- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
no do Focusu asi nic moc ale ve Fiestě by to mohlo být mnohem lepší
Důvod proč výrobci začali vyrábět malé přeplňované benzínové motory je také ta, že se dá krásně obejít norma na uvádění spotřeby. Tyto motory totiž v laboratorních podmínkách dosahují neuvěřitelně malých spotřeb, která ale v praxi nelze dosáhnout. Stačí totiž trochu znalost fyziky a termodynamiky a je jasné, že při účinnosti jakou spalovací motory mají jsou uváděné spotřeby nereálné. jediným řešením je hybridní pohon a akumulátorem energie a rekuperací. Pokud se pro výrobu el. energie použije plynová turbína spojená s alternátorem, tak není co vytknout.
Přeplňované benzínové motory jsou zajímavé, ale většinou jsou poruchovější jak atmosféricky plněné a pořizovací a provozní náklady dohromady větší jak u atmosférického motoru se stejnými parametry. Pořád mi velkoobjemový diesel s turbem připadá rozumnější. A v podstatě i velkoobjemový diesel bez turba bude se spotřebou i provozními náklady níže. Maloobjemové motory mají smysl pouze do města a tam by to ale víc slušelo hybridnímu pohonu a možností vypínání spalovacího agregátu.
50kW na tunu při prázdném autě, 36kW na tunu při naložení. Dokonalé kamikadze auto, proti kterému je fábie 1.2 HTP úplný drak.
Další komentář není třeba
patří pod jiný článek, idnes opravte si linky vkládání komentářů při více otevřených formulářích.
Výhodou těchto motorů je velká pružnost ve velkém rozsahu otáček , tedy max krouťák v rozsahu 1500-4000 ot. To umožňuje jezdit v pohodě s vytáčením motoru mezi 1500-2000 ot a pak se spotřeba bude blížit papírové deklaraci. Nebo po 1.0 motoru začnu požadovat výkon blížící se těm maximálním 125 koníkům, ale to pak přece jaksi nemůžu očekávat spotřebu běžného litrového motůrku s polovičním výkonem, že.
A proč je to výhoda?
Pokud musíš 1.0 v reálném provozu pořád šlapat na krk, aby to v relativně těžkém focusu trochu jelo, nějaké papírové hodnoty jsou nezajímavé.
Moje atmosférická 3.7 V6 umí taky v neděli dopoledne po první třídě jet 80kou za 6,5 litru, a to má přes 330 koní.
Proč bych si místo ní měl vrátit k maloobjemové turbíně, která se ve sto tisících začala postupně sypat?
... to je hodně špatná spotřeba na ten litrový motor, to zvládne i můj "obyčejný" atmosferický dvoulitr. Na druhou stranu ... při krátkých popojíždkách po městě se studeným mottorem mi žere 10-15 litrů, v takovém režimu bude litrový Ecoboost asi o dost úspornější.
Tohle bude hlavni vyhoda, zkraceni doby, nez se motor zahreje. Maly litinovy blok znamena malo chladici kapaliny a male tepelne ztraty .. prohrati bude trvat par minut. Ja mam velky hlinikovy motor a v chlazeni je 15l vody, kolik z toho je primo uvnitr v bloku nemam nejmensi poneti. Nez se mi auto poradne prohreje, ujedu tak 10km, podle vnejsi teploty a podle zateze.
Tak koukám, že jsem na fóru taxikářů. Objem nic nenahradí, to jsem zvědavej, jestli to najede 400´000, tříválce s turbem se zbavíte jedině pod cenou apod.hlášky. Jenomže ten, kdo jezdí občansky semtam na víkendy, jinak po městě a 2x ročně někam na dovolenou, bude s tím autem spokojenej a rozhodně nebude za mít za 3 roky najeto víc, než nějakejch 50´000
To máte pravdu. Ale až bude po 5 letech auto prodávat, tak mu v bazaru možná řeknou "o tyhle tříválcové Ecoboosty není zájem, pane, ty motory moc nevydží. Musíte jít s cenou dolů, jinak vám to nevykoupíme". Neříkám, že to tak bude ... ale zůstatková cena auta může v celkové finanční bilanci hrát velkou roli, to si musí každý uvědomit.
co se chce ukázat před sousedem, resp. anonymě na diskusi, to bude málo, a taky to nic nevydrží.
at si to ten prumernej cech koupi, ale at pak nechodi brecet, ze by to chtel prodat a koupit si neco pouzitelneho. Techhle oturbenych trihrnku budou myslim brzo plne vsechny bazary.
je to zravejsi, pomaleji akcelerujici a drazsi, nicmene FORD zde spatruje cestu vpred.
Ptate se proc ?
To tajemstvi se jmenuje N O R M O V A N A S P O T R E B A EU.
Navic trivalce jsou pro vyrobce cestou do budoucna, usetri jeden valec, jeden pist, jedny krouzky, jednu sadu ventilu .... az se zacnou prodavat ve velkem, trhnou na kazdem autu par set dolaru navic a to se pocita.
Zatimco vdecni kupujici se s tim oturbenym vysavacem budou trapit odhadem 150tisic kilometru, coz je presne ta hranice, kdy to bude zrale na vrakac. 1.6 ctyrvalec nebo 1.0 ecobbost muze byt dilema jen pro choromyslneho blazna zpracovaneho marketingovymi kecy.
Ford patrně doufá v to, že většina kupců budou právě ti choromyslní a zpracovaní. Plus nezapomeňme na flotilové zákazníky, ti vybírají auta "podle tabulek" a ten tříválec jim přesně zapadne do výpočtů.
Jako sorry, ale objem nic nenahradi, ani pri reseni spotreby. Jeli jsme s kamaradem do Berlina - ja Focus 1.6 benzin a kamarad Audi A8 4.2 TDI - obe pul roku stara auta. On v Nemecku rychlost 220+ ja sotva 160. Ja pumerna spotreba na ceste tam i zpet 9.5 l a on 8.2 ...
ta spotřeba v tvém případě není o objemu ale o účinnosti motoru. Je všeobecně známé, že sazomet má účinnost větší a tedy má nižší spotřebu.
A co se týká maximálky srovnávat 1.6 a 4.2? To jsi měl rovnou srovnat Audi 4,2 TDI s oturbenou F1 1500ccm co jezdila někdy v 80. či 90. letech, ta by to v Německu uměla přes 300km/hod.