Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První vodíkové auto je starší než všechna na benzin, je mu 205 let

Vodíkový pohon se považuje za jedno z možných řešení pro automobilismus budoucnosti, v reálu se s ním ale zatím stále pouze experimentuje. Přitom první vodíkové auto je podstatně starší než všechna, co jezdí na benzin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

_Xeon_

::

A jé jé, náš Jóža Kuňota. [>-]

0/0
23.2.2012 12:15

Frollik

Správně autor píše, že

nastalo rozčarování nad hybridními i čistě elektrickými pohony. Je třeba ovšem doplnit, že obdobně je na tom vodíkový pohon. Pouze LPG se více rozšířilo a je zde určitá naděje využití zemního plynu jako nouzová náhražka ropy.

0/0
22.2.2012 12:41

islandan

Re: Správně autor píše, že

až se pohon na LPG přehoupne přes určité procento, tak posranci vymyslí a přes noc schválí zákon o dani z LPG, takže pak náklady na provoz budou stejné jako u benzinu/nafty. Hamižnost lidská je nekonečná.

+3/0
22.2.2012 18:24

Andee

Re: Správně autor píše, že

nejde o hamižnost, ale o to, že na stavbu silnic mají přispívat všichni, kdo jezdí. Proč auta na plyn a elektrokrámy neplatí, je mi záhadou :-PRv

0/0
23.2.2012 0:59

solimPC

Re: Správně autor píše, že

Kdyby ty spotřební daně, poplatky za mýtné a dálniční známky šly do stavby a údržby silnic a dálnic, musely by být pozlacené. Bohužel většina z těch peněz jde úplně jinam ;-(

+1/0
23.2.2012 15:19

bitkar

peknej clanek o historii vodikovyho pohonu v autech

R^

0/0
22.2.2012 9:05

Stewe

Re: peknej clanek o historii vodikovyho pohonu v autech

Presne tak, je zajimavy.

0/0
22.2.2012 9:25

baloun

Proč proboha ze sebe děláte hlupáka,

pane Vokáči...

Proč motáte dohromady předchůdce spalovacího motoru s palivovými články,m tedy s pohonem elektrickým?

Když už jste tak "vtipně" našel podobnost v tom vodíku, divím se, že jste do toho nezamotal ještě raketoplán. Ten je taky poháněnej vodíkem...

To byb teprve byla vodíková bomba!

Rv

+1/0
22.2.2012 8:14

bitkar

Re: Proč proboha ze sebe děláte hlupáka,

zase zbytecnej rejpal... priste napiste neco vy.

0/0
22.2.2012 9:04

kryton

Re: Proč proboha ze sebe děláte hlupáka,

blázníš? sotva sesmolí něco do diskuze

0/0
22.2.2012 9:30

Monastus

Re: Proč proboha ze sebe děláte hlupáka,

V podstatě máte pravdu ... Autor to však bere dle mého názoru také správně, stejně správně jako Vy, neboť se jedná skutečně o pohon pomocí vodíku. U elektromobilu, kterého budete nabíjet z elektrické sítě, také můžete říci, že je to pohon na uhlí jako to je u parních lokomotiv a to za předpokladu, že výroba elektrické energie je dodávána do sítě pouze, nebo především z uhelných elektráren. Je to jen otázka úhlu pohledu.

+1/0
22.2.2012 9:52

Tajemný muž

Re: Proč proboha ze sebe děláte hlupáka,

R^ Souhlasím s Vámi. To lidé, co si koupí elektromobil a bydlí v okolí jaderné elektrárny pak mají automobil na jaderný pohon... :-P

0/0
22.2.2012 10:15

JeFFik

Re: Hlupáka ze sebe děláte vy, pane Baloune!

Článek pojednává obecně o historii pohonů "pozemních vozítek" (nikoliv vznášedel, letadel či kosmických dopravních prostředků), u kterých energie použitá k jejich pohybu vzniká spalováním vodíku přímo na jejich palubě, takže palivové články spalující vodík do toho mohl zahrnout naprosto oprávněně. Takový hnidopichy, pro které jsou ty jejich dogmatický škatulky zákonem, mám "nejraději".

+1/0
22.2.2012 13:17

jan.banos

CH4

Panečku to byly prdy ;-D

0/0
22.2.2012 6:39

wrah

Re: CH4

Nechci vám do toho mluvit, ale aut s pohonem na zemní plyn (což je prakticky čistý metan) není až tak málo.

0/0
22.2.2012 11:46

tom_sykora

hm

budte te dobroty, vymente si optiku a opravte tam prosim u Jeana Josepha Étienne Lenoira data...

0/0
22.2.2012 0:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.