Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První svezení ještě před premiérou v Česku: parádní Subaru XV

Mezi prvními v Česku jsme mohli otestovat nové malé SUV legendárního výrobce čtyřkolek. No, ono to ani SUV není, karoserii má jako klasický hatchback nebo malé kombi, ale veze ji pěkně vysoko nad silnicí nebo polní cestou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vosiczka

Design...

Pláč nad designem Subaru je slyšet často, nicméně - je to Subaru. Výrobci "běžné konfekce" se musí snažit ve velmi širokých řadách konkurence. Protože jejich auta mají většinou velmi podobné vlastnosti, mohou designem "zabodovat" a předstihnout ostatní. Zákazník pak srovnává a když vidí, že výkon, spotřeba a další parametry jsou stejné, vybere nakonec očima. Jenže klienti Subaru jsou někde jinde a nehledají běžnou techniku v pohledném balení - prostě chtějí Subaru.

0/0
17.3.2012 15:23

MartyKO

Porovnání cen

Porovnávat cenu benzínu s automatem proti ceně nafty s manuálem je fakt hodno křišťálové lupy. To by bylo tak těžký porovnat srovnatelný verze? Vždyť jen oželení toho automatu srazí cenu ve stejný výbavě o 50 tisíc.

0/0
5.3.2012 21:57

velitel mesta bugulmy

Až tahle firma jednou najme nějakého designéra na zevnějšek a propustí ty trestance, co jim navrhují interiéry, tak si Subaru koupím. Je ale fakt, že tohle si říkám už 10 let. Snad se toho dožiju.

0/0
2.3.2012 23:40

volic pravice

mel jsem moznost se v XV svezt

jizdni vlastnosti velice dobre, design se me osobne take libi jen velikost kufru je pro me nedostacujici. ale provedeni 2.0 benzin s prevodovkou CVT je naprosto uzasne tech 110kW je plne dostacujicich, neni to na zadne zavodeni ale louda to take neni. zacinam o nem uvazovat jako o vozidle pro manzelku, na rodinne jizdy mame vetsi auto (take 4x4 ale bohuzel ne od SUBARU)

0/0
2.3.2012 10:20

kosobecny

Re: mel jsem moznost se v XV svezt

try forester :)

+1/0
2.3.2012 11:38

mi_golem

škoda, že s tím nepřišli dřív

tohle bych si koupil, mám normální provedení a ten podvozek je pro moje účely  nízko, takže škrtám spodkem, mám  pro jistotu i spodní kryt motoru, v garážích jsem trochu ohobloval i prahy, jsou dost nízko. Ale jinak to auto sedí , jak přibité a na dálnici to drží stopu velmi dobře i při vyšších rychlostech a větru. Myslím , že tohle provedení je hodně dobré, pro většinu lidí je zbytečné, aby používali težké a žravé off-roady .

0/0
2.3.2012 10:06

Věrný sluha pana Hraběte

jako chápu že subaru má kvalitu jinde

ne-li že nemá přímo konkurenci, ale ten design jejich aut to je fakt k pláči :-/

+2/0
2.3.2012 4:52

kecálek reloaded 2

Re: jako chápu že subaru má kvalitu jinde

Pravda je, že Subaru evropskému oku lahodícím designem nikdy neoplývalo. Snad jediné trošku povedenější auto je verze Forestera před faceliftem. Ale to možná píšu jen proto, že ho sám mám - mám už druhý Forester - teď r.v. 2007.

Je pravda, že když jsem v roce 2000 hledal auto 4x4 s větší světlou výškou a solidním kufrem, od Subaru mě odrazoval právě design. Nakonec po zvážení všech pro a proti jsem uznal, že v pro mně cenově dostupném segmentu nemá Forester konkurenci. Zatím jsem nenarazil na auto, které by mě přinutilo ten názor změnit.

0/0
2.3.2012 7:05

Sanjuro

Re: jako chápu že subaru má kvalitu jinde

já bych ještě připojil legacy/outback předchozí generace - to mi přijdou jako nenápadně elegantní auta...narozdíl od genetrace současné, které nemůžu přijít na jméno

+1/0
2.3.2012 7:20

kosobecny

Re: jako chápu že subaru má kvalitu jinde

A to se vám nelíbí imprezy od roku 1999? teda ty těsně před faceliftem až vlastně do 2011? Podle mě jsou všechny moc pěkné, až na ty poslední hatchbackové.

0/0
2.3.2012 11:39

stefi_ul

Re: jako chápu že subaru má kvalitu jinde

jenze impreza je pouze 4x4 ... Impreza byla "dizajnove" krasna, ale do terenu to nebude... Forester a Outback je uz jina. Lahodny oku to neni. To neni ani Defender. Ale s pruchodnosti terenem se neda s nicim srovnat.

Tohle XVcko nevypada ale tak uplne spatne. Ano, ty moderny pitvoreniny vypadaj vsechny stejne. Pokud ale budeme chtit neco do "lehciho" terenu, tech voleb moc nebude.

Subaru, narozdil od tech Yetin a podobnych radoby terennich SUV, ma se 4x4 velkou praxi a staly pohon s mezinapravakem je neco uplne jinyho, nez ty novy nezavislovky. Nicmene... videl sem na vlastni oci LR Disc3 a to co zvladnul na hladkejch silnicakach, to sem cumel...

https://picasaweb.google.com/stefi.frontera/MohlenickeLomy19Listopadu2011#5677142742855559602

0/0
5.3.2012 15:57

katano

Subaru ? ? ?

Auto od výrobce jako je Subaru, který nemá minimálně 100 letou tradici - zásadně NEKUPUJI  ! ! !

         PS : Subaru bych nechtěl ani ZADARMO :-P

0/0
2.3.2012 0:22

Big-Dog

Re: Subaru ? ? ?

která automobilka má delší tradici s pohonem 4x4 ?

0/0
2.3.2012 0:31

katano

Re: Subaru ? ? ?

Delší tradici 4 x 4 má naše TATRA.

         PS : když se v Kopřivnici vyráběli před 100 lety automobily, tak JAPONCI jezdili na prasatech a mulách. :-P

0/0
2.3.2012 1:15

kecálek reloaded 2

Re: Subaru ? ? ?

První osobní vůz Tatra - Tatra 10 byl vyroben v roce 1923 a nebyl 4x4 ;-D asi by jste se měl něco doučit

0/0
2.3.2012 7:07

ziiv

Re: Subaru ? ? ?

Chlapce, podle vyjadrovani a vedomosti mam pro tebe jednu radu: mazej driv spat!  Hned rano totiz: skola vola. Az se poradne doucis matematiku (viz tech 100 let posunu) a prectes si neco o 4x4 (nejen Audi je prukopnik) a hlavne: az vyrostes, tak se vrat k diskusim. Zatim tady jen meles pitomosti.

+1/0
2.3.2012 7:56

ziiv

Re: Subaru ? ? ?

to bylo samozrejme pro Katana

0/0
2.3.2012 7:57

Big-Dog

Re: Subaru ? ? ?

ty kecale a Saab má 100 letou tradici ?

0/0
2.3.2012 0:48

katano

Re: Subaru ? ? ?

NEMÁ.

    PS : dobrou noc. :-P

0/0
2.3.2012 1:16

ghan-buri-ghan

Jejda

to je ale hnus! Ale auto to může bejt dobrý, to neřikám nic.

0/0
1.3.2012 17:08

Andee in Red Book

Re: Jejda

Asi tak, předražená vobluda, kterou nezachrání ani to, že je to Subaru Rv

+2/0
1.3.2012 22:09

Ynhoj

Subaru

Mám Justy ala Swift a jsem spokojenej...A tohle Subaru se jim také povedlo, jen škoda tho kufru,ale jinak pěkný auto!

+1/0
1.3.2012 16:49

Podrazza

Hodně chvály smrdí

Nějak mi poslední dobou začínají články na idnesu zavánět reklamou, ale čekat od bulvárního webu nějakou opravdovou recenzi by asi bylo příliš. Počítám, že s těmi lesníky je to recese, ti by po něčem takovém rozhodně nesáhli. Spíš to vidím jako další nákupní vehikl pro drobné blondýny aby mohly s přehledem otloukat všechno kolem na parkovištích u OC.

+5/0
1.3.2012 16:23

jjeffrey

Re: Hodně chvály smrdí

Ad ty "blondyny na parkovisti" - nejak nechapu. Zjisti si nejdriv rozmery vetsiny modernich SUV a pak neco plkej :-P

Jasne, ze jsou i velikansky SUV, s kteryma se blbe parkuje, ale drtiva vetsina dnesnich "bestselleru" je ve skutecnosti treba mensi nez Mazda 6 nebo Superb.

0/0
1.3.2012 16:35

homat

Re: Hodně chvály smrdí

Už jste někdy řídil Subaru?

0/0
1.3.2012 20:25

ziiv

Re: Hodně chvály smrdí

R^ - jo jo a o tom to je

0/0
2.3.2012 7:58

Podrazza

Re: Hodně chvály smrdí

Tohle ještě ne :)

0/0
2.3.2012 8:14

lordlord

.

Když jste ho jako první otestovali v Česku, proč je test uveřejněn 3 týdny po autotipu?

+3/0
1.3.2012 15:06

kosobecny

Re: .

;-D to víte je to těžké :)) asi to zapomněli pověsit na web :D

0/0
1.3.2012 16:32

stefi_ul

Re: .

protoze nez to dislektit napise, chvili to trva ;-D

0/0
5.3.2012 15:44

oykaxpoi

CVT - continuously variable transmission

Tuhle převodovku mám v Puntu, teda není podélně uložená, ale musím říct, že funguje perfektně. Má na sekvenci dokonce  7 pseudorychlostí někdy dokonce řadím po dvou, protože jsou fakt krátké, tím, že je jich tam tolik..

0/0
1.3.2012 15:05

Winston1984

Re: CVT - continuously variable transmission

Souhlas , já ji mám v Dodge Caliber "jen 6ti kvalt"  a je to parádní ježdění.  Trochu nechápu co to tu píšou o zvucích od převodovky,  já osobně ani "nevim" že tam je , natož abych ji slyšel.

0/0
2.3.2012 7:51

oykaxpoi

Re: CVT - continuously variable transmission

psatel má zřejmě na mysli zvuk motoru při zrychlení.

Pokud se totiž dupne na plyn, otáčky vystřelí nahoru a vozidlo začne plynule zrychovat - za stejných otáček..

takže splašený vysavač možná, to ale není převodovkou, ale řidičem a stylem jeho jízdy..

+1/0
2.3.2012 10:58

kubek

...

ford focus?!

0/0
1.3.2012 15:01

quagaar

Re: ...

:-)

0/0
1.3.2012 15:48

jjeffrey

Co to je za hnus?

Kdo proboha navrhnul ten zadek? Vetsi hnus uz jsem dlouho nevidel, zadnej lad, jak kdyby nekdo nahodne poskladal jednotlivy prvky k sobe 8-o

A co ten kufr? To kdyz tam budu chtit neco nalozit, tak abych nekde sehnal jesterku...

Tohle se teda soudruhum z Japonska opravdu nepovedlo, nicej Imprezu cim dal vic...

+6/0
1.3.2012 14:55

Big-Dog

Re: Co to je za hnus?

pán je znalec , asi majitel nějakého korejce.;-D

0/0
1.3.2012 18:01

jjeffrey

Re: Co to je za hnus?

pan je majitel mazdy 6 :-P

0/0
1.3.2012 19:05

B-25

Re: Co to je za hnus?

:-PRv

0/0
1.3.2012 20:33

jjeffrey

Re: Co to je za hnus?

;-D

0/0
1.3.2012 22:01

Big-Dog

Re: Co to je za hnus?

pokud máš náhon 4x4 nebo zadokolku tak hrana kufru bude vždy vyšší než u předokolky která má zadní nápravu jednoduchou

0/0
2.3.2012 0:35

jjeffrey

Re: Co to je za hnus?

To je jasny, ale tady mohli nejak snizit tu hranu, vzdyt to je sileny.

0/0
2.3.2012 8:19

Winston1984

Re: Co to je za hnus?

Hnus který se mi líbí více než celá produkce Říšského koncernu , fordu, žabožroutů a nevim čeho všeho. O jízdních vlastnostech Subaru kontra konkurence není třeba diskutovat.

Nemít svého Američana (s Japonskými kořeny)  klidně si tohodle Žaponce koupim.

0/0
2.3.2012 7:55

JavorMagor

NOVINARI, prosim vas, nepiste o vecech, kterym nerozumite...

Lineartronic

V roce 2009 představila automobilka Subaru novou bezestupňovou převodovku s názvem Lineartronic. Nová převodovka funguje na principu variátoru, a podle vyjádření automobilky se jedná o celosvětově první CVT převodovku s podélným uložením určenou pro sériové vozy se stálým pohonem všech kol.

0/0
1.3.2012 14:28

JavorMagor

Re: NOVINARI, prosim vas, nepiste o vecech, kterym nerozumite...

Proti funkčnosti CVT nelze mít výhrad: reaguje svižně a díky plynulé změně rychlosti vůbec necítíte, že se to stalo.Zdroj: http://auto.idnes.cz/prvni-test-v-cesku-paradni-subaru-xv-je-male-i-nejvyssi-pgj-/auto_testy.aspx?c=A120228_200151_auto_testy_fdv

0/0
1.3.2012 14:30

JavorMagor

Re: NOVINARI, prosim vas, nepiste o vecech, kterym nerozumite...

kdyby to nekomu jeste nebylo jasne  ...

http://www.youtube.com/v/EI1-7WznrWc&hl

0/0
1.3.2012 14:37

Winston1984

Re: NOVINARI, prosim vas, nepiste o vecech, kterym nerozumite...

Jestli to že to funguje blbě nebo divně není tím, že toto je variátor s tažným řetězem. Momentálně nejlepší a nejtrvanlivější CVT dělá Japonská firma Jacto - používá tzv. tlačný segment - což znamená, že k přenosu síly používá řemen složený z kovových segmentů, které na sebe tlačí místo aby se tahaly jako v případě řetězu. Tato převodovka se pak dává do X značek - Mitsu, Dodge,  tuším že Suzuki ...

0/0
2.3.2012 8:03

Rubik1

Re: NOVINARI, prosim vas, nepiste o vecech, kterym nerozumite...

Správně. A majitelé těchto nových Subaru s převodovkou Lineartronic ji přezdívají "rubber band transmission" neboli "převodovka z gumiček", asi pro charakteristický rozjezd, při němž necítíte, že by ten motor nějak zabíral. Pro sportovní jízdu je tedy lepší manuální převodovka.

+1/0
1.3.2012 16:26

Winston1984

Re: NOVINARI, prosim vas, nepiste o vecech, kterym nerozumite...

Ano, rozjezd moc necítíte, ale pohled na tacháč je už něco jiného. To v manuálu ani v klasickém automatu neuvidíte. Tak rychle opravdu žádná jiná převodovka neřadí.

0/0
2.3.2012 8:05

dedust2002

konecna

:-(

0/0
1.3.2012 14:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.