Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákupem auta placení teprve začíná. Spočítejte si, kolik vás bude stát

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně spočítat. Bylo by hloupé schrastit peníze na honosné auto snů a v zimě nejezdit, protože nezbude na zimáky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

titanic68

Nákupem to nekončí....

Tak sem se trošku ponořil do příspěvků a nemohl jsem uvěřit vlastním očím. Neustále se zde píše o nějakých autech a různých značkách až jsem se málem začal bát chodit po chodníku aby mně nějaká ta autopotvora neublížila. Kdepak hošani, na svět se nejlépe hledí přes trojcípou hvězdu, a pohled na něj je super krásný. Já nidy auto nechci, ale chci jen vůz značky Mercedes. Kdo nikdy nejel tímto vozítkem a nesledoval vozovku přes zaměřovač na kapotě, neví co to je požitek z jízdy.

V tomhle vozítku jste v naprosté pohodě a pohodlí. Tohle vozítko není pro šílence a sebevrahy, to je vozítko pro fajšmekry a alespoň trošku myslící bytosti, které milují život svůj i těch ostatních.

0/0
9.3.2012 15:23

Milenius

Zůstatková hodnota

Pořád nechápu, proč tam figuruje zůstatková hodnota? Normální člověk si auto pořizuje za nějakým účelem a pokud ten účel neskončí, tak to auto by měl vyjezdit na hranici jeho životnosti a pak půjde na šroťák. Zůstatková hodnota je tedy 0.

Jo pravda, já zapomněl, tady se vlastně mluví o autech pro kravaťáky, kteří ho nemají za účel odvozu, ale jako prezentaci své hloupé image, takže potřebují každé 3 roky nové. Sorry, zapomněl jsem, že se u nás už nic moc nedělá, jen přesouvají papíry sem a tam.

+1/0
8.3.2012 7:06

.zq.

Re: Zůstatková hodnota

lidi si udržují vozový park v určité úrovni, na kterou mají. Ti, co si kupují auta nová, se jich většinou do 4 let zbavují, jiní si zas kupují auta 5 let stará a po pár letech je zase posílají dál. Nedovedu si představit člověka, který si koupí nové auto a po 15 letech se s ním loučí na vrakovišti.

0/0
9.3.2012 0:21

Pingu2000

Re: Zůstatková hodnota

Já mám třeba auto už sedm let a slouží dobře, pokud bude jezdit, nevidím důvod ho prodávat (navíc pod cenou). Kupoval jsem si ho pro nějaký účel a to ono plní, pokud bych musel vozit skříně, to bych si koupil jiné, ale pro rodinu mi to bude vyhovovat pořád...[>-]

0/0
9.3.2012 14:12

superkutil

Není výhodnější si auto půjčit?

Vše se odvíjí od najetých km za rok a poklesu ceny. U nového auta většinou první 3 roky převažuje pokles ceny, další 3 roky cena paliva, pak může přijít cena oprav. Dříve jsem kupoval ojetiny. Tak 3 roky staré a měl je 7 let. Ale teď najedu 30-50tis.km za rok a to už řešit ojetinou nejde. Většina aut totiž nevydrží víc jak 200tis.km, pak začnou být poruchová a nebezpečná. Takže musím brát nová. A to mě vydrží tak 6 let a náklad na 1km včetně paliva je cca 10-20Kč. To už je ale cena levnějšího taxi. Takže teď ve firmě místo dalšího auta používáme taxi za 16Kč/km. :-)

0/0
7.3.2012 15:49

Honza25

Re: Není výhodnější si auto půjčit?

Ja jsem si spocital, ze bez nakladu na beznin by me vyslo auto na 50tis rocne (pojisteni + servis + znamka + ztrata hodnoty). A protoze jezdim jednou za cas, vyplati se mi auto pujcit. Na cely vikend za 2500 a je to bez starosti. A pujcim si to, co zrovna potrebuju. Az "propujcuju" za rok vic nez 40 tisic, nebo budu linej, tak si auto poridim.

0/0
8.3.2012 10:42

Kulhánková, dcera

Re: Není výhodnější si auto půjčit?

Jasně, ten taxikář si totiž neumí spočítat svoje náklady a dotuje vaši firmu, že? ;-)

0/0
9.3.2012 8:40

VLDX

Zajímá mě cena dílů z druhovýroby ne servis

A po přezkoumání zjistíte, že díly např. na Renault Clio stojí podobně jako díly na Renault Laguna. Servis značkový neřeším u ojetiny to nemá moc smysl a dělám vše přes garážníky. Chci vidět, kdo pojede s ojetinou do značkového servisu za nehorázné peníze.

0/0
7.3.2012 13:42

pk08

pravda

mě se líbí poslední odstavec-po UPLYNUTÍ ZÁRUKY se majiteli tkz.protočí panenky-všichni už jenom ze zásady dělají max.kvalitu;-D nové auto na osobní spotřebu je max.úlet ve všech směrech

0/0
7.3.2012 9:29

FrantaVazoun

Jste buzeranti

...řekl Lenin a šel spat

+1/0
6.3.2012 18:45

S-Tony

2 čisté mzdy

Já kupuju auta za dvě čisté mzdy a když vydělím cenu vozu, počet km co jsem najel a náklady na benál a pojistku,opravy, tak se pořád véjdu do 4 kč za km. A to tam počítám i cenu vozu.

+1/0
6.3.2012 15:09

kamaraddodeste22

jedinym resenim je KIA

levne, spolehlive. skodovky jsou naprosto cenove mimo.

+1/0
5.3.2012 16:08

salmen

spotřeba je důležitá

Mám R meg. 1,5 Dci a spotřebu s lehkou nohou 3,9 l/100km naftu kupuji za dnes(26,2) 1km mne stojí 1,02kč průměr na pořízení a opravy mne dnes vychází na 1,35 (vedu si záznamy) celkem tedy mne km stojí 2,37

Může mi někdo napsat, zda je lepší benzín nebo nafta? 8-o

0/0
4.3.2012 20:35

ajsmen

Re: spotřeba je důležitá

řek bych že nejlepší je nemít Megana....

+2/0
5.3.2012 14:58

DrPrHrBr

Re: spotřeba je důležitá

Jak dlouhé období postihují tvé záznamy?

0/0
5.3.2012 21:41

Tinntin

Re: spotřeba je důležitá

Dobrý den, zaujala mne Vaše kalkulace provozu vozidla. Rád bych Vás zaměstnal za  100 000 kč/měs. Pracuji totiž jako správce vozidel a kalkulce provozu mne vychází  dle skutečnosti na cca 7 kč/km.

0/0
5.3.2012 22:17

martin2580

Re: spotřeba je důležitá

7kc je moc, mame auta u BUssiness lease a vyjde to na min.... Samozrejme zalezi na tride. Pouzivame OII, Mondea a Passaty. Jen Passaty lehounce prekracuji. Jinak o hodne nize.

0/0
5.3.2012 22:33

lojzicekodvedle

Re: spotřeba je důležitá

staci nakupovat nektere nahradni dily mimo origos servis usetrite stovky tisic.ja treba do vw nebo audi znackoveho vozim svuj olej,filtry.Vzdycky cumi servisaci a nereknou ani popel.Za litr oleje uctuji treba v audi 814kc long life castrol,ja ho kupuji za cca 180kc litr.Potrebuji ho 10 litru. 6 litru jenom uspora na pitomem oleji.To same filtry.

0/0
5.3.2012 22:46

superkutil

Re: spotřeba je důležitá

Důležitá je pořizovací cena,cena paliva x spotřeba a náklady na servis. Pokud seženu benzínové auto za hubičku, tak klidně beru benzínové. ;-D

0/0
7.3.2012 15:53

ekure

jedině mně naštvou

pořídila jsem si "Favorita" za 6tisíc na inzerát u Kauflandu. Mám jej 7rok, a nebojím se nákladů.Když mi jej někdo ukradne, nebo zruší, tak mně [] šíleně, ale fakt šíleně naštve. Navíc - někdo mi jej objel korunou, - asi mi závidí můj skvělý vůz, který opravdu jen nestojí před domem, ale jezdí.Když si spočítám MHD pro mně. psa , 10leté dítě, tak jsem zatím v klidu. Nebojím se, že ztratí cenu - de facto ji má jen pro mně.A to je fajn. Ne?;-D;-D

+4/0
4.3.2012 17:30

Rada.K

Re: jedině mně naštvou

Ve Favoritu bych se nejvíc bál toho, že do mě někdo ťukne.

+1/0
4.3.2012 21:53

WIFI

Re: jedině mně naštvou

pokud s ním jezdí po městě, neviděl bych otázku bezpečnosti jako problém.

+1/0
5.3.2012 8:09

Rada.K

Re: jedině mně naštvou

Pokud vás nabourají z boku v rychlosti dejme tomu 30 km/h (to se může ve městě stát v pohodě), je podle mě šance na přežití lidí na nabourané straně minimální.

+1/0
5.3.2012 17:35

Mr. Dalby

Re: jedině mně naštvou

Pokud vás přejedou, když jdete pěšky po chodníku, tak taky možná nepřežijete...

Jde o pravděpodobnost. Kdybychom uvažovali, co všechno "by se mohlo stát", nevylezeme z postele.

0/0
5.3.2012 19:21

Rada.K

Re: jedině mně naštvou

Pravděpodobnost, že Favorita někdo nabourá z boku, je o dost vyšší než že vás někdo srazí na chodníku. Na přechodu je třeba dávat pozor a neskákat pod rozjeté auto. To se dá docela dobře zvládnout. Zabránit nárazu z boku je těžší, resp. řidič to nemůže příliš ovlivnit.

Zrovna vybírám auto a na náraz z boku se docela zaměřuji. Crash test na náraz z boku se provádí při rychlosti 50 km/h zatímco test nárazu zepředu se provádí při 64 km/h a navíc jen na polovinu auta. Pokud vás někdo narazí z boku a pod úhlem, budou následky ještě horší než jsou v testech (a v těch by Favorit zcela jistě velmi pohořel).

Ve městě je boční náraz pravděpodobnější než jinde. Máme docela přísný finanční limit a tak možná slevím z bočních airbagů, budu to ale dělat vyloženě nerad.

0/0
5.3.2012 20:14

mladej.milionar

Re: jedině mně naštvou

rozhodně neslevujte, život máte jen jeden !!!!

+1/0
5.3.2012 22:00

Rada.K

Re: jedině mně naštvou

I v 6-7 let starém autě se dvěma bagy budu mít výrazně vyšší šanci na přežití než v tom Favoritu. A při troše štěstí k tomu nárazu z boku ani nedojde.

0/0
5.3.2012 22:13

Kulhánková, dcera

Re: jedině mně naštvou

... takže by stačil i ten fankl, žejo.

0/0
6.3.2012 9:28

mladej.milionar

Re: jedině mně naštvou

Co je to za auto, že ve věku 6 let nemá alespoň 4-6 pytlů? Vždyť 4 už byl standard u lepších aut 12-13 let starých.

0/0
6.3.2012 12:49

Rada.K

Re: jedině mně naštvou

Ford Fiesta, Hyundai Getz, Renault Thalia a spoustu dalších. A třeba i aktuálně prodávaná Octavia Tour má dva airbagy a pokud se nepletu, není možné objednat si další ani za příplatek.

Jinak je pravda, že některá lepší auta měla 4 pytle i víc už před více než deseti lety.

+1/0
6.3.2012 17:55

Rada.K

Re: jedině mně naštvou

Ročně se stane v ČR kolem 70 tisíc dopravních nehod. Při každé nehodě jsou přítomna dejme tomu dvě auta (někdy jen jedno a chodec, jindy jde o hromadnou nehodu na dálnici). To máme 140 tisíc nabouraných aut ročně. A to (pokud se nepletu) jde jen o nehody při kterých byla přítomná policie. Celkově jezdí (podle registru, reálně to bude méně) nějakých 5 mil. aut. Za 10 let je nabouráno velmi přibližně téměř 1,5 mil. automobilů.

Pokud tedy jezdíte nadprůměrně, je velmi pravděpodobné, že budete mít během aktivního řidičského života jednu nebo více nehod. Já už jsem si to doufám vybral. Během dvou let jsem měl tři nehody, vždy se jednalo o cizí zavinění. Většina známých měla alespoň jednu nehodu, policie ji většinou nešetřila.

Přepočet na mrtvé také není až tak radostný.V průměru zemře na silnici ročně dejme tomu 700 lidí. Dnes je běžné jezdit autem od narození do smrti,dejme tomu třeba 75 let. 75 x 700 = 52 500. Během doby po kterou jezdíte autem zemře přes 50 tis. lidí.To není zrovna málo!

0/0
5.3.2012 20:53

Kulhánková, dcera

Re: jedině mně naštvou

50 tisíc lidí zemře při autonehodě. Dalších sedm a půl milionu zemře jiným způsobem.

+1/0
6.3.2012 9:18

Rada.K

Re: jedině mně naštvou

Autonehoda může život výrazně zkrátit a pokud máte děti nebo někoho jiného, kdo je na vás závislý, není to zas až tak fajnový konec.

Další hrozbou jsou vážná zranění a zranění s trvalými následky. Lidí, kteří mají následky po autonehodě, nebo jsou dokonce přímo invalidní, je ještě mnohem více (kolik to bylo si už nepamatuji, byl to ale rozhodně několikanásobek).

0/0
6.3.2012 17:49

Kulhánková, dcera

Re: jedině mně naštvou

Od toho je pojištění.

0/0
9.3.2012 8:43

Rada.K

Re: jedině mně naštvou

Pojištění děti nevychová. Navíc je jednoznačně lepší mít pojištění a nehodu přežít bez vážných následků než být zraněn a dostat spoustu peněz z pojištění.

0/0
9.3.2012 18:11

milmil

Re: jedině mně naštvou

Máte pravdu,plus desítky tisíc zraněných, když do toho započítáme několik bilionů , které do automobilismu stát za tu dobu naleje, tak zjístímě že jsme vlastně ve válce. Ani amici ve vietnamu neměli takové ztráty a náklady(přepočteno na obyvatele). Přesto budem dál prohlašovat, že se to děje vzajmu naše dobra a pokroku :-/.

0/0
6.3.2012 19:38

Kulhánková, dcera

Re: jedině mně naštvou

No, ale vy se napřed vrátíte do školy a naučíte se psát, jo?

0/0
9.3.2012 8:42

T-72 M4CZ

Re: jedině mně naštvou

mě naboural před 11 lety Favorita jeden šmatlák skoro čelně v cca 30 km/h rychlosti , vylezli jsme z toho sice po svých , ale Favoš šel do šrotu. A pojišťovna mi tehdy dala necelých 20 000.

0/0
5.3.2012 19:44

Rada.K

Re: jedině mně naštvou

A to jste v tu chvíli stál nebo jel?

0/0
5.3.2012 20:16

pk08

Re: jedině mně naštvou

pozor na srážku s cyklistou-nemáš polštáře

0/0
7.3.2012 9:30

jirspi

Co tady řešíte

Zkrátka kdybyste byli schopni to v okamžiku toho auta všechno vyčíslit a spočítat, tak jste jezdili 5 Kč za kilometr ...

0/0
4.3.2012 16:06

Rada.K

Re: Co tady řešíte

To spíš za víc.

0/0
4.3.2012 21:54

T-72 M4CZ

Re: Co tady řešíte

No já myslím , že když ti firma na cesťák proplatí 5,50 na km ( nevím přesně , kolik je to dnes) tak ví , proč to dělá a určitě na tom neprodělá ...

0/0
5.3.2012 19:47

Rada.K

Re: Co tady řešíte

Sazbu opotřebení stanovuje Ministerstvo dopravy (pokud se nepletu) a ta sazba podle mě vcelku odpovídá (je to samozřejmě nějaký průměr, pokud pojedu na služebku ve Škodě 120, jistě na tom vydělám, naopak ve velmi drahém autě mohu prodělat).

0/0
5.3.2012 20:19

mladej.milionar

Re: Co tady řešíte

sazba je 3.70,-/km (amortizace) + palivo. U starších aut se může vyplatit, u nových aut střední třídy ani omylem.

0/0
6.3.2012 12:52

m.bizon

Re: Co tady řešíte

Já si vedu evidenci a vychází mně na 1 km 6,5 Kč se všemi poplatky za rok provozu.

0/0
6.3.2012 14:00

WIFI

pneu

nevím co řeší pneu. Na zimu užší pneu, třeba 14 ´´ , na léto širší, 15 nebo 16 ´´

0/0
4.3.2012 11:25

Thor Steinar

Re: pneu

To co píšeš není šířka, ta se udává v mm ne v palcích. Už jste viděl na autě od nižší střední třídy výše 14' pneu??? Já mám na auto povolený nejmenší 205/55/16. A to je nižší střední třída. To co píšeš je leda tak na Monstra

;-D

0/0
4.3.2012 11:47

WIFI

Re: pneu

vím, trochu neštastně jsem se vyjádřil. Na zimu užší pneu (lepší záběr na sněhu) a zároveň menší průměr (levnější).

0/0
4.3.2012 13:36

fujojte

Auto není investice

kupte si takové, které se vám líbí a je pokud možno bezpečné :-)

+3/0
4.3.2012 7:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.