Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta rozptylují řidiče stále více. Nevada se tedy zbaví řidičů

Americké úřady vydaly směrnice, podle nichž by měly automobilky omezit technologie, které odvádí za jízdy řidičovu pozornost. Ve státě Nevada ale mezitím přijali pravidla, která umožní řidičům dát si za jízdy kávu, koblihu a přečíst si u toho noviny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zastavit stát !!!

Vymýšlí se takové předražené nesmysly,

a přitom stačí sednout na vlak či bus. ;-DR^R^R^!!

Kdo to nechápe nebo nechce chápat, ať se za volantem trápí dál, zavřený v plechovém vězení. Rv

0/0
3.4.2012 14:25

jsemtojá

Neva

No Nevadě to nevadí, ale evropský byrokrat se bude cukat ještě tak 10 let, než se rozhoupe... [>-]

0/0
2.4.2012 23:49

Leinad

Re: Neva

Jenom 10? To jim možná dojde, že by měli zakázat ABS, protože zvyšuje sebevědomí řidiče a zkresluje jeho představy o zábrzdné dráze. :-P

0/0
4.4.2012 17:39

Jenda41

Docela dobrej žertík

Dneska je přece 1.apríla. takže si dejme kafe a hlavně tu koblihu.R^

0/0
1.4.2012 8:36

socyálňy inženyr

Re: Docela dobrej žertík

sám si apríl, ty kobliho ;-D http://youtu.be/cdgQpa1pUUE :-P

0/0
1.4.2012 9:28

Dark5

UZ to vidim...

V USA tomu rikaj autonomni system, ale ve skutecnosti to bude pres internet ovladat nejakej typek v cinskym vezeni. ;-D

U nas jsme dosli uplne nejdal, kdyz ridici naprosto bez skrupuli v aute telefonuji nebo si posilaji textove zpravy ci koukaji na televizi. A nejaka cervena je taky nerozhazi.Rv

+1/0
1.4.2012 1:35

Lvy

Aut bez řidiče u nás ještě nadpoloviční většina

Stačí se jen podívat na následky občas v TV a každému je to jasné. ;-D

0/0
30.3.2012 0:55

JavorMagor

MNOHO POVYKU PRO NIC

zatim flotila samoridicich se aut od GOOGLE najela 160tis km (chybi

podrobnosti po jakych trasach, jakou prumernou rychlosti a kolikrat se

pritom auta dostaly do nouze a musel je vysekavat zivy clovek).

Jedinym uspechem je, ze nebouraly ! Sam GOOGLE podotyka, ze se bez zivych operatoru neobejdou !!  Platili byste ridice, ktery by se vlekl rychlosti kolem 30km/h a jeho hlavni starosti by bylo, aby se vubec nevyboural ? Profi ridici najedou miliony kilometru bez nehod rychlostmi kolem maximalne povolenych. Tak jeste nejakou pohadku o tom, jak samoridici auta ridi lepe nez zivy clovek. ;-€

0/0
28.3.2012 8:37

investor76

Re: MNOHO POVYKU PRO NIC

no někde sa začít musí, že... mimina se taky nejřív učí chodit a pak

+1/0
29.3.2012 17:24

ntk_

Re: MNOHO POVYKU PRO NIC

miliony kilometru bez nehod :-)))))) :-)))) patříš mezi ně vid ? :-)

0/0
2.4.2012 10:58

ntk_

Re: MNOHO POVYKU PRO NIC

v USA je maximální povolená rychlost 104 km/h někde výjmečně 110 km/h !!! chápeš Javorku ? asi ne že ?

0/0
2.4.2012 11:00

ZamrzlejPubertak

Auta s plně autonomním řízením ssebou jistě přinesou

i další vymoženosti.

Nedivil bych se kdyby některá auta měla VIP mód, takže okolní auta by takovému autu sama uhýbala z cesty, příp. policie nebo i jiné agentury by mohly jakékoliv auto dálkově vypnout a dveře takového auta zamknout, takže by posádka zůstala v autě uvězněna až do příjezdu policie.

Do toho by určitě přišli hackeři, kteří by uvedené funkce implementovali a využívali načerno, atd.....:-P

0/0
28.3.2012 7:37

Patrik Šebesta

Re: Auta s plně autonomním řízením ssebou jistě přinesou

Tak existují systémy, které již dnes umí auto vypnout a zablokovat všechny dveře (a někde dokonce dovnitř pustit i slzák nebo uspávací plyn) dokonce na pouhou SMSku nebo ovládání přes internet...

policie takového řidiče podle informací majitele (operátora) dojíždí a když ho najde, operátor jenom vyšle pokyn k vypnutí všech systémů a zablokování dveří. pokud auto sníží rychlost pod určitou úroveň - zpravidla 40km/ho vše se odpojí, dveře zablokují a v některýc státech, kde je to povoleno je odpálena i kouřovo-slzná či uspávací patrona. Policie takového týpka potom vybere po otevření dveří zvenku nebo odblokování operátorem (pár sekund) a vytáhnou omámeného či rovnou uspaného týpka ven. kde to není povoleno ho vytáhnou standardním způsobem... ale auto je vcelku v cajku  a opravu zaplatí pojiš´tovna...

0/0
29.3.2012 22:26

nosalis

hlavni problem ridicu v USA

je ten, ze v naproste vetsina maji automatickou prevodovku .. cily kolikrat ani neptorebuji mit ruce na volantu/radici pace ... a proto delaji vsechny to blblosti okolo

je "hezke" ze chteji omezovat veci v aute... ale podle toho, co okolo sebe vidim .. vetsina lidi si cte noviny, pije kafe, ji, zenske se maluji ... a tomu zakazani elektroniky v aute nezabrani

0/0
27.3.2012 19:24

spinavy_pradlo

Re: hlavni problem ridicu v USA

Auto bez automatu je jako televize bez ovladače.

+2/0
27.3.2012 22:52

nosalis

Re: hlavni problem ridicu v USA

to je mne aspon vysvetleni

je spousta lidi, ktera preferuje manual .. treba u sportovnich aut typu M3, RS4-6, 370z ... tam automat.. navic kolikrat naprosto tragicky, naprosto shodi pozitek z jizdy

kdezto vstat z gauce a jit tv prepnout nemuze bavit nikoho .. takze srovnavat to .. diky

0/0
27.3.2012 23:01

spinavy_pradlo

Re: hlavni problem ridicu v USA

Tak to jste asi v žádným takovým autě nejel. Manuální převodovka je mrtvá. Ty auta co jste vyjmenoval mají tak rychlý automatický řazení, že byste se ukvedlal k smrti než byste tam nakopal všechny rychlosti. Automat umí řadit líp než 99% všech řidičů.

0/0
27.3.2012 23:24

nosalis

Re: hlavni problem ridicu v USA

ty auta maji velky koutici moment .. takze na jednu rychlost maji velke rozmezi otacek .. 350z mi na 6tku dokazalo jet od 60tky (50 na 6tku bylo prece jenom malo) az do 200 .. takze o nejakem kvadlani nemuze byt rec .. to jak umi radit 99% vsech ridicu je mne uplne jedno .. ja s manualem nikdy problem nemel

a konkretne treba 350z (nevim jak je na tom 370 ale asi stjene) ma automat totalne ale totalne na .piiip

a treba ta M3 ma manualni prevodovku s automatickym razenim , takze bych to nenazyval automatem ...

nevim kolik skvelych automatu jste mel jse v opravdu sportovnich vozech jel vy .. mozna ze uplne stejne jako ja

0/0
28.3.2012 4:10

JavorMagor

Re: hlavni problem ridicu v USA

podle me blbost.

99% takovych tech "sportovnich ridicu" Favoritu a Fabii trihrnku, co se na svetlech predhaneji kdo driv vyrazi na zelenou vam rekne, ze automat je k nicemu. Tak jestli se nahodou zastanci manualu nerekrutuji prave z techto rad.

U aut s poradnym motorem nad 300koni uz musi byt clovek "Pan Ridic", aby pro neho mel cisty manual smysl.

Ja osobne ve 200k sportaku nikdy po manualu nezatouzil, 85% jizd odjezdim v plne automatickem modu a pokud nekdy automatu kafram do zivota, tak je to akorat pri podrazovani do zatacek, pri predjizdeni absolutne nemusim nic delat.

A to nemluvim o tom, ze v automatu nikdy nepretocite otackomer a taky motor neni s koly napevno, takze mnohem mene trpi pri rozjezdech.  Manual je dneska akorat do tech nejlevnejsich mestskych nakupnich tasek,  kde by citelne chybel kazdy konik a kde se tak jako tak s delsimi cestami nepocita.

+1/0
28.3.2012 8:25

nosalis

Re: hlavni problem ridicu v USA

Ono predevsim zalezi na tom konkretnim automatu, mne by vadil automat, ktery neposloucha, dam podradit a nic se nestane, podradi to treba az za par sekund

Sekvencni automaty jako treba DSG by mne pak asi nevadily, jenomze pak ma clovek volnou ruku a vymysli co s ni ( telefomuje, ji, pije,lulpka v navi atp)

Jinak kdyby byli automaty o tolik lepsi a setrnejsi, proc porad maji vyssi spotrebu?

0/0
28.3.2012 17:05

přituleň

Re: hlavni problem ridicu v USA

95% (možná i více) času jízdy mám volnou pravou ruku i s manuální převodovkou. Tak ji položím na volant nebo na loketní opěrku a nechám být... S automatem by to bylo zkrátka jen o pár minut více, no. Rozdíl je už zanedbatelný.

No.. a mnohé automaty už dnes naopak mají nižší spotřebu, díky lepší optimalizaci procesu řazení a vhodnějšímu využívání výkonových parametrů motoru.

0/0
29.3.2012 7:17

SergeS

Re: hlavni problem ridicu v USA

O tom dam podřadit a nic se nestane, to spíš platí o automatizované převodovce (Manualní převodovka, s elektronikou co řadí), nikoliv o klasickém hydrodynamickém automatu (Všechna ta americká auta to mají), je ještě rychlejší a plynulejší, než DSG (Dvojspojková automatizovaná převodovka) ..

0/0
31.3.2012 12:09

SergeS

Re: hlavni problem ridicu v USA

dodatek - vyšší spotřebu mají jen hydrodynamické automaty (Z konstukčních důvodu), ale vyhodou je, že se táh nestrací při změně rychlostního stupně . DSG a automatizovaná možná mají o něco málo vyšší kuli elektronice

0/0
31.3.2012 12:11

Politicky nekorektni Artaban v01

Aut bez ridice u nas uz jezdi...

Aut bez ridice u nas uz jezdi spousta: "Zena za volantem = auto bez ridice".

+1/0
27.3.2012 17:58

Patolog

Jo tak v USA nemaj billboardy?????

A co je pak tohle????   http://www.skepdic.com/news/graphics/florida.jpg

0/0
27.3.2012 17:53

TClovek

Re: Jo tak v USA nemaj billboardy?????

psali na většině míst, ne vůbec

0/0
1.4.2012 16:44

Martin Soušek

už aby to bylo, plus zákaz lidmi řízených aut

Amerika zase ukazuje, že díky otevřenosti k inovacím bude na špičce i v budoucnosti.K čemu nám jsou různé regulace a omezení, když to jen omezuje inovátorská řešení a až se ukáže, že tohle je budoucnost, budeme zase na chvostu.

.

Já se na autonomně řízená auta těším především kvůli tomu, že bezpečnost stoupne minimálně o řád. Počítač se nemýlí, reaguje hned a dokáže si spočítat správnou reakci. Takže i když někdo znenadání skočí před rozjeté auto, dokáže zareagovat a pokud bude komunikovat s ostatními, ti mu třeba udělají únikovou uličku.

.

Až se auta osvědčí, předpokládám úplný zákaz ručního řízení! Kdo chce blbnout, ať si jezdí na okruhu. Silnice jsou jen pro lidi, kteří potřebují jet z bodu A do bodu B.

+2/0
27.3.2012 16:07

Dalos

Re: už aby to bylo, plus zákaz lidmi řízených aut

R^

0/0
27.3.2012 16:36

MiBaCz

Re: už aby to bylo, plus zákaz lidmi řízených aut

Jo a bude to řídit systém, který se vypíná tlačítkem start ...... kdo si tohle vezme na triko ? Hackeři se potrhají smíchy atd.

0/0
27.3.2012 22:12

nosalis

Re: už aby to bylo, plus zákaz lidmi řízených aut

a pak si ty pocitace uvedomi, ze nas vlastne k jejich zivotu nepotrebuji a behem pak sekund nas na celem svete vyvrazdi pri dopravnich nehodach ... a prevezmou tak vladu nad touhle planetou :)

0/0
27.3.2012 23:03

JavorMagor

Re: už aby to bylo, plus zákaz lidmi řízených aut

tak jo, konec sci fi a ted navrat do reality ;-D;-D;-D;-D;-D

jestli si nekdo mysli, ze sebelepsi pocitac se sebelepsim programem zvladne lepe ridit auto nez to nejhorsi kopyto z autoskoly, tak by mel navstivit psychiatra. Predbezna diagnoza - tezka schizofrenie a posun vnimani reality RvRv

0/0
28.3.2012 8:29

Wolfling

Re: už aby to bylo, plus zákaz lidmi řízených aut

Primz se nebudeme zdrzovat shanenim nejakych dat nebo dokonce studiem. Staci dostatecne silny nazor.

0/0
29.3.2012 15:59

Patrik Šebesta

Re: už aby to bylo, plus zákaz lidmi řízených aut

ono nejde o tohle, jde o to, že třeba na dálnicích auta by jela konstatní rychlostí v mnohem menších rozestupech, tedy větší propustnost... auto"piloty" bych zaváděl primárně na dálnicích...

0/0
29.3.2012 22:30

TClovek

Re: už aby to bylo, plus zákaz lidmi řízených aut

To je jenom otázka softwaru. Teoreticky by automat to auto mohl opravdu řídit lépe než člověk, proti němu má řadu výhod jako třeba rychlejší reakce nebo to, že se neunaví.

0/0
1.4.2012 16:47

Leinad

Re: už aby to bylo, plus zákaz lidmi řízených aut

Nějaká statistika nehodovosti by nebyla?

0/0
4.4.2012 17:45

net.Xtreme proti diskriminaci

Nesmyslný titulek

Zase

+1/0
27.3.2012 9:32

macarát

Už aby to bylo u nás.

Žádný stres, žádné nebezpečné předjíždění, všichni hezky jako vláček.R^

+1/0
26.3.2012 21:55

Kane v1.2

Re: Už aby to bylo u nás.

A v rámci správného chování občanů naladěná stejná frekvence rádia nebo stejné CD či DVD s hudbou jako má vedoucí auto :-P

+1/0
27.3.2012 13:56

Bernifox

Konec svobody ...

... už i v řízení automobilu. Více nemám co dodat :-(

+2/0
26.3.2012 21:37

Rubik1

Re: Konec svobody ...

Naopak. Budete moci řídit auto a být přitom úplně jinde. :-) A pokud vám to nevyhovuje, pořád budete moci jezdit se svou starou škodovkou nebo fordem, nikdo vám to ještě nebere.

0/0
27.3.2012 5:16

Bernifox

Re: Konec svobody ...

A kdo řekl že mám starou škodovku, nebo forda ? A pokud řídím své auto, nechci být jinde - řídím a jezdím protože mne to baví ...

0/0
27.3.2012 9:47

My.WinCleaner

Re: Konec svobody ...

Auto není hračka a pokud tě něco baví a nechceš se podřídit pravidlů, tak to provozuj někde mimo veřejný prostor.

0/0
27.3.2012 10:08

Bernifox

Re: Konec svobody ...

Sory, ale to je pěkně blbý názor !

Najezdil jsem přes půl milionu kilometrů bez nehody AUTEM, ne angličákem. Rozhodně auto neberu jako hračku, ale už auto s automatickou převodovkou je hračka, natož pak auto, které má řídit samo.

+1/0
27.3.2012 10:35

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Konec svobody ...

Jenže tady nejde o tebe, tady jde o statistiku...člověk nikdy nebude moci ovládat každé kolo zvlášť, nikdy nebudou jeho reakce v řádu menším než desítky milisekund, spíš stovky...nepochybuji o tom, že se na něco při programování samostatně řídícího auta zapomene, ale jsem zároveň přesvědčen, že celkově neod způsobených počítačem bude výrazně méně, než těch způsobených člověkem...

+2/0
27.3.2012 11:48

Bernifox

Re: Konec svobody ...

Děkuji nechci. Radši budu odpovědný za své činy, než se vymlouvat na techniku, protože pokud půjde o nehodu s nějakým vlivným člověkem, stejně to odnesu já.

Aby to bylo jinak a vše fungovalo tak, jak si všichni růžově plánují, musel by se nejdříve změnit přístup ke všemu a musela by platit stejná spravedlnost, což bohužel dnes nefunguje a nebude tomu ani v budoucnu !

+1/0
27.3.2012 11:52

Dalos

Re: Konec svobody ...

To nesouvisí se spravedlností ani s politikou, ale s tím, jak se vyvíjejí technologie. Jaká je spolehlivost a kolik to bude stát.

0/0
27.3.2012 16:36

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Konec svobody ...

Konec svobody (bez)trestně zabíjet...asi tak. Navíc na svém pozemku si budeš moc jezdit jak budeš chtít...

Nicméně silnice jsou společné, omezené a pro hodně lidí a bez řidičů budou výrazně bezpečnější...

0/0
27.3.2012 9:34

Bernifox

Re: Konec svobody ...

Mám naježděno přes 500 tisíc kilometrů za cca 6 let a nemyslím si, že bych beztrestně někoho zabil, navíc tam kde se jedná o životy a bezpečí lidí rozhodně nepodporuju umělou inteligenci, natož nějaký automatický systém řízení. I stroje mohou napáchat škody a to mnohem nedozírnější. Pak i když jsou silnice společné, nebudu soupeřit se strojem, kdo řídí lépe a hlavně v situacích, kdy mi stroj neumožní zasáhnout do řízení, čili preferuji stejná pravidla pro všechny, pokud automat, tak všem, aby se nikdo nemohl na nic vymlouvat.

0/0
27.3.2012 9:51

Patrik Šebesta

Re: Konec svobody ...

ty jako denně bez jediného dne odpočinku ujedeš 231 kilometrů celých šest let?

0/0
29.3.2012 22:32

Bernifox

Re: Konec svobody ...

Teď už ne, ale jezdíval jsem štreky 500 v pondělí, pak cca 150 denně do pátku a v pátek zpět zase 500, takže nějakých 1450km týdně a to nepočítám výlety s rodinkou o víkendech. Takže cca 77000km ročně. Teď jsem se usadil a jezdím tak 50km denně a o víkendu pro zábavu a na výlety ...

0/0
30.3.2012 8:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.