Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Benzin je drahý. Sundejte rakev a místo vyhřívání se líp oblečte

Průměrné ceny benzinu i nafty se už stabilně usadily nad 36 korunami. Ceny žene vzhůru dražší ropa a slabá koruna, zdražování bude pokračovat i příští týden. Šetřit palivo není složité, základní pravidla zvládne každý. Německý autoklub ADAC vyzkoumal nové fígly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fido

Divná rada

ADAC naměřil, že když jedete v obci padesátkou na trojku, spotřebujete klidně o litr paliva víc, než když zařadíte pětku.

Které auto může jet 50 na pětku? U mých posledních 5-ti aut to bylo/je málo i na čtyřku. Čtyřka je v této rychlosti těsně nad volnoběhem, tedy podtočený motor (což mu rozhodně neprospívá) a pětka je už pod volnoběhem.

0/0
27.2.2012 16:23

Kulhánková, dcera

Re: Divná rada

Je to nesmysl. Bejvalý auto mělo při pětce a 50km/h cca 1300 otáček, což stačilo na udržení rychlosti na rovince a byl to taky dvoulitr atmosféra osmiventil, takže mu to asi ani nevadilo.

Současný auto jede na trojku cca 2000 otáček, na čtverku už 1500 a to už je málo, je to přes dva litry turbo šestnáctiventil. Silně pochybuju, že má v nízkejch otáčkách lepší spotřebu. Nemá to bohužel aktuální spotřebu na PPC, takže to nejde změřit.

0/0
28.2.2012 9:49

poterienko

Re: Divná rada

Mě točí motor při padesátce a jízdě na 4 (nejvyšší stupeň automatu) něco kolem 1200ot/min. Turbodiesel 3.0 ;)

0/0
28.2.2012 12:04

Kulhánková, dcera

Re: Divná rada

Takže maximálka kolem 150?;-D

0/0
1.3.2012 15:48

rogerer

jet 50kmh na pětku

je fakt supr ;-D tusim ze u me to vychazi idealne na trojku (to toci necely 2tis)...radim na 2tis +  a nenechavam to nikdy spadnout pod 1500...mam diesel....

0/0
27.2.2012 8:25

pavev1

Re: jet 50kmh na pětku

Nevím co je k smíchu, u mého auta počítač někde naprosto běžně kolem 50 km radí přeřadit na pětku (po rovině)  a div se, auto jede a to v pohodě.

0/0
27.2.2012 8:47

JavorMagor

Re: jet 50kmh na pětku

jo, a pak se ukaze, ze timhle setrenim odesla spousta veci, jako ventily, spojkove lozisko, setrvak, silentbloky motoru ....

palubni pocitac je idiot a rozhodne nema duvod vam radit, aby vase auto vydrzelo minimalne 150tis km.

Timhle stylem jizdy se vsechno kolem pohonnych agregatu pekne huntuje.. velkym namahanim v nizkych otackach vznikaji nadmerne vibrace, tepelne zatizeni a auto celkove trpi .

0/0
27.2.2012 9:01

pavev1

Re: jet 50kmh na pětku

Ne, motor běží naprosto v pohodě. Pokud někdy mám (poslechově) pocit, že se podtáčí a přesto počítač ukazuje např. 5, přeřadím na 4. Většinou je to ale fakt O.K..

0/0
27.2.2012 9:17

JavorMagor

Re: jet 50kmh na pětku

u modernich aut nic neuslysite a ze to neni OK poznate sam po case ;-)

motor potrebuje pro dlouhou zivotnost krom normalni udrzby  dve veci :

-byt dobre prohraty

-bezet lehce v optimalnich otackach

coz je presny opak toho, co vam tu radi... nepredehrivat motor a podtacet :-P Ale ono je to stejne dneska uz jedno, ty moderni s*ace stejne nenajedou 600tkm a vic, jak to byvavalo driv ;-D

+1/0
27.2.2012 10:00

skrepas

Re: jet 50kmh na pětku

Nevim, mam automat, ktery pri jizde po rovince radi 5 opravdu v 50 km/h. Otacky se drzi okolo 1500 a auto ma porad zatah. Predpokladam, ze pokud by to nadmerne opotrebovavalo motor, ridici jednotku automatu by tak nenastavili. Mam najeto okolo 300t. km a motor sám o sobě pořád funguje bez problémů.

Nemluvím samozřejmě o vstřikovačích a turbu, ale to by byl při takovém nájezdu zázrak, kdyby bylo vše v pořádku. Pokud má motor dostatečnou sílu, na kterou jsou tedy všechny komponenty stavěné, nevidím v tom problém.

Pokud samozřejmě dusíte v 50km/h na petku 1,2 htp, je to něco jiného...

0/0
27.2.2012 11:28

DartVader

Re: jet 50kmh na pětku

Tak nemusíte předehřívat vůz, stačí když prvních pár km jedete volněji. Stejně není kam spěchat.

0/0
29.2.2012 20:33

ryccardo

Re: jet 50kmh na pětku

Přesně tak, podtáčení motoru je horší než jeho vytáčení do vysokých otáček. Krom samotnýho motoru tím trpí spousta věcí okolo.

0/0
27.2.2012 11:37

JavorMagor

Re: jet 50kmh na pětku

automat je jina story.

zaprve byva jinak zprevodovany, zadruhe kdyz je neco spatne, tak si sam preradi a zatreti ne vsechny stupne se zamykaji, takze otacky motoru nemusi byt presne svazane s otackami pohanecich hridelu pri danem stupni.

A 1500 rpm na turbodiesel nejsou az tak male otacky, tam bych se nebal.

0/0
27.2.2012 11:58

AntonínP

Re: jet 50kmh na pětku

Mohu sw zeptat, které věci okolo to jsou?

0/0
27.2.2012 12:02

JavorMagor

Re: jet 50kmh na pětku

z mechanickych dilu treba dvojhmotovy setrvak plus nejaka souvisejici loziska by nemusela byt uplne happy, co se tyce elektroniky tak samo, ze ridici jednotka se prizpusobi a nastavi nejakou hovadinu do managementu motoru, coz nemusi zase prospivat treba katalyzatoru.., ale proc to resit, kdyz u aut, kterym dneska klekne motor je stejne nerentabilni delat opravu ;-)

0/0
27.2.2012 12:51

ryccardo

Re: jet 50kmh na pětku

no kupříkladu dvouhmota, turbo atd.

0/0
27.2.2012 13:18

poterienko

Re: jet 50kmh na pětku

U mě na max rychl. stupeň (čtyřka-automat) při 50km/h točí cca 1200ot/min a auto je schopno i zrychlovat. Diesel třílitr.

0/0
28.2.2012 12:09

starej_vul

:-) ... sumář

1/ Nákupní cena ropy byla 20.212 14 Kč/litr. 2/Pokud pustím elektrospotřebiče nespotřebovávám benmzín, ale elektřinu uloženou do akumulátoru. A když něco zapnu, tak nenutím motor k vyššímu výkonu. 3/ Pokud nebudu mít ukazatel podtlaku/spotřeby pak teorie "lehké hohy" jsou jenom teorií.

0/0
27.2.2012 3:03

JavorMagor

Re: :-) ... sumář

a ta elektrina do akumulatoru se bere ze vzduchu ?

anebo ji tam dodava klinovy remen roztacejici alternator .. a  .. brzdici motor ;-)

0/0
27.2.2012 10:08

truthspeaker

Re: :-) ... sumář

A ovlivní významně pozitivně spotřebu vypnuté buzení alternátoru?

Nebo až sundání řemenu?

0/0
28.2.2012 10:37

homat

Re: :-) ... sumář

Akumulátoru v osobním vozidle se říká startovací, tedy slouží pouze pro start vozidla, spotřebu elektické energie pro potřebu jízdy musí dodat alternátor a to včetně zpětného dobití akumulátoru. Teoreticky pokud bych plně zatížil alternátor třídy 18 (180 A), dodá výkon 2160 W tedy 2.1 kW. Při účinnosti Alternátoru cca 55% potřebuji dodat, tedy odebrat z motoru cca 4 kW tedy něco okolo 5.3 k. Alternátor je poháněn motorem, který má účinnost cca 40% což ve výsledku znamená, že potřebuji dodat enrgii na cca 10 kW a ta není zadarmo. To jen tak na okraj, ale pokud to v tvém autě funguje jinak, přihlásil bych se s ním do televize.

0/0
27.2.2012 20:55

truthspeaker

Re: :-) ... sumář

Nepochybně správná kalkulace. Jenže zdejší diskuze se točí spíš kolem toho, jak se projeví na spotřebě vyputé a zanuté buzení alternátoru. To že v autě budete mít 180A alternátor jehož pohánění něco stojí je fakt, se kterým těžko něco během jízdy uděláte.

0/0
28.2.2012 10:35

hnusil pátý

Hm.

To jsou rady, to by fakt jednoho nenapadlo.

0/0
26.2.2012 18:37

Andee in Red Book

Re: Hm.

samé "nové fígle" ;-D

+1/0
27.2.2012 0:43

ryccardo

to sou rady

Ještě že mám Oktávku TDI která umí jezdit za 5 litrů. Tak si aspoň můžu zatopit a rozmrazit okýnko a zrcátka beze strachu, že mě auto zruinuje ;-D

+1/0
26.2.2012 17:22

JavorMagor

Re: to sou rady

vsak oni uz si neco najdou ... treba klimkovice staveji nizkoemisni zonu :)

0/0
27.2.2012 11:30

ryccardo

Re: to sou rady

To je sice pěkný, ale pochybuju, že tam budou mít zákaz jezdit relativně ekologický auta splňující EURO 3.

0/0
27.2.2012 11:35

JavorMagor

Re: to sou rady

ja myslim, ze to tam zregulujou od podlahy, a mistni dostanou vyjimku. Chteji omezit prujezdy prespolnim, takze to vidim na Euro5 ;-)

0/0
27.2.2012 12:01

ryccardo

Re: to sou rady

No faktem je že v týhle republice bych se už nedivil ničemu :-/

0/0
27.2.2012 13:16

nednes

Kdyby ti, co si mlaskají u koryt platili PHM ze svého, tak

by spotřební daň byla dávno jinde !!!!!!!!!!!!

0/0
26.2.2012 12:56

Rudla01

Vemte krumpáč a do kapoty auta udělejte pár děr

Auto pojede rychleji a sníží se mu spoteba!!! Vyzkoušeno, funguje!!!

0/0
26.2.2012 12:02

mogul666

Kalouskova spotřební daň

Benzin by nebyl drahej, kdyby nás Kalousek neokrádal a neměl 22kč na litru!!

0/0
26.2.2012 11:39

nepetr

Re: Kalouskova spotřební daň

Víte. Stát je jeko firma, musí si na svůj provoz vydělat a na čem jiném vyděláte nejvíc než na tom co jde na odbyt nejvíc a pořád. Neobhajuji vysokou spotřební daň taky mi vadí. Na druhou stranu kdyby měla být 10,- na litru tak jsme dnes na úrovni Řeckých netáhel a řešíme státní bankrot. Podaří li se vymýtit lůzu která zneužívá sociální systém budou se mít všichni lépe. Na celkovém počtu nezaměstnaných se víc jak dvěmi třetinami podíli chroničtí nemakačenkové. Pak mají být peníze na starobní důchody atd.Rv Nebudou li vysoké zbytečné výdaje nebude potřeba vysokých daní. Je potřeba nahnat líné lidi do práce místo Slováků, Ukrajinců atd. a těh se naopak z Českého pracovního trhu zbavit. Nebýt automobilového průmyslu a vším s tím spojeným dávno by tahle Republika skrachovala. Nevadí mi platit daně nesmí se však výtěžek z těhto daní rozdělit mezi ty kteří se o ně nezasloužili.

+1/0
26.2.2012 12:30

řehoř z řep

Re: Kalouskova spotřební daň

Nebýt automobilového úmyslu, který má různou protekci a úlevy, tak se tu prostě víc rozvíjí jiné obory. Automobilový průmysl je dlouhodobě vládami úmyslně a uměle podporován.

Prostě úředník má nejraději plánované hospodářství.

+1/0
26.2.2012 20:38

nepetr

Re: Kalouskova spotřební daň

Jaké obory? Které odvětví dokáže zaměstnat statisíce né li miliony lidí.

0/0
27.2.2012 7:32

anncz

Re: Kalouskova spotřební daň

Luza je vzdy a vsude. Resenim je mene prerozdelovat. Kdyz stat nema penize, tak je ani nerozforfuje nebo neukrade.  

V USA stoji benzin 15KC a na urovni Recka nejsou.

0/0
27.2.2012 3:54

Kulhánková, dcera

Re: Kalouskova spotřební daň

Brzo budou. BTW stojí 18 Kč.

0/0
27.2.2012 12:19

nepetr

Re: Kalouskova spotřební daň

USA je jedna z ropných velmocí je tedy logické že mají nízkou cenu benzínu;-)

0/0
27.2.2012 19:17

Kulhánková, dcera

Re: Kalouskova spotřební daň

Ropné velmoci mají podstatně nižší cenu benzínu, i oproti USA. V USA holt nemají takové zdanění spotřeby, jako je u nás.

0/0
28.2.2012 9:50

truthspeaker

Re: Kalouskova spotřební daň

R^

0/0
1.3.2012 8:08

stagger

JE NA ÚROVNI 80 LET ZA BOLŠEVIKA .....

tak buď lidi zapomínaj, nebo měla většina přístup k erárnímu Rv

0/0
26.2.2012 10:42

mak1_re

Tak při zapnutých mlhovkách

spotřeba vzroste o 0,2 l. A jak nás masírovali v souvislosti s denním svícením, tak při zapnutých potkávacích světlech nevzroste vůbec, nebo jen nepatrně.....

Nějak tomu nerozumím ....;-(

0/0
26.2.2012 9:55

Andee in Red Book

Re: Tak při zapnutých mlhovkách

0,2 za mlhovky je moc...

0/0
27.2.2012 0:47

starej_vul

Re: Tak při zapnutých mlhovkách

Světlo svítí na benzín nebo na elektriku? Když jsis zapnul mlhovky okamžitě se zvýšil výkon motoru, nebo odběr energie?

0/0
27.2.2012 3:08

Krištof

Re: Tak při zapnutých mlhovkách

Gratuluji, právě jste vymyslel perpetum mobile s názvem automatické dobíjení akumulátoru bez potřeby dodání energie.

0/0
27.2.2012 10:37

ryccardo

Re: Tak při zapnutých mlhovkách

některý lidi si holt myslí, že se baterka v autě dobíjí zadarmo ;-D

0/0
27.2.2012 11:40

bebíčko

Benzin je drahý

Choďte pěšky či využívejte hromadnou dopravu.

+1/0
26.2.2012 8:35

Conquestor

Re: Benzin je drahý

Pesky to mam daleko a hromadna doprava smrdi. A zvlast v Praze nebudu platit dvojnasobne ceny jen kvuli tomu, ze vedeni podniku s mestem pulku podniku vytunelovalo

+2/0
26.2.2012 8:38

mak1_re

Re: Benzin je drahý

do práce to mám 10 km - tj autem po Praze cca 1 litr beznínu za 36 Kč. Lístek na MHD 32 Kč - nějak mi ta úspora nepřijde být významná :-P

0/0
26.2.2012 9:59

nepetr

Re: Benzin je drahý

Tak tak. Kadyby stál přestupní listek 18,- nebudu uvažovat jesti jet autem nebo MHD. Schodou okolností to mám do práce z Vinohrad do Hostivaře také 10 km. Pak už je 18 kaček ušetřených denně pádný argument.

+1/0
26.2.2012 12:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.