Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Překvapení pod kapotou. První jízdy s tříválcem 1,0 ve Fordu Focus

Tříválcový motor s objemem jeden litr nebudí pod kapotou Fordu Focus na první pohled do specifikací příliš důvěry. Při prvních testovacích jízdách v okolí Barcelony se ale ukázalo, že je to velmi příjemná pohonná jednotka, která bude pro focus víc než důstojným základem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chadwey

litr

no do Focusu asi nic moc ale ve Fiestě by to mohlo být mnohem lepší R^

0/0
4.4.2012 20:57

superkutil

Spotřeba přeplňovaných benzínů.

Důvod proč výrobci začali vyrábět malé přeplňované benzínové motory je také ta, že se dá krásně obejít norma na uvádění spotřeby. Tyto motory totiž v laboratorních podmínkách dosahují neuvěřitelně malých spotřeb, která ale v praxi nelze dosáhnout. Stačí totiž trochu znalost fyziky a termodynamiky a je jasné, že při účinnosti jakou spalovací motory mají jsou uváděné spotřeby nereálné. jediným řešením je hybridní pohon a akumulátorem energie a rekuperací. Pokud se pro výrobu el. energie použije plynová turbína spojená s alternátorem, tak není co vytknout.

0/0
4.4.2012 13:46

superkutil

Objem ničím nenahradíš!

Přeplňované benzínové motory jsou zajímavé, ale většinou jsou poruchovější jak atmosféricky plněné a pořizovací a provozní náklady dohromady větší jak u atmosférického motoru se stejnými parametry. Pořád mi velkoobjemový diesel s turbem připadá rozumnější. A v podstatě i velkoobjemový diesel bez turba bude se spotřebou i provozními náklady níže. Maloobjemové motory mají smysl pouze do města a tam by to ale víc slušelo hybridnímu pohonu a možností vypínání spalovacího agregátu.

0/0
4.4.2012 13:40

truthspeaker

záslužný počin Škodovky s cílem eliminovat ekofašisty

50kW na tunu při prázdném autě, 36kW na tunu při naložení. Dokonalé kamikadze auto, proti kterému je fábie 1.2 HTP úplný drak.

Další komentář není třeba :-/Rv

0/0
30.3.2012 11:10

truthspeaker

Re: záslužný počin Škodovky s cílem eliminovat ekofašisty

patří pod jiný článek, idnes opravte si linky vkládání komentářů při více otevřených formulářích.

0/0
30.3.2012 11:13

JeFFik

Poznámka ke spotřebě benzínových turbomotorů

Výhodou těchto motorů je velká pružnost ve velkém rozsahu otáček , tedy max krouťák v rozsahu 1500-4000 ot. To umožňuje jezdit v pohodě s vytáčením motoru mezi 1500-2000 ot a pak se spotřeba bude blížit papírové deklaraci. Nebo po 1.0 motoru začnu požadovat výkon blížící se těm maximálním 125 koníkům, ale to pak přece jaksi nemůžu očekávat spotřebu běžného litrového motůrku s polovičním výkonem, že.

0/0
28.3.2012 23:14

truthspeaker

Re: Poznámka ke spotřebě benzínových turbomotorů

A proč je to výhoda?

Pokud musíš 1.0 v reálném provozu pořád šlapat na krk, aby to v relativně těžkém focusu trochu jelo, nějaké papírové hodnoty jsou nezajímavé.

Moje atmosférická 3.7 V6 umí taky v neděli dopoledne po první třídě jet 80kou za 6,5 litru, a to má přes 330 koní.

Proč bych si místo ní měl vrátit k maloobjemové turbíně, která se ve sto tisících začala postupně sypat?

0/0
29.3.2012 10:33

Neutrální Nick

Re: Poznámka ke spotřebě benzínových turbomotorů

Tvůj příspěvek je opět úplně mimo jakoukoliv relevanci. 1.0 turbo není alternativou k 3.7 V6. To může srovnávat jedině úplný automobilový analfabet. Proto to také píšeš...

0/0
29.3.2012 10:43

truthspeaker

Re: Poznámka ke spotřebě benzínových turbomotorů

no comment

0/0
29.3.2012 10:46

truthspeaker

Re: Poznámka ke spotřebě benzínových turbomotorů

Už chápu, proč stát trvá na tom, že součástí maturity musí být test porozumění psanému textu. Jsi zářným příkladem. R^

0/0
29.3.2012 10:50

Neutrální Nick

Re: Poznámka ke spotřebě benzínových turbomotorů

...píše člověk, který se zcela vážně ptá, proč mít ve Focusu 1.0 l, když existuje 3,7 V6...

0/0
29.3.2012 11:24

nepetr

Re: Poznámka ke spotřebě benzínových turbomotorů

Pletete si okamžitou spotřebu s průměrnou co;-D. Přeplňovaný nízký obsah kolem 1 litru za těh 6,5 pojede  po dálnici ve 130 což se vám nepodaří ani omylem;-D. Navíc tyhle motory nemjí být ekvivalentem k žádnému obsahu. malý obsah s turbem se při běžné jizdě nemusí vytáčet aby jel jako stejný obsah bez turba, tím se sníží spotřeba.;-)

0/0
1.4.2012 15:40

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Spotřeba 6-7 litrů mimo město

... to je hodně špatná spotřeba na ten litrový motor, to zvládne i můj "obyčejný" atmosferický dvoulitr. Na druhou stranu ... při krátkých popojíždkách po městě se studeným mottorem mi žere 10-15 litrů, v takovém režimu bude litrový Ecoboost asi o dost úspornější.

0/0
28.3.2012 11:57

JavorMagor

Re: Spotřeba 6-7 litrů mimo město

Tohle bude hlavni vyhoda, zkraceni doby, nez se motor zahreje. Maly litinovy blok znamena malo chladici kapaliny a male tepelne ztraty  .. prohrati bude trvat par minut.  Ja mam velky hlinikovy motor a v chlazeni je 15l vody, kolik z toho je primo uvnitr v bloku nemam nejmensi poneti. Nez se mi auto poradne prohreje, ujedu tak 10km, podle vnejsi teploty a podle zateze. :-/

0/0
28.3.2012 12:36

Neutrální Nick

Re: Spotřeba 6-7 litrů mimo město

Zkus zkontrolovat termostat. 10 km je nějak moc. Pokud tedy nemáš na mysli 10 km z kopce při venkovních -20°C.

0/0
28.3.2012 12:43

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Spotřeba 6-7 litrů mimo město

Velký motor + pravděpodobně malá zátěž = dlouhá doba ohřevu.

0/0
28.3.2012 12:49

Neutrální Nick

Re: Spotřeba 6-7 litrů mimo město

Ano, to chápu, protože sám relativně velký motor mám. Proto píšu, co píšu.

0/0
28.3.2012 12:51

Modrý a zelený blesk

Re: Spotřeba 6-7 litrů mimo město

No to záleží na typu motoru. 10 km není nereálná doba.

0/0
28.3.2012 14:41

JavorMagor

Re: Spotřeba 6-7 litrů mimo město

tohle je bohuzel u velkych hlinikovych motoru uplne normalni... 60stupnu tam je relativne rychle ale pak uz to nahoru moc neleze. Hlinik je vyborny tepelny vodic a ten motor je fakt hodne velky, 15l vody v chladici, 10l oleje..

0/0
28.3.2012 12:51

Neutrální Nick

Re: Spotřeba 6-7 litrů mimo město

Co je to za auto? Objem "jen" 2,5, ale 10l oleje a 15l vody...

Ve svém třílitru mám 5l oleje a 9 litrů vody...

0/0
28.3.2012 12:58

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Spotřeba 6-7 litrů mimo město

Co to je za auto ? Nějaké poctivé auto s poctivě konstruovaným motorem.

Spíše byste se měl zamyslet, jaké auto máte vy ... 5 litrů oleje a 9 litrů chladící kapaliny u třílitru je dle mého názoru zoufale málo.

0/0
28.3.2012 13:09

Neutrální Nick

Re: Spotřeba 6-7 litrů mimo město

Tebe jsem se neptal...

A s těmi provozními kapalinami jsi zábavný ;-D. Napiš do Fordu, že to celých těch 15 nebo kolik let, co vyrábějí různé 3.0 V6 dělají blbě a že jim poradíš... ;-D;-D;-D.

0/0
28.3.2012 13:15

JavorMagor

Re: Spotřeba 6-7 litrů mimo město

Porsche...

0/0
28.3.2012 13:29

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Spotřeba 6-7 litrů mimo město

10 litrů na motor 2,5 se mi zdálo trochu předimenzované, ale pokud je to Porsche, tak to je asi optimální. Přece jen s tím autem může občas někdo "sportovat" a v takovém režimu to určitě oje žere. Takže tam konstruktéři Porsche raději dali velkou rezervu oleje, aby ho tam i po úbatku bylo pořád dost.

0/0
28.3.2012 14:07

Neutrální Nick

Re: Spotřeba 6-7 litrů mimo město

Tak, automobilku bychom měli, a teď to konkrétní auto, na které jsem se ptal...

0/0
28.3.2012 14:34

dikobraz

Re: Spotřeba 6-7 litrů mimo město

Porsche boxter 2.5, r.v. 1997-1999, 150kW, 0-100 za 7s. Ojetá plečka :-P

0/0
28.3.2012 14:49

Neutrální Nick

Re: Spotřeba 6-7 litrů mimo město

Áha ;-D.

Jen nevím, proč si do svých fantazií nevybral něco použitelnějšího, když už fantazíruje.

0/0
28.3.2012 14:55

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Spotřeba 6-7 litrů mimo město

Já vím, ale přesto jsem se k tomu chtěl vyjádřit.

Dělali to blbě. Právě 3.0 V6 od Fordu (montoval se i do Jaguaru) je známý tím, že k jeho zničení stačí mít olej trochu pod dolní ryskou a prudce projíždět zatáčky ... v takové chvíli olejové čerpadlo čerpá vzduch. To není z mé hlavy, to se dočteš v každé recenzi o ojetých autech. Dobrá rad: pokud máš právě ten motor, před kterými varují recenze, kontroluj častěji olej a dolívej ho na horní rysku.

0/0
28.3.2012 13:44

Neutrální Nick

Re: Spotřeba 6-7 litrů mimo město

Uf, ty jsi logik... Jak překvapivé, že pokud není v motoru předepsaní množství oleje, může dojít k jeho zničení. ;-D

Když je podle tebe tedy 5 l oleje a 9 l vody (přesněji 5,2 a 9,5) tolik poddimenzované, kolik bys doporučoval, abych si tam nalil, odborníku ;-D?

0/0
28.3.2012 14:36

truthspeaker

Re: Spotřeba 6-7 litrů mimo město

Můj 3.7 litrový VQ37VHR má taky jen 5 litrů oleje.

0/0
29.3.2012 10:45

nepetr

Re: Spotřeba 6-7 litrů mimo město

A to je přesně ten důvod proč je takový motor do Fokuse naprosto zbytečný stejně jako 1,2 TSI v Octuli. Fokus není auto pro městský provoz a při naložení rodinou se bude motor při delší jízdě potit až na zadku. Tento motor je max do Fiesty ne li jen do auta určené do města.

0/0
1.4.2012 15:51

Fuse

samí dročkaři?

Tak koukám, že jsem na fóru taxikářů. Objem nic nenahradí, to jsem zvědavej, jestli to najede  400´000, tříválce s turbem se zbavíte jedině pod cenou apod.hlášky. Jenomže ten, kdo jezdí občansky semtam na víkendy, jinak po městě a 2x ročně někam na dovolenou, bude s tím autem spokojenej a rozhodně nebude za mít za 3 roky najeto víc, než nějakejch 50´000 :-)

+2/0
28.3.2012 10:30

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: samí dročkaři?

To máte pravdu. Ale až bude po 5 letech auto prodávat, tak mu v bazaru možná řeknou "o tyhle tříválcové Ecoboosty není zájem, pane, ty motory moc nevydží. Musíte jít s cenou dolů, jinak vám to nevykoupíme". Neříkám, že to tak bude ... ale zůstatková cena auta může v celkové finanční bilanci hrát velkou roli, to si musí každý uvědomit.

+2/0
28.3.2012 10:43

dikobraz

Re: samí dročkaři?

Chtěl bych mít tvůj věštecký talent. Tem motor se sotva začal prodávat a ty už teď víš, že moc nevydrží... Závidím.

.

Kdo si to koupí nové na soukromé ježdění, ten to po pěti letech asi prodávat nebude. Nebude mít důvod.

0/0
28.3.2012 10:54

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: samí dročkaři?

Jsem v tomhle pesimista. Stačí se podívat, jaké problémy má koncern VW se svými malými motory TSI. Kombinace složitější techniky a snižování nákladů v automobilovém průmyslu nic jiného přinést nemůže.

Ale třeba Ford překvapí a tříválcové Ecoboosty budou spolehlivé a budou mít dlouhou životnost.

0/0
28.3.2012 11:04

JavorMagor

Re: samí dročkaři?

nic co ma tak velky vykon z tak maleho objemu nemuze mit velkou zivotnost. Se podivej, jakou zivotnost maji motory v motorkach..

Je to mechanicky spocitane na krev, bez vykonovych rezerv a aby se to nerozpadlo, tak to  vsechno ridi elektronika a staci aby odeslo par cidel a oprava je nerentabilni..., ani to nezdiagnostikujou. Clovek aby se citil jak rukojmi s takovym motorem.

0/0
28.3.2012 11:10

dikobraz

Re: samí dročkaři?

Životnost je jen otázka (množství a kvality) použitého materiálu a kvality mazání. O tom, s jakým rezervami je spočítaný tenhle motor nevíš vůbec nic, ale přesto tady děláš paniku ;-D  Tady není o čem diskutovat, uvidíme za 5 let...

+1/0
28.3.2012 11:30

JavorMagor

Re: samí dročkaři?

Heh... sam trpis nicim neodpodstatnenym optimismem, material je na 100% ten nejhorsi a v tom nejmensim mnozstvi, aby se to jeste nerozpadlo, to ze motor vazi 90kilogramu, o 40kg  min nez sestnactistovka kterou nahrazuje  o necem svedci. A v dobe katovani kostu si myslim, ze tam nebude pouzito berylium a nikasil. Cece, ty se chovas, jako bys uz rozebral a slozil minimalne tisice motoru.

Ja apriori netvrdim, ze to musi byt zmetek, ale tvrdim, ze rozhodne nelze ocekavat mechanicke rezervy a ze v pripade poruchy elektroniky ten motor pujde okamzite do kopru. A spotreba kolem 6l/100 pri klidne jizde na okresce... nic extra. Kdyz to vztahnes na to zrychleni za 11.3 a na to, ze na sestku pri 90ce to toci jen 3000 rpm a maximum vykonu to ma az v 6000 rpm. To tam ten benzin zakonite potece trosku jinak.

0/0
28.3.2012 11:41

chachn 2.0

Re: samí dročkaři?

z motoru se da vymacknout az 175 koni...takze rezervy jsou

pokud se ptas,kde jsem to vzal,odpoved je:na internetu.staci hledat

0/0
3.4.2012 18:55

JavorMagor

Re: samí dročkaři?

a co tech 9l na sto pokud s tim nepojede zrovna courem po okresce ? To jako nenarocny ridic nejezdi po dalnici ? A co problemy s rozjezdy (kazdy trivalec ma mene kultivovany chod - dan za amputovany valec a vetsi podil "mrtvych" uvrati). Chapu, ze podprumerny ridic temto vecem mozna nerozumi, coz ale neznamena, ze se s nimi nebude muset potykat.

0/0
28.3.2012 11:05

dikobraz

Re: samí dročkaři?

Jakých 9 litrů? Novináři s tím jezdili (a ne zrovna "courem"), pod 7. Když to poženeš 200km/h, bude to žrát i víc než 9, ale tomu se snad nemůžeš divit ani ty. Problémy s rozjezdy zrovna tehle motor mít nebude, protože "táhne vocpodu, voe". Nekultivovaný chod IMHO velmi chytře vyřešili bez nutnosti přidávat další mrtvé hmoty vyvažovacích hřídelů. A jestli čtyřválec považuješ za kultivoavný motor, tak nechápu, co máš za problém s tříválcem ;-D.  Meleš nesmysly ...

+1/0
28.3.2012 11:15

JavorMagor

Re: samí dročkaři?

sam meles nesmysly, kdyby ten motor byl takovy zazrak, tak nezere 9l pod zatezi a nema zrychleni z nuly na sto za 11.3s. To jsou parametry jak 25let zpatky.

0/0
28.3.2012 11:22

dikobraz

Re: samí dročkaři?

Tebou opěvovaný fordí 2.5 V6 žral pod zátěží i přes 50 litrů, asi to byl tedy špatný motor ... Zrychlení je otázka zpřevodování, jestli kvůli tomu šestikvaltu musí do stovky provést jedno odřazení navíc, tak to těch pár desetin rozdílu udělá. Ale tohle ti asi nemá smysl vysvětlovat, buď na to hlavu máš, nebo nemáš ... :-P

0/0
28.3.2012 11:34

JavorMagor

Re: samí dročkaři?

muj aktualni 2.5l sestivalec 200hp zere 9l , zrychleni na sto je za 6sekund.

vic nez 14l na sto nebere ani ve meste metodou full throttle full brakes.

2.5 V6 z 95teho zral  11l +- co vim.

0/0
28.3.2012 11:53

Neutrální Nick

Re: samí dročkaři?

Myslím, že i tentokrát docela fantazíruješ. Jezdím s Mondeem ST220, třílitrový šestiválec, 220 koní. A kdybych po městě jezdil stylem 1-0, tedy jen buďto plný plyn nebo jen plné brzdy, pak budu tak na 25 litrech. Na jedničku na podlaze mi to žere 85 litrů, na dvojku 55, na trojku 30. U tvého auta to nebude nijak výrazně jinak.

0/0
28.3.2012 12:50

Modrý a zelený blesk

Re: samí dročkaři?

Žádný takový auto nemá, tak mu dej čas, než něco vygooglí.

+1/0
28.3.2012 14:44

Neutrální Nick

Re: samí dročkaři?

Prý Porsche... Ještě narychlo googlí, jaký model... ;-D.

0/0
28.3.2012 14:49

dikobraz

Re: samí dročkaři?

Zase kecáš. 0-100 máš za 7s (Porsche boxter 2.5, 150kW). Podobně "přesné" jsou i tvé ostatní "informace". No ale hlavně že máš 15 let staré porsche ;-D

0/0
28.3.2012 14:47

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: samí dročkaři?

Já mám zkušenosti jen s stříválcem HTP. Při zatížení v nízkých otáčkách (např. při rozjezdu) je to opravdu hrůza - člověk úplně cítí, jak se ten motor trápí. Ale s rostoucími otáčkami se kultivovanost zlepšuje. Subjektivně nejlépe vnímám chod HTP kolem 3 tisíc otáček.

0/0
28.3.2012 11:25

JavorMagor

Re: samí dročkaři?

Ridici co moc nejezdi si koupi auta co za moc nestoji. Otazka je, jestli jim ale  aususovy motor v aususovem autu udela lepsi sluzbu, nez kdyby se (hypoteticky) nechali vsude vozit taxikem anebo skocili do poctive delane ojetiny v podobne nebo i mnohem nizsi cenove hladine. Kdyz si nekdo koupi v Baumaxu nekvalitni motorovou pilu ktera se rozpadne po prvnim porezani vetvi, pila se vyhodi a koupi se drazsi a lepsi. Kdyz se nekomu roz****e auto, protoze se pokusi jet na plny plyn na dalnici, tak se taky vyhodi auto a koupi lepsi ?

Anebo kdyz s tim vyrazim nekam na dovolenou a (nedejboze) odejde jeden valec (tretina motoru) to se jako mam postavit na hlavu a zustat trcet nekde v pustine ? Ke vsemu je drazsi nez zakladni 4valec sestnactistovka a spotreba je taky vyssi. Vykon je papirove vyssi, ale v praxi je zrychleni horsi...  fakt same vyhody...

0/0
28.3.2012 10:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.