Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidičák+ proti disco nehodám má přilákat autoškoláky i do servisů

Statistiky dopravních nehod mají v posledních letech klesající hodnoty, nepříjemná čísla se ale objevují u nových a nezkušených řidičů. Do silničního provozu by je měl lépe připravit nový projekt Řidičák plus, který sází na kvalitnější výuku a svým absolventům nabízí i zajímavé bonusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Stratos

:-)

Každý ví, že řídit se naučí člověk především až v provozu. Právě díky takovým zkušenostem se každý může naučit více než, když mu ty zkušenosti jen ukazuje či vypráví. Držet se vpravo, hlídat si odstup a hlavně být v klidu.

0/0
10.3.2012 9:38

Zer0pd

+-

možná to není úplný špatný nápad aspoň nějaká snaha něco zlepšit, ale radši bych kladl větší důraz na kvalitu výuky např. proč škola smyků jen za odměnu? věc která by měla být povinná. Dále pravidlo zipu proč to autoškoly neučí? skoro  chápu že nějde naučit vše ale jěště by to chtělo trochu víc zatlačit v tom jak to fakt chodí v praxi. Když jsem slyšel jak to funguje ve Finsku tak jsem tomu ani nemohl uvěřit jak to mají promyšlený.

0/0
7.3.2012 14:58

Jan Kučera

kategorie 25+let?

Může mě někdo vysvětlit proč říkají o kategorii 25-34let jak to souvisí s článkem? V této době přeci člověk absolutnně není v situaci na které je zaměřena tato akce, mě je 24 a mám najeto cca 100tisic km, a co vím z mého okolí je to normální. s tím že během let 25-34 musím mít člověk zákonite mnohem víc najeto - to preci neni ani omylem nezkuseny ridic, ta akce je přeci zaměřené na mladší řidiče tak proč uvádí tento udaj je pro mě těžko pochopitelné. I nazev clanku se tyka "disco ridicu" takze lidi spise presne kolem 20let co maji ridicak nove, chcete snad tvrdit ze lide kolem triceti let jsou zacinajici ridici? to jsou snad lidi v nejlepsich letech na rizeni snad ne ? uz vyjezdeni ale zdravotne naprosto v poradku... pak to jde naopak zdravotne dolu... a to ze v zebrickach jsou prvni znamena spise to ze lide do 25let nemaji vlastni auto vetsinou, a to ze lidi od starsiho veku uz moc neridi auto... proto je podle me drvita vetsin ridicu mezi 25-50 a tak logicky kategorie 25-34 tolik...

0/0
6.3.2012 1:54

kubas_86

autoškola

taky si pamatuju, že hned prvni nebo druhou hodinu sme prolejzali auto, asi ne tak jako tady v servisu, ale když muj učitel zjistil,že k mechanice a elektrice mam blizko nechal toho.Jinak mi přide, že ty věky u těch nejhorších řidičů se pořad měněj, když sem před 7 nebo 8 lety dělal papiry, tak nejhorší řidiči, 18-25, a ted je to zas 25-35, koukam že podle statistik budu pirát až do smrti :)

0/0
5.3.2012 9:26

KarelV

S praktickými jízdami to bude asi bledé...

vraceli jsme se dnes ze sjezdovky - před námi vozidlo a v něm dvě ženy - pravým kolem stále moc blízko u kraje vozovky, prášilo to za nimi strašně !!! :-/ ... Jestli je někdo učil jezdit TAKHLE, tak potěš koště !!!  Rv

No, snad se časem i ty holky taky vyjezdí... ;-)

0/0
4.3.2012 17:15

cenzore_zdar

hoka huba, hole nestesti

Proste kdyz to nekoho zajima, staci rict a instruktor v autoskole rekne i ukaze cokoliv s autem ( na aute). Ja s tim nemel problem. Tohle je akorat PR autoservisu na budouci ridice

+2/0
3.3.2012 12:14

duch zavražděného iuose

hmm

ono se někdy blbě ptá, když vlastně nevíš o co jde, takže řekneš leda tak "ukažte mi prosím něco, zajímá mne to, ale nevím o tom vůbec nic". Líná huba, holý neštěstí platí spíš v případě, že víš na co se chceš zeptat

0/0
3.3.2012 18:29

steve78

Re: hoka huba, hole nestesti

Tak ono upřímě, pro uživatele stejně není moc co ukazovat. Co uvidíte po zvednutí kapotu u moderního auta? Kryt motoru, chladič a pár hadic. Na dnešních autech si průměrný uživatel vozidla nevymění ani žárovku. Ono se dá v podstatě říct, že pod kapotou ho zajímá jen to kam dolejt vodu do ostřikovačů a olej o zbytek se stará servis. Takže v autoškole by se měl krom výše zmíněného naučit ještě jak vyměnit kolo, jak si zkontrolovat pneu a brzdy. To jsem se v autoškole naučil i bez návštěvy servisu. Ten zbytek je pro většinu autoškol nanic, protože za dveřma servisu už si nic nepamatujou, protože je to prostě nezajímá.

0/0
5.3.2012 8:48

101010

Pane redaktore

když něco napíšete, přeětete to po sobě ještě jednou? Vypadá to že ne. Ten titulek je jak od žáka zvláštní školy !!!Rv

+3/0
3.3.2012 9:44

ufoun

Re: Pane redaktore

Taky jsem si nadpis musel precist nekolikrat, nez jsem ho pochopil. To "+" tam je hodne zavadejici na prvni pohled ;-) Mozek je mrcha :-)

0/0
5.3.2012 10:37

B_B_Lobo

asi by mne

atalo mnoho dukatu, kdybych tento novinarsky zprasek mel nalezite okomentovat... holt lupa je lupa

0/0
3.3.2012 5:18

CZMiki

Nadpis

Soutěžíte na lupě o nejretardovanější nadpis?;-D

+6/0
3.3.2012 0:35

lol

Častější nasazení kamerových systémů v obcích

Za poklesem nehod stojí častější nasazení kamerových systémů v obcích

;-D;-D

0/0
2.3.2012 23:44

josefl

Nehody

Zapřičiňuje hlavně nepřítomnost dopravní policie na silnicích. Když už tam je, tak nejvýše měří, nejlépe na přehledném úseku u cedule obec. Dnes mne jeden pitomec předjížděl na plné čáře před vrcholem stoupání, druhý v pravotočivé zatáčce. Naštěstí ten řidič co jel proti se uhnul, silnice byla poměrně široká. Obojí na silnici prvé třídy 1/37. Podotýkám, že jsem jel mimo obec a na tempomatu jsem měl nastaveno 98, takže jsem nejel nijak pomalu.

+2/0
2.3.2012 22:51

jan.banos

Re: Nehody

R^

na zaznamenání takových hrubých přestupků je třeba moc práce. a měřit rychlost by zvládla i opice.

0/0
3.3.2012 4:38

nepetr

Re: Nehody

To víte pro někho je je to pouhá buzerace jezdit podle pravidel a ti co to dělají jsou pro ně jen hlupácí a pořád motaj něco o ovcích:-/. Řidiče hovado zde poznáte podle první věty v reakcích na podobné články.

+4/0
3.3.2012 10:50

Ghost47

Re: Nehody

Jedna věc je dodržování pravidel, druhá věc je, že pravidla by se měla alespoň trochu krýt se zdravým rozumem. Věci jako 50 "proti hluku" na silnici pro motorová vozidla vedle letiště, cedule "konec obce" stovky metrů za posledním barákem a autobusovou zastávkou nebo kontrola zimní výbavy při 15 stupních nad nulou tohle dle mého názoru moc nesplňují. Navíc to vychovává lidi, co uvažují stylem "130 na dálnici - bezpečně, 150 - pirát a vrah" a pak vás za deště, kdy nevidíte pomalu ani mlhovky auta před vámi, tou "bezpečnou" 130 v klidu předjedou...

0/0
5.3.2012 15:18

nepetr

Re: Nehody

Jediný kdo mně předjíždí za mlhy a hustého, sněžení deště jsou právě řidiči vozidel nabitých elektronikou kteří mají dojem že jsou nesmrtelníRv

0/0
7.3.2012 20:45

pepinek

autoškoly

Je zájem, aby autoškolama prošlo co nejvíc lidí, protože: auto->pojištění->údržba->benzín->dálniční známka atd. Kalousci potřebují dph+spotřební daň :)

0/0
2.3.2012 22:19

nepetr

Re: autoškoly

No nevím. Jestli státem vydělané penize na DPH a spotřební dani na řidiči který pak roseká i když jen sebe. Zásah Hasičů, zásah vrtulníku atd. To by musel jezdit mimnimálně 5 let a pak se někde rozštípat. Naprostá většina čerstvých řidičů to zvládne daleko dřív a velká část jih při těhto nehodách umírá.  Jediný způsob jak tomu zamezit je zkušební doba minimálně 3 let pro "nové" řidiče. Během této doby trestat přestupky tvrději klidně i odebráním řidičáku na půl roku za překročení rchlostí třeba o 10  v obci a znovu tříletá zkušební doba. Patřím mezi lidi kteří řídili auto daleko dřív než dosáhli 18 let a můžu podle své vlastní zkušenosti říct že jsem jezdil tak jak už nikdy. I když šlo o rátké vzdálenosti máte strach aby vás neměmli důvod zastavit a přijít na to že nemáte za volantem co dělat. 5 let řízení bez papírů mne dostatečně vychovalo. Neříkám že dnes jezdí striktně podle pravidel, ale co uctívám je max. povolená rychlost což mladým řidičům a né jen jim absolutně nic neříká!!!

0/0
3.3.2012 11:04

steve78

Re: autoškoly

To funguje jako pojišťovna. Vybírá se od všech a to pak v pohodě pokreje sem tam nějaké plnění. Najdi si někdy kolik se vybere na spotřební dani z pohoných hmot a pak si porovnej kolik stály zásahy hasičů při odstraňování následklů nehod, jen nepatrná část. Několikrát víc se rozkrade při stavbách silnic a dálnic.

0/0
5.3.2012 8:51

lucky007

Autoškoly jsou dneska bída!

Mě je 19, udělal jsem si řidičák před rokem a pořád si nemyslím, že umím skvěle řídit. A myslím, že za to může trochu i autoškola. Náš instruktor byl diktátorský sebestředný ****, na kterého se nikdo nesměl na nic zeptat, protože tu spršku nadávek byste si nepřáli slyšet. Na dotaz, jak bych měl jen přes obtížnější křižovatku se semafory mi řekl, že ve městě taková není a ať držím hu*u a neřeším pi*oviny. Když jsem namítl, že to pak nebudu umět, on říkal, že mě neučí řídit, ale připravuje mě jen ke zkouškám! Takže takhle dneska fungují některé autoškoly... Rv A nejsem ten synáček, co má auto 120 kW od rodičů za půl mega! Makal jsem měsíce o víkendu v Tescu, abych si vydělal na malého Peugeota.

0/0
2.3.2012 19:46

net.Xtreme V.

Re: Autoškoly jsou dneska bída!

Já měl instruktora milého, ale stejně si nemyslím, že bych po autoškole uměl řídit kdovíjak skvěle, prostě těch praktických jízd bylo moc málo...

0/0
2.3.2012 20:02

petrik1960

Re: Autoškoly jsou dneska bída!

a co vám bránilo si jich koupit víc????????

0/0
3.3.2012 13:43

poterienko

Re: Autoškoly jsou dneska bída!

Mě je taky 19 :D. Stejně je, si myslím, si o sobě na silnici moc nemyslet. Btw ten výkon jsi trefil :D

0/0
2.3.2012 20:02

Patolog

Re: Autoškoly jsou dneska bída!

To byl on? http://www.youtube.com/watch?v=4gv6HLqnysw

0/0
2.3.2012 20:06

Rambo-x

Re: Autoškoly jsou dneska bída!

Jj,asi trochu vím o čem mluvíš,řidičák mám asi 6 roků,řidičské zkušenosti,no něco jsem najezdil,asi 80 000,není to vůbec moc a nemyslím si že umím všechno,a vím že v autoškole moc nenaučí,náš instruktor sice nebyl až takový nervák že by pořád řval,ale spíše byl hrozně flegmatický,to že jsme něco neuměli jej nezajímalo,a na otázku jak něco máme dělat většinou reagoval otřepanou odpovědí dělej podle vlastního svědomí

Pak jsme se domluvili s jedním kamarádem se škodou 120,na opuštěném letišti jsme namalovali čáry,a zkoušeli parkování,rozjezdy,do kopce rozjezdy s ruční bzdou atd,prostě vše co šlo na opuštěné ploše natrénovat......v křižovatkách prvních pár měsíců jsme museli doufat že jsme se tu teorii naučili dobře

Po autoškole jsem začínal ve 120tce,pak přibyl rapid 136 a teď jako spotřebáka octávku,rapida i 120tku pořád mám jako veterány

0/0
2.3.2012 21:46

Fefi

Re: Autoškoly jsou dneska bída!

Jak jste na letisti trenovali rozjezdy do kopce?

0/0
3.3.2012 12:14

Rambo-x

Re: Autoškoly jsou dneska bída!

Rozjezdy do kopce na rampě,tam byla taková akorát

0/0
3.3.2012 17:52

josefl

Re: Autoškoly jsou dneska bída!

Jsem poněkud starší. Autoškolu jsem dělal v rámci výuky ve škole. Traktor, osobák, náklaďák. Jezdili jsme v rámci výuky roj´k s traktorem, další rok s osobákem a náklaďákem. Jízd bylo poměrně dost, přesto mi trvalo alespoň rok, než jsem dostal vše do krve. Kromě pár odřenin (zajíždění do garáže, jenou nešikovnost na parkovišti) jsem nic nerozbil. Přesto tak jednou za dva roky přijdu o tisku a dva body. Za rychlost v obci. Protože najedu měsíčně okolo 4 tis km, občas mne změří a je problém. Ze zkušenosti vím, že když najedu 500 km za den, policii na silnici, kromě měření nevidím. Přitom kolikrát vidím takové prasečinky až hrůza.

0/0
2.3.2012 22:58

jan.banos

Re: Autoškoly jsou dneska bída!

Stačí dojet do jiného města, kde nejsou 1-2 pruhy ale 3-4 a už se řidič hůře orientuje, když musí čumět ještě po tabulích, aby věděl ve kterém má být pruhu. Mnohdy jsou cedule umístěné docela blízko před křižovatkou a přejíždění z pruhu do pruhu v silném provozu není příjemné.

Některé křižovatky navrhoval totální matlal, protože by začátečník měl problém bez přemýšlení projet.

http://m1.mapserver.mapy.cz/ophoto/16_855e000_7e52000

0/0
3.3.2012 4:54

Trýznitel démonů

Re: Autoškoly jsou dneska bída!

Je mi 35, najeto mam asi 250000 bez nehody a stejne si nemyslim, ze umim nejak skvele ridit...

0/0
3.3.2012 8:09

objektivny

Re: Autoškoly jsou dneska bída!

v autoškolách se řídit asi nikdo nenaučil... to je fakt jen o příprave, biflování pravidel a podobně... Ale ono to ani není možné... musela by se dělat roky...:-)

0/0
3.3.2012 11:28

poterienko

Ti mladí a nezkušení

IMHO je dneska problém v tom, že si nějaký floutek/fiflena udělá řidičák, ale buď nemají na ten životabudič motoru, nebo je nenechají rodiče vůbec řídit. Potom než se takový člověk vyjezdí, tak to trvá "dvacet" let.

Podle mne by měl každý začínající řidič jezdit co nejvíce, aby poznal, jak to na silnici chodí, že musí být opatrný, ale taky nesmí být posera.

Dopadne to tak, že má odježdíno za rok 500km, půjčí si táty auto a zboří ho na sněhu v první zatáčce, kde se pokouší s haťapkou driftovat.

0/0
2.3.2012 19:26

net.Xtreme V.

Re: Ti mladí a nezkušení

\pokud jde o mě, tak prostě je třeba, aby rodiče nebo zkušenější řidič se začátečníkem jezdil a najedil stovky a možná tisíce kilometrů, když člověk vyxpadne z autoškoly a po pár kilometrech jezdí sám ,tak ještě nezažil spoustu situací a je značné riziko, že bude reagovat špatně, začne mít zlozvyky a ne, že by dostal hned smyk  při první jízdě z hospody, ale dlouhodobě bude riskovat víc než ostatní a dost možná víc a víc, řekne si po pivu se mi jelo v pohodě, pojedu po dvou, řekne si tohohle předjedu, co mě bude nějakej dědek zdržovat a prostě veškeré rizikové chování plus čas plus špatná reakce na krizovou situaci a dopadne to bledě...

0/0
2.3.2012 19:32

poterienko

Re: Ti mladí a nezkušení

Ono taky záleží, jaké má člověk rodiče. Pokud jsou to řidiči typu Lidl, kostel a Tesco, tak na něj budou akorát křičet, co furt blbne :D. Já jsem po autoškole dostal na používání firemní Fabii HTP s brutální silou 60 koní. Nikdo se mnou nejezdil a musel jsem se vyjezdit sám (kromě přítelkyně jako spolujezdce). Myslím si, že s tou pomalou plečkou to byla dobrá škola "života". Poznal jsem, kde to má limity, a kdy se mám raději schovat za kamion, než nutit protijedoucí úhyby do pole.

0/0
2.3.2012 19:39

pepinek

Re: Ti mladí a nezkušení

se mnou otec ze začátku jezdil a bylo to perfektní(mám papíry 4 roky), byl jsem rád za to, když mě na něco upozornil a já to nebral jako nějaký útok na mě, prostě jsem naslouchal zkušenějším. U nás se tak blbě jezdí, že to není ani možné (kolona na dálnici, jede se 70 a zezadu mě blboun vyblikává, ale že přede mnou je x km kolona ho netankuje...) mohl bych pokračovat.

0/0
2.3.2012 22:17

poterienko

Re: Ti mladí a nezkušení

No tak pokud je tak uhnout, tak uhnu ne? Kor když člověk jede v levém pruhu.

0/0
3.3.2012 9:43

CarlitosCZE

.

To nepomůže. Když je někdo nezodpovědný namachrovaný hlupáček, co si s mokrýma papírama myslí, že je králem silnic, tak na tom nic nezmění ani návštěva servisu. Pokud to taková prostá duše napere do stromu, tak je to víceméně v pořádku, bohužel se sebou často veme někoho nevinnýho...:-/

0/0
2.3.2012 19:25

Bijec modrých zlodějů II

Nestačilo by jim říct ať používají mozek ?

?

0/0
2.3.2012 17:31

Junqueira

...---...

kdyz vidim dneska ty mlady, tak uz vidim, jak se vsichni hrnou na praxi do servisu. Damicky by se tam uspinily a "frajerum" s rozkrokem u kolen je to uplne volny. Si radsi pudou dat nejaky lafe

+1/0
2.3.2012 17:28

Bijec modrých zlodějů II

Re: ...---...

R^R^R^

0/0
2.3.2012 17:31

Petrbuk

Moc tomu nerozumím

Jak pomůže znalost konstrukce k omezení nehod mladistvích? Já mám jen Škodu Octávii, ale sám si na ní nesním vyměnit vůbec nic, tedy mimo žárovek v kufru a zadních světel. 

Ty smrtáky jsou (a je i ve článku uvedeno) že mladí a nezrušení vyrazí na nějakou zábavu v sousedním městě nebo vesnici a na zpáteční cestě v noci potom bourají na uzkých a špatně čitelných okreskách buď po vlivem adrenalinu, nebo alkoholu. Obávám se, že znalost konstrukce by těm mrtvím rozhodně nepomohla :(

Omlouvám se redakci, ale tohle je hloupá reklama na nesmyslné služby.

0/0
2.3.2012 17:21

Rokba

Re: Moc tomu nerozumím

Třeba jim dají za domácí úkol vyměnit rozvodový řemen, a tím pádem bude jisté, že jejich rodinný kočár již nikdy na cestu nevyjede.;-D

+1/0
2.3.2012 17:30

Rokba

Praktická výuka v autoservisech...to se odkopali?

Pomineme-li , že příští rok konečně skončí zkouška z kontrukce a údržby pro skupiny B a A, tak bych i tak chtěl vidět ty klienty autoškol, jak se hrnou na výuku do autoservisu.... To je mimo realitu, průměrného uživatele auta opravdu nezajímá, co je pod kapotou, nota bene tam dneska je vidět stejně jen plastový dekl. U mě v autoškole když se přihlásí do kurzu 20 lidí, tak na začátku na dopravní předpisy chodí všichni. ale jak začnu přednášet konstrukci, tak zbyde 4-5 nejvěrnějších, a ostatní se našprtají otázky doma ze skript a mají od toho anachronického nesmyslu pokoj.

0/0
2.3.2012 15:27

JavorMagor

Re: Praktická výuka v autoservisech...to se odkopali?

v dobe, kdy si na aute nevymenite sami ani zarovku a dokonce i k vymene pneumatiky se zhusta vola asistencni sluzba, tak s tim nezbyva nez souhlasit. To bude zas nejake hura akce s mizivym praktickym dopadem.

Asi neco podobneho, jak akce ministerstva zivotniho prostredi, ktere zaplatilo terenni jeep tahajici po ostrave prives s billboardem na ochranu ovzdusi. To ze ten jeep celou dobu bezucelne prdel centrem, smrdel, viril prach a brzdil provoz patrne nejaky ourada uz nedomyslel RvRvRv

0/0
2.3.2012 15:36

net.Xtreme V.

Re: Praktická výuka v autoservisech...to se odkopali?

žárovku vyměníš, ale občas to trvá klidně půl hodiny, vážně nechápu, proč je ta ktěžké udělat lehkou výměnu žárovek a baterky (a doplňování vody destilované, do ostřikovačů a oleje), to je tak vše s čím běžný uživatel může přijít do styku bez toho, aby potřeboval servis. Jinak já na světla skoro rezignoval a když se blíží návštěva servisu, tak je nechám udělat i tyhle drobnosti, oni si naúčtují pár korun za práci a já mám pokoj...protože fakt vyměňovat některé žárovky je za trest...

0/0
2.3.2012 19:27

pepinek

Re: Praktická výuka v autoservisech...to se odkopali?

Abych vyměnil žárovku, musí ven světlomet, abych vydělal světlomet, musí ven nárazník, aby šel ven nárazník, musí pryč mřížka před chladičem+šrouby u podběhů kol, aby šla ven mřížka před chladičem, musí ven táhlo zámku kapoty.... das auto....+jet na regloskop... Rv

0/0
2.3.2012 22:05

vítr_v_zádech

Re: Praktická výuka v autoservisech...to se odkopali?

I když popisujete dnešní tragickou realitu, nesouhlasím s Vámi.

Řízení auta je dnes jednou z mála činností, které nevyžadují aspoň základní znalost jak ten stroj vlastně funguje. Bohužel. Ano, vyžadovalo by to od držitele řidičáků naučit se spoustu nových faktů, technických souvislostí. Není ale důvod aby znali všechno podrobně, stačilo by znát základní princip. To ovšem značí, že by se MUSELI učit i to co je nebaví. A to je dnes problém obecně. Proč se učit, když si to můžu koupit (specifikum ČR)?

Asi nemá úplně smysl porovnávat okruh a hloubku znalostí třeba pilota aby mohl řídit kokrétní letadlo. Nicméně každý jeden pilot (i UL) musí znát základy techniky létání, aerodynamiku, základy konstrukce. Stejné platí téměř pro obsluhu každého specifického stroje. Lodí, jeřábů, stavebních strojů, zbraní a zbraňových systémů, technologické linky ve fabrice. Pokud nebudete znát základy techniky, konstrukce, souvislosti, tak povolení k obsluze prostě není. Pokrač.......

+2/0
2.3.2012 16:21

vítr_v_zádech

Re: Praktická výuka v autoservisech...to se odkopali?

No auta, hlavně osobní auta, to je černá ovce. Proto tak tragicky vypadá provoz v praxi. Řidiči co nechápou ani základní fyzikální principy ze ZŠ. Chtít po nich aby chápali jak a proč funguje jejich složitý stroj? Zřejmě by tak nekvetl byznis v autoškolách. Nepálilo by se tolik paliva a nepřelévali by se peníze z palivové daně do státní kasy. Bohužel, mnoha zájmovým skupinám tahle nevědomost vyhovuje (také servisy, pojišťovny).

+2/0
2.3.2012 16:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.