravdu nechcu auto který bude mít dojezd 400 km (v reálu to bude tak 350) a pak někde zůstanu stát, to je za mega fakt super. Neříkám že ekologický auta jsou úplně špatný (i když já miluji vůni benzínu), ale jsou k ničemu, jedinou alternativou jsou auta jako Chevrolet Volt, kterej má vlastní benzínový generátor, takže jeho dojezd je neomezenej, ale do práce a z práce to zvládne jenom na baterie, ale když chcete jet o víkendu někam tak se vám nestane že zůstane stát uprostřed cesty a je taky o dost levnější.

0/0
22.2.2012 22:02

Dixis

Hm otvírání dveří je fajn, ale

představa, že jedu s rodinou na hory a přes ramena mi uvnitř v autě trčí lyže, protože na střechu nemůžu dát box mě nadchnout nemůže.

0/0
22.2.2012 21:27

net.Xtreme se nevzdává

Re: Hm otvírání dveří je fajn, ale

No to otvírání by v garáži mohl být problém...

0/0
22.2.2012 22:02

Euronymos

Neperspektivní

Tesla umí navrhnou hezký auta a třeba roadster se mi hodně líbí.

.

Hlavní problém je v tom, že stále nejsme a ještě nějaký pátek nejsme schopni skladovat energii, takže elektromobil je naprosto nepoužitelný.

Osobně bych dal radši přednost nízkoobjemovým wanklovým motorům, i když zase větší spotřeba benzínu a oleje ... člověk si prostě nevybere.

0/0
22.2.2012 20:51

JavorMagor

To snad neni pravda

autori od idnesu jsou snad placeni od poctu reakci a elektromobil nesklame nikdy. Za posledni mesic tu bylo vic clanku o elektromobilech, nez jich je ve stredni evrope v provozu ;-O;-O;-O;-O;-O;-O

0/0
22.2.2012 17:21

themonitors

...

Kdo má uši jako plachťáky, ze kterých mu rostou velký černý chlupy, ten si pořídí Pežó.

0/0
22.2.2012 16:34

Dewils1

dojezd 430?

to má v kufru uhelnou elektrárnu ?:-P;-D

0/0
22.2.2012 16:27

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: dojezd 430?

Pět pytlů uhlí a barel mazutu je součástí základní výbavy ;-D

0/0
22.2.2012 17:50

themonitors

Takže už umíme vyrobit baterie srovnatelné...

s kapacitou benzínu co do poměru výkonu/objemu. Chtěl bych to vidět a hlavně toho chytráka, co jeo tom přesvědčenej :-P

0/0
22.2.2012 16:22

JavorMagor

Re: Takže už umíme vyrobit baterie srovnatelné...

kazdopadne i kdyby tam ty dvoutunove baterky byly, budou se nabijet 24 hodin.

To si jako mam planovat cestu den dopredu anebo si ty elektromobily koupit rovnou dva ?

Dovedete si predstavit tu prekerku, ze nekde MUSITE jet a auto se vam dobije za rekneme 8h na 25% kapacity ?

To je stejna situace jako kdyz bych musel na zachod a je tam 8hodinova fronta ;-D

0/0
22.2.2012 17:26

net.Xtreme se nevzdává

Re: Takže už umíme vyrobit baterie srovnatelné...

Já nevím, většinou se dobije za pár hodin či hodinu na 80% kapacity...jinak elektromobily nejsou koncipované na dobíjení jednou za měsíc a dálkové trasy...

0/0
22.2.2012 17:32

JavorMagor

Re: Takže už umíme vyrobit baterie srovnatelné...

podel si tu kapacitu hodinama dobijeni a mas prikon. Nevim kde zijes, ale ja o zadnem zdroji sitoveho napeti ktery umi poskytnout tisice amper nevim. Leda by jsi to pichnul na trakcni vedeni tramvaje nebo pro jistotu rovnou zeleznice.

0/0
22.2.2012 17:46

net.Xtreme se nevzdává

Re: Takže už umíme vyrobit baterie srovnatelné...

Tak rychlodobíjení neděláš z běžné zásuvky ale z dobíjecí stanice a ta k sobě snad odpovídající vedení přivedené bude mít...

0/0
22.2.2012 19:33

pavel49

Re: Takže už umíme vyrobit baterie srovnatelné...

Zvláště v USA kde mají 120 V zásuvky tak to trvá ještě jednou tak dlouho.

0/0
22.2.2012 22:04

JavorMagor

Re: Takže už umíme vyrobit baterie srovnatelné...

rychlonabijeci stanice bude urcite v kazdem vchode do baraku v deseti pripojkach, ze jo... do roka a do dne. A na kazde okresce co kilometr taky...

0/0
23.2.2012 10:22

Kulhánková, dcera

Re: Takže už umíme vyrobit baterie srovnatelné...

;-D No jo, bobánku, ale že ty to nevíš neznamená, že neexistují ;-D

0/0
23.2.2012 14:59

cckk

co mi nejde na rozum?

Proc vsechny elektromobili nemaj va strese solarni panel to maji porad i dnes tak zanedbatelnej prikon ze se to nyvyplati? O kolik by se ve dne zvysil dojezd?

0/0
22.2.2012 16:14

vodic

Re: co mi nejde na rozum?

Pokud slunicko v lete bez mraku prazi kolmo na plochu 1m2, tak dodava vykon cca 1kW. Panely maji ucinnost tak 20%, navic paprsky nebudou takrka nikdy dopadat na strechu kolmo, takze jestli se z 1m2 dostane 100W, tak to bude uspech. Plocha strechy ma tak 2m2. Takze za hodinu dobijete 0,2kWh. Na 100km je potreba podle typu auta obvykle kolem 18kWh, takze za hodinu si dobijete baterie na jizdu 1111 metru :)

0/0
22.2.2012 16:53

Patrik Šebesta

Re: co mi nejde na rozum?

Ale tady nejde o jízdu... zrovna nedávno v článku řvali, že když se zapne klimatizace a uatoradio, tak snižuje dojezd... co třeba, aby to zásobilo elektriku na svícení, klimošku a rádio... Podle tvého výpočtu by to mělo utáhnout...

0/0
22.2.2012 18:22

Rubik1

Re: co mi nejde na rozum?

To se už dělá. Prius nabízí takto napájenou klimatizaci nebo alespoň ventilátor na chlazení. Dobrý je to ne kvůli ušetření té špetky elektřiny, ale proto, že když to auto stojí zaparkované na slunci, tak se nepřehřívá. Problém je jediný - je to drahé a lidi to moc za tu cenu nechtějí.

0/0
22.2.2012 19:51

briza

Re: co mi nejde na rozum?

Tomu uplne nerozumim. To jako, ze klimatizace bezi napajena ze solarnich baterii ve chvili kdy auto stoji?

0/0
22.2.2012 20:05

Rubik1

Re: co mi nejde na rozum?

No klimatizaci takto poháněnou zatím nemá a nejde o solární baterie. Jde o solární panel od Kyocera, který napájí ventilátor. Na pohon auta se to nevyplatí, protože by to tak stačilo na pokrytí zvýšené spotřeby z přidané váhy celého zařízení.

0/0
22.2.2012 23:35

Pejvl2

Re: co mi nejde na rozum?

při stání u práce 8h na cestu zpět domu by bylo dostačující

0/0
22.2.2012 20:53

fsp1111

Re: co mi nejde na rozum?

Protože je to drahé, neefektivní a rozsvítil by si tím leda tak stromeček na palubní desce

+1/0
22.2.2012 17:26

net.Xtreme se nevzdává

Re: co mi nejde na rozum?

Také se divím, pomohlo by to určitě minimálně v létě o něco zvýšit dojezd...navíc pokud by člověk před prací parkoval 8 hodin na slunci, tak se auto dobije na pár kilometrů, cena by se zvedla kdo parkuje v garáži by to asi nevyužil...

0/0
22.2.2012 17:34

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: co mi nejde na rozum?

Některé auta majísolární panel - elektřina jím vyrobená pohání u stojícího větráček v autě, aby se interiér nepřehřál. Měla to ve výbavě i Škoda Superb, jestli si dobře pamatuju. Je asmozřejmě rozdíl roztočit lopatky větřáčku a roztočit kola dvoutunové auta :-)

0/0
22.2.2012 17:57

pavel49

Re: co mi nejde na rozum?

Ten sporťák co testovali v Top Gearu měl solární panel na střeše a ten poháněl elektroniku v autě, ale motor ne.

0/0
22.2.2012 22:06

cufir-mufir

Spotřební daně

Tak nápad je to krásný, ale problém nastane až ve chvíli, kdy se masivně přejde na elektro-mobily, zejmena ve městech a na dojíždění do práce, a státu tak začne chybět příjem ze spotřební daně.... pak navalí spotřební daň na elektriku a zaplatíme to všichni i při svícení doma... to ale ušetříme!!! :-/

0/0
22.2.2012 14:43

Honx

Re: Spotřební daně

Jestli se nepletu tak v Americe už se zavádí speciální daně pro elektromobily. Myslím že jsem to četl na Hybrid.cz

0/0
22.2.2012 14:58

Hagenbaden

Re: Spotřební daně

To byla pouze otazka casu. Ale v tom pripade se ukaze, ze to az zas tak vyhodne nakonec nebude :-)

0/0
22.2.2012 15:26

stefi_ul

Re: Spotřební daně

to si pis ze nebude. To radsi nejaky tezky Chevy na plyn ;-)

0/0
22.2.2012 15:39

ErikM

Re: Spotřební daně

jen aby Čezáci nenechali přes politiky zdanit slunce co nám svítí na střechy a konkuruje....ala Monty Burns :-)

0/0
22.2.2012 16:02

bitkar

dvere

kdyz by se autor podiva na tu titulni fotku, tak je videt jak moc ty dvere jdou nahoru a jak moc do strany. Myslim, ze s parkovanim problem nebude. S garazi asi jo.

0/0
22.2.2012 14:02

JavorMagor

Re: dvere

problem s garazi ani s parkovanim nebude, protoze to je koncept ktery nikdy nepujde do vyroby

0/0
22.2.2012 17:29

Rubik1

Re: dvere

Taky si myslím. Přece nečekají, že si budou kvůli autu lidé kupovat nové domy s vyšším stropem v garáži a ještě se kvůli tomu stěhovat. S těmito dveřmi by se na to lidé jen chodili dívat, ale nekoupili by.

0/0
22.2.2012 19:54

bitkar

Re: dvere

tak ono druhej pohled - kdyby to zacli seriove vyrabet, tak by se s nejvetsi pravdepodobnosti na takovy dvere vyprdli

0/0
23.2.2012 9:08

CYnikCYnik

Elektromobil

Podívejte se na konstrukci elektromobilu a klasického auta. Minimální provozní náklady, žádný olej, většinou žádná chladící kapalina, žádná turba, vstřiky, karburátory, váhy vzduchu a další elektronikou řízené poruchové části pro omezení spotřeby motoru vymyšleného před 100lety. Jednoduchý elektromotor s minimální údržbou. Masivní výroba může stáhnout ceny baterií a vývoj prodlouží kapacitu. Vzpomínáte kolik stál v roce 97 notebook a kolik klasické PC? Rozumné PC se dalo koupit za 20k a slušný noťas stál kolem 250k.

Podívejte se třeba na projekt GM z konce 90.let http://www.electroauto.cz/gm.html

+2/0
22.2.2012 13:48

pavelthelong

Re: Elektromobil

elektroauto je zhruba stejne stare jako auto se spalovacim motorem http://cs.wikipedia.org/wiki/Camille_Jenatzy. Jenomze do dneska neumime eletrickou energii skladovat. A na tom se za 100 let nic nezmenilo....!!

+1/0
22.2.2012 14:10

pan vomáčka

Re: Elektromobil

zřejmě jsi expert na baterie 8-o

http://wasatchecon.files.wordpress.com/2010/05/battery-energy-density.jpg

+1/0
22.2.2012 14:15

Muzzlinka

Re: Elektromobil

Pořád se pletete.

1) Ani tyto kapacity nejsou dostatečné na to, aby dodaly stejné množství energie jako plná nádrž (dojezd 1000km při plně naloženém autě se zapnutou klimatizací nebo topením).

2) A navíc: čím víc energie do baterie uložíte, tím déle se bude nabíjet - což je v současnosti nepřekonatelné. Proti 5ti minutám tankování paliva bude baterii nutné nabíjet 12 a více hodin!!!

3) K tomu připočtěte ješte problémy s životností baterie, která u v běžném režimu každodenního použití nepřesáhne 2 roky. A cena baterie přitom dělá víc než polovinu ceny celého vozu.

Ještě stále to považujete za technologii blízké budoucnosti?

+2/0
22.2.2012 15:29

pan vomáčka

Re: Elektromobil

nechápu na co reaguješ. můj příspěvek pouze vyvrací nesmysl, že za 100 let se nic ve skladování energie nezměnilo. ale když už meleš další nesmysly, tak na ně zareaguju: 1) NIKDO netvrdí, že nyní baterie EV uchovávají stejné množství energie jako plná nádrž benzínu 2) NIKDO netvrdí, že EV by se nyní mělo dobíjet uprostřed celodenní cesty někam 3) životnost baterie u Tesla Roadster je 7 let / 160000 km

čili vyvracíš něco, co je všem jasné a nikdo netvrdí opak, a ještě k tomu překrucuješ fakta. pokračuj

;-D

+2/0
22.2.2012 15:59

themonitors

Re: Elektromobil

Ty sia le slušnej demagog, jen co je pravda

+3/0
22.2.2012 16:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.